از دیگران
خانه نخست
::.
سینما در سایت های دیگر ( سایت اشتراک)
یادداشتی بر فیلم سه اپیزودی ِ توکیو (فرزانه راجی (سینما 4) )
این همه هیاهو برای "جدائی نادر..." از چیست؟ (لیلا قبادی)
فیلم «متروپولیس»، هشتاد و چهار سال بعد
یک گزارش جذاب ومتفاوت از نمایش رودریگو گارسیا در پاریس
فیلم سوسیالیسم (فريدون حسين زاده)
خانه سیاه است (دکتر هوشنگ کاووسی)
بررسی فیلمهای اینگمار برگمان ( بخش دوم)؛ شهرام عطایی (سینما 4)
واکنش کاربران سایت روشنگری به فیلم ارتجاعی ِ جدایی نادر از ....
جوابیه ماهنامه فیلم به مسعود کیمیایی وجواد شمقدری با عنواننقدهای تند و چركینی كه ماهنامهی «فیلم»، بهفرموده، علیه مسعود ...
بررسی فیلمهای اینگمار برگمان ( بخش اول)؛ شهرام عطایی (سینما 4)
جدایی نادر از سیمین، فیلمی در خدمت ارتجاع مذهبی (سایت گزارشگران)
نقدی بر سینمای جاسوسی- جیمزباندی (حسن بایگان)
سپنتا و سینما (ساسان سپنتا)
مرجان ساتراپی: از حذف حافظه تاریخی تا نوستالژی خورش آلو مسما
فیلم های روی پرده سینما در آلمان؛ در بازار سکس (پرویز صدیقی)
»بدون اجازه حاج آقا؟ - هرگز« ( مهستی شاهرخی)
«تماشاخانه تهران» در فرانکفورت (فرهاد مجدآبادی)
گریز و تعهد در سینمای فرانسه به هنگام اشغال ( نويسندگان: اولریش گرگور، انو پاتالاس- مترجم : زنده یاد هوشنگ طاهری)
انتخاب از کتاب «سینما، سیاست، تجارت» (نوشته ی کاراگانوف، ترجمه ی مجید کلکته چی)
گاو گندچال ِ دهان ِ کیهان و اصلاح طلبان خارج نشین! (امید حبیبی نیا)
کاش این حقارت را به چشم نمیدیدم (مینا اسدی)
سفیران هندی- بودایی جمهوری اسلامی در مونیخ
فنی زاده، یادش همیشه زنده / فرزانه تاییدی
سینماگران بریتانیا جان شلزینگر ( قسمت دوم وآخر؛ ازفریبرز دهگان پور ژاله لاهوری)
سینما در ایران امروز؛ گفتگوی روزی نامهی حکومتی- امنیتی رجا نیوز با سعید مستغاثی سینما بنویس ج.ا
اسلامیزه کردن راهکارهای ژوزف گوبلز در رسانه های جمهوری اسلامی
فریدون رهنما وسیاوش در تخت جمشید
آرتور اشنیتزو استانلی کوبریک (نوشته ی غلامرضا سرشار کاشانی، ویرایش وهمکاری فنی:ژاله لاهوری)
گزارشی کوتاه از برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر ایرانی در هایدلبرگ (فرهاد مجدآبادی)
ما زنان ایرانی خاموش نمیمانیم (لیلا قبادی)
مردی برای همه فیلم ها (پرویز صدیقی)
بررسی سینمای صادراتی ایران
مایکل مور: چرا برای آزادی جولیان آسانژ وثیقه می گذارم
حتماً زنی کشته میشود!
نقد فیلم های روی پرده از: پرویز صدیقی- کشتی مهاجم گلزن
بحث فنی وتکنیکی پلان ، اندازه ومعنی آن ؛ نوشته بهناز کار سامان با همکاری فنی ژاله لاهوری
سلاوی ژيژک، آواتار و نشریهی بذر
نقد وبررسی فیلم های روی پرده از پرویز صدیقی- لبنان، عنوان اصلی: Lebanon
کپی برابر اصل، همچنان کسل و راکد
یاران وهمراهان سالهای نخستین آغاز کار سینمای آزاد، یادداشت های فرید نوین در ماهنامه نگین
نقد فيلم «آواتار»، از اسلاووی ژیژک
شبی با فیلم «بودن یا نبودن»! (فرهاد مجدآبادی)
تصویر زن در سینمای اروپا، بخش ﭼﻬﺎﺭﻡ : مارگارت فون تروتا و آزادی و تعالی زن
از «کابوس ها»، مينا اسدی
سینمای معاصر بریتانیا، گزارش ﻭ طراحی از ژاله لاهوری ﺯﻳﺮ ﻧﻈﺮ فریبرز دهگان پور
نگاهی به فیلم کلاس، «دموکراسی» نمایندگی ( فرزانه راجی)
نقد فیلم های روی پرده/ عنوان اصلی: تمبا themba (از پرویز صدیقی)
نکته هایی درباره تجزیه و تحلیل فیلم (ایرج بهرآبادی)
سینمای معاصر بریتانیا (گزارش فریبرز دهقان پور)
تصویر زن در سینمای اروپا ( بخش سوم، نوشتهی زهرا مهرپرور)
نگاهی به فیلم خواننده (شهرام عطایی)
زنان بدون مردان (پرویز صدیقی)
کپی جعلی یا «رونوشت بدون اصل« (نقد فیلم از مهستی شاهرخی)
داگلاس سیرک ( نوشته فریبرز دهگان پور، در قالب فایل پی.دی.اف)
تصویر زن در سینمای اروپا ( بخش دوم، نوشتهی زهرا مهر پرور، درقالب فایل پی.دی.اف)
توان نهفته دختران نازنين دنيا (پگاه فهيمی از نشریه دانشجویی بذر)
دو نوشته از مسعود فراستی و هوشنگ گلمگانی
یک مقاله مهم که سرنگویی طلبان واقعی باید بخوانند (سهیلا وحدتی)
شخصیت پردازی در سینما ( از ایرج بهر آبادی، درقالب فایل پی.دی.اف)
رایحه وسحر مطبوع و داغ فوتبال
نکته هایی درباره تجزیه و تحلیل فیلم (از ایرج بهرآبادی) (فایل پی.دی.اف)
نقد تئاتر از عباس سماکار » همچون یک غزل
نقد فیلم » بی نشان
مقالات و یادداشت های باربد طاهری
لوکولشف و پیوند با نگاه (فریبرز دهگان پور)
نقد وبررسی فیلمهای روی پرده؛ غریبه (از پرویز صدیقی)
نگاه احمد شاملو به شعبده بازیهای رژیم و نمایش دوم خرداد
پلان طولانی ، پلان کوتاه، یک مسئله اساسی در مونتاژ ومیزانسن، نوشته ایرج بهر آبادی
«عوضی خودتی!» ( امید حبیبی نیا در پاسخ به ابراهیم نبوی)
درباره ی فیلم رنگ ارغوان سهراب سلیمان
نقد فیلم: نكته هايی از ”فرشتگان پر حرف و سرسخت“
ﺧﻂ ۱۸۰ ﺩﺭﺟﻪﻳﮏ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺍﺳﺎﺳﻰ ﺩﺭ ﺗﺮﮐﻴﺐ ﭘﻼﻥ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻮﻧﺘﺎﮊ فیلم (ایرج بهرآبادی)
بيانیه نشریه دانشجویی بذر به مناسبت 22 بهمن
علی بهر آبادی (نکته هایی درباره تجزیه و تحلیل فیلم)
خوش آمدید (نقد فیلم روی پرده از پرویز صدیقی)
فریبرز دهقانی پور، تاریخ سینما (مطلب به صورت فایل پی.دی.اف)
اتهام: آزادی! (الاهه بقراط، برای بصیر نصیبی)
دیدگاه ها واندیشه ها (سارا نیکو- مسلم منصوری)
زندگی شیرین فلینی 50 ساله شد (وبلاگ چشمان بیدار، مهستی شاهرخی)
بازیگران «عصرسیاهی»، ( فرهاد مجدآبادی)
دیدگاه ها واندیشه ها (سارا نیکو- حنیف حیدر نژاد)
مراحل درخواست پناهندگی در آلمان؛ پناهندگی به چه کسی تعلق می گیرد؟
تحلیل چند فیلم برتر هیچکاک
سینمای جمهوری اسلامی از دید مطبوعات داخلی/محاکمه در خیابان
نکته هایی در تجزیه و تحلیل فیلم (ایرج بهرآبادی)
سینمای افعانستان، سیاست و سینمای جمهوری اسلامی
دیدگاه ها واندیشه ها (نشریه شماره 37)
بهروز افخمی، "مرید امام خمینی"- سفیر فرهنگی سینمای جمهوری اسلامی در تورنتو، ( یوسف اکرمی ، فرامرز شیراوند)
تجاوز، بخش جدایی ناپذیر زن ستیزی در جمهوری اسلامی! (لیلا پرنیان)
دیدگاه ها واندیشه ها
راوی کابوس های انسان معاصرازمحمد ثقفی ( ایران)
همین جا علیه مخملباف اعلام جرم می کنم! (نامه سرگشاده مینا زرین)
«سبزپوشان به چه می اندیشند» تحلیلی جامعه شناختی از اعتراضات اخیر ایرانیان و دست آوردهای آن) رضا آیرملو
نقد فیلم این ماه: سالامی علیکم (salami Aleikum)(نوشته و ترجمه: پرویز صدیقی)
خانواده مخملباف وماسک سبز(کیانوش رشیدی)
فیلم سازی در ایران به مثابه راه رفتن بر روی طناب
نامه سرگشاده رفیق سابق به محسن مخملباف
یک برنامه تبلیغاتی، سینمایی جمهوری اسلامی متوقف شد
دیدگاه ها
محمدرضا شریفی نیا تواب دو آتشه اوین و حامی احمدی نژاد
دیگر رنگ نخواهم شد (مهستی شاهرخی، آذر ماجدی،آذردرخشان)
موسوی و وحشت از "ساختار شکنی" توده ها !
من از منتظری تقلید میکنم. موزم کو؟
گزیده ای ار دفتر خاطرات وودی آلن
« هیروشیما ،عشق من » (قسمت هفتم)
هنر وانتخابات
سینما در سایت هاو وبلاگ های دیگر(نشریه شماره 30)
«هیروشیما ،عشق من » (قسمت ششم)
نقد فیلم ( نشریه شماره 30)
سینما در سایت ها و وبلاگ های دیگر (نشریه شماره 29)
روی پرده سینماهای اروپا ( کتابخوان)
دیدگاهها ( معصومه تقی پور و وبلاگ کارتون خواب ها)
«هیروشیما ،عشق من » (قسمت پنجم)
روزگار آشوب روی پرده سینما های آلمان ( ترجمه و نوشته: پرویز صدیقی)
دونظر در باره فیلم« وقتی همه خوابیم» کار جدید بهرام بیضایی
هیروشیما ،عشق من » (قسمت چهارم)
تخریب تئاتر شهر
«هیروشیما ،عشق من » (قسمت سوم)
کارنامه شهرزاد: نیلوفری در مرداب
مصاحبه با وودی آلن
کتاب نمایش کار خسرو شهریاری منتشر شد
نقد فیلمهای روی پرده (سینمای آلمان و جمهوری اسلامی)
«هیروشیما ،عشق من » (قسمت دوم)
معمای پیکاسو( سایت برش های بلند)
دولت سوئد در خدمت رشد اسلام سیاسی ویادفاع از آزادی بیان
بررسی سریال های سیمای رژیم ج. اسلامی
کاملا شخصی، کاملا بی واسطه، کاملا موثر در اطلاع رسانی / BLOGS
... بماندیم و بدیدیم
سینما در سایت ها و وبلاک های داخل ایران ( وبلاگ هنر هفتم)
سینمای آلمان پیش از هیتلر و در روزگار وی( 2)
سینمای آلمان پیش از هیتلر و در روزگار وی
كلیسای بشارت دهنده ، كلیسای سکوت کننده!
خون به پا خواهد شد / سینما در سایت ها و وبلاگ های داحل ایران( سلام سینما) ، ترجمه فرید عباسی
درود به تمام تئاتریها/ گفتگو با رضا جعفری
یرما: آبرونامه ی زنان جهان
بازگشت به واقعیت در سینمای امریکا (4)
سینما در سایت هاو وبلاگ های داخل ایران( زبان سینما)
سینما و واقعیت گرایی
گیسو شاکری ار قمر میخواند
سینما در سایت های دیگر(سایت سلام سینما ، ایران) جونو
بازگشت به واقعیت در سینمای امریکا (3)
حمایت از فیلم سازی
سهراب شهید ثالث
سانسور فيلم در آلمان
پرسی چرا به جمع فواحش - افزوده شد مطابق آمار؟، شب بهخیر!
بازگشت به واقعیت در سینمای امریکا (2)
جواب به مقاله ی تلاش بسیار برای چه؟
بازگشت به واقعیت در سینمای امریکا
سلاخی خلاقانه، كسب و كار من است!
گزارشی کوتاه در مورد سینمای جدید ترکیه
ایران در اشغال از دریچه دوربین متفقین
گفتگو ی کوتاه با وودی آلن
پوست بیگانه
زنان افغان در دوزخ بنیادگرایان و اشغالگران میسوزند
بابا لخت است!
هنرمندان و انتخابات
جدل قلمی
پدر م وپسرم
هیاهوی بسیار برای هیچ ، فیلم فارسی/ روشنفکرانه علی سنتوری (از وبلاگ بوی تلخ قهوه در داخل ایران)
سینمای دیجیتال (نوشته : سوزانه واینگارتن، ترجمه: فرهاد مجدآبادی)
یادداشتی بر فیلم آنجل-ا(Angel-A) (حسین یوسفی)
پرسپولیس روایت زیبایی شناسی سیاسی سینمای تبعید (سیروس وقوعی)
آينده سينما ، فیلم ديگر همان فيلم نيست!
مصایب ژاندارک گار درایر ،ایران اسلامی(سیروس وقوعی)
"بانوی خرداد" نقد فیلم بانوی اردیبهشت ( مهستی شاهرخی)
نقد فیلم سربازان جمعه از آوا موثقی
قتلی که از پیش طراحی شده بود!!
تلاش بسیار، برای چه؟! (بهروز به نژاد)
آغازگران سال های جنگ (نويسندگان:اولریش گرگور، انو پاتالاس - مترجم : هوشتگ طاهری)
آغاز نئورالیسم در سینمای ایتالیا (ترجمه ی هوشنگ طاهری)
نقد فیلم "ده" عباس کیارستمی (مهستی شاهرخی)
همه زندگی آنست که خاموش نمیریم (مینا اسدی)
نقش زن در فیلم های مسعود کیمیایی 1346- 1361 ( پرتو نوری علا)
باليوود (صنعت فیلمسازی هند)( ترجمه حمید مجد آبادی)
دفاع خانم شیرین عبادی از قتل زهرا ها (مهستی شاهرخی)
نرینگی دولتی (فتحیه نقیب زاده)
بهای آزادی (گفتگو با یاسمین طباطبایی)
جمهوری جوایز (مهستی شاهرخی)
زندگی تا تاریخ - نقد فیلم پرسپولیس ( پگاه فهیمی)
هشدار! که طوفان نزدیک است (آوا موثقی)
لحظه های بیاد ماندنی از راهپیمایی کارزار زنان 4ـ8 مارس 2006 (گيسو شاکری)
روز ملی سينما روز ملی مردم (بهرام بيضائی)
نگوئيد که نگفتند/ خطاب به مسئولان کانون زندانيان سياسی درسوئد- استکهلم (پويان انصاری)
مايکل مور (Michael Moor) به کجا می رود؟ (بردیا)
درد مشترك / نامه ای به استفان هاشمی (یاشار سهندی)
مينا اسدی از احمد شاملو می گويد، آی عشق ، آی عشق .... چهره ی سُرخت پيدا نيست
هيفاء المنصور، تنها زن فيلمسازعربستان سعودی
مقایسه خنده دار مایکل مور باسینماگران ایرانی(کانون هنری ایرانیان آزادیخواه)
مرا درباره شيرين عبادی (هادی خرسندی)
ونگاهی ديگر به مارمولک( نسرین آذری)
خانم عبادی بس است ! (سایه سعیدی سیرجانی)
در باره فيلم مارمولک (از وبلاگ نفر)
اهلی کردن مارمولک/ نقدی بر فیلم مارمولک ( هومن فرجام)