سه گانه های موسیقیایی در مراسم افتتاح دوازدهمین دوره جشنواره سینمای تبعید (سوئد)

جشنواره ی سینمای در تبعید سوئد (گوتنبرگ) از معدود رویدادهای در تبعید است که به همت حسین مهینی و یارانش ماندگار مانده است و هر دوسال یک بار برگذار میشود. امسال سیزدهمین دوره آن خواهد بود که به همین مناسبت ما در گفتگویی جداگانه مروری خواهیم داشت به نحوه برگذاری و موانعی که این جشنواره طی عمر ثمربخش خود بر آنها فائق آمده و پایدار مانده است. اما این بار بخش موسیقی (سه گانه های موسیقیائی) برنامه افتتاح دوازدهمین دوره را برای وب سایت و فیسبوک سینمای آزاد انتخاب کرده ایم.

 مراسم افتتاح  همه دوره های جشنواره با دقت و وسواس تنظیم می شود. سوئدی ها و ایرانیان میهمان از آن به گرمی استقبال می کنند. مراسم افتتاح دوازدهمین دوره این جشنواره هم متفاوت و برجسته بود.

پریسا حیدری بانوی جوان هنرمندی است که با اینکه فارسی زبان است اما در سه بخش برنامه افتتاحیه ترانه های ترکی آذربایجانی (ساری کلین)، کردی (روزی خواهد آمد) و ترانه مشهور «سرزمین من » که تلفیقی از کار یک آهنگساز ترکیه ای و شاعر افغانستانی می باشد را با مهارت اجرا می کند. داریوش شیروانی (سینماگر و موسیقیدان سرشناس تبعیدی) سه گانه آهنگ ها را تنظیم کرده و با پیانو اجرا می کند.

 این برنامه در 7 نوامبر 2015 در سالن لوکس «سینما دراکن» که تصویربرداری و ادیت آن کار داریوش رحمتی می باشد، تحسین میهمانان را برانگیخت.

 از شما دعوت می کنیم با میهمانان آنشب همراه شوید و هر سه قسمت 3 گانه های موسیقیایی را در اینجا ببینید و بشنوید.

پاره نخست

پاره دوم

 

پاره سوم

Print Friendly, PDF & Email

One thought on “سه گانه های موسیقیایی در مراسم افتتاح دوازدهمین دوره جشنواره سینمای تبعید (سوئد)

  1. تشکر فراوان از شما استاد بصیر نصیبی برای پخش این سه گانه موسیقی. صدای خانم پریسا حیدری بسیار زیباو بااحساس است. هر سه ترانه با وجودی که خیلی آشنا و مشهور هستند اما در اینجا به یک شکل متفاوت و با گیرایی خاصی اجرا گشته اند که این را فکر کنم مدیون خلاقیت و موسیقی متفاوت هنرمند عزیزمان داریوش شیروانی هستیم. امیدواریم که بیشتر از کارهای این هنرمندان استفاده کنیم.
    مسعود از هلند

Comments are closed.