نه می بخشیم ونه فراموش می کنیم پنجمین گرد هم آیی سراسری در باره کشتارزندانیان سیاسی در ایران

جمهوری اسلامی قبل از این که مستقر شود با آتش زدن سینما رکس آبادان وسوزاندن 370 تماشاگر کوره های آدم سوزی اش راروشن کردواز لحظه ای که بساطش پهن شد زیر عنوان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد دکان ریا وتزویر ،قتل وآدم کشی ،آدم ربایی،ترورو وحشت وزندان وشکنجه اش را هم گسترش داد واز همان ابتدا نیز سیستمی مافیایی را پی ریزی کرد تا بدون پایبندی به هر قانون ویااصولی بتواند به زور اسلحه وپاسدار وبسیجی وبا بهره از حضور روشنفکران آماده خدمت وسازش کار وتکیه بر توهم مذهبی بخشی از جامعه ،افکار ارتجاعی وپوسیده قرن ها پیش را دوباره فعال کند.
 
Gerdehamaie_5_Poster
 
آخوند هااز همان اولین روز استقرارشان در پشت بام خانه امام چوبه های دار برپا کردند وتیر خلاص زن ها آماده خدمت به نظام مفدس شدند اما امام بیمارشان فقط با تماشای جوی خون به خواب خوش فرو میرفت اما ما را تصور بر این بود که اعدام ها فقط برای از میان برداشتن عاملان حکومت پهلوی است و ما مصون خواهیم بودودر این فضا بود که سیاوش کسرایی شاعر مشهور معاصردر این سروده خود خمینی را تشویق میکرد که تا هر چه بیشتر بکشد وخون بریزد.
(… تیغ بر کشیده را مکن خیره بر نیام/ حالیا که میرود سمند دولتت، بران/ حالیا که تیغ دشنه ی تو میبرد بزن)
 اما فرماندهان به محاکمات چند دقیقه ای بدون وکیل مدافع،اعدام وتیر باران وابستگان نظام پیشین بسنده نکردندبلکه دامنه جنایت گسترش یافت. حتا به خارج ایران رسید. مخالفان نظام در تبعید نیز با شقاوت وبیرحمی به قتل رسیدند.اما در همان فضای وحشت وخفقان داخل احزاب مترقی هم در دل جامعه رشد کرد وجوانان مبارز وآشتی ناپذیر هم وارد کارزار علیه نظام ارتجاعی/ امنیتی و فاشیستی جمهوری اسلامی شدند هر چند با شقاوت وبیرحمی سرکوب شدند ولی از پای ننشستند . عمر نکبت بار نظام مذهبی همراه بود باقتل عام سال های 60 و همه سالهای عمر این نظام.
 همین طور از یاد نبریم مقاومت زنان در برابر ارتجاع واستبداد وخیزش و جنبش بیاد ماندنی دانشجویی وجنبش خرداد 88 را .
بزرگداشت این مقاومت ها خود پشتگرمی مبارزان جوانی است که علیه نظام به پا خواسته اند.
در این ماه مراسم وبرنامه های بسیاری برای بزرگداشت آن عزیزان در شهر ها وکشور ها برگذار می شود که باید این گونه کوشش ها را ارج گذاشت یکی از این همایش ها که پایدار مانده است« گرد هم آیی سراسری در باره کشتارزندان سیاسی در ایران» است که هر دو سال یک بار برگذار می شود. نخستین دوره آن که با انعکاس وسیع برگذار شد در کلن آلمان بود و دوره دوم نیز در کلن ماند وسال سوم به هانوفر آلمان رفت که در این سال یک راهپیمایی موفق نیز بر گذار کرد ،دوره چهارم سوئد و شهر گوتنبرگ میزبان بود که سینمای ایران در تبعید وسینمای آزاددر این دوره یک برنامه برای مرور سینمای ایران در تبعید تنظیم واجرا کردند . امسال کمیته برگذاری در هلند میزبان گرد هم آیی هستند. این برنامه از 20 تا 22 سپتامبر در حومه ی روتردام برگذار می شود.
امسال سینمای آزاد نیر یک برنامه خواهد داشت با عنوان «سینمای آلمان نازی وسینمای جمهوری اسلامی» پژوهشی است کار بصیر نصیبی که به شرکت کنندگان گرد هم آیی تقدیم خواهد شد. ما برنامه گرد هم آیی و آخرین اطلاعیه کمینه برگذاری را بصورت پ.د.اف منتشر می کنم وهمین طور لینک وب سایت ویژه ی گرد هم آیی را که همه اطلاعات مربوط به نحوه شرکت،نام نویسی،آدرس محل برنامه، شماره تلفن ها ی ضروری نیزدر آن قید شده است را در اختیارتان میگذاریم
با آرزوی برگذاری موفیت آمیز پنجمین گرد هم آیی.
 
برنامه گرد هم آیی در فیس بوک هم منتشر شده است با این نشانی
Print Friendly, PDF & Email