بصیر نصیبی: همه دنیا دارد به نوعی جمهوری داعشی اسلامی میشود

انگاه که جهموری داعشی اسلامی بر زادگاه ما نازل شد .ما ازادی های سیاسی که نداشتیم اما دلمان خوش بود که بار ها باز است، رستوران ها باز است ، به خصوص رستوران های جاده شمیران ( سورنتو ، سیراکو …. )در دکه های عرق فروشی میشد یه استکان عرق سگی بالا انداخت.سینما ها هم رونق داشت ،سینماهای بالای شهر که فیلم های روز اروپا وامریکا را نمایش میدادندوسینماهای پائین شهر در اشغال همان فیلمفارسی های مشهور بود. ان زمان سینمای روشنفکرانه البته زیر تیغ سانسور بود اما عامه چندان اطلاعی از نحوه سانسور فیلم نداشتند.معیارشان همان کارهایی بودکه به نمایش در میامد.. سینما برایشان در چهار چوب کارهای به نمایش درامده خلاصه میشد. اما جمهوری اسلامی به محض حضور نکبت افرینش شروع کرد به قلع وقمع هر پدیده ای که با معیار های اسلام ناب محمدی کفر محسوب میشد. در همان روزهای نخستن ظهور اخوند از خیابان شاه اباد( که حالا شده است لابد خیابان شهید فلان)که مرکزدکه های عرق فروشی بود عبور میکردم صحنه ای دیدم که هیچکاه از یاد م نمیرود..توی جوی های اب ،شیشه های شکسته عرق ومحتوی ان جاری بود.تمام پیاله فروشی های ان خیابان عریض با حملات گروه های انقلابی خمینی چی تخریب شده بود. معتادها هم کنار جوی اب وعرق با حالت حسرت نظاره گر بودند. مردم هم در روزهای شور انقلابی بسر میبردند وانچه در پیرامونشان اتفاق میافتاد حساسیتی نداشتند ، دانشگاه تهران مرکز تجمع گروه های سیاسی عمدتا با گرایش چپ بود. اجتماعات دانشجویی با ده ها هزار تظاهر کننده تشکیل میشد شاید تصور روشنفکران این بود که به تدریج حزب الهی های تازه متولد شده از صحنه خارج میشوند . گروه های چپ هم میتوانند در فضایی باز انتخاب خودشان را داشته باشند اما انچه محاسبه نشده بود این واقعیت بود که مذهب از سالها قبل برای چنین روز هایی برنامه ریزی کرده بود برای نمونه حسنیه ارشاد یکی از مراکز مذهبی بود که قبل انقلاب فعال شده بود.
درآن جو ، آخوند ها خیلی زود دانشگاه را مرکز فتنه ترسیم کردند و گروه های سیاسی دفاترشان بسته شد. رژیم بعداز اعدام سریع مقامات نظام سابق بدون نیاز حتا به یک محاکمه ساختگی .با خیال اسوده قلع وقمع عمومی را اغاز کرد با شقاوت و بی رحمی کوچکترین صدای مخالف را سرکوب کرد در ان شرایط حزب توده برایش کف میزند و مواضع ضد امپریالیستی امام را می ستود . زندان ها که بعد از انقلاب و قبل از تسلط کامل اخوندها فقط از وابستگان نظانم سابق پذیرایی (!) میکرد. انباشته شد از جوانانی که از وضع ایجاد شده شوکه شده بودند با فرمان امام امت لشکر ۲۰ ملیونی امت بپا خواسته به جان مردم افتادند از کرد،ترک،بلوچ، لر .فارس را سرکوب ویک دیکتاتوری قرون وسطایی خشن ایجاد کردند. که حتا به حامیان خودش هم رحم نمیکرد. در یکی دوسالی که من جسما ایران بودم ما بین خودمان میگفتیم جمهوری اسلامی میخواهد همه ایران را مشابه تنها شهر کاملا اسلامی یعنی قم بنماید.البته در قم هم سالهای اخر عمر نظام گذشته یک سینما ساخته شده بود . با اغاز انقلاب اسلامی دیگر شهر های ایران با شهر قم موقعیت مشابه داشت. حجاب عمومی بود، از عرق ومرق هم خبری نبود البته خیلی ها توی خونه خودشون بساط عرق کشی وشراب سازی راه انداخته بود ند بقیه مشروبات هم فقط از طریق دلال ها قابل دسترسی بود. رقص ممنوع شده بود فقط
با حرکت موزون با مجوز وزارت ارشاد میشد گاهی قر ی به کمر داد انهم در جریان انتصابات . وبعد از هر انتصاب تکان دادن کمر هم دوباره ممنوع میشد. موسیقی که اصلاحرفش را نمیشد زد رویت ساز نوازنده خود جرم سنگینی بود .حتا خسروی خوبان که ماههای رمضان امت با ندای اسمانی ربنا ی او روزه داری میکردند در مصونیت کامل نبود به تدریج وبا تسویه های خونین خروج ایرانیان از کشور باب شد.نان دلال ها که فراریان را به ترکیه ویا پاکستان میرساندند توی روغن بود. زمان گذشت وگذشت وگذشت رسیدیم به سال ۲۰۱۹ زمزمه اشاعه یک ویروس نو ظهور را خیلی جدی نگرفتیم نه ما نه دولت های اروپایی و دولت امریکا یعنی سمبل دنیای سرمایه داری. ویروس همچنان تاخت وتاخت تا در همه دنیا گسترش پیدا کرد قسمتی از گزارش دویچه وله موقعیت کنونی المان را روشن میکند:در سایت دویچه وله فارسی میخوانیم:
المان که در موج اول کرونا به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورها در مهار این بیماری شناخته شد، اکنون مدت‌هاست که از این موفقیت فاصله گرفته است.
روسای ایالت‌های تورینگن و زاکسن که در ماه‌های گذشته کمترین محدودیت‌ها را پذیرفته بودند و اکنون با بالاترین شمار بیماران کرونایی در آلمان دست به گریبان‌اند، از خود انتقاد می‌کنند که در ارزیابی‌شان اشتباه کرده بودند.
احزاب اپوزیسیون، انجمن‌ها و گروه‌های مختلف شغلی و اجتماعی اکنون به دولت و وزارت بهداشت این کشور انتقاد می‌کنند که به جای آماده ساختن خود در ماه‌های تابستان که میزان بیماری به شدت کاهش یافته بود، تعلل کرد و این فرصت مهم را هدر داد.
آلمان از بسیاری جهات در موج دوم کرونا غافلگیر شده است. ( پایان بخشی از گزارش دویچه وله)
میزان جان باختگان بحدی وحشتناک رسیده است .ما فکر میکردیم به کشوری پناهنده شدیم که سطح بهداشتش بالا ست اما .میزان مبتلایان وجان باختگان در کشورهای پیشرفته از کشورهای فقیر فراتر است.جمهوری اسلامی ارزو داشت همه دنیا را با خودش به ۱۴۰۰ سال پیش برگرداند گویی ویروس کرونا ارزوی جمهوری اسلامیرا از فرض محال به واقعیت عینی تبدیل میکند .
اهل عشق وحال ها یمان دلشان خوش بود اگر در شرایط تبعید هوس یه ابجو داشته باشند ویا یه پیک ودکا و یه گیلاس شراب برایشان مهیاست .اگر پولی برای سینما برایشان مانده بود این ارزوهم امکان عملی شدنش هست، علاقمند به تائر وباله واپرا هم میتواند گاه به خواست خودش برسد ، کافه نشینان هم میتوانند کافه /شیرینی خودشان را توی یه کافه تریا صرف کنند. سالن های جشن هم هست که میشود با هزینه اندک به انها راه یافت. برای اهل موسیقی کلاسیک هم مانعی نیست .ا ما این حد توقع هم در غرب،انجامش دیگر ممکن نیست .چراکه یک ویروس نوظهور همه دنیارا تسخیر کرده. این همه تحقیقات گسترده پزشکی، این همه پیشرفت در علم پزشگی ، این همه بیمارستان مجهز این همه دارو های معالج. همه وهمه مغلو،ب یک ویروس که با چشم عادی هم قابل رویت نیست شدند. دوستان ما در ایران گاه حسرت میخورند که جمهوری داعشی هنوز امکان خرید واکسن را فراهم نکرده است . حساب جمهوری اسلامی که جداست توقعی ازش نیست اما ما که توی المان زندگی میکنیم که سظح بهداشتش بالا است مگر اگر کسی بخواهد واکسن بزنید امکانش سریعا فراهم است؟ نه عزیزان داخل ،این خبر ها هم نیست اینها هم خودشان قاطی کرده اند هر روز یک حرف میزنند ویک جور نظر میدهند یک فرد پا به سن گذاشته اگر هم متمایل به تزریق واکسن باشد هنوز معلوم نیست کی نوبتش میرسه ؟ در المان بطور مثال هنوز واکسیناسیون خانه سالمندان و بیش از ۸۰ ساله ها تکمیل نشده است .بین شرکت ها هم اختلاف نظر هست. صحبت شد ه بود در المان استان ها هماهنگ عمل کنند اما در نهایت این پیشنهاد تصویب نشد و هر استان ساز خودش را میزند. واکسیناسیون در المان حتما در کشورهای دیگر اتخادیه اروپا لاک پشت وار پیش میرود. کمبود واکسن امکان تزریق همگانی را نا ممکن کرده است. امور اموزشی هم مختل شده بچه مدرسه ای ها حتا کودکستانی ها سرگردانند ، رستوران ها تعطیله، سینما ها ،تعطیل ،تائر ها ،اپرا ها تعطیل ،مغازه های کوچک ورشکست شده اند فروشگاهها از تعداد کارمندان خود کاسته اند میخواهند منع وعبور ومرور شبانه را هم بر قرار کنند. که نتونی حول وحوش خونه ات هم قدم بزنی . . جمهوری داعشی اسلامی میخواست دنیا را هم مغلوب خودش بکند و هر نوع برنامه ای را در هر جای دنیا که با تفکر واپسگرایش همخوانی ندارد مختل ، اما زورش نمیرسید به نظر میرسد دارد با یاری کرونا به خواستش میرسد . بله همه دنیا دارد به نوعی جمهوری داعشی اسلامی میشود ….
عجب عاقبت خوشی داشتیم و نمیدانستیم
بصیر نصببی هفتم فوریه ۲۰۲۱
Print Friendly, PDF & Email
Balatarin