Home » 2021 » فوریه

بصیر نصیبی: همه دنیا دارد به نوعی جمهوری داعشی اسلامی میشود

\ \

بصیر نصیبی: همه دنیا دارد به نوعی جمهوری داعشی اسلامی میشود

انگاه که جهموری داعشی اسلامی بر زادگاه ما نازل شد .ما ازادی های سیاسی که نداشتیم اما دلمان خوش بود که بار ها باز است، رستوران ها باز است ، به خصوص رستوران های جاده شمیران ( سورنتو ، سیراکو …. )در دکه های عرق فروشی میشد یه استکان عرق سگی بالا انداخت.سینما ها هم […]

فیلمسازی تجربی که پیروی دیوانه ی ژان لوگ گودار شوق فیلمسازی را در او پدید آورد نقد فیلم از فرزانه راجی

\ \ \

فیلمسازی تجربی که پیروی دیوانه ی ژان لوگ گودار شوق فیلمسازی را در او پدید آورد نقد فیلم از فرزانه راجی

ژان دیلمان فیلمی تجربی از شانتال آکرمن است. شانتال آکرمن زاده ششم ژوئن ۱۹۵۰ و درگذشته پنجم اکتبر ۲۰۱۵. کارگردان فیلم، هنرپیشه، هنرمند، فیلمنامه‌نویس و سینماشناس لهستانی‌تبار اهل بلژیک بود. او یکی از برجسته‌ترین فیلم‌سازان تجربی و آوانگارد سینمای اروپا و جهان بود که تأثیر بسیاری بر سینماگران تجربی، آوانگارد، فمینیست و مینی‌مالیست جهان گذاشت. […]

بصیر نصیبی: قرار بود ( خانه سیاه است) فیلمی باشد برای تشویق مردم به کمک به جذامی ها اما اثری شد ماندگار در سینمای مستند ایران

\ \

بصیر نصیبی: قرار بود ( خانه سیاه است) فیلمی باشد برای تشویق مردم به کمک به جذامی ها اما اثری شد ماندگار در سینمای مستند ایران

یکی از اثار ماندگار سینمای مستند در ایران فیلمی است که فروغ از جذام خانه تبریز ساخت. با عنوان (خانه سیاه است). قرار بود فیلمی تبلیغی باشد برای تشویق مردم به کمک به جذامی ها اما اثری شد ماندگار در سینمای مستند ایران . خانواده ی فرخزاد از استعداد ذاتی در افرینش هنری برخوردار بودند، […]

سالگرد انقلابتان را براین خون های که ریخته اید جشن بگیرید، اما ما از شما متنفریم

سالگرد انقلابتان را براین خون های که ریخته اید جشن بگیرید، اما ما از شما متنفریم

ما موز وارد نمی‌کردیم. ما بودجه‌ی مخفی برای دانشگاه دخترمان تصویب نمی‌کردیم. ما نمی‌خواستیم پسرمان را ولی‌فقیه کنیم. ما زودتر از دیگران در خفا واکسن نمی‌زدیم. ما برای ساختن بمب اتمی اورانیوم غنی نمی‌کردیم. ما عاری از ژن‌های خوب بودیم. با شرکت‌های مخابراتی خارجی زد و بندی نداشتیم. ما در هواپیمای مسافربری بمب به اروپا […]

بصیر نصیبی: فیلم سینمایی ابی و رابی، اغازگر سینما در ایران ساخته اوگانیانس

\ \

بصیر نصیبی: فیلم سینمایی ابی و رابی، اغازگر سینما در ایران ساخته اوگانیانس

سینما در ایران خیلی زود و در دورانی که زبان باز نکرده بود اغاز شد در باره نحوه اغاز سینما در زادگاه ما در اینترنت مطلب خواهید یافت. اکثر شما نام نخستین فیلم ایرانی یعنی ابی ، رابی را شنیده اید که اوگانیاس ساخت متتها این فیلم در اتش سوزی سینما مایاک سوخت اگر هم […]

برای کُردها، ایستی در کار نیست

\

برای کُردها، ایستی در کار نیست

یلم مستند «برای کُردها، ایستی در کار نیست»؛ داستان تلخ و تکان‌دهنده زندگی روزمره #کولبران​ #کردستان​ از زبان خودشان است؛ کسانی که به قول خودشان، برای خرید نان فردا، زندگی امروزشان را می‌فروشند. آن‌ها می‌گویند در جایی که خودشان نامش را «قتل‌گاه» گذاشته‌اند، نیروی انتظامی در کمین کولبرها می‌ایستد و به آن‌ها شلیک می‌کند. می‌گویند […]

سه جایزه برای ارمان ریاحی در چهل و دومین فستیوال ماکس افولس

\

سه جایزه برای ارمان ریاحی در چهل و دومین فستیوال ماکس افولس

در چهل و دومین فستیوال ماکس او فولوس (پخش: اون لاین) فیلم روباه در خانه کار ارمان ریاحی ۳ جایزه بدست اورد بهترین کارگردان جایزه ویژه پرزیدنت زارلند،بهترین فیلمنامه (بنیاد فریتس راف) و جایزه هئات داوران جوان. سینمای ازاد ، مرکز پژوهش های سینمایی در تبعید وکانون فرهنگی پیوند زاربروکن. این موفقیت را به ارمان […]

باغی هست: کاری از مسعود رئوف – فیلم مستند همراه با طراحی و نقاشی متحرک مسعود رئوف

\

باغی هست: کاری از مسعود رئوف – فیلم مستند همراه با طراحی و نقاشی متحرک مسعود رئوف

باغی هست ! مستند / انیمیشن (مسعود رئوف) طراح – نقاش و مستند ساز مسعود رئوف سال تهیه ۲۰۱۴ زبان انگلیسی .زیر نویس فارسی. توضیح کوتاه ما . انقلاب در ایران به انقلابی مذهبی تبدیل شد که نفرت افرید،زندانیان را به هزاران برابر رسانید،چوبه های دار بر پا کرد وهر اندیشه ای نا هماهنگ با […]

فرزانه راجی: دیوها از کجا می‌آیند

\ \

فرزانه راجی: دیوها از کجا می‌آیند

 مروری بر فیلم یادداشتی‌هایی بر یک رسوائی  Notes on a Scandal فیلم یادداشت‌هایی بریک رسوائی به‌رغم اینکه یک فیلم هالیوودی نیست و سال ساخت آن ٢٠٠۶ است متاسفانه لزبینیسم را اگرچه نه با مرگ، اما با آسیب‌شناسی همراه می‌بیند. باربارا (جودی دنچ) قهرمان داستان تداعی‌گر خون‌آشام و یا بیماران جنسی است درحالی که او فقط […]