سر دلال ژیل ژاکوب، مدیر جشنواره کن هم بعد از ۴۰ سال زبان باز کرد!


چنگیز حقیقت عضو سینمای آزاد (مرکز اصفهان) بود قبل از انقلاب عازم پاریس شدکه مثلا درس سینما بخواند.اما درس دلالی جمهوری اسلامی را آموخت و تا سردلالی داعشیان ارتقاء مقام یافت. البته وقتی دلال شد نام خودش را گذاشت محمد شاید میخواست به رابطه اش با اخوند ها یک اسم مذهبی را هم ضمیمه کند. من چند جا به این مسئله اشاره کرده ام اما او بدون این که جرات داشته باشد نام مرا ببرد تغیر نامش را این گونه توجیه میکند : مدتی بنا به دلایلی (درگیری با پدر؟!) اسم کوچک من، نزد دوستان، چنگیز بود. شرحش طولانی است) یعنی چه؟ درگیری با پدر چه ربطی به تغیر نام داد؟ تا حالا شنیده اید کسی با پدر و یا مادر و یا هر کسی اختلاف پیدا کند و نامش را تغیر دهد! بیچاره این دلال از ترس بر ملا شدن گذشته ننگینش. دچار پرت و پلا گویی هم شده است.
چنیگیز بی حقیقت هیچ امتیازی نداشت تا بتواند خودش را به مدیران فستیوال ها که در اثر سیاست کلی اروپا با جمهوری اسلامی لاس می زدند نزدیک کند جز اینکه استعداد خودش را در دلالی و کار چاق کنی به اثبات برساند. البته یک دلال فرانسو ی هم با مدیر کن در ارتباط بود به اسم پیررسیان که گند کارش در امد و کنارش گذاشتند. چنگیز شد تنها سوگلی حرم ژیل ژاکوب و به تدریج به مقامات فستیوال نزدیک تر شد به حدی که وقتی فیلمی از فیلم سازی که مغضوب بود به کن میرسید این اقا باید طوری کار را ترتیب بدهد که بدون این که شک ایجاد شود فیلم مغضوب حذف و یا بدون امتیاز بماند. همینطور زد و بند با کانال های تلویزیونی برای نمایش فیلمهای صادراتی هم به ایشان محول شد. برای نمونه نمایش درکانال ارته و یا درای سایت. البته ازمبلغ دریافتی بابت نمایش چیزی به کارگردان نمیرسید. فقط او باید مغرور باشد که فیلمش در کانال های مذکور نمایش داده میشود. البته حق دلالی اقای بی حقیقت محفوظ میماند. اما موجودی مثل این چنگیز بی حقیقت که اوایل خودش را چپ گرا نشان داده بود ایا می توانست بدون سیم /جیم جدی به اغوش اسلام بلغزد؟ این مرحله ایست هیچگاه عیان نمیشود . ج. ا با چه تضمینی ایشان را از مراحم دلالی برخوردار میکند؟ ایا شرایطی که برای تواب ها در نظر میگیرند در مورد ایشان هم اعمال میشود؟ هیچ مشخص نیست، در این شرایط است یا ما باید در نقش دادستان وارد شویم که راه غلطی است چرا که وقتی دقیق واقعیت را نمیدانیم رفتار ما میشود اتهام. پس به گمام من راه منطقی اینست که دخالت در این امور را هم بسپاریم به محاکم قضایی واقعی و مترقی تا اگر جرمی مرتکب شده اند به نسبت جرمشان عقوبت ببینند .
در مورد این موجود که به من نیز توهین کرده است من خود شاکی خصوصی هم هستم و مدارکی دارم که به دادگاه ارائه خواهم داد. یکی از مواردی که فقط دادگاه میتواند با بازخواست جدی ته و توی قضیه را در بیاورد. باج هائیست که طی این سالها از کیسه تهی مردم به جیب مدیران جشنواره ها و کارچاق کن هایی نظیر چنگیر سرازیر شده است بر گشت ان میتواند رقم قابل توجهی باشد. بی حقیقت چنان قاپ مدیران جشنواره ها را دزده بود که برخی از جشنواره های اروپایی هم کار دلالیشان را سپرده بودند به این موجود. اما بی اعتبار شدن جشنواره ها، بیکار شدن دلال ها ربطی به ویروس جدید نداشت قیام ابان ماه بود که کمر نظام را شکست و جایزه های قلابی را هم بی اعتبار کرد.

هر چند به نظر میرسد ویروس جدید روال تداوم مبارزه را کند کرده است اما هرگز ماهیت انرا تغییر نداده است به محض این که شرایط کمی تغییر کند بار دیگر و با سرعت بیشتر امکان سقوط این جانیان فراهم خواهد شد.

بصیر نصیبی

Print Friendly, PDF & Email
Balatarin