وقتی جیک جیک مستونتان بود یاد زمستونتان نبود؟ از بصیر نصیبی

وقتی پیوستن سینماگران سینمای ج. ا به قیام کنندگان منتشر شد .خوب بخشی از جماعت بدان توجه کردند ،بخشی دیگر انرا چاپلوسی و فرصت طلبی ارزیابی کردند ، اما من واژه ای نیافتیم که این چرخش ۱۸۰ درجه ای را معنا کند وقیحانه تصویرش میکنم ،با این که این سینماگران که سالهاست در خدمت بقای نظام حرکت کرده اند میدانند که دیگر حنایشان رنگی ندارد با همان وقاحت که خودشان را به قیام گرسنکان پیوند زدند روز یاد بود جان باختگان هم حضور یافتند.
برای ما با پیام گیر اطلاع داده شد عده ای گویا دارند سعی میکنند با تبلیغات گسترده ،امضاء کنندگان این نوع پیانیه ها را همراه مردم بنمایانند ، هر کس مسئول رفتار خودش است اما من که جنس اینها را میشناسم هرگز مبلغشان نمیشوم .مدافعین میگویند: خوب این ها که دیگر همراه مردم شده اند باید بخشیدشان وبا آغوش باز به استقبالشان شتافت.، ما دادگاه نیستیم که بر اساس جرمشان برایشان عقوبت در نظر بگیریم . اما با قاطعیت میگوئیم رفتار وگفتار، زدوبند های اینان با فستیوال ها علاوه بر این که پول این مردم درد مند را به جیب گشاد مدیران فستیوال ها ، لابی های فرهنگی ، عوامل بیشمار دیگر سرازیر کرده است در ماندگاری وقتل وجنایت این ادمخواران سهم داشته است پس نمیتوانند جواب گوی نباشند حتا اگر اعلام پیوستگی اینان واقعی باشد که نیست . باید انها که در جهت بقای این نظام حرکت کرده اند از بودجه عمومی برای ماندگاری داعشیان برداشت کرده اند جوابگو باشند .وقتی رئیس کانون کارگردانا ن رئیسی نامی با صراحت توام با وقاحت میگوید: ما هر جا در دیپلماسی به بن بست میریسم با کلید سینماگران گره را باز میکنیم (موسوی وکروبی با دستانی آلوده در خون رهبران اکثر اینان هستند) در واقعیت روشنفکران حکومتی اذعان میکنند نخل طلای سیاسی به فیلم طعم گیلاس توانست جنایت در کافه میکونوس را به سایه بکشاند وخاتمی شارلانان هم میفرمود :شعر وشعور فرهنگ اسلامی بود که در های فستیوال ها را روی سینمای جمهوری اسلامی گشود.، دهها نمونه دیگر من در ارشیو دارم اما نمیشد چکیده بیش از ۴۰۰ مطلب را در یک مقاله گنجانید .اگر کسی کنجاوی بیشتر دارد برود روی ارشیو سینما ی ازاد تا برایش مشخص شود جایزه به سینمای صداراتی جایزه به رابطه غرب چپاولگر با این ادمخوران اسلامی بوده است ویا نه.
.اخرچرا کمتر کسی توجه کرد که نظامی که با اتش زدن سینما ها ، جنایت در سینما رکس آبادان.مستقر شدوخلخالی به فرمان خمینی جلاد تمام فیلمهای موجود در انبار ها را در کامیون ریخت به بیابان برد واتش زد ،چگونه انقدر علاقمند به هنر به خصوص سینما شد؟. علت را میدانیم وبار ها بیان کرده ایم اما چطور ۲ هزار جایزه به سینمای جمهوری اسلامی اهدا شده است ؟.
سینما ی اروپا مجموعشان این حد جایزه که نظام داعشی با چند فیلم فستیوالی کسب کرده است ، تاکنون تصاحب نکرده اند. باید مشخص شود چه میزان باج رد وبدل شد تا این امتیاز های سیاسی به سینمای کشوری اهدا شود که میزان سینما هایش برای ۸۰ ملیون جمعیت به ۲۰۰ تا نمیرسد انهم سینماهایی اکثر قراضه که به قول خودشان از دوران طاغوت باقی مانده است. چه میزان باج به دلال اول ج. ا چنگیز حقیقت وپیرسیان دلال فرانسوی وژیل ژاکوب اهدا شد تا یک نخل طلا بدست بیاورند؟ شهردار مسلمان لندن چه خصوصیتی در فیلم فرهادی کشف کرد که برای نخستین بار فیلم را در میدان شهر نمایش داد.؟
چطور میشود پذیرفت که برای نمایش در میدان شهر لندن هیچ معامله ای صورت نگرفت؟ اقای شهردا رعاشق چشم وابروی سازندگان شده بود؟
وقتی گلمکانی سردبیرماهنامه فیلم میگوید: ما در کن سهمیه داریم یعنی یکی از جوایز اصلی به یک فیلم ج. ا اهدا میشود، شما معنای دیگری برای این گفته اقای سردبیر میشناسید؟ ، دیتر کسلیک مدیر برلیناله هم دست کمی از همتای فرانسوی اش ندارد. اقای کسلیک هم به ج. ا سفر کرد برای بازید به موزه ی جوایز برده شد( اصلا هیچ کشوری را میشناسید انقدر جایزه داشته باشد که برایش موزه بسازد.؟ طبق روال معمول جوایز به شخص داده میشود نه به دولت، البته چون در ج. ا جوایزرا با زد وبند وتامین هزینه باج دریافت میکنند خوب آخوند ها خودشان را صاحب اختیار کامل فیلم می دانند .بله وقتی کسلیک رفت موزه جوایزاز قول او ماهنامه تصویر(شماره ۱۵۱ ، اذر۱۳۸۴) نوشت: او ( دیتر) دنبال فیلمی میگشت که با شرکت دادن ان در جشنواره خرس طلایی را به سینمای جمهوری اسلامی هدیه کند. خوب توجه کنید یعنی اول خرس طلایی را وعده میدهند بعد دنبال یک فیلم میگردند تا ببهانه آن به نظام داعشی باج بدهند. از این واضح تراعلام کنند که جوایز قلابی است؟ بله بعد از این زد وبند است که سیل جوایز بسوی نظام داعشی سرازیر میشود .هنوز معلوم نشده چه میزان باج از کیسه مردم بی خبر رد وبدل شد تا خرس های باغ وحش برلیناله دستگیر وبه موزه فستیوال ها تحویل داده شد؟خانم کلودیا روت نایب رئیس لچک بسرمجلس المان به چه دلیل به جمهوری اسلامی سفر کرد؟ او که جز هیات های سیاسی نبود بله او امد تا فیلم پناهی را به برلیناله برساند تا یکی از خرس ها را تقدیم جمهوری اسلامی کند. اما میزان معامله برای توافق چقدر بود؟
اعضای اکادمی اسکار به چه منظور به ج. اسلامی سفر کردند ؟ برای گردش توریستی یا معامله با عوامل ج. ا ؟این معامله کلان بود چراکه دو اسکار سیاسی پی در پی برای ج. ا اورد. یا وقتی وزیر ارشاد دلقک رهبری (احمدک )میگوید ما لابی کردیم تا اسکار گرفتیم ایا اصل معامله در سفر اکادمی به ج. ا قرارو مدارش گذاشته نشده بود؟
بله انچه که من گفتم بخشی کوچکی از زد وبند ها بود .وقتی خودشان به صراحت از مافیای سینمایی صحبت میکنند وقتی فاش میشود که پول شوئئ در سینمای فاسد جمهوری اسلامی متداول است .سینماگرانی که واسطه این نوع معامله های سیاسی بوده اند نمیتوانند ادعا کنند بی اطلاع بوده اند بله حضراتی که دراپوزیسیون مطرح میکنند حالا که این جمع ( فیلمسازان سینمای گلخانه ای )اطلاعیه ای به ظاهر ضد ولی نعمتشان داده اند باید گل بارانشان کرد، یا از این مسایل اصلا سر در نمی اورند پس بهتر است ساکت بمانند یا میدانند وبه روی خودشان نمی اورند.
در بخشی از اطلاعیه این جمع را میخوانیم :
. «جوانانی که خونِ پاک آن‌ها با بی‌تدبیری بر خاک ریخته شد و با انتساب‌شان به بیگانگان سعی بر نادیده گرفتن‌شان شده‌است. مردمانی که امروز از پسِ غبارِ غلیظِ بی‌خبری و بی‌ارتباطی، نام و نشانِ یکان یکان‌شان آشکار می‌شود، به کدام گناه کشته شده‌اند؟ آن‌ها فقط به‌جان‌آمدگانی بودند که چون هیچ گوش شنوایی نیافتند، ناکارآمدی‌ها را در کوی و برزن فریاد زدند.»
این شبه هنرمندان میگویند: این جوانان خونشان با بی تدبیری ریخته شد یعنی میخواهند روحانی جنایت کار را فقط بی تدبیر معرفی کنند و دزد وقاتل کلید ساز را به نوعی از مشارکت با رهبر جنایت کاران جهان مجزا کنند . نه خیر کور خوانده اید همه وکلیت این نظام قاتل، خونخوار ودزد وفاسد هستند این اسامی که بعنوان معترض ردیف کرده اند همان نام های همیشگی هستند که از تمام امتیاز های حکومتی بیشترین بهره را برده اند حالا می پرسند ( از کی میپرسند ؟از پرزیدنت کثیف ورسوا شده شان ویا رهبرادمخورشان ؟) اینان به کدام گناه کشته شده اند؟ عجب وقیح هستند این شبه هنرمندان دوم خردادی ؟ ان فعالین سیاسی که در جنایت سالهای ۶۰ و۶۷ تیرباران شدند ، آنها که پیکر بی جانشان دربیابان ها پیدا شد کدام گناه را مرتکب شده بودند ؟. همه انسانهایی که در ۴۰ سال حکومت ننگین ج. ا کشته شدند ، به کدام گناه کشته شدند ؟ طی همه این سالها که شما میخوردید ومیبردید . توی فستیوال ها از روی فرش قرمز که آغشته به خون پاک جوانان بود با خنده و شادی عبور میکردید وجشنواره ها هنگام عبورتان موسیقی شجریان پخش میکردند بی انکه برایتان وضعیت اسف انگیر مردم در بند مطرح باشد چه کولبران ، چه بیخانمانان،چه گور خوابان چه ۶۰ ملیون انسانی گه گرسنه اند . هرگاه هم از شما پرسیده میشد شما چگونه انسانهایی هستید که ازرویداد های اجتماعی خودتان را جدا کرده اید وکوچکترین واکنشی به جنایت های ۴۰ ساله . نظامتان نشان نمیدهید ؟ میگفتید ما هنرمندان با زبان سینما حرف میزنیم . حالا چطور شده دل نگران خون ها ی به ناحق ریخته شده هستید ؟
حالا دیگر میدانید مردم تهی دست اما با اندوخته ۴۰ ساله مصمم هستند تا نظامتان را به گورستان تاریخ بسپارند. دنبال راهی میگردید که خودتان را همرا ه مردم نشان دهید .از دیماه دوسال پیش دیگر مردم دردمند وشعار هایشان از جنس دیگری شد ،اتکا ی مردم فقط بخودشان است توانایی های که داشتند اما اشکار نشده بود. فقط این پیام راهم به سران نظامتان بدهید اگر خودشان گورشان را گم نکنند با مقابله سخت ساقط میشوند .
در نهایت پیروزی نهایی از ان مردم بپا خواسته خواهد بود.
بخشی از امضاء ها
رخشان بنی‌اعتماد، اصغر فرهادی، حسین علیزاده، کیهان کلهُر،، بهمن فرمان‌آرا، داریوش مهرجویی، جعفر پناهی، ، امیر اثباتی، فاطمه معتمدآریا، نغمه ثمینی، ، منیژه حکمت،، امیرشهاب رضویان، ، کتایون شهابی، تهمینه میلانی، باران کوثری، پگاه آهنگرانی،

Print Friendly, PDF & Email
Balatarin