به جای پیام نوروزی: بصیر نصیبی

آیا دعای تحویل سال میشل اوباما برای بانوی اول جدید کار برد دارد؟


*پیش آغاز
داشتم مطلبی با عنوان «سینمای جمهوری داعشی اسلامی و قیام مردم محروم ایران »را تنظیم میکردم یادم آمد که ۲۰ مارس ۲۰۱۸ سال نو برای ایرانیان و افغان ها وکرد های ترکیه و چند کشور دیگر آغاز می شود در این شرایط آشفته سیاسی ، چگونه میتوان رسیدن بهار را جشن گرفت؟ اگر بخواهم مصائب را بشمارم فزون تر از حد تصور است از پنجره اطاقم به خیابان نگاه کردم ، دیدیم شرایط جوی هم نامناسب است با هوای چند در جه زیر صفرسرما هم دوباره برگشته بود، انگار نه انگار بهار از راه رسیده است. از گل و شکوفه و بلبل هم نشانی نبود ، پس صحبت از بهار دل انگیز هم به دل نمی چسبید ، مانده بودم چه بگویم و بنویسم ؟ یادم آمد وقتی اوباما و حزب دومکرات امریکا سکان کشتی آقایی دنیا را در اختیار داشتند آقای اوباما حتا فرا تر از خواست حزبش برای نظام داعشی خوش رقصی ویژه هم میکرد. هدف را گذاشته بود تقویت باند دوم خرداد براستی که در این راه از هیچ کوششی مضایقه نکرد ،سیل جوایز سینمایی، ادبی، حقوق بشری به ج. داعشی در دوران پر افتخار! اوباما افزایش چشم گیری یافته بود ، ارباب کل هم انقدر جستجو کرد تا دریافت که او خود در اصل حسین اوباما بوده است . حتا به این حد هم بسنده نشد ویک هواپیما دربست پول نقد هم ضمیمه آخود نوازی اش کرد. اما احترام به سنت هم جزیی از پروژه جماعت رنگ کنی آقای پرزیدنت بود با این هدف به شکلی آخوند پسند آقای پرزیدنت وبانو در کاخ سفید مراسم مفصل سنتی/ ملی و اسلامیزه شده هفت سین را بر پا کردند در همان دوره من بی آنکه طنز نویس باشم مطلبی ظنز گونه نوشتم با این عنوان:
«دعای تحویل سال، همراه با بانوی اول، میشل اوباما»
در آن یاداشت پیشنهاد داده بودم که بانوی اول دعای تحویل سال را تمرین کند وبه حافظه بسپارد(یا مقلب‌القلوب والابصار یا مدبر اللیل والنهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال،)تا سال بعد فقط به جمله عیدشما مبارک آنهم با گویش امریکایی پسنده نکند بلکه این دعا را هم به پروژه ی چاپلوسی اش اضافه کند. آما آنگاه که حزب رقیب وارد کاخ سفید شد ، انگار سیاست چماق ترامپ میخواهد جانشین هویج اوبا ما بشود. البته تصور نکنیم این سران امریکا + اتحادیه اروپا که هدف اصلیشان چاپیدن دنیا است سیاست خارجیشان در عمل با هم تفاوت محسوسی داشته باشد پس ما هم نوشته طنز گونه آن سال خودمان را باز نویسی می کنیم.خوب اگر کاخ سفید دوره ترامپ هم بخواهد سفره هفت سین فراهم کند این دعای تحویل سال برای بانو جدید هم کار برد خواهد داشت . آن یادداشت کاریکاتوری از کاریکاتوریست هنرمند علی شافعی هماهنگ با محتوای یاداشت همراه داشت کار شافعی هم همچنان ضمیمه باز نویسی خواهد ماند.
بصیر نصیبی
۲۰ مارس ۲۰۱۸

مطلب این چنین آغاز می شد:
سال دیگری را پشت سرگذاشتیم بی آنکه بتوانیم ذره ای شرایط را به نفع ستمدیدگان تغیر دهیم که هیچ چند قدم هم به عقب برداشتیم اما اینها مهم نیست بله اصلا مهم نیست که جمهوری اسلامی در همین روز های پایان سال ۹۳ جنایت هولناک دیگری را تدارک دید ۶ مبارز کرد را در یک روز اعدام کرد. حتا حاضر نشد در حد فرمالیته به مردم که هیچ به خود آنها مثلا تفهیم اتهام کند.رقم اعدام ها به برکت نزول دولت تدبیر به ۵۰۰ نفر در سال رسید، بله ۱۵ ملیون با رقص و پایکوبی و شادی پرزیدنت قاتل را به میدان آوردندتا فاصله ای در جنایت های نظام مقدس ایجاد نشود . اما اینها هم مهم نیست. اصلا بما مربوط نیست که سال گذشته هوای آلوده تری داشتیم عوارض گردباد ها در جنوب ایران خیلی زود جمع وسیعی را بیمارتر وناتوان تر خواهد کرد. اصلا مهم نیست که همچنان مادر ستار دلخوش است که دیدارش با فرستادگان اتحادیه اروپا باعث شود تا قاتل فرزندش به مجازات برسد! نه مادر جان این خوش خیالی ها را نداشته باش به فکر این باش که سفره هفت سینت کامل باشد. سفره دلت را نگشای چرا که ممکن است تو را هم به سرنوشت ستارت پیوندبزنند.
برای دیدن لینک مطلب اینجا را کلیک کنید
http://cinemaye-azad.com/1394/01/02/2201/

Print Friendly, PDF & Email
Balatarin