نمایش کپی کامل فیلم مستند جنگ زدگان کاری از مسلم منصوری همراه با یادداشت کوتاه سینمای آزاد

 کارگردان: مسلم منصوری
 تهیه کننده ودستیار: لیلا قبادی
 دوربین: فرزان حامدی
مدت ۳۰ دقیقه
 زبان فارسی ، زیر نویس انگلیسی
 
 
jangzadegan

*مسلم منصوری فیلم «جنگ زدگان » را در ایران فیلمبرداری کرد، راش (فیلم مونتاز نشده) ها را با خود از ایران آورد ودر اینجا کار را تدوین، کامل وآماده نمایش کرد .
فیلمبرداری مخفی در ایران کار آسانی نیست، هر لحظه اش با خطر همراه است. مسلم در همین شرایط هم دو کار دیگرش (زنان تن فروش و مستند داستانی ماندگار محاکمه را ساخت) البته نظام خودش برای لوث کردن سینمای معترض وسینمای زیر زمینی یک نوع سینمای زیر زمینی حکومتی را ایجاد کرده و به فستیوال ها ی کشور های غربی تقدیم می کند، این نوع سینمای مثلا مخفی از همکاری مخفی خود نظام بهره می برد. امسال فیلمی در کن محصول جمهوری اسلامی نشان داده شد که سازنده ادعا داشت طرح واواک برای نابودی اتوبوس حامل نویسندگان را به فیلم برگردانده است- نمایش این فیلم لابد با تشویق و تائید هم مواجه شد- البته این فیلم و سازنده اش در دولت احمدی نژاد به کن راه یافتند دولتی که بقول دوم خردادی ها، پادگانی، امنیتی ،طالبانی بود در همین دولت مهر ورز! سازنده بدون هیچ دردسری برگشت به دامن پر مهر وعطوفت ج. اسلامی . عجب نظام دمکراتی است این نظام مقدس؟!
 یک مورد دیگر را هم نقل کنم :
 کارگردانی را گرفتار کردند جرمش البته سنگین! بود پیوستن به خاتمی چیان وبستن شال سبز در فستیوال های خارجی (حالا که به برکت نزول آخوندروحانی کلا قضیه سبز وسبزالهی حل وفصل شده است دیگر باید سفارش شال بنفش داد!) اما او هم در شرایطی که زیر ذره بین واواک است فیلم مخفی می سازد نخل و خرس و پلنگ وشیر هم قبلا برایش رزور شده است. در این مورد هم خوشبختانه واواک مشکل جدیدی برای سازنده ایجاد نمی کند( ملاحظه می کنید این سربازان گمنام امام زمان چقدر آزادیخواه شده اند(
 اما ما از سینمایی صحبت می کنیم که اگر سازندگان فیلم هایش گرفتار شوند بی هیچ رحم وشفقتی با آنها رفتار می شود، هیچ فستیوالی در کشور های غربی به این نوع فیلمها وسازندگانشان روی خوش نشان نمی دهد و
 فیلم مسلم نیاز به توضیح وتفسیر اضافه ندارد ،تصاویر گویا وزنده وجان دارند شاید اکثر مردم تصور نمی کردند بعد از سالها که ازجنگ خمینی با صدام گذشته که هزاران کشته وزخمی ومعلول و ره آورد آنست .هنوز خانواده های جنگ زده که از خانه و زندگییشان رانده شده اند در بدترین شرایط ادای زندگی کردن را در می آورند نه سر پناهی دارند، نه لقمه ای نان ، نه امکان ادامه تحصیل ونه …؟ در همین شرایط آخوند های دزد و فاسد وجانی و وابستگانشان همراه با دلال ها کارچاق کن ها که به ثروت باد آورده رسیده اند در برج ها وقصر های افسانه ای لمیده اند.
در فیلم جنگ زدگان وقتی از دختر بچه ی 11 ساله خانواده ی آوارگان جنگ سئوال می شود فکر می کند راه گریز چیه؟ چه دردناک پاسخ می شنود: بهترین راه مردنه!
 
 سینمای آزاد
 
jangzadegan_2
 
 
 
 
Print Friendly, PDF & Email
Balatarin