* دو مرداد ماه به دلیل قطع برق منطقه ، نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر به صحنه نرفتند !


 


*
جمهوری اسلامی اتمی که پیشرفت های فن آوریش چشم دنیای حسود !را کور کرده است نمی تواندیک ژنراتوررا را ه اندازی کند!
*امکانات تنها سالن تئاتر در تهران را هم بدانید وعبرت بگیرید!!
* اصل خبر از ایسنا
آرش عباسی ـ مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ـ با تایید این خبر گفت: فقط نمایش محیطی تئاترشهر اجرا شد اما دیگر نمایشها به دلیل قطع برق نتوانستند به صحنه بروند.
به گفته او، برق منطقه در ساعت‌های اولیه شب قطع شده و احتمالا گیشه تئاتر شهر بلیت‌های زیادی برای نمایش‌های شب گذشته نفروخته است.
آرش عباسی در پاسخ به این پرسش که چرا در تئاتر شهر دستگاه ژنراتور نصب نمی‌شود تا دیگر از این مشکلات پیش نیاید به ایسنا گفت: دستگاه دیزل ژنراتور با هزینه‌ی بسیار بالایی در مجموعه تئاتر شهر نصب شده است اما هنوز مراحل نهایی راه‌اندازی آن انجام نشده است.
او پروسه‌ی نصب این دستگاه را پروسه‌ای طولانی مدت دانست و اظهار امیدواری کرد: بزودی ژنراتور تئاتر شهر راه‌اندازی شود تا هنگام قطع برق بطور خودکار کار کند و اجراها تعطیل نشوند.
عباسی تاکید کرد: قطعا راه‌اندازی ژنراتور انجام شدنی است فقط بخش نهایی آن باقی مانده است که در حال انجام است.
در پی قطع برق مجموعه‌ی تئاتر شهر، حسن باستانی کارگردان نمایش «آنتوان و مسافر کوچولو» با اظهار تاسف گفت: مشکل تئاتر شهر فقط ژنراتور نیست بلکه حتی سرمایش و گرمایش سالن‌ها هم دچار مشکل است.
این کارگردان تئاتر گفت: از روز اول اجرایمان به تئاتر شهر اعلام کردم سرمایش تالار چهارسو دچار مشکل است اما با اینکه ۱۳ اجرا پشت سر گذاشته‌ایم هنوز یک پنکه اضافه نکرده‌اند.
وی اضافه کرد: تماشاگر ما از گرما کلافه است. مسئولان می‌گویند در حال اقدام هستیم در حالی که باید پیش از شروع فصل گرما این پیش‌بینی‌ها را انجام می‌دادند تا امکانات به موقع به سالن‌ها برسد اما با این تاخیر تا وضعیت سرمایش سالن درست شود وارد فصل سرما شده‌ایم.
باستانی ادامه داد: این مشکلات، مشکلات امروز تئاتر شهر نیست از دیرباز چنین وضعیتی وجود داشته چگونه است که برای مجموعه‌ای به این قدمت تازه ژنراتور خریده‌اند در صورتی که پیش از این هم دیده‌ایم برق تئاتر شهر قطع شده است و این بی‌مسئولیتی‌ها باعث تاسف است.
این کارگردان تئاتر با اشاره به قطع برق منطقه که باعث تعطیل شدن بخش زیادی از نمایش‌های تئاتر شهر شد یادآور شد: برق مجموعه حدود ساعت ۱۹ قطع شد. متاسفانه بلافاصله تماشاگران را از سالن‌ها بیرون کردند، جالب اینجاست که ما در حال گفت‌وگو با مدیریت تئاتر شهر بودیم و قرار گذاشته بودیم کمی صبر کنیم اما در این فاصله مسئولان ورود و خروج تماشاگران، آن‌ها را به بیرون از سالن هدایت کرده بودند.
باستانی با ابراز گله‌مندی از این برخورد با تماشاگران متذکر شد: درست نیست تماشاگری که برنامه‌ریزی کرده در ماه رمضان و با وجود گرمای هوا به تئاتر احترام گذاشته و برای تماشای آن بلیت خریده با چنین برخوردی روبرو شود. ما انتظار داشتیم از تماشاگران عذرخواهی و دلجویی شود اما متاسفانه نوعی برخورد شتابزده غیرفرهنگی اتفاق افتاد.
این هنرمند تئاتر در پایان گفت: ای کاش همه ما در قبال وظایفمان بیشتر احساس مسئولیت کنیم. همه این اتفاقات ناشی از این است که مسئولیت‌ها به خوبی تعریف نشده است. مثلا از امروز باید به فکر تجهیز سالن برای زمستان باشیم نه اینکه چله زمستان به این فکر بیفتیم که گرمایش سالن‌ها را سروسامان بدهیم.
مسعود موسوی کارگردان نمایش «به دهکده جهانی خوش آمدی، پینوکیو» را به صحنه می‌برد اظهار امیدواری کرد: ژنراتور تئاتر شهر زودتر راه بیفتد تا اگر برق رفت ما با مشکلی مواجه نشویم و تئاتر ما همین اندک تماشاگرانی را که دارد از دست ندهد.
این کارگردان تئاتر گفت: از چند روز پیش از طریق مسئول روابط عمومی گروه تئاتر پژواک اجرای روز گذشته برای خبرنگاران و عکاسان در نظر گرفته شده بود و علاوه بر دوستان مطبوعاتی تماشاگران دیگر هم پشت در سالن بودند که متاسفانه به دلیل قطع برق منطقه اجرای شب گذشته ما تعطیل شد.
موسوی اظهار تاسف کرد: گروه ما باید بار دیگر برنامه‌ریزی کند تا بتواند اجرایی را به دوستان مطبوعاتی اختصاص بدهد. از سوی دیگر تماشاگرانی که شب گذشته برای اجرای نمایش آمده بودند در هر تاریخ دیگری که برایشان ممکن باشد می‌توانند نمایش را تماشا کنند.
کارگردان نمایش «به دهکده جهانی خوش آمدی، پینوکیو» که نمایش‌اش را ساعت ۱۹ در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌برد یادآور شد: تقریبا ۲۰ دقیقه پیش از اجرای ما بود که برق قطع شد و تماشاگران پشت در سالن ماندند به هر حال امیدواریم ژنراتور تئاتر شهر زودتر راه بیفتد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
لازم به ذکر است روز گذشته نمایش «گورگیر» که ساعت ۱۷:۳۰ در کارگاه نمایش به صحنه می‌رفت اجرایش را انجام داد اما نمایش‌هایی که اجرای آن‌ها حوالی ساعت ۱۹ و بعد از آن بود، تعطیل شدند.
منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
Balatarin