You should install Flash Player on your PC

"هالیوود همراه با پنتاگون وسیله مسخ انسانها"، از فرموده های رهبر شارلاتان دوم..

از دیگران

خانه نخست

 

واکنش کاربران سایت روشنگری به فیلم ارتجاعی ِ جدایی نادر از ....

" هالیوود همراه با پنتاگون وسیله مسخ انسانها "

از فرموده های رهبر شارلاتان دوم خردادی ها سید محمد خاتمی

 *در زیر نویس نقدصادق افروز بر جدایی... درسایت روشنگری نظر هایی ازخوانندگان در باره این فیلم چاپ شده ،ما برای یادآوری خوانندگان لینک نقدصادق افروز ومهستی شاهرخی را از آرشیومان منتشر می کنیم وهمین طور کامنت های خوانندگان را، البته اکثر نظر هم با اسم مستعار ویا بدون نام اظهار شده است وما بدون هیچ تغیری در متن ویا نحوه بیان عینا نقلشان میکنبم .

http://www.cinemaye-azad.com/new/25112011/new07.html

http://www.cinemaye-azad.com/others/others196.html

***

نام:   جعفر کاشانی

خانم سیمین این که در ایران مردم به دیدن این فیلم رفته اند یعنی رابطه برقرار کرده اند ،خب فیلم ده نمکی را هم رفته اند وبیشتر هم رفته اند ورابطه هم برقرار کرده اند ،پس با حساب شما نوار مبتذل ده نمکی هم شایسته تقدیر است ودر باره تماشاگران فرانسوی هم اینقدر انها را به رخ ما نکشید ،برای این فیلم وجور کردن مقدمه اسکار 20211 ج. ا سرمایه گذاری کرده وبا جو سازی،نظر ها راهم جلب کرده است ،خودتان با تعقل وبا شناخت ماهیت ج. اسلامی ومکر وحیله آخوند باید کارهای صادراتی را ارزیابی کنید نه این که چون فرانسوی ها فیلم رامیروند پس حتما یک شاهکار در دوره احمدی نژاد آفریده شده نه این درست نیست استقلال رای داشته باشید.همین فرانسوی ها از فیلمهای لویی دوفونس بیشتر از کارهای برسون استقبال می کنند در صورتیکه ارزش کارهای برسون کجا ولویی دوفونس کجا!!

نام:   شهره جلیلی

دو فیلم دولتی را که هر دو از بودجه دولت واز کیسه ملت ساخته شده بود به اکران آوردند نصف سینما های تهران را بخشیدندبه اخراجی های ده نمکی ( که جنبش مردمی را هم مسخره کرده بود)ونصف دیگر را هم در اختیار جدایی .. اصغر فرهادی ( با محتوایی ارتجاعی پنهان شده) گذاشتند .بعد جوی فراهم کردند که اگر فیلم فرهادی را ببینی یعنی مخالف احمدی نژادی واگر فیلم ده نمکی رابروی با دولت پادگانی همراه هستی،اما برای آخوندهای هفت خط مهم آن بود که اولا مردم را به سینما ها برگردانند، که برگرداندند، همانگونه که در دوم خردا د هم مسئله این بود که مردم پای صندوق ها بروند ورفتند. دلم برای باند های دوم خردادی ورشکسته سوخت که بعد ازاین که در روزی نامه دوم خردادی روز اون لاین کلی شعار دروغ پراکندند که دیگر در دوران احمدی نژاد هیچ فیلمساز مهمی!فیلم نساخته ومردم تا احمدی نژآد هست با سینما آشتی نمی کنند به چنان وضع فلاکت باری افتادند که مردم را تشویق میکردند بروند فیلم فرهادی را ببینند هیچ کس هم نپرسید خب مگر فرهادی در دولت کودتایی فیلم نساخته؟ مگز مامورین دولتی ، فیلمش را رسما یه برلینالنه نفرستادند؟ مگر جنشنواره فجر به ریاست حسن عباسی کلی دیپلم وجایره وسیمرغ به این فیلم نداده است ؟مگروقتی فرهادی برگشت با استقبال رسمی دولتی در فردوگاه مواجه نشد؟ مگر صدا وسیمای ضرعامی با افتخار موفقیت فیلم را در بر لیناله اعلام نکرد؟ جدا شده از نوشته ای از بصیر نصیبی با عنوان ، خاتمی وناطق نوری ، ده نمکی واصغر فرهادی

 

نام:   شهره جلیلی

در زیر نویس اظهار نظر های متفاوتی شده ،اما مسئله مهم اینست این اظهار نظر ها حکایتگر این واقعیت است که آنگونه که سبزالهی ها شایع کردند ، همه شیفته ی سینمای صادراتی نیستند،البته واقعیت این فیلم ومحتوای ضد زن آن ابتدا در مجله سینمای آزاد مطرح شد وبه هنگام نمایش این فیلم در برلیناله هم نامه سرگشاده سینمای ایران در تبعید و سینمای آزاد با امضاء جمعی از آگاهان سیاسی ،وسینمایی منتشر شد. خانم شاهرخی هم نقد مهمشان را همزمان در سایت خودشان وسینمای آزاد نشر دادند

 

نام:   مجید

فیلم فرهادی به هیچ وجه بویی از رئالیسم انتقادی نبرده است .همه چیز مصنوعی و سفارشی است .قاضی در دادگاه بین زن و مرد فرقی نمی گذارد ، انسان ها همه مذهبی هستند ، قران مثل یک نیروی جادویی همه جا حضور دارد ،روحانیت مورد احترام همه اقشار و طبقات جامعه است ، مرد به راحتی با طلاق زن موافقت می کند وووووووو . این ها همه کافی است تا فیلم فرهادی را از یک بار رئالیستی تهی کند .یک فیلمی که واقعیات را در جامعه ایران بیان نمی کند و واقعیات را به نفع رژیم حاکم قلب می کند چه ارزشی می تواند داشته باشد ؟ من با صادق افروز موافقم .فیلم فرهادی ارتجاعی و در خدمت تبلیغاتی جمهوری اسلامی است . خند ه دار آن است که در جریان نمایش فیلم سبز ها از مردم می خواستند به تماشای فیلم بروند تا رکورد اخراجی ها شکسته شود عافل از اینکه سرمایه گذار هر دو فیلم بانک پاسارگاد بود که همین طور که این نوشته صادق می گوید سهامدار اصلی و عمده اش سپاه پاسداران است .سینمای ایران مثل فوتبال و ورزش اش در کنترل باند های مافیایی قدرت است 

 

نام  Rosa :

 

بهترین نقد فیلم

بدون اجازه حاج آقا؟-هرگز»

نگاهی به فیلم «جدایی نادر از سیمین

 

http://mahastis.blogspot.com/2011/11/blog-post.html

 

رزا: نقد بالا به نظرم خوب است. من ترجیح میدهم فیلم نقد هنری بشود. اینکه دوستانی فیلمی ساخته و پرداخته رژیم را نقد طبقاتی میکنند و از فرهادی کارگردان انتظار دارند که یک شاگرد کفاش که بیکار و فقیر است را نه انسانی کلاش و... بلکه منزه و صادق جلوه بدهد در تعجب.

البته قسمت اول نقد نویسنده در رابطه با نقش "قران" درست است.

متاسفانه در فضای مسمومی به سر میبریم که مثل مسابقه فوتبال یارکشی میشود. و تماشاچیانی فقط حاضرند تا برای تیم خودی هوار بکشند.

من مخالف هر گونه نقد طبقاتی از شعر هنر ادبیات هستم.

این در زمان استالین مد شد و با بهانه اینکه این شعر داستان تصویر و مجسمه طبقه کارگر را خوب جلوه نمیدهد تیغ سانسور بر همه چیز کشیده شد.

افراد هر جامعه شدیدن تحت تاثیر فرهنگ آن و مناسبات حاکم هستند. به همان پلیدی که سرمایه دارش و هم کارگرش.

اما گویا رفقا هنوز به فدرت نرسیده سعی در وارونه جلوه دادن دارند.

کجا چهره انسانی انسانی خواهد بود وقتی برای زنده ماندن مردم روی جنازه همدیگر مجبور به زندگی اند؟ کارگردان ادعا دارد قسم به قران و ترس از عواقب دروغ گویی جلوی مردم را برای بیشتر دریدن همدیگر گرفته و این هم دروغ است و دقیقا فرهنگ اسلامی و تقیه حکم میکند

 

نام:   hasn

 

با عرض پوزش من در کامنت ارسالی قبل اسامی کاراکتر فیلم یعنی نادر را بجای شوهرراضییه اشتباهی نوشتم در این کامنت منظور همون شوهر راضییه است که بعنوان تیپیک طبقه کارگر معرفی شده است میباشد

 

نام:   hasn

 

در یکی از مقالهای ارسالی این سایت نویسنده ای جمله ای از مارکس آورده که بسیار زیبا بوده که : ( اخلاق در جامعه را ایدیولوژی حاکم تعیین میکند )

سناریو فیلم نباید هیچگونه تضادی با ایدیولوژی حاکم بر ایران داشته باشد و تولید فیلم در ایران یا اکثرا سفارشی است و یا تجاری .

من این فیلم را ندیده ام و اینکه رکود فروش فیلم از دیگر فیلمهای تولید شده مانند اخراجیهای ده نمکی را شکسته برایم زیاد هم جای تعجب نیست از فرهنگ غالب ارتجاعی بر کشور چنین مسایلی از بدیهیات است و برایمان یک مسله عادی شده و فکر نمی کنم که کارگردان در این فیلم شخصیت نادر را بعنوان یک تیپیک طبقه کارگر معرفی کرده باشد گرچه از نظز شکلی چنین نمایان باشد .

بنظر میرسد در این مقاله آقای صادق افروز فیلم را نقد نکرده و اینکه موضوع پیام فیلم نقش کتاب آسمانی بعنوان فراطبقاتی در جامعه ایران معرفی میشود بلکه نقد ایشان به به کارکتر فیلم یعنی نادر که بعنوان تیپیک طبقه کارگر معرفی میشود برمیگردد

من تا حدودی با نظرروزا موافق هستم اینکه نقد آقای صادق افروز را نقد منطقی از دیدگاه طبقه کارگر نمی بیند اما خانم روزا مسله طبقات و شخصیتهای آن را تشریح نکرده و مانند نویسنده مقاله صرفا به نقد یکطرفه و کوبیدن طرف مقابل اکتفا نموده

در واقعیت امر هم چنین است فرهنگ ارتجاعی حاکم بر تمام سطوح جامعه و تمامی طبقات تسلط داشته و مردم با ذهینیت ارتجاعی عجین شده اند روانپریشی مردم هم ناشی از همین ذهنیت ارتجاعی است با آنکه مخالف حکومت است در تبلیغات رای گیری شرکت میکند و یا با تورهای حکومتی به سفرهای زیارتی میرود

چرا نویسندگان و آگاهان سیاسی بجای گرفتن پاچه همدیگر اندیشه ای برای برون رفت از این روانپریشی مردم نمی کنند بلکه خود هم در این دام می غلتند

همینطور که طبقه متوسط یکدست نداریم طبقه کارگر یکدست هم نداریم در میان این طبقات هم بخش ارتجاعی است و هم بخش مترقی

جنبش سبز بخش ارتجاعی طبقه متوسط فعلی است و بخش مترقی آن اندک و همین رابطه برای طبقه کارگر هم صادق است

نام: ؟

 

خانم رزا با این طرز فکر، شما خودتان را شناساندید. شما هنوز قادر نیستید درک کنید که این منش شوهر راضیه از کجا آمده و در چه سیستمی تربیت شده. از نوشتارهایتان میدانستم خیلی سطحی فکر و قضاوت میکنید اما اینکه اینچنین مهمل بافی میکنید تنها میتواند از سطح عالی دانش و فهم اجتماعی شما حکایت داشته باشد. جل الّخالق!!!

 

نام : روزا

نویسنده نوشته: کاراکتری فرهادی که از يک کارگر ترسيم می کند موجودی است عصبی ، بی منطق ، کلاش ، که دستش روی زنش دراز است ، يک پايش در خانه ، و پای ديگرش در زندان است .و برای رسيدن به پول و سر کيسه کردن از هيچ کلک و حقه بازی ای ، پرهيز نمی کند ....

ايا شوهر راضيه ، يک شخصيت تيپيک کارگری در ايران است ؟آيا يک بيمارعصبی کلاش را به جای طبقه ی کارگر عرضه کردن ، نشانی از دشمنی نويسنده با اين طبقه نيست؟ولی در همين نگاه به کارگران ، فرهادی ،نگرانی و ترس خود را ، از انتقام همه چيز از دست دادگان ،به نمايش نمی گذارد ؟

رزا: راستش نمیدانم یک شاگرد کفاش چرا نباید صفت های بد کلاشی، زن ستیزی و ... را داشته باشد.

تنها فیلم های دوره استالین از کارگر بت و ابر کارگر ساخت. همان کار را هیتلر از نژاد آلمانی/ آریایی ساخت.

این کارگر کفاش ما در فیلم فرهادی یک انسان فقیر است که اتفاقا با واقعیات هم بسیار همخوان است.

حال گویا برای کمونیستی که نویسنده ما میباشد این شاگرد کفاش مظهر طبقه کارگر است و چون این طبقه قرار است مثل حضرت مهدی انسانیت را از شر سرمایه داری خلاص کند نباید کلاش و زن ستیز باشد!

نام:   Rosa

اول اینکه من هیچ فرقی در شستشوی مغزی در این فیلم با فیلم های ایدئولوژیکی دوران استالین و یا هیتلر نمیبینم.

البته دو نمونه آخر با خرج پول بیشتر و حرفه ای تر در جهت بت وارگی طبقه، کارگر و رهبر ... تهیه شدند.

من لینک نقد فیلم و همچنین لینک مستقیم دیدن آنلاین فیلم را برای دوستان علاقمند در کامنت قبلی گذاشتم.

به نظرم رفتار زهرا خانمی شما پسندیده نیست. و اینکه مثل جن از بسم ال آشوبید!

انسانها همه دارای قدرت تجزیه تحلیل میباشند. کار من در اختیار قرار دادن نقد و خود فیلم بود.

من خودم را در هیچ حوزه ای صاحب نظر نمیدانم.

امید هیچ فردی نظرات من را درست، جاودانه و وحی الهی نبیند. همیشه بهتر است به عقل خود رجوع کرده و با خرد جمعی سعی در ایجاد راه حل کرد.

با آرزوی آزادی و برابری رزا

 

نام:   سیامک

 

به نظر من صادق روی خوب نکته ای دست گذاشته است . فرهادی نویسنده و کارگردان فیلم برای قران و دین اسلام جایگاهی فراطبقاتی قائل شده است .از نظر نویسنده آدم ها در ایران علیرغم اختلافات روزمره شان به قران به عنوان مرجع و تکیه گاه نگاه می کنند علرغم اختلافات گوناگون همه مذهبی هستند وقتی نام قران می آید تن و بدن راضیه که یک زن زحمتکش کارگر است می لرزد .تلاش برای جا انداختن چنین جایگاهی برای دین اسلام و قران در جامعه ایران آیا از جانب نیروهایی که قدرت را در دست دارند یعنی رژیم اسلامی و سرمایه داری نیست ؟دین اسلام و سرمایه در رژیم کنونی ایران باهم عجین شده اند .بنا براین ، این ادعا که فیلم فرمایشی است ادعای درستی است .زحمتکشان و کارگران در مبارزه با رژیم کنونی ایران احتیاجی به تایید فلان آخوند ندارند .وقتی به خیابان هم بیایند در مواجهه با ماشین سرکوب جمهوری اسلامی به حلال و حرامش فکر نمی کنند .برای آتش زدن تانک و ماشین سرکوب رژیم احتیاجی به استفتائات فلان آیت الله و بهمان مرجع تقلید نیست .دین اسلام به عنوان ابزار سرکوب فکری مردم در 33 سال گذشته هر روز بیش از پیش مورد نفرت قرار می گیرد .نویسنده در برابر خواست ها و فرمایشات سرمایه گذار فیلم که در اصل کسی جز سپاه پاسداران نیست کرنش کرده است

 نام:  

خانم رزا مثل اینکه شما به تمام امور اجتماعی و هنری و سیاسی وارد هستید و خود را صاحب نظر در تمام این مسائل میدانید؟؟؟ بنا بر این یعنی همه کاره هستید! حالا نمیدانم آگاهی دارید که ما ایرانیها به مدعیان همه کاره چی اطلاق میکنیم؟

فیلمی که با سرمایه برادران پاسدار تهیه شده و سرتاسر در مواقع حساسش تبلیغ از دین میکند و کتاب کذا را آتقدر مقدس میداند که با دست گذاشتن روی آن نمیتوان دروغ گفت و مهملاتی سخیفتر و مشمئزکننده تر؟!

شما برای بروز دانشهای بیحد که به آن استیلا دارید ، و برای هوچیگری از برای دانش لایزالتان مستمسک پیدا کرده اید و بخیال خام خودتان برای کوبیدن افراد از واژه های مهملی مانند کمونیسم و لنینیسم و مهملاتی از این دست پناه میبرید؟! نوشته خودتان را یکمرتبه با تعمیق درست بخوانید و ببینید چه اراجیفی سرهم کرده اید! شما که بزبان فارسی مسلط نیستید بهتر است افاضات خودتان را بزبابی که بر آن مسلط هستید بنویسید. متاسفانه چون فیلم جوهره اش با خواست نیروی امپریال مطابقت کامل دارد ، در دادن جایزه به آن برقابت پرداخته اند و چشم دانشمندان الوالعزمی مانند حضرتعالی را بشدت خیره کرده اند؟؟؟

 

نام:  

 خانم سیمین برای شما و امثال شما که متدین به دین وحشتناک و جنایت پرور اسلام ناب محمدی هستید، واین لجنپراکنیها و اعمال و رفتار انسان ستیزانه فیلم با سرمایه گذاری برادران سپاهیتان درست شده ، و بدتر اینکه به انواع جوایز نیروهای امپریال آلوده است ، بسیار خوب و قابل ستایش است.

اصلاً احتیاجی نبود توضیحات مستندانه جناب صادق افروز را بخوانید بروید و چند مرتبه دیگر این مستهجنات را ببینید و لذّت ببرید. چه، با زیرکی و رذالت تام و تمام اسلامی ، نمایانگر مراحم اسلامیست و بالابرنده مقام سخیف و رذل آخوندیست بویژه زمانی که آن کارگر حامله یک انسان پیر و محتاج به مراقبت را باید رسیدگی میکرد، به مرکز استفتائات اسلام ناب محمدی زنگ زد که ببیند از نظر اسلام ناب محمدی اشکال شرعی؟؟؟ دارد یا ندارد؟؟؟ یکی از نمایشات جانبخش مراحم اسلامی هم توسط نادر بتماشا گذاشته شده است که چگونه یک زن حامله را رذیلانه با محبت تام و تمام اسلامی از خانه بیرون می اندازد.

امید است از تماشای این صحنه های واقعی زندگی با مرام و باور اسلام ناب محمدی لذّت برده باشید.

ضمناً خانم شیرین عبادی هم جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است آگاهی داشتید و با ترهات اسلامی ایشان آشنایی دارید؟

 

نام:    Rosa

 

ای-میل     www.archiverosa.blogspot.com

 

لینک تماشای آنلاین فیلم

فیلم جدایی نادر از سیمین

 

http://vimeo.com/31660900

 

بهترین نقد فیلم

بدون اجازه حاج آقا؟-هرگز»

نگاهی به فیلم «جدایی نادر از سیمین

 

http://mahastis.blogspot.com/2011/11/blog-post.html

 

نقد فیلم صادق افروز به نظرم زیادی استالینیستی بود.

فیلم های اردوگاهی اغلب از کارگر چهره غیر واقعی و انسانی منزه ترسیم میکرد. ولی کارگر هم اغلب هم زن ستیز و هم فرهنگ سرمایه داری را نهادینه کرده و بازتولید میکند.

فرهنگ لمپن بخش غالب کارگر را باید دید. همین فرهنگ نیز توسط روشنفکر کمونیست باز تولید میشود و یا وارونه نگاشته شده. یعنی کارگر منزه تبلیغ میشود و یا روشنفکر خود را در حد کارگر لمپن برای نشان دادن همسویی با طبقه پایین می آورد.

نقد فیلم توسط مهستی شاهرخی بسیار واقعی تر است.

همه فیلم ها از ایران مانند طلاق فرهادی نیست نیست.

شخصا فیلم زیر را بسیار دوست دارم.

زمانی برای مستی اسب ها

http://vimeo.com/32030704

 

نام:  

 

خانم سیمین شما از ما میخواهید که فیلم را یکبار دیگر ببینیم، ولی فکر میکنم خود شما مقاله بالا را با دقت نخوانده اید. در این فیلم کارگر تحقیر می شود و به مذهب (خرافات) به نگاه انتقادی نگریسته نمی شود. به نظر "جامعه جهانی" کاری نداشته باشید، آنها بهتر از سازمان مللسرمایه داری مخوف ناتوئی نیستند

 

نام:   پوران

 

با درود به رفیق نویسنده

این داستان هنر سینما و جمهوری اسلامی داستان دور و درازی است .جمهوری اسلامی با زیرکی خاصی سینما را به خدمت گرفته است و متاسفانه همان طورکه صادق می گوید بعضی از فعالین سیاسی را که در اپوزیسیون هستند نیز به دنبال خود می کشد .بصیر نصیبی در این مورد بطور مفصل صحبت کرده است .از جمله مقالاتی که در مورد مخملباف و کیا رستمی نوشته است .سینمای رسمی در ایران یک سینمای سفارشی است که با تشویق مالی و سیاسی رژیم فاشیستی به زندگی خود ادامه می دهد .

 

نام:   سیمین

 

با این تحلیل موافق نیستم. همین که بقول خودتان در ایران مردم بسیاری به تماشای آن رفته اند و فیلم رکورد شکنی کرده دلیل اینست که با آن توانسته اند رابطه برقرار کنند و خود را در آن دیده اند.

کارگر فیلم هم به هیچ عنوان آدم کلاشی نیست کما اینکه زمانی در فیلم سعی میکند تا نادر را راضی کند بجای همسرش او کار کند ولی با مبلغی بیشتر که نادر میگوید نه نمیتوانم بیشتر پول بدهم. نهایتا هم از سر درماندگی که خود حاصل شرایط نابسامان اجتماعی و بیکاری است و نه از روی اشتیاق و با وجدان ناراحت در حالی که به شدت خود را کتک میزند از همسرش میخواهد که دروغ بگوید.

تمام شخصیتهای فیلم مانند آنچه در زندگی واقعی است هم جنبه های مثبت دارند هم منفی و هیچکدام قهرمان بی عیب فیلمهای سطحی نیستند.

این فیلم فقط جوایز بین اللملی را درو نکرده بلکه عموم سینما روندگان حرفه ای مخصوصا در فرانسه که بسیار هم سختگیر هستند و به آسانی تعریف و تمجید نمیکنند، آنرا بی نهایت ستایش کرده اند. میتوانید صدها تمجید از طرف مردم سینما دوست را در سایتهای سینمایی فرانسوی بخوانید.

بنظر من فیلم را یکبار دیگر ببینید و ضمنا در نظر داشته باشید هنرمندان کشور ما در چه شرایط دشواری کار میکنند. باید به آنها دست مریزاد گفت. کافی است داستانهای حاشیه این فیلم را بخوانید تا ببینید از چه هفت خوان رستمی رد شده. ضمنا مخارج همه فیلم ها را سرمایه داران میدهند تا از فروش آنها سود هم ببرند. خیلی وقتها هم فیلمهای خوبی ساخته میشود. این که سرکوزی گفته فیلم را میخواهد ببیند هم چیز بدی نیست و مخصوصا دلیل بدی فیلم نیست.

نام:  

 

جناب صادق افروز تحلیل بسیار زیبا و مستند شما براستی قابل ستایش است. بخوبی ترفندهای سخیف و هوچیگری دینی را در پشت پرده به اصطلاح هنری حلاجی و نمایان ساختید. درود برشما.

 

نام  

با نظر نویسنده موافقم، فیلم ارتجاعیه و دو دلیلی که نویسنده آورده درست است. بسیار مقاله کوتاه و مختصر و مفیدی ست

 

نام:   صادق

 

رفیق گرامی صادق ،ایکاش لینک فیلم را می نوشتی تا امثال منهم آنرا ببینند.بنظر منهم فیلم بودار است واز پایه سست چگونه دو کاراکتر متفاوت بادونوع طرز تفکر باهم ازدواج کرده اند؟ شعری راضمیمه می کنم

بعضی ها

پول حروم می خورند شب و روز

و از دین ومعرفت دم میزنند

چپ و راست

بعضی ها

کار می کنند از بام به شام

ودرحسرت عدالت و آزادی

له له می زنند مدام

منهم شاعر تنهای این دوره

بیکار از اینگونه زندگی

علیل وآواره

در میان زمین وهوا

ازخوبی وپاکی رنجبران حرف می زنم

واز زیباترین پدیدۀ این جهان

الهام.

 

 

       

اشتراک گذاری:

Share