You should install Flash Player on your PC

در متن وحاشیه ی سینمای جمهوری اسلامی!!

 خانه نخست

در متن وحاشیه ی سینمای جمهوری اسلامی!!

نادری ونانسی لا اسکالا

 *امیر نادری هم در دوران درخشان پرزیدنت،دکتر احمدی نژاد برای نمایش فیلمهایش در نظام مقدس به تفاهم می رسد.

* پرویز کیمیاوی هم که سالهاست به دامان اسلام برگشته مانع نمایش فیلمهایش در دولت احمدی نژادبرداشته می شود.

*سرکوب خونین مردم در جنبش 88 کافی نبود  جشنواره هم برای بزرگداشت سرکوب برگذار می کنند!!

*عرضه فیلم در سوپرمارکتها/ فیلمهای سینمایی در جعبه های شانسی!

سينماي ما- قرار است علاقمندان به فیلم‌های امیر نادری و پرویز کیمیاوی دو کارگردان مطرح سینمای تجربی ایران؛ دو فیلم مطرح این دو فیلمساز یعنی «کات» و «اوکی مستر» را در سینماهای تهران ببینند. اگر اتفاق خاصی نیفتد این فیلم‌ها همانند فیلم «شیرین» ساخته عباس کیارستمی روی پرده می‌رود

فیلم بعدی امیر نادری «ماه» نام دارد، نادری گفته‌است بیست سال درباره موضوع این فیلم کار کرده و یک دلیل مهاجرت او از ایران به آمریکا، ساختن فیلم «ماه» بوده‌ است. (هیچ دلیل دیگری که نمی توانسته وجود داشته باشد مگر کسی هست که بدون قصد تحقیق این نظام مقدس را ترک کند!)

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مجاز شدن عرضه فیلم در سوپرمارکت ها تبعاتی به دنبال داشت که می توان به راحتی آسیب های فرهنگی و اقتصادی ناشی از این تصمیم را در سطح جامعه مشاهده کرد

به گزارش خبرنگار مهر، از زمانی که پای فیلم های سینمایی به سوپرمارکت ها باز شد، می شد امروز را دید که به راحتی بدون رعایت حق کپی رایت محصولات فرهنگی در جعبه های شانسی و خوراکی های کودکان در سوپرمارکت ها عرضه شود.

 

سينماي ما- قرار است علاقمندان به فیلم‌های امیر نادری و پرویز کیمیاوی دو کارگردان مطرح سینمای تجربی ایران؛ دو فیلم مطرح این دو فیلمساز یعنی «کات» و «اوکی مستر» را در سینماهای تهران ببینند. اگر اتفاق خاصی نیفتد این فیلم‌ها همانند فیلم «شیرین» ساخته عباس کیارستمی روی پرده می‌رود.

امیر نادری زاده جنوبی‌ترین شهر ایران، آبادان است. او از سال 1369 و به خاطر تحقیق پیرامون فیلم‌سینمایی «ماه» (عجب 21 سال دارد تحقیق روی فیلم می کند وهنوز تحقیق تمام نشده) در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند.

در ابتدا به عنوان عکاس در چند فیلم مهم سینمای ایران کار کرد. در سال 1350 اولین فیلمش «خداحافظ رفیق» را کارگردانی کرد. توجه جشنواره‌های جهانی با فیلم «دونده» و «آب، باد، خاک» به او جلب شد. «دونده» از سوی تعدادی از منتقدان در فهرست یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ربع قرن اخیر معرفی شده‌است.

فیلم بعدی امیر نادری «ماه» نام دارد، نادری گفته‌است بیست سال درباره موضوع این فیلم کار کرده و یک دلیل مهاجرت او از ایران به آمریکا، ساختن فیلم «ماه» بوده‌ است. (هیچ دلیل دیگری که نمیتوانسته وجود داشته باشد مگر کسی هست که بدون قصد تحقیق این نظام مقدس را ترک کند)

طبق آخرین صحبت‌هایی که با امیر نادری انجام شده است؛ رامین رحیمی پخش‌کننده بین‌المللی سینمای ایران قرار است فیلم سینمایی «کات» ساخته امیر نادری را در ایران و در گروه مخاطب خاص  (یعنی یک اکران محدود در چند سانس برای بالا شهری ها)اکران کند.

رحیمی از پیگیری‌های شرکت پخش‌کننده‌اش برای خرید رایت فیلم کات و مذاکره با امیر نادری خبر داد و گفت:«کات فیلم جدید امیر نادری سه هفته‌ای است که در ژاپن اکران عمومی شده است و به همین دلیل نادری این روزها در ژاپن به سر می‌برد. من چند روز قبل با ایشان صحبت کردم و همچنان مشغول مذاکره برای جلب نظرش برای اکران «کات» در ایران و خریداری رایت فیلم هستم

می‌شود اکران فیلم دیگری از او بعد از سال‌ها با استقبال سینما دوستان مواجه شود.

از دیگر فیلم‌هایی که قرار است در گروه مخاطب خاص روی پرده برود فیلم سینمایی «اوکی مستر» ساخته پرویز کیمیاوی است که بعد از گذشت 33 سال رنگ پرده را به خود می‌بیند.

«اوکی مستر» سال 57 ساخته شد ولی امکان اکران عمومی نیافت. قرار است با انجام اصلاحاتی برای این فیلم درخواست پروانه نمایش داده شود ( یعنی میخواهند با موافقت مستر کیمیاوی  فیلم اوکی مستر را قیمه قیمه کنند . این درحالی است که این روزها پرویز کیمیاوی برای پیگیری اکران آخرین ساخته‌اش «ایران سرای من است» به ایران آمده است. این فیلم سال 77 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده و کیمیاوی برایش سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیأت داوران را نیز دریافت کرد ولی به دلیل اختلاف نظر کارگردان با تهیه‌کننده، (کیمیاوی که ادعا داشت سیف اله ریس سینمایی خاتمی جون  داد مانع میتراشد) امکان اکرانش فراهم نشد.

رامین رحیمی که پخش دو فیلم عباس کیارستمی در ایران را برعهده دارد درخصوص اکران فیلم‌های پرویز کیمیاوی گفت: «آقای کیمیاوی هم اکنون در ایران است. هم ایشان و هم بنیاد سینمایی فارابی (مالک فیلم) علاقه‌مند به اکران «ایران سرای من است»‌هستند. قرار است پوستر و بقیه مواد تبلیغاتی فیلم زیر نظر ایشان طراحی شود. احتمالاً این فیلم اوایل سال آینده در گروه آزاد اکران می‌شود( آفرین بر دولت مهر ورز وراه گشای احمدی نژاد چرا به این دولت مهر ورز دوم خردادی ها می گفتند پادگانی؟)

 

*عرضه فیلم در سوپرمارکتها/ فیلمهای سینمایی در جعبه های شانسی!

 اصل خبر را بخوانیذ نیاز به توضیح هم ندارد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مجاز شدن عرضه فیلم در سوپرمارکت ها تبعاتی به دنبال داشت که می توان به راحتی آسیب های فرهنگی و اقتصادی ناشی از این تصمیم را در سطح جامعه مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، از زمانی که پای فیلم های سینمایی به سوپرمارکت ها باز شد، می شد امروز را دید که به راحتی بدون رعایت حق کپی رایت محصولات فرهنگی در جعبه های شانسی و خوراکی های کودکان در سوپرمارکت ها عرضه شود.

بیکاری فعالان ویدئوکلوپ ها

شاید زمانی که حق فروش فیلم در سوپرمارکت ها قانونی شد کسی فکر نمی کرد که این تصمیم می تواند منجر به بیکاری چه تعداد از افرادی شود که در ویدئوکلوپها فعالیت می کنند و یا اینکه این حرکت تا چه اندازه می تواند بی توجهی به قانون کپی رایت در کشورمان را تشدید کند.

 

این روزها برای خریدن جدیدترین فیلم های راه یافته به شبکه خانگی راه دوری نباید رفت؛ تنها تا سر کوچه باید بروی تا به همراه تخمه و دیگر مخلفات فیلم دیدن برای خانواده در کنار مواد غذایی خریداری شده، محصول فرهنگی تهیه کنید.

اینکه چه تناسبی میان ماست و چیپس و پفک و ... با محصولات فرهنگی مانند فیلم است که عرضه آنها در یک مکان صورت گیرد موضوع این گزارش نیست. این گزارش نگاهی گذرا به چالشهایی می اندازد که پس از رونق گرفتن فروش فیلم در سوپرمارکت ها گریبان صنف ویدئوکلوپ ها و عرصه کنندگان محصولات سمعی و بصری را گرفت.

فیلم ها برای قرارگرفتن در جعبه های شانسی!

عرضه فیلم در حال حاضر در سوپرمارکت ها و فروشگاهها تا جایی پیش رفته است که بسیاری از کودکان با خرید یک پکیج شانسی به فیلم های داخلی و خارجی دست می یابند که به صورت غیرقانونی کپی شده و در بسته های زیبا برای جذب کودکان قرار گرفته است.

این موضوع علاوه بر ضررهایی که متوجه فعالان و دست اندرکاران شبکه پخش خانگی می کند، می تواند زمینه دسترسی کودکان به فیلم های غیرمتناسب با گروه سنی آنها را فراهم آورد.

به هر روی عدم رعایت قانون کپی رایت در کشورمان در بسیاری از مواقع مسئله ای است که ضررهای فراوانی را به تهیه کنندگان و دست اندرکاران تهیه فیلم های سینمایی یا سریالهای راه یافته به شبکه خانگی وارد کرده است.

با این حال به نظر می رسد اجازه عرضه فیلم در سوپرمارکت ها علاوه بر اینکه حوزه نظارت وزارت ارشاد بر روند توزیع و فروش فیلم ها را کاهش داده (گزارشگر انگار کنترل خیلی نگران کنترل فیلمهاست) بلکه بسیاری از ویدئوکلوپ ها را نیز زمین گیر کرده است.

در این حالت شاید دسترسی مردم به تهیه و خرید فیلم های مختلف از طریق سوپرمارکت های هر مرحله افزایش یافته ولی نباید از تبعات این امر نیز به راحتی عبور کرد.

ورود فیلم ها و سریالهای شبکه خانگی به سوپرمارکت هایی که تعداد آنها در همین استان لرستان از هزاران واحد فراتر رفته است بعد نظارتی بر عملکرد این واحدها را به شدت کاهش داده به طوریکه در برخی موارد مشاهده می شود که برخی از این افراد با کپی رایت فیلمهای راه یافته به شبکه خانگی برای خود بساطی به راه انداخته اند و در صورت هرگونه اعتراض، به قانون عدم ممنوعیت فروش فیلم در سوپرمارکتها استناد می کنند.

ولی سئوالی که مطرح می شود این است که آیا وزارت ارشاد می تواند بر روند عرضه فیلمها در سوپرمارکت ها نظارت داشته باشد؟ که اگر پاسخ به این سئوال مثبت باشد می توان این مسیر را روندی مثبت قلمداد کرد ولی اگر پاسخ به این سئوال منفی است باید شاهد تشدید پدیده کپی رایت و تبعات آن در صنعت سینمای کشور و فضای فرهنگی جامعه بود.

یک فروشنده محصولات سمعی بصری مجاز به خبرنگار مهر می گوید: قیمت خرید فیلم اورجینال از مراکز مجاز تهران برای ما هزار و 800 تومان تمام می شود در حالیکه به راحتی افراد می توانند از سوپرمارکت ها و دست فروشها یک "دی وی دی" حاوی شش فیلم را هزار تومان خریداری کنند.

وی ادامه می دهد: اگر همین قیمت هم برای عرضه کنندگان مجاز در نظر گرفته شود شاید به میزان زیادی از کپی رایت فیلمها جلوگیری شود.

یک فروشنده دیگر نیز عنوان می کند که قبل از اینکه فیلم به دست مراکز مجاز عرضه برسد بسیاری از عرضه کنندگان غیرمجاز از روی سایتهای مختلف فیلم را گرفته و با کمترین هزینه به دست مردم می رسانند.

وی با اشاره به اینکه هر سی دی اورجینال فیلم برای ما 1800 تومان تمام می شود، ادامه می دهد: ما هم مجبور هستیم با کشیدن سود 200 تومانی روی هر فیلم آن را عرضه کنیم که کسی حاضر نیست با قیمت دو هزار تومان فیلم را از ما خریداری کند.

این فروشنده ادامه می دهد: وقتی خرید چهار فیلم در یک "دی وی دی" برای مردم از مراکز غیرمجاز عرضه و سوپرمارکت ها تنها هزار تومان آب می خورد نباید توقع داشت مردم به سمت تهیه فیلم های اورجینال از مراکز عرضه مجاز حرکت کنند.

یک فروشنده دیگر با نشان دادن یک پکیج شانسی عرضه شده در فروشگاههای مواد غذایی می گوید: در این بسته چهار تا فیلم وجود دارد که قیمت آن تنها هزار و 100 تا هزار و 500 تومان است.

وی ادامه می دهد: با این تفاسیر نباید توقع داشت مردم 2 هزار تا 2 هزار و 500 تومان صرف خرید فیلم اورجینال کنند.

از سوی دیگر همان طور که توسط فروشندگان مراکز عرضه مجاز فیلم اشاره شد فروش فیلم در سوپرمارکت ها، علاوه بر تبعات فرهنگی، آسیب های اقتصادی هم در پی دارد.

به هر حال، در سطح جامعه عده ای با گرداندن مراکز فروش محصولات فرهنگی و سمعی و بصری تأمین معاش می کنند که در این شرایط بخش زیادی از مشتریان خود را از دست می دهند و به همین دلیل نیز اصلی ترین معترض به عرضه فیلم های سینمایی در سوپرمارکت ها، صنف فروشندگان محصولات صوتی و تصویری است.

 

 

*سرکوب  خونین مردم در جنبش 88 کافی نبود  جشنواره هم برای بزرگداشت سرکوب برگذار می کنند!!

منبع : خبرگزاري ميراث فرهنگي - خبر آنلاين

روابط عمومی جشنواره مردمی داستان "فتنه و بیداری" به نوشته "خليل رشنوي" پاسخ داد..

به گزارش رجانيوز، جشنواره داستان فتنه و بيداري امسال براي دومين سال متوالي در ورامين برگزار شد و آثار رسيده به اين جشنواره قرار است مشابه سال گذشته در كتاب‌هايي منتشر شود. سه كتاب "چت مقدس"، "عاشورای اغتشاش" و "خرابکار اجاره ای" كه حاوي آثار منتخب جشنواره سال گذشته بود، با استقبال و فروش خوبي مواجه شده بود.

:

طی دو دوره برگزاری جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری، فتنه گران متعددی عنان تحمل از کف داده و برای تشفی درد جانکاه خود به جشنواره حمله ورشده اند.بگذریم. هدفمان از گفتن اینها، نقل قصهی مهاجرانی و هجرت گزیده ها از غیرت و شرف و ملیت نیست، بلکه پیشگویی سرنوشت جوجه فتنه گرانی همچون خلیل رشنوی است که حاضرند برای مطرح شدن خود نزد اربابان و به حساب آمدن نزد شیاطین بزرگ، ملت نجیب ایران ( امت تو سری خور را میگوید)را لب باغچه‌ی ذلت و شهوت ذبح کنند.!

جداً که باید به درک و فهم ایشان آفرین گفت. آدم را یاد آن قصهی ملای رومی می اندازد. کسی که با زندگی متعفن خو گرفته، از استشمام بوی عطر ( به فضای متعفن ج. اسلامی را میگوید بوی عطر این آقا انگار  حس بویایی ندارد) بحالش به هم می خورد و بی هوش می شود. ما از بی هوشی خلیل تعجب نمی کنیم. تعجبمان از این است که او هنوز نمی داند هدف جشنواره فتنه، مبارزه با فتنه گران است، نه تجلیل از آنان.

آیا کم بوده اند مشاهیر وطن فروش و خیانتکاری که توسط همین مردم فهیم و انقلابی مثل دستمالی مچاله شده، دور انداخته شدند؟

آنها خیال می کردند مردم  ( احمدی نژآد)محتاج هنرشان هستند. محتاج فیلم و قلمشان هستند.  (نه اینها اصغر فرهادی را دارند بسشان است )فیلم و قلمی که عزت و شرف این مردم را نشانه گرفته و راه نجات را غلتیدن در دامن کثیف دشمن معرفی کند، چه ارزشی برای مردم دارد؟ همین رویه را مگر شاه خیانتکار نداشت. ضمن برخورداری از آنهمه قدرت و مکنت، در نهایت ضعف و زبونی به درک فرستاده شد. آیا این حماقت نیست که جوجه خیانت‏کاران به این میهن و ملت، از سرنوشت اربابان خود درس عبرت نگیرند؟

خلیل گویا فلسفهی دنیا را شکم و شهوت می پندارد. زیرا کمتر داستانی دارد که در آن بی ناموسی را عادی جلوه نداده و دم تکانی برای دشمنان ملت را، افتخار نداند. آنوقت ادبیات متعهد را به سیاسی کاری متهم می کند!

مردمی بودن جشنواره فتنه و همچنین استقبال نویسندگان را دروغ می پندارد.

با اغماض از این که کافر همه را به کیش خود پندارد، در پاسخ می گوییم؛ اگر حضور چشمگیر مردم در مراسم اختتامیه نشانه مردمی بودن جشنواره است، یک نگاه هم به اختتامیه دوره اول بیندازید.

برای فهم استقبال نویسندگان نیز شما را ارجاع می دهیم به دیدن سه کتاب حاصل اولین دوره جشنواره: چت مقدس- عاشورای اغتشاش- خرابکار اجاره ای.

و نیز وعدهی کتابهای جشنواره دوم که به کوری بدخواهان در راه است!

به هر حال، چه "خلیل"ها خوش‏شان بیاید و چه از تب رونق ادبیات سیاسی متعهدانه تب کنند و به حالت احتضار درآیند، بیرق جشنواره روز به روز برافراشته تر خواهد شد

 

اشتراک گذاری:

Share