You should install Flash Player on your PC

روی پرده سینماهای دنیا

 آرشیو

 خانه نخست

روی پرده سینماهای دنیا

مرلین مونرو، کار اندی وارهول

 قصد ما ازانتشار خبر های سینمایی  تنها اطلاع رسانی است  ،اطلاعاتی هم که از طریق وسایل ارتباط جمعی منتشر می شود اکثر در ارتباظ با سینمای تجاری است که کمپانیهای امریکایی به نوعی در کار تهیه آن مشارکت دارند ، در اروپا سینه استار ها با سرمایه امریکایی اکران را در اختیار دارند وسینمای مستقل وفیلمسازان غیر وابسته به استودیو های عظیم کارهایشان آن گونه که شایسته است در جهان مطرح نمی شود. این خود بحث گسترده ایست که باید بدان توجه نمود وابعدادش را شکافت. بعدا زاین تذکر خبر های این بار رابا هم مرور می کنیم...

*میشل ویلیامز در نقش مریلین مونرو*شاهرخ خان بازیگر وکارگردان سینمای تجاری هند ( بولیود)محبوب جشنواره ها شده است! *خبر ی دیگر باز هم در ارتباط با جشنواره ی مراکش ! * «الوین و موش خرماهای کشتی شکسته*شهر ایروان، پایتخت ارمنستان میزبان یک جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن است*آنجلینا جولی بازیگری که فیلمساز شده است* فیلم باد مخالف در پرده ی سینما های فرانسه.

*میشل ویلیامز در نقش مریلین مونرو

مریلین مونرو، ستاره جادویی دوباره به سینما آمده است. میشل ویلیامز بازیگر آمریکایی در نقش مریلین مونرو ، یک هفته از زندگی مریلین را در فیلمی به نام “هفته من با مریلین” به پرده سینما آورده است.

میشل ویلیامز گفته بازی کردن نقش مریلین کار بسیار مشکلی بود. تنها چیزی که کار را برای او کمی ساده کرد این بود که مطالب، مستندات و فیلم های زیادی در باره مریلین وجود دارد.

در این فیلم که یک هفته از زندگی مریلین را تصویر می کند مریلین در دوره نامزدی با همسرش نویسنده معروف آرتور میلر از زندگی هالیوودی فرار کرده و به لندن می آید. او در نمایشی با لارنس اولیویه همبازی می شود.

بازیگر انگلیسی دومینیک کوپر، اما واتسون و جودی دنچ در این فیلم به کارگردانی سایمون کرتیس ایفای نقش می کنند.

فیلم “هفته من با مریلین” این هفته در آمریکا اکران می شود و بتدریج در کشورهای اروپایی نیز به نمایش در خواهد آمد.

*شاهرخ خان بازیگر وکارگردان سینمای تجاری هند ( بولیود)محبوب جشنواره ها شده است!

*فستیوال بین المللی فیلم مراکش به تجلیل از شاهرخ خان خواننده، بازیگر و فیلم ساز هند پرداخت. او چهل و شش ساله و از موفق ترین بازیگران سینمای بالیوود به شمار می رود که تا کنون در بیش از هفتاد فیلم شرکت داشته و جوایز بسیاری دریافت کرده است.

شاهرخ خان در سال 1965 در دهلی نو در یک خانواده از طبقه متوسط به دنیا آمد و قبل از ورود به حرفه بازیگری، در رشته های بازرگانی و ارتباطات تحصیل کرد.

او از سال 1992 که اولین فیلم خود را ساخت تا کنون، برنده چهارده جایزه شده که هشت جایزه آن برای بهترین بازیگری است. برخی از فیلم های او نیز در زمره پر فروش ترین در بازارهای جهانی بوده است.

او علاوه بر بازیگری، در صحنه پردازی همزمان رقص و آواز که رمز موفقیت در تولید بالیوودی است، مهارت دارد. در فستیوال مراکش فیلم های او به زبان اصلی یعنی هندی و با زیر نویس نمایش داده شد. شاهرخ خان هواداران زیادی در بین نسل های مختلف مراکش دارد و برای دیدن یکی از فیلم های او در فضای باز، بیش از پنجاه هزار نفر گردآمدند.

شاهرخ خان در فستیوال مراکش گفت:

من درک می کنم که ما فرهنگ و احساس مشترکی داریم. ما هدف مشترکی نیز داریم چون می خواهیم با خواندن و رقصیدن احساس آزادی و خوشحالی کنیم. ممکن است که مردم زبان مرا ندانند، اما وقتی من در اینجا و دربین هزاران نفر می ایستم، احساس آنها را درک می کنم و آنها نیز می فهمند که من چه می خواهم بگویم.”

* خبر ی دیگر باز هم در ارتباط با جشنواره ی مراکش !

در یازدهمین جشنوراه فیلم مراکش که از ۱۱ تا ۲۱ آذر در مراکش برگزار شد، ازفارست ویتکر و تری گیلیام تجلیل شد.

فارست ویتکر بازیگر و کارگردان آمریکایی است که برای بازی در فیلم “پرنده” به کارگردانی کلینت ایستوود برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره سال ۱۹۸۸ شد. او سال ۲۰۰۶ نیز برای بازی در نقش عیدی امین در فیلم «آخرین پادشاه اسکاتلند» جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

 از تری گیلیام بازیگر ۷۱ ساله بریتانیایی تبار آمریکایی تجلیل شد.

* «الوین و موش خرماهای کشتی شکسته»، نام فیلم انیمیشن جدیدی از ماجراهای این سه موش خرما است. در این فیلم الوین، سایمون و تئودور همراه با سه موش خرمای مونث ومسئول برنامه هنریشان که پدر خوانده و همه کاره‌شان است به یک سفر دریایی طولانی می‌روند. فیلم ماجرای خرابکاری‌ها و شیطنت‌های سرگرم کننده این شش موش خرما است.

 

*فیلم کارتون “پسر کوچک و جانور” برنده دهمین دوره جایزه کارتون طلایی شد.

کارتون طلایی جایزه اهدایی به بهترین فیلم کوتاه کارتونی اروپایی است.

این فیلم محصول آلمان و مشترکا توسط دو کارگردان آلمانی ساخته شده است.

مراسم روز پانزده سپتامبر در یک شهر کوچک ساحلی در نزدیکی گدانسک در لهستان برگزار شد.

*شهر ایروان، پایتخت ارمنستان میزبان یک جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن است.

از روز چهارشنبه 23 شهریور به مدت شش روز انواع فیلم های انیمیشن تلویزیونی، کوتاه، سه بعدی، کارگاه نمایشگاه و بخش رقابت ها دراین فستیوال بین المللی در جریان خواهد بود.

آقای ورژ کاسونی مدیر جشنواره به خبر نگار یورو نیوزمی گوید: “اگر چند سال پیش ازمن می پرسیدید صنعت فیلم انیمیشن در ارمنستان وجود دارد، می گفتم نه! برای اینکه بعد از فروپاشی شوروی همه چیز معلق و متوقف شد. نیمه کاره مانده بود، و باید همه چیز را از دوباره می ساختیم. برای همین نام این جشنواره را “ری -انیمنیا” یعنی بازسازی انیمیشن و احیا آن گذاشته ایم.

بخشی از این جشنواره نیز به بازاریابی و برقراری ارتباطات بین دست اندکاران، تولیدکندگان و توزیع کنندگان در سطح داخلی و منطقه ای و بین المللی اختصاص خواهد داشت.

جشنواره 6 روزه امسال، فستیوال توجه ویژه ای به صنعت فیلم انیمیشن ترکیه دارد.

*آنجلینا جولی بازیگری که فیلمساز شده است.

*فیلم «در سرزمین خون و عسل» اولین تجربه کارگردانی آنجلینا جولی، بازیگر آمریکایی است.

این فیلم نگاهی به حقایق تلخ در پس جنگ بوسنی است، جنگی که دردهه ۹۰ میلادی شبه جزیره بالکان را چند پاره کرد. فیلم سرزمین خون و عسل، روایتگر رنج و مصائب روحی و جسمی بی‌شماری است که جنگ به انسان تحمیل می‌کند.

فیلم داستان یک مرد و زن، دانیل و آیلا از دو‌نژاد و از دو سوی این جنگ خونین نژادی است. دانیل سرباز صربی است که در واحد پدرش ژنرال ووکویه ویچ می‌جنگد و آیلا دختر بوسنیایی است که در کمپ تحت نظر او زندانی است. آن‌ها قبل از جنگ عاشق هم بودند و با شروع جنگ رابطه آن‌ها تلخ و مبهم و زندگیشان متفاوت شد.

آنجلینا جولی ۳۶ ساله که مادر ۶ فرزند و فرزند خوانده است می‌گوید فعالیت‌های انسان دوستانه و ساختن این فیلم برایش اهمیت دارد.

در مراسم افتتاحیه همراه با بازیگران فیلم در لوس آنجلس، برد پیت همسر جولی می‌گوید کمک‌های انسان دوستانه در شرایط کنونی دنیا، یک ضرورت است.

زینا مریانویک بازیگر بوسنیایی نقش آیلا معتقد است ساختن فیلم از نگاه کارگردانی از جای دیگردنیا ایده خوبی است.

در همین حال یک روزنامه نگار کرووات آنجلینا جولی را به سرقت ادبی و استفاده از رمانش برای ساختن این فیلم کرده است. جولی این ادعا را رد کرده است.

فیلم «در سرزمین خون و عسل» از ۲۳ دسامبر، ۳ دی ماه بطور محدود در آمریکای شمالی و در بعضی کشورهای اروپایی اکران می‌شود.

* فیلم باد مخالف در پرده ی سینما های فرانسه

این فیلم  با بازیگری اودری تتو، هنرپیشه فیلم معروف امیلی و به کارگردانی جلیل لسپر است.

فیلم، روایت نویسنده ای به نام پل است که همسرش سارا، ناگهان ناپدید می شود. زندگی پل بعد از ناپدید شدن سارا واژگون شده و دچار بهم ریختگی می شود. او با عذاب وجدان از بدرفتاری هایش و شک و تردید در باره غیبت سارا، مجبور به ترک پاریس شده و با دو کودکش به جزیره محل تولش برمی گردد.

فیلم باد مخالف یک اقتباس سینمایی از کتابی به همین نام نوشته رمان نویس فرانسوی الیور آدام است. بنوا مژیمل و آنتوان دوله ری از بازیگران دیگر فیلم هستند. بنوا مژیمل برنده جایز بهترین بازیگر از جشنوراه کن سال 2001 برای بازی در فیلم پیانیست است.

فیلم باد مخالف هم اکنون در سینماهای فرانسه در اکران است

 

 

     

اشتراک گذاری:

Share