You should install Flash Player on your PC

مجموعه ای از واکنش ها به جو سازی برای کسب اسکار  به فیلم ارتجاعی جدایی نادر از ...

 آرشیو

 خانه نخست

مجوعه ای از واکنش ها به جو سازی برای کسب اسکار  به فیلم ارتجاعی جدایی نادر از ...

 تبریک وتهنیت سران ومدیران ارشد جمهوری جهل وجنون  وجنایت اسلامی...

 تبریک خاتمی+ مدیر امور سینمایی+مدیرکل ارزیابی ونظارت وزارت ارشاد+ دبیر تشخیص مصلحت نظام+ دبیر جشنواره فجر (زجر) و...

میبدی برنامه ساز تلویزیون پارس ورادیو صدای ایران کشف کرد!

مخالفان فیلم منتخب دولت احمدی نژاد،حسودند!!

 و

جواب دوستان ما در صفحات فیس بوک  ما ،به حامیان فرستاده ی دولت احمدی نژاد به هولیود

 

در ادامه واکنش ها به موفقیت فیلم جدایی نادر از سیمین در کسب جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران و جواد شمقدری، معاون سینمای وزارت ارشاد هم به آقای فرهادی تبریک گفتند.

*محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق و وزیر ارشاد اسبق ایران در پیامی که در سایت خود منتشر کرد موفقیت فیلم آقای فرهادی در عرصه بین المللی را نشانه موفقیت "سینمای نجیب و ارجمند ایران" و "ظرفیت والای فرهنگی ملت بزرگوار ایران" خواند.

محمد خاتمی در پایان پیامش نوشت: "به جناب عالی و همه همکاران عزیزتان و به اهالی محترم سینما و هنر کشور خسته نباشید و دست مریزاد می گویم."

*جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد ایران هم با انتشار پیامی این موفقیت را به اصغر فرهادی تبریک گفت.

آقای شمقدری در ابتدای پیامش نوشت: "انقلاب اسلامی ایران آغاز رویش یک تمدن بزرگ است. تمدنی که در پرتو اخلاق، معنویت و عدالت می‌تواند، سعادت و رفاه و آرامش و نشاط واقعی را برای انسان سرگشته و دور افتاده از حقیقت و اصل خود به ارمغان آورد. هر بارقه‌ای از این گنجینه فرهنگی بی‌شک چشم‌ها را خیره خواهد کرد و اگر حجاب‌ها و موانع و تعصب‌ها کناری برود هر روز شاهد اقبال و توجه دیگران به آثار فرهنگی و تولیدات سینمایی ایران خواهیم بود. آقای اصغر فرهادی توانست از این حجاب‌ها و موانع بگذرد و قضاوتی بخردانه فیلم او را بر سکوی برگزیده‌ها بنشاند.

او در ادامه، "هر بارقه ای از گنجینه فرهنگی" انقلاب ایران را "خیره کننده" عنوان کرد و در نهایت این موفقیت را به اصغر فرهادی و جامعه سینما و مردم خوب ایران تبریک گفت.

* دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» در جوایز گلدن گلوب را تبریک گفتند. در پی کسب جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان توسط اصغر فرهادی کارگردان سینمای ایران، محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر پیام تبریک خود را به او و خانواده سینمای ایران اعلام کرد. متن پیام تبریک دبیر جشنواره فیلم فجر به این شرح است:

*سينماي ما- مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حمایت های ما سبب کسب جایزه توسط «جدایی نادر از سیمین» در گلدن گلوب شد. علیرضا سجادپور درباره حواشي به وجود آمده پس از جايزه گلدن گلوب اظهار داشت: واقعا منظور مطبوعات وخبرنگاران را از سانسور خبری افتخارآفرینی جدایی نادر از سیمین نمی دانم . وظیفه ما حمایت از این فیلم بود که انجام دادیم چون مطمئن باشید اگر حمایت های معاونت سینمایی نبود فرهادی وفیلمش این همه جایزه خارجی ودر حال حاضر گلدن کلوب را کسب نمی کردند.

وی درباره منعکس نشدن خبر در رسانه ملی گفت: نظری در این باره ندارم چون همیشه جایزه هایی که در جشنواره های خارجی داده می شود جنبه و بوی سیاسی بودن در آن استشمام واحساس می شود و مردم هم به این جوایز اعتماد ندارند. شما باید بروید واز مردم بپرسید که چرا در رسانه ملی این پیروزی بازتاب چندانی نداشته است .هرچند ما بر این باور نیستیم چون تیتر یک اكثر روزنامه های امروز عکس فرهادی با جایزه اش بوده است اما مطمئن باشید ما هر کاري که لازم بوده است برای جدایی نادر از سیمین انجام داده ايم.

سجادپور درباره ارسال نشدن پیام تبریک برخي مسئولان وزارت ارشاد براي فرهادي گفت: بازهم تاکید می کنیم اگر ما این فیلم را به اسکار معرفی نمی کردیم شاید این همه جایزه نمی برد در کل ما راه را برای فرهادی وفیلمش برای کسب افتخار هموار کردیم .

 

*مديرعامل بنياد سينمايي فارابي با تبريك موفقيت اخير سينماي ايران گفت:‌كساني كه از اين سينما دور هستند و درباره «جدايي نادر از سيمين» مدام نظر مي‌دهند و قضاوت مي‌كنند اين فيلم را ببينند و بگويند چه نكات مثبتي هم مي‌تواند براي جامعه داشته باشد.

احمد ميرعلايي اظهار كرد: اميدوارم قلب‌هايمان را به هم ديگر نزديك كنيم و در اين شادي شركت كرده و از اين مسائل بيشتر استفاده كنيم تا سينماي موفقي داشته باشيم.

وي اين جايزه را براي سينماي ايران  یعنی ح.ابسيار پرافتخار خواند و گفت: چنين فيلمسازاني كه پرافتخار هستند و هوشمندانه فيلم مي‌سازند و از كشور خودشان در مجامعي كه مي‌توانند خوب دفاع مي‌كنند، اميدوارم جوايزشان تكرار شود.

مديرعامل بنياد سينماي فارابي افزود: اگر از ديدگاه منطقي به فيلم «جدايي نادر از سيمين» نگاه كنيم مي‌بينيم كه به لحاظ موضوعي، يكي از فيلم‌هاي ارزشمند كشورمان است كه در ايران خوب فروخت و در خارج از كشور هم مخاطب خوبي جذب كرد.

وي با اظهار تاسف از به وجود آمدن شائبه‌هايي درباره اين فيلم گفت:‌ متاسفانه بعضي از سينماگران و كساني كه از سينما دور هستند شائبه‌هاي خاصي را پيش مي‌آورند و بعضي‌ها مي‌گويند دولت مردان كاري براي اين فيلم نكردند، در حالي كه بايد پرسيد كدام دولت مردي طي اين سي سال به استقبال يك هنرمند موفق كشور در فرودگاه رفته است؟

مدير عامل فارابي يادآور شد: بعد از رفتنم به فرودگاه براي استقبال از آقاي فرهادي كه از برلين برمي‌گشت، آقاي شمقدري به من پيامك زدند و گفتند يكي از بهترين كارهاي دوران مديريتم را انجام دادم. روز گذشته هم معاونت سينمايي پيام تبريك فرستادند و بايد اينها ديده شود.

ميرعلائي با تبريك اين موفقيت به سازندگان فيلم ‌، دست اندركاران و سينماگران و مسئولين سينماي كشورمان اظهار كرد:‌ اميدوارم وقتي اصغر فرهادي به ايران آمد، همه به استقبال او برويم و از نزديك تبريك بگوييم.

*بخشی از یاداشت سایت امنیتی/ حکومتی تابناک (سردار محسن رضایی) در باره فیلم جدایی نادر از... و دلیل پول هنگفتی که دارند خرج اش می کنند کفایت کند. آن را با هم و با کمی تامل بخوانیم: «فیلم جدایی نادر از سیمین ـ که در ایران هم در بالاترین فیلم‌های پرفروش در زمان اکران خود بود ـ یکی از غیرسیاسی‌ترین فیلم‌هایی است که تا کنون به جشنواره‌های خارجی ارایه شده است؛ هر چند در هنگام اکران به دلیل رقابت برای فروش با رقیب خود، حالتی سیاسی از جنبه پخش پیدا کرد که احتمالا تلاش‌های پخش کننده این فیلم ـ که اتفاقا پخش کننده فیلم اخراجی‌های 3 نیز بود ـ برای گرمتر کردن بازار این هر دو فیلم در سیاسی شدن آنها بی‌تأثیر نبود و این تنها هنر ما ایرانیان [بهتر بود می نوشت ما آخوند ها] است که از غیر سیاسی‌ترین فیلم بین‌المللی کشور، سیاسی‌ترین تعبیر‌ها را بیرون می‌آوریم

.

 

Reza Amir Azizi

*اگر این جماعت ( هورا بکش ) ! گیج نبودند به فیلمی که سرمایه اش را خود جمهوری اسلامی داده . جواز نمایش را در داخل وخارج خود جمهوری اسلامی داده . خودش فیلم را بفستیوال فرستاده . در سیاه بازی مابین خودشان , خودشان بسازندگان فیلم تبریک و تهنیت میگویند !......... آن وقت جماعتی هورا میکشند که بالاخره هنرمندان اصیل سینمای ایران با نشان دادن چهره واقعی جامعه ایران مشت محکمی بدهان حکومت دیکتاتوری ایران کوبیدند .!! واعتقاد تک تک افراد جامعه را به قر آن آسمانی واسلام ناب محمدی که تا مغز استخوان هر ایرانی فرو رفته به اثبا ت رساندند ! !!!!!!! .............

*جمهوری اسلامی خوب توانست این فیلم را با پادوهایش در خارج کشور لانسه کند. برای انواع اهل هنر سبز لجنی این فیلم از افتخاراتشان شد. تمام تلاش این فیلم فروختن اسلام اردوغانی به جامعه است و اگر امروز برایش جایزه می دهند باید در این زمینه دید که با سیاست های جهانی اردوی تروریسم دولتی هم ارکستر است. این جایزه هم مثل جایزه نوبل شیرین عبادی اهداف معینی را در اوضاع متحول جامعه مد نطر دارد.ساوالان کریم

*گرم کردن تنور انتخابات با نان سینما

دوستان گرامی با درود فراوان

همانطور که خودتان اشاره کردید فیلم جدایی نادر چه بسا با شیوه خاص جمهوری اسلامی صاحب اسکار شود ولی از همه اینها اگر اشتباه نکنم و شما به آن توجه نکردید همزمانی این مراسم با انتخابات مجلس است و بهره برداری آقایان برای گرم کردن تنور انتخابات بخصوص به نفع گروه خاصی مانند گروه رحیم مشایی که بنظر من مسبب وکارچاق کن این جایزه بوده در دورانی که در نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده بود و اگر به خاطر بیاورید در آن شرایط چند روزی غیبش زد و بدنبال کارهای واجب تری رفته بود که همین جایزه یکی از آنها بوده است. پیروز باشید همایون رضاوند

*برای مردم ایران ، برای هنر سینما ، برای اینکه در دورانی زندگی میکنیم که زیر پوست شب سرمایه داری و زد وبندهایش شاهد اینهمه ابتذال میباشیم . من جایزه اضغر فرهادی را به سینما تسلیت میگویم . این فیلم گذشته از اینکه در و برای جمهوری ضد هنر اسلامی ساخته شد حتی بلحاظ کار سینما هم هیچ چیز با ارزشی نداشت و با اطمینان بگویم که حتی در بین فیلمهای ساخته شده فعلی در سینمای اسلامی هم ارزش دیدن نداشت  امیر آریا

*و براستی که چقدر این شریفی نیای تواب و فاسد مزاج مثل صاحبش ج.ا و اصغر فرهادی و جدایی ولی از فقیه و.. تهوع آور و حال به هم زن است علی رضا اکزوس

*از بعد از جایزه (قاقا لی لی) گرفتن شیرین نوبل عقلم بهم گفت مشامت را تیز کن چون این جریان شدیــــــــدا بــــو میده.

روند اهدای جوایز سخاوتمندانه یکی از بعد از دیگری به اراذل و اوباش حکومتی متقاعدم کرد که عقلم درست میگفت.

البته من این اقا را نمیشناسم ولی وقتی (امشب) فیلم را دیدم متوجه شدم که سر نخ این جایزه بکجا میتونه وصل باشه.

دنیای کثیفی هست! تیر آذرخش

*ایکاش منهم میتونستم باور کنم که جمهوری اسلامی که هر حرفی توی خیابون و نه لزوما در پشت تریبون رو با گلوله جواب میده، علیرغم همه نارضایتیش از این فیلم اجازه داد که از هفت خوان رستم رد بشه... منهم بدنبال افتخار و جشن پیروزی ایرانیانم ولی اجازه نمیدم که این نیاز من موجبات فریب خوردنمو فراهم کنه... امیر سیف              

*تدارک این خیمه شب بازی برای جایزه های از قبل برنامه ریزی شده جهت متعارف جلوه دادن بخشی از رژیم جنایتکار اسلامی ایران فقط از دست لابیهای رژیم اسلامی همیشه حاضر در صحنه و پشت بر می آید!

شهلا نوری

*سلام و درود جناب بصیر نصیبی گرامی ....تاریخ هنر مردمی ایران هیچگاه رسالت هنرمندان مردمی را فراموش نخواهد کرد و ممکن است چند صباحی با کمک مدیا و افراد واخورده و صحنه چرخانان سیاست مماشات با نظام آخوندی بتوانند ذهن و اندیشه برخی ایرانیان را به سمت و سوی شناخته شده و قدیمی و رو به ارتجاع سوق دهند و فاصله عظیمی هم بین هنرمندان واقعی و هنرفروشان آخوندی برقرار کنند ولی نمی توانند این عوامفریبی بزرگ را برای همیشه بمنزله یک حقیقت هنری و یا هنر حقیقی بخورد مردم و تاریخ ایران بدهند و استواری لرزان این موفقیت پوشالی عمری به درازا نخواهد داشت و با سرنگونی این نظام ضد هنری حقیقت این امر بر همگان روشن خواهد شد ! هیچگاه خورشید پشت ابرهای تیره وتار اسیر نخواهد ماند و اصل و هویت خورشید آنقدر قوی و سوزان است که تمامی ابرهای تیره را به باران حقیقت مبدل کند و گواه این واقعیت فصل های جاری زمان است که عمر مارا رقم میزند و میوه تلخ و شیرینش همان تجارب است که زندگی واقعی انسانها را تشکیل میدهد و نامش تاریخ ملموس انسانیست..... موفق باشید Asgare kiyani.

*انتخاب این فیلم و جایزه گرفتن انرا بایستی در ادامه سیاست اوباما دانست که سعی دارد با بیشتر تحریمها از جناح پراگماتیست احمدی نژادو مشایی در مقابل جناح رهبری حمایت کند و سعی کند جناح پراگماتیست را برای عملیاتی کردن اهدافش تشویق کند. این بخشی از یک سیاست حساب شده است امریکا در قبل از انتخابات با آگاهی و زیرکی اجرا می کند. این جایزه در اصل حمایت از وزارت ارشاد ودولت در مقابل رهبر و دستگاههای وابسته به ان بود." بهزاد بهزادیان

*اصلا یک مسئله اساسی را که نبایستی از ان غافل بود، اینست که چهره کریه جمهوری اسلامی مانند همه فیلمهای دیگررژیم که به جشنواره ها فرستاده می شوند، همواره پاک و بی الایش بوده، ولی در عوض همه مصائب و مشکلات برخاسته از درون خانواده هاست، شما در همین فیلم جدایی نادر از سیمین ببینید که چه تصویر زیبا و مثبتی از قاضی و دادگاه، نمایش داده می شود Ali Seifi

*جايزه از سوی مادونا که پيچيدگی های زندگی او زبانزد است و درهنگام معرفی مجری برنامه با تمسخر و با لحنی غير مودبانه اعلام کرد اين مورد را خانم مادونا که تا کنون «دوشيزه» مانده است! معرفی میکند و خانم مادونا در پاسخ گفت: اگر فکر می کنی هنوز بکارت دارم، می توانی و از عهده ات برمی آيد همينجا جلوی دوربين می توانی آنرا امتحان کنی (نقل به مضمون) و سپس جايزه به اصغر فرهادی بدون اينکه دست بدهند داده شد. درحاليکه پيش از آن آقای اصغر فرهادی با کارگردان فيلم ديگری که رقيب بود، با خانم آنجلينا جولی دست داده و از نزديک گفتگو کرده بودند.

اين جايزه بازی ها جنبه سياسی دارد و همانطور که جايزه شيرين عبادی و جايزه اکبر گنجی وديگران جنبه سياسی داشته است. گفته های آقای فرهادی کارگردان که موضوع را به صلح دوستی ايرانيان مربوط می کند معنی سياسی ويژه ای دارد که بايستی پرتقال فروش را پيدا کرد...

هرروز به نوعی مردم را گول می زنند. من اين فيلم جدایی را ديده ام و بسيار فيلم بی مصرفی است و فيلم های بهتر از اين در رژيم اسلامی بازی شده است ولی هيچکدام برنده نشده در اين فيلم چون دختر حاتمی در آن ايفای نقش می کند و زبان فرانسه را بخوبی ميداند از سوی فرانسوی ها تلاش شده است تا باج هایی گرفته و فيلم پنجم فرهادی را به ترتيبی به جشنواره تقسيم جايزه فرستاده اند. درحاليکه فيلم به قوانين ضد زن جمهوری اسلامی تاکيد میکند و در نهايت اجازه جدایی به زن و شوهر نمی دهد و نشانه ای از تاکيد بر قوانين اسلامی است Maryam Martinek

*براستی که این فیلم نشانه ای از تاکيد بر قوانين اسلامی است Ako Gooran

* پیوستن اصغر و شیرین

اگر چه  بردن جایزۀ از سوی اصغر فرهادی می تواند برای جامعۀ هنری ایران شادی آفرین باشد . بویژه که جایزه از سوی گلدن گلوب ،  که اعتباری جهانی دارد اهدا شده   ( توضیح ما: گلدن کلوب مشهور هست اما یک جایزه تجارتی است وجز حوایز معتبر محسوس نمی شود  وبا یاداشت کوتاه واگاهانه ای که اقای منوچهر  گرامی نوشته اند دلیل اهدا جایزه هم مشخص است پس جای شادی هم باقی نمی ماند)اما زمانی که می بینیم جایزۀ صلح نوبل ، که شاید بارها از این جایزه معتبرتر باشد ، چنان بازیچۀ سیاست شده که هم به اوباما می رسد و هم به مشاطه گر رژیم عبادی ، آنوقت است که باید کمی در این مورد تامل کنیم.

از خود می پرسم که از میان دولتمردان جمهوری اشغالگر اسلامی ،چرا خاتمی باید از نخستین شادباش گویان به فرهادی و فیلمش باشد ؟

و باز نکاتی برایم پرسش برانگیز شده است و آن اینکه آیا تصادفی است که هر بار در هنگامۀ نزدیکی به انتخابات رژیم یا برخی تنشهای سیاسی با غرب ، سیل جوایز ، عکسها و تحلیلهای هنری و سیاسی و... بسوی هنرمندان و سیاستمداران ایرانی حامی رژیم سرازیر می شود ؟

آیا تصادفی است که هم شیرین عبادی ، هم لیلا حاتمی و هم اصغر فرهادی برآمده از حرکت حامی جمهوری اسلامی و از مبلغین خاتمی و شرکا بوده اند؟

و باز آیا تصادفی است که چهره های مطرح شده بیشتر تمایل به ادامۀ حیات ننگین رژیم داشته و به عنوان برترین ها در عرصۀ هنر و سیاست بخورد مردم داده شده اند ؟

نمونه ها ،

 هیلا صدیقی مسئول ستاد انتخاباتی موسوی

مصطفی بادکوبه ای ، شاعر جنبش سبز

شیرین عبادی ، بدون شرح!!

لیلا حاتمی ، از مبلغین محمد خاتمی و از فعالان کمپین حمایت از خاتمی

اصغر فرهادی ، حامی جنبش سبز

اکبر گنجی ، به خاطر تلاش برای پیشبرد آزادی!!!!!!!!!!، برندهٔ جایزهٔ ۵۰۰ هزار دلاری میلتون فریدمن سال ۲۰۱۰

ژیلا بنی یعقوب ، خبرنگار جنبش سبز ، مبلغ کمپین موسوی و برندۀ جایزۀ شجاعت و....

زهرا رهنورد ، منتخب مجلۀ فارین پالیسی به عنوان سومین مغز متفکر جهان !!!!!!!!!!!!!! و....؟؟؟؟؟؟ منوچهر

 

‏ در عکس Heidar Waladbeigi‏ برچسب خورد. — با Mostafa Gholamnejad‏.

*گلشيفته عزيز* فرويد ميگويد انسان اغراق را دوست دارد مخصوصا اگر در تعريف از او با شد فريب جماعت بت ساز بت شكن را نخور اگر نسل من وتو اميركبير مصدق وخميني را بياد ندارد اما ديديم چطور سرودهاي چگوارا را صرف ميرحسين كردند و وقتي از بازي كنار رفت ياد قتل عام زندانيان سياسي افتادند حساب چشمان زيبا ومعصومت از فرهادي جداست جدايي نادر از سيمين ميگويد آنكه جانش به لب رسيده و سر بديوار ميكوبد دزد و وحشي وخرافاتيست اين حرف دل ساركوزي و بورژواي جهانيست كه محاصره شده ميان اعتراض و اعتصاب احتمالا سينماي اسلام احمدي نژادي رابه اسكار نايل كنند بعد دول اروپايي براي زدوبند با حكومت مترقي گلدن اسكاري از هم پيشي بگيرند اگر بجاي فرهادي و شريفي نيا و گلزار هنرمندانمان بيضايي وبصير نصيبي ومسلم منصوري بودند بيشك حال وروزمان اين نبود اما در كف خيابان خبري ازين شاديها نيست روزانه سيصد كودك به جمع كودكان كار و خيابان افزوده ميشود بيخبريم از اسانلو شهابي وباقي اسرا ما ميخوایيم خون گريه كنيم20:48 22.01.2012

* ما ازبرهنه شدن گلشیفته  حرفی نزدیم وحرفی هم نداشتیم بزنیم چون این رفتار عادی بازیگران اینجا را بیش از ظرفیتش نباید بزرگ کرد .خاصه این که فرصت طلب هایی مثل نوری زاده که اعتراض سیاسی  با همین شیوه را در کنفرانس ج.ا در برلین فاحشه گی خوانده بود ،دارد از گلشیفته ورفتارش ستایش می کند.

 

 

اشتراک گذاری:

Share