You should install Flash Player on your PC

در متن وحاشیه ی سینما در ج.ا

 آرشیو

 خانه نخست

در متن وحاشیه ی سینما در ج.ا

 

*مراسم فرش قرمز هم در ج.ا ،  یعنی آزادترین کشور جهان ممنوع شد!

سينماي ما- حامد مظفری:  تازگی یکی از دست اندرکاران اجرایی تالار ایوان شمس با اظهار این مساله که برگزاری مراسم فرش قرمزغیرقانونی است، از ممنوعیت هرگونه مراسمی با این عنوان خبر داد! این مساله سبب شد تا  شبکه ایران در گفت‌وگويي با ن یما حسنی نسب - مدير سايت "سينماي ما" طراح و مجری فرش قرمز ایرانی -  نظرات صریح او را درباره این ممنوعیت جویا شود. حسنی نسب که سال‌هاست به کسوت روزنامه نگاری اشتغال دارد، در این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه تا امروز هیچ خط، برگه یا خبری درباره ممنوعیت برگزاری فرش قرمز دریافت نکرده، از آمادگی خود برای شنیدن نظرات و پیشنهادات کاربردی در این باره خبر داد.

 یک نکته

سینمای ما  سایت سینمایی ج.ا  سئوال می کند:

«مگر می‌شود کنترلچی سینما پروانه نمایش فيلم لغو کند؟! »

سینمای آزاد در تبعید جواب می دهد:

«وقتی یک لومپن حزب الهی،بی استعداد،وابله به نام شمقدری  می تواند پروانه صادر کند چرا یک کنترلچی نمی تواند پروانه را لغو کند؟

 * مدیر سینما ی ما چند لحظه بعد از گستاخی اش پشیمان می  شود وچاپلوسی هم می کند ومی گوید:

«متوليان سينمايي وزارت ارشاد در این دوره هر چه نباشد لااقل خیلی در دسترس و پاسخگو بوده است و خوشبختانه سخنگوی خوش صحبت، محترم و مطرحی هم مثل علیرضا سجادپور برای حرفهای رسانه ای دارد. تا آنجا که می‌دانم هم ایشان و هم آقای شمقدری تلویحا یا به صراحت در چند جا نظر مثبت شان را درباره این مراسم رسانه ای کرده بودند»                   

  

*وقتی ده نمکی هم برای آنجلینا جولی ناز می کند!

. به گزارش فارس، در پی درج اخباری در رسانه‌ها مبنی بر مذاکرات «علی سرتیپی» با مدیر برنامه‌های «آنجلینا جولی» برای حضور در ایران و بازی در یکی از فیلم‌های سینمایی، خبرنگار سینمایی فارس مطلع شد از چندی پیش اسپانسرهایی برای تامین هزینه‌های این حضور اعلام تمایل کرده بودند. این در حالی است که سرتیپی خبر این مذاکرات را بدون نام بردن از فیلمی عنوان کرده بود.

بر اساس این گزارش، «علی سرتیپی» -تهیه‌کننده سینما - پیشنهاد این حضور را برای فیلم سینمایی «رسوایی» - که به تازگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی پروانه ساخت دریافت کرده – با عوامل فیلم در میان گذاشت که ده‌نمکی با این حضور موافقت نکرد.

 

*وزارت سانسور ج. ا برای درد سر سازی   واژه اختراع می کند!

 فیلمی که حق تبلیغات محیطی تدارد!!

در حالي كه قرار بود بر اساس قرارداد ثبت شده اكران خيابان هاي آرام كمال تبريزي بعد از سعادت آباد در گروه سينماي آزادي آغاز شود، اكران عمومي اين فيلم به تعويق افتاده است. ظاهرا منتفي شدن اكران خيابان هاي آرام با درخواست رسمي سيد محمود رضوي-تهيه كننده فيلم-از شوراي صنفي نمايش صورت گرفته است. با اين حساب در حالي كه تا چند هفته ديگر سعادت آباد بايد از گروه آزادي خداحافظي كند هنوز فيلم آينده اين گروه نامشخص است.

چند هفته بعد از صدور پروانه نمايش خيابان هاي آرام اعلام شد اين فيلم نمي تواند در هنگام اكران عمومي تبليغات محيطي داشته باشد و همين موضوع باعث واكنش كمال تبريزي شد. به نظر مي رسد منتفي شدن اكران اين فيلم به اين موضوع مرتبط باشد. اين فيلم سال گذشته با بازي نيكي كريمي-حسن معجوني-محمد رضا فروتن-لعيا زنگنه و رضا داوود نژاد توليد شد و داستان خبرنگاري است كه در يك شهر با اتفاقات عجيبي روبرو مي شود.

 *مگر قرار نبود سینماگران سینمای ج. ا فجر را تحریم کنند!

جناب آقای یزدان عشیری

احتراما، نظر به تجارب ارزشمند، توانمندی و شایستگی شما در عرصه روابط عمومی و ارتباطات رسانه‌ای بدین‌وسیله جنابعالی را به سمت مدیر روابط عمومی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب می‌نمایم.

امید است در پرتو عنایات الهی و همراهی مجدانه شما و همه اعضای ستاد برگزاری جشنواره که به نیت خدمتگزاری پا به میدان گذاشته‌ایم، بتوانیم با تقویت مناسبات سینمایی و همکاری رسانه‌های گروهی خدمات شایسته‌ای را در جهت بالندگی و اعتلای سینمای کشور در سی‌امین دوره این رویداد بزرگ فرهنگی که جشن هم‌دلی و هم‌اندیشی خانواده سینماست، ارائه دهیم.

* بهرام بیضایی ، فیلم جدید می سازد، بهرام بیضایی فیلم جدید نمی سازند!!

پیش از این در خبرها آمده بود که واروژ کریم‌مسیحی دوست و همکار قدیمی بهرام بیضایی در غیبت او در تلاش برای گرفتن پروانه ساخت فیلمنامه «اشغال» توسط بیضایی‌ست. کریم‌مسیحی این خبر را تکذیب کرد و منکر این پی‌گیری شد تا این‌که دوباره در خبرها خواندیم که بیضایی از یک رفیق و همکار دیگرش یعنی اصغر رفیعی‌جم خواسته که روند دریافت مجوز ساخت فیلمنامه «اشغال» را پیگیری کند.

 تازه ترین شنیده ها حکایت از آن دارند بهرام بیضایی که به تازگی سال دوم قراردادش برای تدریس در دانشگاه استانفورد را تمدید کرده، از رفیق و همکار سالهای اخیرش اصغر رفیعی جم خواسته که روند دریافت مجوز ساخت فیلمنامه «اشغال» را پیگیری کند تا در صورت اعطای مجوز، بیضایی بتواند این فیلمنامه را جلوی دوربین ببرد.

هرچند رفیعی جم تاکنون نتوانسته موافقت اداره نظارت و ارزشیابی را برای دریافت مجوز ساخت این فیلم، جلب نماید اما گویا نظر مثبت معاونت سینمایی به تولید «اشغال» باعث شده رفیعی جم همچنان رایزنیهای خود را در این باره ادامه دهد.

*بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باحضور تحریم کنندگان برگذار شد.

جمعه شب با حضور هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند. مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامگاه گذشته در سالن گل نرگس استان اصفهان برگزار شد.

بازیگران کودک و نوجوان در دو بخش پسر و دختر تقدیر شدند که در بخش بهترین بازیگران دختر ترلان پروانه بازیگر "آهوی پیشونی سفید" پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان، یاسمین نوروزی بازیگر "پاریس تا پاریس" دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک، کیمیا حسینی بازیگر "سلام بر فرشتگان" پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و معصومه شکوری بازیگر "باد و مه" دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان را از آن خود کردند.

در بخش بهترین فیلمنامه "سلام بر فرشتگان" به نویسندگی و کارگردانی فرزاد اژدری پروانه زرین بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.

بهترین کارگردانان نیز با اهدای پروانه زرین بهترین کارگردانی علی شاه‏حاتمی و حمید شاه حاتمی برای فیلم "رویای سینما" معرفی شدند و علیرضا سعادت نیا با فیلم "مصائب چارلی" دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را گرفت.

در این بین جایزه ویژه هیئت داوران به محمدعلی طالبی و ابراهیم فروزش تعلق گرفت.

 

* در دوره درخشان  پرزیدنت مردم گرای ساده زیست و مافیایی انیمشن فاخر هم ساخته شد

 شیراز - خبرگزاری مهر: برای اولین بار در کشور فاخرترین انیمیشن حکایات سعدی ساخته صدا و سیمای مرکز فارس در شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این انیمیشن با استفاده از بهترین تکتولوژی روز دنیا توسط صدا و سیمای مرکز فارس در 26 قسمت 12 دقیقه ای ساخته شده و به عنوان فاخرترین کار انیمیشن ایران معرفی شده است.

این انیمیشن که بر گرفته از حکایات بوستان و گلستان سعدی است در حال حاضر به زبان فارسی برای پخش آماده است و طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته به زودی به زبانهای دیگر دنیا نیز ترجمه خواهد شد.

ساخت مجموعه های مختلف از سعدی در دستور کار مسئولان صدا و سیمای استان فارس قرار دارد که در این خصوص ساخت سریال انیمیشن سفرهای سعدی برای کودکان و بزرگسالان نیز مد نظر قرار دارد که تاکنون 30 درصد از مراحل ساخت این مجموعه طی شده است.

سریال انیمیشن سفرهای سعدی برگرفته از 30 سال سفر این شاعر بزرگ به کشورهای مختلف دنیاست که در 30 قسمت 22 دقیقه ای ساخته خواهد شد.

 

    رسول صدرعاملی از عدم حضور بازیگران فیلمش در مراسم فرش قرمز انتقاد کرد/فرش قرمز به خود سينما احترام مي‌گذارد و مردم را به ديدن فيلم تشويق مي‌كند

    گلايه جمشيد مشايخي از دعوت‌نشدن به مراسم فرش قرمز فيلم «جرم» و توضيح سايت "سينماي ما"/براي هنرمندان پيشكسوت سينما آرزوي سلامتي داريم تا بتوانيم ميزبان اين بزرگان باشيم

    سپاس سايت "سينماي ما" از حضور همكاران رسانه‌اي و عكاسان و پوشش خبري و تصويري مراسم - بخش چهارم/گزارش خبرگزاري ايرنا از فرش قرمز افتتاحيه «جرم» مسعود كيميايي

    سپاس سايت "سينماي ما" از حضور همكاران رسانه‌اي و عكاسان و پوشش خبري و تصويري مراسم - بخش سوم/گزارش تصويري خبرگزاري سينماي ايران از فرش قرمز افتتاحيه «جرم» مسعود كيميايي

    سپاس سايت "سينماي ما" از حضور همكاران رسانه‌اي و عكاسان و پوشش خبري و تصويري مراسم - بخش دوم/گزارش تصويري خبرگزاري مهر از فرش قرمز افتتاحيه «جرم» مسعود كيميايي

    سپاس سايت "سينماي ما" از حضور همكاران رسانه‌اي و عكاسان و پوشش خبري و تصويري مراسم - بخش اول/گزارش تصويري خبرگزاري ايسنا از فرش قرمز افتتاحيه «جرم» مسعود كيميايي

 

       

اشتراک گذاری:

Share