You should install Flash Player on your PC

جشن و سرور سینماگران بخش  مغلوب نظام

 آرشیو

 خانه نخست

 

در متن وحاشیه ی  سینمای ج. اسلامی

جشن و سرور سینماگران بخش  مغلوب نظام، با اجازه  وتشویق بخش غالب یعنی همان دولت پادگانی، امنیتی،مافیایی،غیر قانونی ورای دزد!


باران کوثری، نگار جواهریان، امیر اثباتی و اصغر فرهادی کتایون شهابی در پانزدهمین جشن خانه سینمای ایران

 

 * بعد از دوره دوم خیمه شب بازی ج. اسلامی زیر عنوان انتخابات بخشی از خانواده ی سینما در ایران که اتفاقا فیلمسازان جایزه بگیر یا بقول سینماگران محروم از امتیاز های جشنواره ای فیلمسازان سینمای گلخانه ای بودند به طرف باند موسوی، کروبی، خاتمی لغزیدند حوادث بعدی را خودتان می دانید نیاز به تکرار من نیست . اما چون این جمع به این تصور بودند که بعد از مدتی چانه زنی رهبر ومغلوبین سرانجام موسوی چیان می آیند واز مجرای آنان می شود هم ژست اصلاح طلبی گرفت هم از مزایای کلیت نظام بهره برد ، این چنین بود که خیلی علنی به سبز سیدی پیوستند وتمام برنامه ها ،جشنواره ها وجشن ها ی دوران احمدی نژاد را بایکوت کردند اما چون حوادث به گونه دیگر ی پیش رفت این جمع به حساب خودشان و به ناچار برای جشن حانه سینما یک موقعیت مستقل قلابی ساختند و مثلا با این جشن رو در روی دولت احمدی نژادوجشنواره فجر قد علم کردند. اما این واقعیت را هرگر مطرح نکردند خانه سینما در حقیقت نقش سندیکا را بازی می کند چطور ممکن است سندیکا ها در یک نظام سرکوبگر فعالیت مستقل داشته باشند ؟دولت احمدی نژاد هم چند ماه دیگر که دوره جدید خیمه شب بازی انتخاباتی اش را میخواهد برگذارکنند باز هم به همین خانم ها وآقایان هنرمند برای آرایش نیاز دارد ،اینست که دستشان را باز میگذارد که به خیال خود شان جشن مستقل برگذار کنند!! و به پوشش ها وآرایش ها توجه کنید ایا با ضوابط دوره درخشان احمدی نژاد مربوط است؟ -البته اینان هم کم کم دارند به راه می آیند سبز پوشان دو سال اخیر هم زرد وسرخ پوش شده اند-هزینه سرسام آوری برای این نمایش قبل از خیمه شب بازی تقبل شده است،حضور اصغر فرهادی هم در این جمع خیلی با مزه است هم با زد وبند دولت احمدی نژاد با کسلیک همه خرس های برلیناله را تصاحب کرده هم در جشنواره تحریم شده فحر جوایز را درو کرد  هم دارند برای کسب اسکار خارجی جدایی نادر از.. سرمایه گذاری می کنند هم اینجا در کنار تحریم کنندگان فجر جا خوش کرده .در کنار فرهادی هم کتایون شهابی نشسته که هم اکنون به بهانه ابلهانه جاسوسی برای بی بی سی در زندان است.  بخش هایی ازگزارش جشن را از سایت اینترنتی/ حکومتی سینمای ما میخوانید همراه با تفسیر مختصر ما (البته داخل پرانتز)

 

***

سینمای ما- پانزدهمین جشن سینمای ایران شب گذشته با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد، در این جشن نسل‌های مختلف هنرمندان حضور داشتند که صحبت‌های برخی از آنها حاشیه دار بود( لابدمیخواهد بگوید برخی حمایت ضمنی از سبرالهی ها کرده اند) پانزدهمین جشن سینمای ایران 25 شهریور در عمارت مسعودیه با حضور جمع کثیری از هنرمندان از نسل های مختلف برگزار شد. مجری مراسم احسان کرمی گوینده رادیو بود ولی بر روی صحنه حاضر نبود و مدعوین تا پایان مراسم وی را ندیدند.( مجری ای که روی صخنه حاضر نمی شود دیگر چه صیغه ایست؟)  در ابتدای مراسم، نماهنگی از درگذشتگان یک سال گذشته سینمای ایران به نمایش درآمد.

سپس کیومرث پوراحمد دبیر این دوره از جشن که با کیف وارد صحنه شد  ( این آقای دبیر هم کلی سبزالهی است )عنوان کرد روز ملی سینما ( آهان روز ملی سینما را جشن گرفته اند پس لطفا یادی هم از جانباختگان جنایت سینما رکس بفرمایند) را به شما عزیزان تبریک و خوشامد می گویم جا دارد از جلال شمسیان حامی این مراسم تشکر و قدردانی کنم. ایشان نیز عضوی از خانواده سینما هستند. سپاس از محمد مهدی عسگرپور به خاطر پایمردیش و تشکر از همه بچه های خانه سینما که هر کدام در برگزاری این جشن به نوعی سهیم بودند.

سپاس ویژه از مازیار میری دبیر اجرایی جشن که در تمام این مدت اعتراضات همراه با تهمت و توهین را شنید و خستگی و دل گرفتگی بر تن و دلش ماند. ( مازیار جان را چه کسی فحش داده، انگار فحش های خواهر ومادر که در نظام مقدس رایج شده نثار مازیار جان کرده اند اما چرا؟ )مازیار جان تو همه حرفهای ناخوشایند را شنیدی این اعتراض به من و تو نبود به 143 داوری  اخه چطوری 143 داور برای ارزیابی  انتخاب کرده اند ؟ وقتی  تعداد جوایزشان 2000 تا هم بیشتر است خب داوران هم هر چه بیشتر بهتر؟ بهتر است این رکورد  ثبت بشود تا  جشنواره های  دیگر این طرح بدیع را ندزدند)بود که این آثار را ارزیابی کردند.

امشب جشن خانه سینما که متعلق به همه اهالی سینماست ( پس چرا اهالی سینمای باند احمدی نژاد افتخار حضور ندارند ویا یواشکی حضور دارند!) و اعتبار خود را از حضور وجود همین افراد می گیرد برگزار می شود. همه شما با رغبت خانه سینما را در برگزاری این مراسم همراهی کردید. خانواده سینما جشن سینما را باور دارند.

مجری مراسم هر زمانی که هنرمندان مختلف برای دادن جوایز یا گرفتن آن به روی صحنه می آمدند تاکید می کرد که لطفاً از اون حرفها نزنید!؛ ( از اون حرف ها نزنین یعنی از باند غالب انتقاد نکنید)در همین ارتباط کمال تبریزی که برای اهدای جوایز بخش مواد تبلیغی روی صحنه حاضر بود گفت دوستان بعدی که روی صحنه آمدند یک چسب بر روی دهن بزنند تا نتوانند حرفی را عنوان کنند.  ( اها ن این یکی از اون حرفها زد ویه تکیه انداخت )حسن پورشیرازی نیز در ادامه صحبت های وی، عنوان کرد ما هم حرف خودمان را یادمان رفت. ( این یکی هم باز  متلکی دیگه نثار دار ودسته احمدی نژاد کرد البته خیلی بسته)

در این مراسم لحظاتی از جشن به 15 هنرمند تقدیم شد. لحظه ابتدایی با نماهنگی به اصغر بیچاره اهدا شد.

لحظه دوم جشن به بهرام بیضایی تقدیم شد که با تشویق حاضرین همراه بود (بله ده سال بیضایی را ممنوع الشغل اعلام نشده کردند، نگذاشتند فیلمهایش در جشنواره ها شرکت کند، فیلمنامه هایش را کنترل شدید کردند،خانه سینما صدایش در آمد؟ حالا چقدر لطف دارند که یک لحظه از جشن را به او تقدیم می کنند)

. فرشته طائرپور تهیه کننده بهترین فیلم اول پانزدهمین جشن سینمای ایران پس از دریافت جایزه خود گفت از همه دوستانم در خانه سینما تشکر می کنم زیرا شاهد بودم سه ماه تمام با دقت تمامی آثار را ارزیابی کردند این جایزه برای من ارزش بسیاری دارد زیرا توسط بیش از 100 داور حرفه ای ارزیابی شده است. این اولین بار است که من تندیس خانه سینما را دریافت می کنم زیرا همیشه تهیه کننده سینمای کودک هستم و این گونه آثار در جشن خانه سینما کمتر دیده می شود. ( این فرشته خانم سال ها برای رشد سینمای فستیوالی زحمت کشیده وخودش با تهمینه میلانی، نیکی کریمی از سفیران دوستی با امریکای قبلا جهانخوار بعد از دوم خردادبود یک لحظه خیلی کمشه)

 

لحظه سوم جشن به مرحوم سیف اله داد تقدیم شد ( این مرحوم که معروف حضورتون هست امور سینما را دوران پر افتخار خاتمی کبیر میچرخاند وهر چند گاه یک بار از سردار دزد سازندگی هم ستایش میکرد،خدا دارها برایش طلب آمرزش کنند)

مدیرعامل خانه سینما در ادامه بیان کرد: بهتر است یادی کنیم از هشت سال دفاع مقدس. هشت سالی که حق بزرگی بر گردن سینمای ایران دارد. این فضا اساسا در سینما کاری کرد که باید سالهای زیادی از آن بگذرد تا ما متوجه آن شویم. از همه انرژی ها و هم افزایی ها باید استفاده کنیم و در کنار هم خانه سینما را حفظ کرده و کمک کنیم به خودمان تا از این دایره بیرون نرویم، امیدوارم موفق باشیم.. اینجا دیگراز کلیت نظام باید دفاع شود جنگ ابلهانه خمینی/ صدام را  ج. اسلامی وهم پیمانش حزب توده دفاع مقدس نامیده اند)

چهارمین لحظه جشن سینمای ایران به پرویز دوایی اهدا شد.  ( پرویز دوایی که قبل از انقلاب از ایران رفت به ایران هم برنگشت ،اهداء یک لحظه به او به خاطر اینست هیچوقت هیچ چیز در باره  ی آخوند ها ومصائب آخوندیسم نگفت ونوشت هر سال یک بار هم برای ماهنامه فیلم بهاریه می نویسد).

نیکی کریمی که با روسری آبی برای اهدای جایزه بهترین صداگذاری بر روی صحنه حاضر شده بود عنوان کرد بعد از 20 سال این دومین بار است که در این جشن حضور دارم و مجری برنامه نیز به وی، گفت با این روسری امشب نشان دادید که استقلالی هستید و وی نیز تایید کرد و برد استقلال را تبریک گفت. همچنین کریمی به طائرپور برای دریافت تندیس تبریک گفت. ( نیکی خانم هم متمایل به دوم خردادی ها بود ولی خیلی عاقلانه وقتی دانست آقا به احمدی نژاد متمایل است لب فرو بست وکنار کشید والبته از عوارض فتنه گری هم مصون ماند.)

 

ششمین لحظه جشن سینمای ایران به ملک جهان خزاعی اهدا شد.  (این ملک خانم را که خوب می شناسیم در چاپلوسی همتا ندارد بعد از اینکه ار اپوزیسیون دو آتشه بودن دست کشید برگشت به د ارالخلافه برای نظام مقدس در بخش فرهنگی لابیگری می کند.)

. لحظه هفتم جشن سینمای ایران به ابراهیم حاتمی کیا تقدیم شد. مجری مراسم پس از پخش نماهنگ این بخش گفت آرزو می کنم مشکل اکران گزارش یک جشن هم حل شود. آقای حاتمی کیا این بار گزارش یک ختم را بسازید شاید پروانه بگیرید. (حاتمی کیا که از ذوب شدگان در ولایت است واز دفاع مقدسی های چند آتشه یک لحطه تقدیم شود به وی خیلی کمشه انصاف باید داشت)

باران کوثری و حامد بهداد برای اهدای تندیس جایزه بهترین مکمل زن بر روی صحنه حاضر شدند . کوثری گفت اینقدر گفتند از اون حرفها نزنید که دیگر نمی دانم چه بگویم. خدا را شاکرم با همه موانع و تهمت ها این جشن و خانه سینما سرپا نگه داشته شد. حامد بهداد نیز عنوان کرد این برنامه من را یاد "بفرمایید شام" انداخت. ( باران کوثری فرزند برومند جهانگیر کوثری ورخشان بنی اعتماد خوب تربیت شده وعینا رفتار پاپا ، مامان را کپی می کند او هم چندی شال سبز می بست. انگار دیگر صلاح نیست از این گستاخی ها بکند ، شالش شده سیاه ولباسش هم سرخ)

هنگامه قاضیانی و صابر ابر برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد روی صحنه حاضر شدند. ابر در جایگاه مجری به طور خیالی با وی دست داد و روبوسی کرد. ( این قسمت که کمی به سکانس  اروتیک مجازی نزدیک می شود صلاح نیست بیشتر شکافته شود . خوبست که زیاد پیگیر قضیه نشدند  که آیا  به هنگام اهداء بوسه خیالی نیت ابر هم پاک بوده ویا نا پاک!؟

شهدادر روحانی رهبر ارکستر سنفونیک  هم خیلی از تحول سینما در ج. اسلامی ستایش کرد ( ایشان ویژه رهبری ارکستر جشن در دوران پر افتخار احمدی نژاد به ج. اسلامی سفر کرده اند وگرنه خودشان مملکت آخوند زده را قابل زیست نمی دانند )

خلاصه درد سرتان ندهم همین طور اهدا یک لحظه از این جشن عظیم به هنرمندان داخل وهمین طور هنرمندانی در خارج که در سالهای تبعید خیلی با ادب بودند وهیچ کلامی علیه جنایت های نظام به زبان نیاوردند از آن جمله امیر نادری ادامه پیدا می کند ..

«در پایان مراسم مهران مدیری دوباره روی صحنه آمد و در کنار شهداد روحانی رهبر مهمان ارکستر سمفونیک،  قطعه "وطنم" را اجرا کرد. همچنین پس از آن نیز روحانی به همراه گروه ارکستر قطعه "کارمینا بورانا" را اجرا کرد. در انتهای مراسم قبل از آتش بازی با حضور کوروش تهامی و حسن پور شیرازی، هنگامه قاضیانی و مریلا زارعی در کنار صابر ابر و مسعود رایگان قطعه "‌ای ایران" اجرا شد»

 این هنرمندان وطن پرست حتما ایرانپرست فقط به قطعه وطنم بسنده نمی کنند بلکه قطعه ی ای ایران هم فضای جشن را صد چندان شور انگیز تر می کند

چو ایران نباشد ، تن من مباد.

 

 سینماگران متمایل به باند موسوی وکروبی چقدر غمگینند! بابت حصر خانگی رهبرانشان و صدور حکم های ابلهانه  وغیر انسانی برای  دیگرسینماگران سینمای ج. ا . ملاحظه می کنیدکه  شال سبز را هم  کنار گذاشته اند وسرخ پوش وزرد پوش شده اند.

       

اشتراک گذاری:

Share