You should install Flash Player on your PC

زیر ذره بین / شماره ۵۵

 آرشیو

 خانه نخست

     

شماره
۵۵

شماره 55 سینمای آزاد با نام ویاد سهراب شهید ثالث( 1322-1377) منتشر می شود!

  آخرین روزهای سهراب. تنظیم  برای پخش در یوتیوب یوسف اکرمی فیلمساز ایرانی در تبعید (کانادا)

وقتی گزارش کوتاه از آخرین روزهای زندگی سهراب را دوست وهمراهمان یوسف اکرمی برایم فرستاد ،قصد داشتم مطلبی در باره سهراب وخاطره هایی که از او در یاد دارم بنویسم  اما با  گردشی در آرشیو سینمای آزاد به نوشته ای در مورد سهراب وکارهایش برخورد کردم که آن گزارش ،یادداشت کوتاهی از من را همراه داشت.  بهتر دیدم مطلب را از آرشیو خودمان به روز کنم . همین طور در فیلم گزارشی ای با عنوان مخملباف بدون حجاب کار شاپور دانشمند هم  شاپور در روزها آخر عمر سهراب با او گفتگو دارد که خود سندی مهم است. در این گزارش سهراب در باره سینمای اسلامی ومحسن مخملباف میگوید: خب اسلامی ها فیلمساز  خودشونو میخوان دیگه ( نقل  به معنا)

سهراب شهید ثالث چند سال قبل از انقلاب، در اثر اختلافی که با وزارت فرهنگ وهنر  پیدا کرد ایران را ترک گفت وهرگز به زادگاهش برنگشت ، برخی میخواهند اینطور القاءکنند که  عباس کیارستمی سبک وشیوه کارش نزدیک به سهراب است اما شیوه کار عباس کیارستمی (نان وکوچه،مسافر،گزارش و...) قرابتی با نحوه کار شهید ثالث نداشت ونداردوقتی کیارستمی بعد از سالها بیکاری در ج. اسلامی چنان اطمینان مقامات را جلب کرد که به تدریج بادش کردند وامکانات وسیع را در اختیارش گذاشتند شیوه ای را برای کار برگزید که تقلید از نحوه وسبک کار شهید ثالث بود اما او همه جا پراکند که خود ابداع کننده این سبک است...

 مطلب مرتبط با سهراب شهید ثالث را اینجا بخوانید:

http://www.cinemaye-azad.com/others/others55.html

 

سرمقاله

باز هم جشنواره ای دیگر، جشن خانه ی سینما وزمینه سازی برای خیمه شب بازی انتخاباتی!

هنرمندان حکومتی هنوز، هدایای جشنواره کیش واز دولت مهرورز احمدی نژاد ( یخچال، فریزر،تلویزیون،ویدئوو...) را جا بجا نکرده بودند که به یک جشنواره دیگر فرا خوانده شدند،جشنواره شهر در فاصله نزدیکی از جشنواره کیش واین بار در تهران برگذار شد ،هنوز نان خور های جشنواره مستی باده تشویق وبزرگداشت درجشنواره شهر از سرشان نپریده بود که جشن خانه سینما نگذاشت فاصله ای بین جشنواره ها بیفتد ...خانه سینما یک تشکیلات دولتی است که برای دلخوشی سینمایی ها که مثلا تصور کنند یک تشکیلات سندیکایی دارند که می تواند از حق !وحقوقشان! دفاع کنند علم کرده اند،اما در نظام های سرکوبگر کلا تشکیلاتی که بخواهد وظایف یک سندیکا را انجام دهد امکان شکل گیری ندارد،چه برسد به نظام مافیایی/ امنیتی جمهوری اسلامی. ..«خيلی‌ها بعد از چاپ اين مصاحبه ( منظور مصاحبه ایست که طی آن مجیدی ستایش بسیار نثار خامنه ای کرد)خواهند گفت که مجيدی هم نگاه حکومتی دارد، ولی خدا خودش می‌داند که نگاه من به ايشان( یعنی خامنه ای جلاد) خيلی متعالی ست و برايم آن زمان که هنوز رئيس جمهور نبودند و بعد که بودند و می‌آمدند پيش ما و سر سفره با ما املت می‌خوردند با الان که رهبر مملکت هستند، فرقی نکرده‌اند .جدا شده از گفته های مجیدی با سایت های حکومتی»

حالا همبن آقامجید که با «آقا» املت خورده ( اگر مجیدی سنش قد میداد ودر زمان شاه همسلول «آقا »بود که مثل هوشنگ اسدی عورت« آقا» را هم زیارت کرده بود والان جایزه حقوق بشر هم نصیبش می شد!)

تمام مطلب را به صورت پی.دی.اف از اینجا بخوانید

 

نشریه اینترنتی سینمای آراد/ شماره ۵۵

 سردبیر: بصیر نصیبی

 مشاوران: فرهاد مجد آبادی، داریوش شیروانی

 دیگر همکاران: ع. پور رضا (داخل ایران ) فرجهان میری، مهدی فراهانی (امور فنی و تکنیکی)

این شماره با آثار ، ترجمه،مطالب، اظهارنظرها، کلیپ‌هایی از: پرویز صدیقی، اسماعیل هوشیار،  سهیلامحبی ، یوسف اکرمی، شهرام فریدونی، ایرج مصداقی، علی؛ حمید محوی، کاراگانف، مجید کلکته چی..

لینک ها: وبلاگ آزاده سپهری، چشمان بیدار ، آرشیو روزا،  ناهید رکسان / وسایت گزارشگران

 و... انتخاب هایی از یوتیوب

 

 

سرمقاله

کرمانشاه سینما میخواهد چی کار؟ بشتابید برای  کسب اسکار 2011

  روی جلد ماهنامه سینمایی فیلم شماره428 تیر 1390 مزین است به تصویری از اکبر عبدی بازیگر نوار مبتذل اخراجی ها ، شاهکار رژیسور مسعود ده نمکی ، رپرتاژی مفصل از زندگینامه وکار وفعالیت این بازیگر هم در این شماره فیلم درج شده است ..در این شماره ی ماهنامه فیلم که موفقیت های محلی، منطقه ای ،قبیله ای وجهانی سینمای ج. اسلامی در دوران پر افتخار دکتر پرزیدنت احمدی نژاد را چاپ کرده است ، یک خبر کوچک بی اهمیت! هم در دوسطر منتشر شده است با عنوان «سینما های کرمانشاه» در توضیح این خبر هم آمده است:

«سینما های آزادی وپیروزی کرمانشاه برای باز سازی تعطیل شدند واحتمالا یکی دوسال آینده کرمانشاه سینما نخواهد داشت عمیلات تخریب از خرداد ماه شروع شده» آیا کشوری در دنیا سراغ دارید  که 2000 جایزه از جشنواره های جهانی ربوده باشد وتنها کشوری در دنیا باشد که برای جوایزش موزه ایجاد کرده، اما نهمین شهر مهمش که 49 هزار دانشجوهم دارد فقط 2 سینمای نیمه مخربه داشته باشد که آن دو سینما را هم تعطیل کنندبودجه های عظیمی که برای برگذاری بیش از صد جشنواره بی خاصیت وحتا مخرب هدر می رودقادراست میزان سینما های ایران به چند برابر افزایش دهد . اما قصد و نیت این پلیدان توجه به سینما وسینما سازی نیست بلکه تنها هدفشان یافتن راهی برای بقای عمر شان است. برای اینها چه اهمیت دارد که مردم یک شهر بزرگ چند سال اصلا سینما نداشته باشد اما این مهم است که با صرف هزینه های هنگفت برای فیلم اصغرفرهادی پخش کننده گردن کلفت بیابند وبا نفوذی که در آکادمی اسکار و با دعوت ازرئیس آکادمی وهیات همراهش در دوران اول ریاست احمدی نژادکسب کرده اند مقدمات کسب یک اسکار ویژه در 2011 را فراهم کنند ..اما اگر تا زمان تقسیم اسکار آقا محمود را کنار گذاشته بودند اصلا مهم نیست مزایای اسکار مستقیما به حساب بیت رهبری واریز خواهد شد هر چه باشد سهم مقام معظم در قتل وتجاوز در زندانها،کشت وکشتار وسرکوب جنبش از گماشته گانش فزون تر است .پس بشتابید برای کست اسکار 2011، کرمانشاه ، سینما میخواهد چی کار؟ صدای وسیمای ضرغامی نیاز های تصویری امت همیشه در صحنه را پاسخ خواهد داد!!.....  

تمام مطلب در پی.دی .اف

*دنیا خانه من است

دهمین دوره جشنواره بین المللی سینمای تبعید

 7-13 اکتبر2011- گوتنبرگ سوئد

 در اطلاعیه دفتر جشنواره میخوانیم:

«جشنواره سینمای بین المللی تبعید، جشنواره سینما گران نواندیشی است که به دیکتاتورها "نه" گفته اند، سینماگرانی که ارزش های ارتجاعی مسلط درجامعه را برنتافته اند؛ سینماگرانی که فرای تعلق های جغرافیایی، نژادی، مذهبی وایدوئولوژیکی؛ آثارسینمایی شان تجللی تلاش انسان هایی است که درجستجوی حقیقت اند وازآزادی وعدالت اجتماعی جانبداری می کنند.

درسراسردنیا صدها جشنواره سینمایی وجود دارد.اما تنها اندک شماری ازجشنواره هاهستند که دغدغه بنیادی شان رهایی انسان است ؛ وبه امکان ایجاد دنیا یی بهترباوردارند. جشنواره بین المللی سینمای تبعید- سوئد، یکی ازاین گونه های اندک است»

این جشنواره از تاریخ 7 تا 13 اکتبر2011برگذار می شود.

. برای آگاهی های بیشتر از برنامه ها وهمچنین شرایط شرکت درجشنواره علاقه مندان می توانند به صفحه اینترنتی جشنواره www.exilefilmfestival.com مراجعه کنند، و یا با پست الکترونیکی info@exilefilmfestival.com  با دفتر جشنواره تماس بگیرند.

 لینک ها

*جدایی سینما از هنر

 وبلاگ چشمان بیدار ( مهستی شاهرخی) دوباره فعال شد!

 گرچه از طلاق و طلاق کشی دوجناح خودکامه درون حکومتی با شیوه های کولیگری و قشقرق به همراه عوامل نمایشی و با تبلیغات و پوشش گسترده خبری رسانه های مشترک المنافع چند سالی می گذرد و سرانجام به عزیمت بخشی از اپوزیسیون خودکامه به خارج از کشور منجر شده است، اما در ایران، جدایی سیمین از نادر در مسابقه با اخراجی ها، به عنوان شاهکارهای داخلی و خارج از مرزی، سفرای هنری دو جناح حکومتی معرفی شدند تا در نبرد تن به تن و دوئل خود موفق شوند خلق الله را به سالن های سینما بکشانند و از داستان های مجازی سرشار و اشباع کنند؛ جدایی سینما از هنر بنابه سیاست روز از مدتها پیش آغاز شده بود اما جنگ پشه در حبشه، یا طلاق فاطمه خانوم از عباس آقا هرگز مسئله ما نبوده است و همیشه می شود هنر را از ناهنر سوا کرد و گوش خود را از دست جارچیان حزبی در امان نگه داشت

 آلفرد هیچکاک در تمام عمر خود در مورد فقدان عدالت و کوری هیئت منصفه در دادگاه و درباره ترس و دلهره و اتهامات بی اساس و قتل و جنایت و بیدادگاه ها و شاهدان مجازی و توهم سازی و خطاهای چشم و پیچیدگی جامعه و بشر فیلم ساخت. حضور آلفرد هیچکاک از دوره فیلم صامت تا فیلم ناطق و رنگی و سپس تلویزیون و تهیه سریال تلویزیونی، بخش عمده ای از تاریخ سینما محسوب می شود….

http://chachmanbidar.blogspot.com

 *بهرام رحمانی: «انتخابات آزاد» یا «سرنگونی حکومت اسلامی»؟ ( سایت گزارشگران(

bahram.rehmani@gmail.com

هر چه به نمایش انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک تر می شویم، شاهد بحث های بی پایه و اساسی چون برگزاری «انتخابات آزاد» را از زبان سران و مقامات حکومت اسلامی، به ویژه جناح اصلاح طلبان گرفته تا گرایشات مختلف اپوزیسیون راست و لیبرال خارج کشور هستیم. در این مورد، مهم ترین سئوال این است که انتخابات بیش از سه دهه حکومت اسلامی، چه گلی بر سر مردم ایران زده است که بعد از این نیز بزند؟

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=14420&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=9ad76eea3417d4

37dbc300631261e993

 *وبلاگ ناهید رکسان

با نگاهی متفاوت به مسایل سیاسی، اجتماعی،فرهنگی

http://nahid-roxan.livejournal.com/232723.html

*وبلاگ آزاده سپهری

در  فیلم"ابر 9" زنی حدودا هفتاد ساله (اینگه) و مردی 76 ساله (کارل) پس از دیداری کوتاه از نظر جنسی به یکدیگر کشش جنسی پیدا می کنند و سر از رختخواب درمیاورند. "اینگه" با شوهری که 30 سال است با هم ازدواج کرده اند، زندگی می کند و سعی در انکار و سرکوب احساسات خود و قطع رابطه اش با "کارل" دارد. ولی رابطه ی کارل و اینگه علیرغم تضادهای درونی زن، عمیق تر می شود و آنها عاشق همدیگر می شوند.

http://azadeh-sepehri.blogspot.com

* آرشیو روزا

http://www.archiverosa.blogspot.com

*لینک تمام قسمت های فیلم «تهران من حراج »که بازیگر آن مرضیه وفامهر را به بیدادگاه ج. اسلامی کشانده است را در آرشیو وبلاگ روزا ببینید.

 

با درود به شما استاد گرام

البته من سعادت دیدار شما را از نزدیک نداشتم

ولی من کارم را از سینما آزاد مشهد که به سر پرستی

مهرداد تدّین بود شروع کردم و بقول معروف الف بای سینما را

در سینمای آزاد یاد گرفتم

شاد و پیروز باشید

مارشال منش

 * ضمن سپاس از شما همراه قدیمی اگر برایتان امکان دارد با ما تماس بگیرید.

  سینما در فیس بوک (کلیک کنید: کل مطلب در پی.دی.اف)

در باره فیلم آگورا (شهرام فریدونی)

من بندرت در خصوص فیلم چیزی مینویسم، اما امروز تصمیم گرفتم که در مورد فیلم آگورا چند خطی برای شما بنویسم. فیلم آگورا یک فیلم اسپانیایی است نویسنده و کارگردان آن هم آگورا آلخاندرو آمنتاباراست که همانطور که از اسمش هم پیداست، او نیز یک کارگردان اسپانیایی میباشد. فیلم آگورا اما بزبان انگلیسی ساخته شده است. امری که میتواند بینندگان بیشتری را بخود جلب کند! من البته با اجازه خوانندگان گرامی، توضیح بیشتری در خصوص جزئیات و مسائل تکنیکی فیلم نمیدهم، چرا که مطمئنم که خواننده علاقمند میتواند خودش این نکات را پیدا کند. مطلبی که من مایلم که در خصوص این فیلم بنویسم مربوط میشود به موضوع این فیلم زیبا که شباهت عجیبی به سرنوشت ما ایرانیان و حکومت ج. الف دارد...

* باشگاه کتاب

 مژده به دوستداران کتاب های سینمایی

پس از انتشار اختصاصی نسخه الکترونیکی 7 شماره مجله سینمای نو(ماهانه ستاره سینما) در باشگاه کتاب، برخی از مولفین و مترجمین ادبیات سینمایی تماس گرفته و با درک کمبود کتاب های سینمایی به زبان فارسی روی وب، ضمن هدیه نسخه ای از آثارشان، بزرگوارانه اجازه انتشار اختصاصی نسخه الکترونیکی آنها در باشگاه کتاب را نیز به ما هدیه کردند.

خوشحالم به اطلاع اعضای باشگاه کتاب برسانم که به زودی مجموعه کتاب های بصیر نصیبی(موسس و مدیر سینمای آزاد) به همراه 16 شماره مجله سینمای آزاد(در تبعید) به صورت اختصاصی و با اجازه ایشان در اختیار اعضای باشگاه کتاب قرار خواهد گرفت.

در پایان دوست دارم سپاس گزاری خالصانه خود و تمامی اعضای باشگاه را نثار جناب نصیبی و دیگر کسانی کنم که گشاده دستانه و بی هیچ چشمداشتی اجازه نشر الکترونیکی آثارشان را در اختیار باشگاه کتاب قرار دادند. آرزو می کنم این روند با سرعت بیشتری ادامه یافته و خلاء موجود کتب سینمایی روی وب را در حد توان خود کاهش دهد..

با احترام امیر عزتی

 

* دو یادداشت به پست الکترونیکی سینمای آزاد (برای خواندن  تمام بخش نامه ها در پی. دی.  اف اینجا را کلیک کنید)

1 /نامه علی از همراهان ما در اسکاتلند

امیدوارم که حاتان خوب و خوش باشد، چناچه حتما مستحضر هستید چندی است که فیلم جدایی نادر از سیمین سر و صدای بسیاری کرده و حالا دیگر نه تنها سینماهای داخل کشور، که سالنهای کشورهای اروپایی را هم در نوردیده است، حتی به اینجا شهر دابلین در ایرلند جنوبی هم رسیده است، متاسفانه مانند همیشه عده ایی همانگونه که برای قرمه سبزی و قیمه پلو و دیگر غذاهایی که جمهوری اسلامی در محافلش برای خارج کشوری ها تدارک می دید، هوش و حواسشان را از دست می دادند و هوا برشان می داشت، اینبار نیز جوگیر شده و عنان اختیار از کف داده و بی صبرانه برای تماشای این فیلم سرو دست شکستند، انگار نه انگار که این همه ظلم و ستم، جنایت، تجاوز و ادمکشی در مدت فقط همین دو سال اخیر رخ داده، و غافل از اینکه هر ریالی که بابت بلیط این فیلمها پرداخته می شود فقط و فقط به جیب این جانیان و عوامل تجاریشان سرازیر می شود، می خواستم در اینجا از شما خواهش کنم که دراین باب مطلبی را با قلم شیوا و قدرتمندتان بنویسید تا علت بوق و کرنا کردن این فیلمها و جایزه دادن در فستیوالها برای برخیها که هنوز که هنوزه در خواب خرگوشی به سر می برند، به مراتب روشنتر شود. اگرچه من همواره شاهد بودم که شما در طی این سالها همواره در این راه حرف اول را می زدید و می زنید، ای کاش همه ما مانند شما روی اعتقاداتمان استوار بودیم.

پایدار باشید

2/یادداشت حمید محوی مدیر گاهنامه هنر ومباره از پاریس.

با سپاس از ارسال شما، هر چند که من با سینماچی ها از دیدگاه طبقاتی مشکل دارم...با این وجود بهتر این است که پیش از همه حرف یک دیگر بفهمیم، مطمئنا برای تماشاگران و تولید کنندگان سینمای واقعا آزاد مفید خواهد بود اگر چه تحت شرایط نظام سرمایه داری جهانی کاملا اتوپی به نظر می رسد (منظور سینمای آزادی است) با این وجو د سخنرانی پر شور اقای بصیر نصیبی را شنیدم و دیدم.

با برخی نظریات او موافق هستم ، خصوصا وقتی که به جوایز قلابی اشاره می کند، که تنها مورد نیست، اساتید دانشگاهی در دانشگاه های غرب نیز در همین موقعیت هستند و مشمول همین نگاه منتقدانه به امور فرهنگی و هنری و علمی در نهادهای قدرت های حاکم می شود....ولی در موارد دیگر فکر می کنم که آقای بصیر نصیبی باید از اسبش پیاده شود وبا ما پیاده راه برود...

 

نگاهی کوتاه به سینمای جهان!

*هولیود برای سرگرمی تعطیلات تابستانی هم فیلم می سازد!

“مونت کارلو” فیلم جدید هالیوودی با داستانی سرگرم کننده و تفریحی برای تعطیلات تابستانی است.

سلینا گومز هجده ساله خواننده جدید آمریکا که آلبوم جدید خود را 28 ژوئن را روانه بازار کرده است در این فیلم نقش گریس را بازی می کند.

فیلم مونت کارلو داستان گریس، دختر جوانی است که تازه دبیرستان را تمام کرده و با پس انداز خودش همراه با خواهر و دوست نزدیکش به سفر رویایی به پاریس می روند. اما سفر پاریس تبدیل به یک سفر پر ماجرا با پایانی خوش می شود.

این فیلم محصول کمپانی فوکس قرن بیستم و به کارگردانی تام بزوکا است و نیکول کیدمن از تهیه کنندگان آن است.

* روح مگس ها،فیلمی با بودجه فیلم های غیر حرفه ای اما موفقیت حرفه ای!

برای ساختن فیلم های سینمایی، معمولا از بودجه هایی با رقم های بسیار بالا صحبت می شود. ولی یک کارگردان اسپانیایی ثابت کرده است که نه تنها با بودجه بسیار کم نیز می توان فیلم حرفه ای ساخت بلکه می توان آن را در یک جشنواره فیلم معتبر نیز به نمایش گذاشت.

روح مگس ها” فیلمی است تخیلی و شاعرانه درباره دو برادری که نه تنها از وجود یکدیگر خبر نداشتند، بلکه پدر خود را نیز نمی شناختند، تا روزی که نامه ای از او دریافت می کنند که آنها را به مراسم تدفینش دعوت می کند.

اولین فیلم سنسوال برلی، کارگردان اسپانیایی، با بودجه هزار یورویی ساخته شده و بیشتر هنرپیشه ها آماتور و از اعضای خانواده کارگردان هستند.

فیلم “روسای هولناک”  یک فیلم کمدی جدید.  

فیلم “روسای هولناک” فیلم کمدی جدیدی است که داستان انتقام سه کارمند از

روسای وحشتناکشان را به تصویر می کشد.

این فیلم با شرکت سه کمدین از بهترین بازیگران کمدی آمریکایی جیسون بیتمن ، جیسون سودک و چارلی دی است که گرفتار رئیس نا اهل وحشتناکی شده اند وهر کدام می خواهند به نحوی از شر رئیس خود خلاص شوند.

کوین اسپیسی بازیگر سرشناس آمریکایی نقش یکی از این سه رئیس غیر قابل تحمل را بازی می کند.

فیلم روسای هولناک یک کمدی پر انرژی و سرگرم کننده است که با استقبال منتقدان روبرو شده است.

فیلم بتدریج در طول تابستان به سینماهای اروپا می آید.

 مراسم قدردانی از رابرت دووال برگزار شد!

رابرت دووال 80 ساله زمانی دوست و هم اتاقی داستین هافمن بود. بازی خوب او را در فیلم” اینک آخر الزمان” حتما دیده اید. او جایزه اسکار سال 1984 را برای بازی در فیلم “پیشنهاد عفو” از آن خود کرد ولی بی شک او شهرت خود را مدیون حضور در فیلم “پدر خوانده” در نقش تام هاگن است.

بازی در این فیلم درکنار بزرگانی چون مارلون براندو و آل پاچینو زیر نظر کاپولا، هرگز نه از خاطر او می رود نه از خاطر سینمادوستان.

او که در مراسم بزرگداشت خود شرکت کرده بود،گفت:” مردم کارهای مرا دوست دارند و مرا شرمنده خود کرده اند. باعث افتخار من است که در این جمع حضور دارم.”

* مایکل کین  و جایزه هنر و فرهنگ فرانسه

دست آخر هنر و فرهنگ که مهمترین جایزه وزارت فرهنگ فرانسه است به مایکل کین رسید.

او گفت: “ برای من عالی بود و چیزی بود که هرگز به آن فکر نکرده بودم. می دانید اگر بازیگر باشید، شاید با خود فکر کنید که روزی جایزه ای را می برید ولی من هیچوقت تصورش را هم نمی کردم که” لژیون دو نور” فرانسه را از آن خود کنم برای همین مبهوت و در عین حال خوشحالم.”

توضیح ما . البته خیلی هم ذوق نکنند چون فرانسه هم علاوه بر فستیوال کن این جوایز وامتیاز هایش هم آلوده به مقاصد سیاسی شده است.البته  در توانایی های مایل کین شک نداریم.

*چهل و ششمین جشنواره فیلم کارلووی واری، هجدهم تیرماه به کار خود پایان داد.

در طول نه روز، چهارصد فیلم به نمایش در آمد. جایزه گوی بلورین بهترین فیلم، به فیلم “ترمیم” ساخته کارگردان اسرائیلی ژوزف مدمونی اهدا شد. جایزه بهترین کارگردان، به کارگردان فرانسوی فیلم “نه برای فروش و نه برای اجاره” تعلق گرفت. دیوید مورس آمریکایی، جایزه بهترین هنرپیشه را از آن خود کرد. او در فیلم تراژدی – کمدی “هم دست” بازی می کند. استین فیشر دانمارکی، جایزه بهترین هنرپیشه زن را برای فیلم آلمانی “نامرئی” دریافت کرد. جایزه مخصوص سینمای بلوک شرق به فیلم “پانک نمرده است” ولادیمیر بلازوسک تعلق گرفت.

کارگردان دانمارکی، اوا مولواد، جایزه بهترین فیلم مستند را برای فیلم “زندگی خوب” از آن خود کرد. بالاخره، جایزه رییس جشنواره به هنرپیشه، کارگردان و سناریست آمریکایی، جان تورتورو تعلق گرفت. آخرین فیلم او با نام “در مکانی امشب“، در بخش گزینش مخصوص جشنواره به نمایش درآمد.

 * در فیلم نگهبان باغ وحش حیوانات به زبان می آیند

وین جیمزآمریکایی در فیلم “نگهبان باغ وحش“، بار دیگر یک شخصیت کمدی و را به نمایش می گذارد.

در فیلم “نگهبان باغ وحش” حیوانات به زبان می آیند تا نگهبان محبوب خود را به ماندن در شغلش راضی کنند. حیوانات سخنگوی به نگهبانشان یاد می دهند چطور دل دختر مورد علاقه اش را بدست آورد.

 

نقل ار euronew

 

اشتراک گذاری:

Share