You should install Flash Player on your PC

ستاره وستاره ها را دریابیم!

 آرشیو

 خانه نخست

ستاره وستاره ها را دریابیم!

 توضیح سینمای آزاد+ این آسمان می‌باید سرشار از ستاره‌ها باشد،نادر ثانی+! ستاره ای تنها در قفس و در چنگال عوامل جمهوری اسلامی در زندان است, تنهایش نگذاریم(اطلاعیه کانون روزنامه نگاران ونویسندگان برای آزادی)+ متن ترجمه انگلیسی و آلمانی برای ارسال به نهادها+ یک کلیب از دوست ستاره...

 توضیح:

من تصور می کنم اکثر سایت ها یی که در اینجا منتشر می شوند با نام زنی که با نام مستعار«ستاره از تهران» مطالب وایمیل هایی  که میفرستاد آشنا بودند...تصویر احترام آمیزی که از او در ذهنم نقش بسته چهره زنی را مجسم می کند که در جو آلوده به ارتجاع مذهبی ،استقلال خودش را حفظ کرده است. زنی حساس است اما اسیر احساسات نمی شود و نسبت به آنچه پیرامونش میگذرد واکنش نشان میدهد. اما آخوند ها حتا این زن تنها را راحت نمیگذارند پیدایش می کنند، به او احطار می دهند، جریمه اش می کنند تهدید به زندانش می کنند ،موقتا با تضمین آزادش میگذارند اما. دوباره پرونده اش را به جریان انداخته اند. وسرانجام گرفتارش کردند. اما چرا سازمان های حقوق بشر وهمراه آنها ویس امریکا ، بی بی سی ، ورادیو فردا و...سایت هایی که لحظه به لحظه وضعیت کروبی وموسوی را منعکس می کنند کلمه از این انسان که فقط میخواهد حق زیست داشته باشد اما 3 سال زندان را برایش بریده اند نمی گویند؟... ستاره هم اگر وابسته که کمپین یک ملیون امضا ودیگر جریان های دوم خردادی بود الان شیرین خانم که 2 ملیون دلار جایزه شجاعت گرفت اما تا هوا را پس دید ،فرار را برقرار ترجیح داد این مسئله را به تیتر اول مطبوعات غربی تبدیل کرده بود. ستاره از تهران تنها یک نمونه است ستاره های بسیاری در زیر آسمان غبار آلودوتیره وتار ایران در اسارت هستند اما صدایشان به گوش هیچ کس نمی رسد..  مقاله کوتاهی که من در باره این زن دردمند نوشتم در سایت های غیر وابسته انعکاس وسیعی داشت دوست  گرامی ومبارز راستین نادر ثانی نیز با مطلبی با عنوان« این آسمان می‌باید سرشار از ستاره‌ها باشد! » همراه شد مطلب نادر را با هم میخوانیم:

 

*نادر ثانی:

 

«در دیار دردزده ما بار دیگر ستاره‌ای دیگر به قفس کشیده شد. این بار سخن از اشرف علیخانی جوان آگاه دیگری است که به "جرم" اندیشیدن، به بیان آوردن و بر روی کاغذ آوردن اندیش هايش به زندان انداخته شده است.

اشرف علیخانی که تحت نام مستعار "ستاره" می‌نوشت در وبلاگ خود، "سبد سبد ستاره"۱، از جمله نوشته است:

 

"دوست نازنین! اول اینکه هزار‌ها زندانی سیاسی در زندان‌های این مملکت هست و از رفتن من یا دیگری به زندان چرا باید غمگین باشی‌؟

دوم اینکه مگر خارج از زندان، آزاد هستیم؟ متاسفانه تمام ایران زندان شده.

سوم اینکه با دعا کردن کاری درست نمی‌شود که! من بنشینم از صبح تا شب دعا کنم که‌ ای خدا از آسمون  آزادی، امنیت، رفاه، صلح، عشق، برابری، صداقت، شجاعت و عقل و اندیشه سالم و به دور از خرافات برای این مردم بفرست! خدا گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست !

یکی‌ از درس‌های تعلیمات دینیِ کلاس دوم ابتدایی‌ را یادم هست، زمان شاه هم بود، این جمله در آن درس بود: از تو حرکت، از خدا برکت!

به هر حال متأسفانه در این مملکت حرف از آزادی زدن، حرف از رفاه زدن، حرف از حق و حقوق انسانی‌ زدن جرم است و جریمه‌ی آن زندان !

امیدوارم روزی برسد که حق و حقوق انسانها اینگونه پایمال نشود."

آری! جمهوری اسلامی در تمامی دوران حکومت خود ایران را تبدیل به زندانی بزرگ کرده است. آنان که خود در زمره زندانبان نبوده و چون زندانی در "زندان" رسمی و یا غیررسمی رژیم نیستند یا در خاک و خون غلطیده‌اند و یا ناگزیر به ترک ایران و زندگی در تبعید شده‌اند.

اشرف علیخانی در جای دیگری در وبلاگ یادشده ‌نوشته است:

"من هم علیرغمِ بیماری و ۱۰۰۰ مشکل، اما با افتخار و سربلندی به زندان خواهم رفت، چرا که حکومت اسلامی تصور کرده با زندان یا شکنجه یا اعدام می‌تواند مردم را خفه کند، غافل از اینکه هیچ دیکتاتوری پایدار نیست و این حکومت هم دیر یا زود می‌رود، اما با نامی‌ سیاه که ضدّزن و ضعیف‌کش  بوده !

من با این باور که حکومتی  اینگونه بی‌‌انصاف، حکم زندان و احکام ظالمانه دیگر به بی‌‌گناهان و بی‌ پناهان صادر می‌کند، فریاد می‌زنم که حتا اگر در زندان مثل پسر داییم بمیرم اما تن به خفّت و بی‌‌شرافتی نخواهم داد، این حکومت برای مردم هیچ کارِ مفیدی نکرده و فقط باعث بدبختی و فقر و فحشا  و فساد بوده، و هزاران اعدام که همهٔ اینها ضدّانسانی‌ بوده، چون کشوری که اینقدر ثروت و ذخایر دارد و مردمی جوان، باید در آبادی و رفاه می‌بود اما جمهوریِ اسلامی نخواست مردم خوشبخت باشند!

جمهوری اسلامی مانند هر رژیم وابسته به سرمایه جهانی ناچار است که برای تداوم بخشیدن به حاکمیت ننگین خود بگیرد، ببندد، شکنجه دهد و بکشد تا با ایجاد فضای ترس و وحشت بتواند به حیات خود ادامه بخشد. جمهوری اسلامی خواهان آن است که ترس، نومیدی و اندیشه به منافع کوتاه‌مدت و شخصی ما را به انفعال و سرنهادن به خواسته‌های ضدخلقی سرمایه جهانی بکشاند. جمهوری اسلامی خواهان آن است که سر به دستورات ظاهر و پنهان آن نهاده و یا در جامه آستانبوسان آن درآمده و یا مبدل به عروسکهایی شویم که می‌سوزند و می‌سازند و دم برنمی‌آورند. جمهوری اسلامی خواهان آن است که ما ساکت باشیم، خواسته‌های خود را بیان نکرده و بر روی کاغذ نیاوریم، در اعتراضات، تظاهرات و اعتصابات شرکت نکرده و حال واقعی را به آخرتی پوشالی بفروشیم. جمهوری اسلامی خواهان آن است که اگر در داخل ایرانیم آهسته بیاییم و آهسته برویم تا مورد هجوم سگان رژیم واقع نشویم و اگر در خارج از ایران هستیم سکوت را به مبارزه‌ای بی‌امان ترجیح دهیم، یا در فکر مسافرت تفریحی و یا تجاری به ایران باشیم و در آنجا هم دردها را نبینیم و یا به روی خود نیاوریم و یا در مقابل قدرتمندان امروز از جریاناتی ضدمردمی حمایت کنیم.

اشرف علیخانی در ادامه نوشته است:

"حالا من به جرم این حرف‌ها می‌روم زندان؟ ایرادی ندارد، می‌روم، آن‌هم با غرور چون حق با من است و دروغ و کلکی در زندگی‌ من نیست، خوشبختانه از جمهوری اسلامی دروغ و کلک را یاد نگرفته‌ام! حکومتی که در ابتدا گفت برادری، برابری، حکومت عدل علی‌! اما چیزی به جز نابرابری و ظلم انجام نداد، به خصوص در حق زنان و جوانان! نسل‌کشی و همه جور سرکوب و تحقیر و هر چه دلش خواست بدون در نظر گرفتن وجدان انسانی‌  انجام داد. حالا این زندگی‌ با تحمل حقارت چه ارزشی دارد؟ مرگ در راه آزادی هزار بار به خفّت و خفقان می‌ارزد، انسان سالم تن به پستی و خفقان نمی‌دهد!

آری از اشرف علیخانی سلب آزادی می‌شود زیر که نخواسته فریب و نیرنگ، دروغ و کلک را از اینان بیاموزد. او نمی‌خواهد و نمی‌تواند تن به پستی داده و خفقان را گردن نهد. و به همين خاطر هم در کنار صدها زندانی سياسی رنج کشيدن را بر آزادی دروغين ترجيح داده است.

امروز شاهد آن هستیم که افرادی به بهانه دفاع از زندانیان سیاسی به میانه میدان آمده‌اند که خود از این جناح و یا آن جناح جمهوری اسلامی و یا سلطنت پهلوی حمایت کرده یا می‌کنند، افرادی که سالها پیش خمینی را رهبر مبارزات ضدامپریالیستی خوانده، از سپاه پاسداران سرمایه حمایت کرده و بعد هم در شعبده بازی جمهوری اسلامی در کنار خاتمی قرار گرفته و به وی رای دادند. و یا با موسوی پیمان بسته‌اند، آنان که از ترس مار غاشیه پناه به افعی برده و از ایالات متحده آمریکا درخواست می‌کردند که نیروهای خود را برای برانداختن جمهوری اسلامی به ایران بفرستد! بدیهی است که چنین جریانات و افرادی نمی‌توانند خواهان برقراری جامعه‌ای باشند که ستاره‌های ما خواهان آن هستند.

باید در حاليکه از اشرف علیخانی و همه زندانیان سیاسی حمایت می کنيم به مبارزه جهت سرنگونی این سگان زنجیری سرمایه جهانی با تمامی دارودسته‌های آن به مبارزه‌ای بی‌امان ادامه می دهیم در همان حال لحظه ای هم از افشای همه کسان و جرياناتی که به هر شکل خواهان حفظ اين نظم ضد مردمی هستند باز نايستيم.

درود بر همه زندانيان سياسی اين ستارگان آسمان توده‌ها که با فریاد "نه" کوبنده خود به نظم حاکم اجازه نمی‌دهند که آن شود که جمهوری اسلامی خواهان آن است»

 

 *همراهی سایت گزارشگران وبهروز سورن

  بعد از گرفتاری ستاره هم دوست وهمراه ما بهروز سورن مدیرسایت گزارشگران همت بسیار برای  همراهی با این زن دردمند بکار بست ودر نتیجه این  اطلاعیه باتعداد امضاء هایی قابل توجه  منتشر شد.

ستاره– اشرف علیخانی  را بجرم اندیشیدن و نوشتن احضار کردند, محکوم کردند و حکم را به اجرا گذاشتند. سه سال برای اندیشه اش, سه سال برای ازادگی اش میبایستی در قفس بماند. صدایش را کسی نشنود و خاموشی در پیش بگیرد. شکنجه و محرومیت از حقوق انسانی در انتظار اوست. در سکوتی  بی جان و گمنام, اما با افتخار و سربلندی به زندان رفت رنج و محنت اسارت و محرومیت را بجان خرید تا از حق زیست و اندیشه  خود و مردم ایران دفاع کرده باشد. ستاره در آخرین دردنامه اش نوشت که: فریاد میزنم که حتا اگر در زندان مثل پسر داییم بمیرم اما تن به  خفّت و بی‌ شرافتی نخواهم داد

http://sabadesetareh.blogfa.com/post-184.aspx

از آزادگی و سربلندی ستاره ( اشرف علیخانی ) دفاع کنیم. دفاع از اشرف علیخانی دفاع از آزادی و حرمت تمامی انسان هائی است که پرچم  بیداری و آگاهی را در کشورمان در برابر شبح سیاه ظلمت و استبداد حاکم بر افراشته اند و تن به ذلت و سکوت  نمی دهند.

با حمایت خود از این فراخوان و دفاع از ستاره و کلیه زندانیان سیاسی در ایران,  اعتراض خود را به  حاکمیت استبدادی -  مذهبی جمهوری اسلامی اعلام داریم.  و صدای رسای آنان باشیم.

کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی

رونوشت: به نهادهای دمکراتیک بین المللی و مدافعان حقوق بشر و زندانیان سیاسی

ترجمه به زبانهای انکلیسی و آلمانی

04..06.2011

اسامی:

میلا مسافر - ژاله وفا -  ناهید باقری ( گلد اشمید ) – فرهاد مهدوی - فرزاد سلطانزاده نادری - حمید رضا رحیمی -  پروانه بکا - امیر جواهری لنگرودی -  مژده ارسی - جهانگیر گلزار - مینو همیلی – علی دماوندی - پروانه قاسمی - مجید امید - شهلا مسافر -  سودابه اردوان - مهری زند - میلاد خاوری - آزاده سپهری – حسن نایب هاشم - فاطمه رضائی - باقر ابراهیم زاده - هما میر نیا - آراز فنی - آمادور نویدی - رویا دیناروند - امین بیات -  محترم مومنی روحی - آرش ایراندوست - حامد ابراهیمی -  شکوه میرزادگی -  علی فرمانده -  تینا جاویدپور - نظام جلالی - برهان عظیمی -  حسن پویا - حسین نقی پور - حمید حمیدی - سهیلا لیندهورست - صلاح ایراندوست -  آزاده حط - مجید امید - مهناز قزلو – پروین ریاحی –  جابر کلیبی - رویا تیموری -  فیروز مستعان -  مریم افشاری - ی صفائی – بهزاد جوادیان - ستاره عباسی - امیر پیام - بصیر نصیبی – رضا صالحی - پرویز مختاری - محمود دلخواسته - فرخ قهرمانی -  فرهنگ قاسمی – ناصر پرنیان - وریا نقشبندی - عباس عاقلی زاده - مصطفی مرید - زرین پاک نژاد - کمال ارس - حامد منزه - جهان برجیان - داریوش افشار - پویا عزیزی -  جواد دادستان - ندا نوآور –  حسن بهگر - کریم خوش عقیده - آروین راستین - اکبر پور احمدی -  سیاوش محمودی - بهروز سورن – شکیبا ببری - پایا راستگو نیا -  بیژن هدایت -  مرتضی کاویان - فرزان صفائیان - علی دروازه غاری – عسگر شیرین بلاغی -  رضا بی شتاب - جمشید صفاپور – رضا بهبودی - بینا داراب زند -  نادر ساده – رسول شوکتی - حسین مختار زیبائی - حنیف حیدرنژاد – علی یحیی پور سل تی تی –  همایون ایوانی - کریم کارساز -  حسن رضوی -  ندا فرخ - البرز دماوندی - مهناز فرج تبریزی - شری الوندیان - رحیم استختری - هوشنگ دیناروند - صفا مرادی - بهرام چوبینه – انور میرستاری – هیمن محمودی – فضائل عزیزان -  علی صمد پوری -  سیاوش عبقری – شهلا عبقری -  علی حصوری - ک الوند - عاطفه اقبال – اکبر حاج بابائی – کورش عرفانی – مجتبی نظری – سیروس بینا - شیوا محبوبی - پرویز میر مکری – بهزاد امیری –  شازی دابوئی - داریوش مجلسی - مهرداد کریمی -  م ساقی - داود امیر آبیاض - مرجان افتخاری - ویکتوریا ازاد - مسعود نوری جاوید - محمد انوشه - سعید خلیلی - شایسته وطن دوست - محمود خلیلی - پیروز زورچنگ - آریا خسروی - سعید پرتو - کیانوش توکلی - رضا کریمی - مجید موسوی ( بیدار ) - سیاوش لشگری - کاظم مالک - محمد حسین قاسمی - زری اسپرم - ایرج مصداقی - شهاب شکوهی - امید و حمید خ - ا. شیری - عباس مظاهری - شاهی آزاد - بهرام بیگدلی - ارژنگ برهان زاده - سوسن شهبازی - ملیحه زهتاب - عباس مظاهری - سعید کریمی - زری عرفانی - فرشاد فرشادی - حسین فرجی - علی راجی - پروین بصیری - ناهید م ک - حسین خرمی - اصغر نصرتی - اسماعیل وفا یغمائی - علی الباقی  - خاشاک ایرانی - منصور راستانی - فرنگیس بایگاره - سعید معتمدی - عباس منصوران  - اکرم موسوی - صابر قادری - شهین نوائی -

*متن انگلیسی وآلمانی را در سایت گزارشگران منتشر شده است با این نشانی

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=13912&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=665e913fed1b7d5e5f842ca04db5859e

* یک کلیب از دوست ستاره  نیز در سایت گزارشگران  با  این نشانی منعکس شد.

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=14032&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=6f3a474f74fe0f064b4717c3e047d

همراه با

نهادها: 

کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران - برلین

ایران آزاد - کانون دفاع از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی – آلمان

جامعه مدافعان حقوق بشر و دموکراسی هامبورگ

سازمان زنان هشت مارس (ایران -افغانستان )

حامیان مادران پارک لاله - مادران صلح دورتموند

جمعی از فعالین کارگری

کمیته دفاع از آزادی و برابری در ایران – وین

نشریه بیداری

مجله هفته

بنیاد اسماعیل خویی

جنبش سبز لندن

کانون پناهندگان ایرانی

انجمن فرهنگی - اجتماعی اندیشه - گوتنبرگ (سوئد

کانون همبستگی با کارگران ایران - گوتنبرگ 

کمیته آمریکائیان و ایرانیان پیشرو

رادیو آوا بخش فارسی رادیو فلورا – آلمان

کانون پشتیبانی و دفاع از مبارزات مردم ایران - هانور

انجمن حمایت از حقوق دمکراتیک زندانیان سیاسی

کانون فرهنگی خیام - مونیخ

جامعه ی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در ایران - سوئد

انجمن حقوق بشر و دمکراسی - هامبورگ

رسانه ها: 

سایت لجور

http://www.lajvar.se

سایت بولتن

http://www.booltan.com

وبلاگ بادبان

http://yadname.blogspot.com

ایران تریبون

http://www.iran-tribune.com

سازمان هشت مارس

http://www.8mars.com

سایت هزل

http://www.hazl.com

سایت آینه روز

http://www.ayenehrooz.com  

سایت جابر کلیبی و پروانه قاسمی

www.djaber-ka-parvaneh-gh.com

کانال کاوه پرستو

http://www.youtube.com/user/KavehParestoo?feature=mhee

ساین ایران گلوبال

http://iranglobal.info

خبرنامه ملی ایرانیان

http://www.melli.eu

سایت رنگین کمان

http://www.rangin-kaman.org/v1

وبلاگ شاهین شهر - اندیشه های ( سیاسی) نوین و مترقی

http://www.andishehnovin.blogspot.com 

سایت گزارشگران

http://www.gozareshgar.com

پژواک ایران

http://www.pezhvakeiran.com

وبلاگ مهناز قزلو

http://mahnazghezelloo.blogspot.com/

سینمای ازاد

http://www.cinemaye-azad.com/

سایت بینا داراب زند

http://www.binadarabzand.com/

وبلاگ آزاده سپهری

http://www.azadeh-sepehri.blogspot.com/

  وبلاگ اشتراک

 http://eshtrak.wordpress.com/  

   البرز ما

https://aleborzma.wordpress.com

وبلاگ کمیته دفاع از آزادی و برابری در ایران – وین

http://azadibarabari1.wordpress.com  

وبلاگ جمعی از فعالین کارگری

http://www.jafk1384.blogspot.com

وبلاگ خبری گزارشگران

http://gozareshgaran1.wordpress.com/  

کمیته آمریکائیان ایرانیان پیشرو

http://www.iranian-americans.com

 وبلاگ منوچهر مرعشی

manouchehrmarashi.blogspot.com

کتابفروشی ملی ایرانیان

http://www.iranianbookstore.com

باز آفرینی واقعیت ها

http://bazaferinieazad.blogspot.com/2011/06/blog-post_06.html

سایت اندیشه

andishegbg.blogspot.com

 سایت کانون فرهنگی خیام

http://www.khajjam.de/1.html

سایت مجله سیاسی فرهنگی هفته

http://www.hafteh.de

 پویا عزیزی

http://www.pooyaazizi.com  

رادیو پارس

http://www.radiopars.org

 سایت چهره

http://www.chehreh.net

 http://herproductions.net/wp-content/uploads/MY_FRIEND_SETAREH.mp3

 

     

اشتراک گذاری:

Share