You should install Flash Player on your PC

زیر ذره بین / شماره 52

 آرشیو

 خانه نخست

     

شماره
۵۲

*سینمای جمهوری اسلامی از دید پرویز صیاد (کار یوسف اکرمی)

 

...این سینما متعلق به رژیمی است که با آتش زدن سینما بوجود آمده، یکی از وسایل توفیق جمهوری اسلامی آتش زدن سینما ها بوده که در بعضی از آنها از جمله سینما رکس آبادان 400 نفر زنده درش سوختند، از آنجا که تولید وساختن فیلم با نظارت عالیه وخواست دولت انجام میشه، سینما متعلق به دولته ...

 شما اجازه دارین فیلمتونو بدون احازه دولت به صحنه ببرین ؟نه، اجازه دارین بدون اجازه دولت بسازین ؟ نه ،بدون اجازه دولت به خارج ببرین  نه ؟حتا مدیر سینما ها رو  دولت انتخاب میکنه...

  

نشریه اینترنتی سینمای آراد/ شماره 52

 سردبیر: بصیر نصیبی

 مشاوران: فرهاد مجد آبادی و داریوش شیروانی

 دیگر همکاران:  ع. پور رضا (داخل ایران )، فرجهان میری، مهدی فراهانی (امور فنی و تکنیکی)

این شماره با آثار ، ترجمه ، مطالب و ویدئو هایی از:  فریبا مرزبان، سایه سیرجانی، سهیلا محبی، مسلم منصوری، کیانوش عیاری، بهرام بیضائی، پرویز صیاد، یوسف اکرمی، علی شاهنده، وارناویج، امید حبیبی نیا، سارا اکرمی ، ناصر مهاجر و ...

 

 به جای سرمقاله

* ازمروارید های خونین میدان لو لو ی بحرین تا ضد انقلاب های فتنه گر میدان انقلاب تهران!

چند روز پیش اطلاعیه تامل برانگیزی از جانب جمعی ازکارچرخانان سینمای ج. اسلامی منتشر شد که سایت ها و وبلوگ های حامی مغلوبین انتصابات سال 88 وانواع واقسام جریان های مرتبط با سبرالهی ها هم از کنارش بی تفاوت گذشتند وچرا؟ به گزارش جام جم آنلاين این اطلاعیه آمیخته به سوره القصص. آيه 5 ( نُريدُ اَن نَمُنّ عَلَي الّذينَ استُضعِفُوا فِي الاَرضِ ، وَ نَجعَلَهُم اَئمّه وَ نَجعَلَهُم الوارِثين) است. و آنرامجيد مجيدي، ابراهيم حاتمي‌کيا،کمال تبريزي، سيدمهدي شجاعي، عبدالحسين برزيده، مجتبي راعي، محمد حسين حقيقي، محمد مهدي عسگرپور، محمدرضا هنرمند، سيدرضا ميرکريمي از فيلمسازان سينماي ج.ادرباره حوادث بحرين صادر کرده اند( این آیه ها   فقط برای کشور های دیگرمنطقه نازل شده و ج.ا. را شامل نمی شود)

به گزارش مهر، در متن اين بيانيه آمده است:

 «مُرواريدهاي خونينِ ميدانِ لولو، اين جغرافياي خط خطي ارزاني خودشان !

 اين چه ظلمي است که بر فرزندان زهرا (س) مي‌رود؟ اين چه غربتي است که سهم من ايراني فقط تماشاي تصاوير لغزان و وحشتزده بحريني بايد باشد؟

اين چه قاعده احمقانه‌اي است که آل سعود به دعوت حاکمِ غريبه نوازِ بحرين سرباز و آتش روانه ميدان لولو کند و من ايراني نبايد به دريا بزنم تا در کنار مرواريدهاي خونين ميدان لولو باشم؟ اين چه عيد عزا آلودي است که سهم ما فقط يک حيرت است؟

برادر بحريني ما دلمان در ميدان لولو جا مانده. خواهر بحريني ما پلک چشمانمان به صورت حيرتزده و فرياد بغض آلودتان همچنان باز مانده. عمو، خاله و عمه‌هاي بحريني‌ام چه سخت است مرهم بر زخم فرزندان شجاع نهادن و آنها را اميدوار روانه کردن. کاش در کنارتان بوديم و حنجره خسته از فريادتان را مي‌بوسيديم. کاش در کنارتان بوديم.

ما اهل ذوق، علم سياست نمي‌دانيم ولي دلي داريم که آينده‌بين است. آينده با شماست!

سپاهِ اَبرهه آمريکا که دل به فيلهاي آهني خوش کرده و يَله بر سرزمين غصبي داده بداند که قرآن نويد داده است "و نُريدُ اَن نَمُنّ عَلَي الّذينَ استُضعِفُوا فِي الاَرضِ ، وَ نَجعَلَهُم اَئمّه وَ نَجعَلَهُم الوارِثين". "ما مي‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم" ( سوره مبارکه القصص. آيه 5 )»

در میان امضا کنندگان نام مجید مجیدی کارگردان محبوب اپوزیسیون ویکی از فیلمسازان فستیوالی به چشم میخورد وچه بسا محرک انتشار این اطلاعیه هم خود اوست .یادتان مانده از سالها پیش چه ستایش ها نثار مجید محیدی و فیلم بچه های آسمانش کردیم؟ چه افتخار ها که بابت کار آقا مجید نصیب ما شد؟یکی از« پروپاکاندا»فیلم های دفتر موسوی برای ستاد انتخاباتی اش را هم این جناب مرتکب شد. همچنین نظام با صرف هزینه هنگفت از طریق شرکت های پخش ،فیلم آقا را تا نامزدی اسکار هم کشاند. چه شادی ها میکردیم وچه افتخار هایی نصیب ما می شد اگر یک مجسمه اسکار هم از جانب ابر قدرت وامریکای جهانخوار تقدیم می شد . ( البته چندان جای نگرانی نیست اگر جو سازی ها همچنان به نفع فیلم وفیلمساز حکومتی اصغر فرهادی ادامه یابد بعید نیست که دولت پرزیدنت دکتر احمدی نژاد اسکار2011 را هم به مانند برلیناله فتح کند)  واگر حوادث ناگهانی پیش نیاید واین آرزوی ج. اسلامی  وعاشقان سینمای گلخانه ای هم تحقق بیابدآنوقت باید شکر گذار هم باشیم که  احمدی نژاد ودولت مهرورز وهنر پرورش همچنان ماند ومجری فرامین رهبر معظم حاضر وبنیان گذار راحل شد وقتل  عام مردم را ادامه داد وجنبش سال 88 وحرکت های پیوسته با آن را با شقاوت سرکوب کرد اما در عوض برایمان مجسمه اسکار را به ارمغان آورد!!!

 این اطلاعیه نشان می دهد که اولا فیلمسازان سینمای جمهوری اسلامی بر خلاف ادعایشان اگر لازم بدانند واگر مصالح نظام اقتضا کند خیلی هم سیاسی تشریف دارند ،دوم این که ترس از سقوط نظام هر دو باند نظام را ترسانده است. منتها هر کدام به شیوه خود برای حفظ نظام پوسیده شان تلاش میکنند. این اطلاعیه خود گویا است و نیاز به توضیح وتفسیر هم ندارد ببینیدکه چگونه بند، بند ش ومو به مو با مصالح نظام تطبیق داده شده است. چه بسا واواک خود اطلاعیه فیلمسازان حکومتی را دیکته کرده است چرا که احمدی نژاد وخامنه ای هم دراین روزها دایم برای مردم مصر، لیبی، تونس ، و بحرین و کشور های عربی اشک تمساح میریزند وخود مردم ایران را با شقاوت وبیرحمی سرکوب می کنند .

 جالب این که فیلمسازان دولت مافیایی هم دچار کور چشمی مصلحتی شده اند استبداد وارتجاع وخفقان وسرکوب آخوندها را نمی بینندامانگران ظلمی هستند که امیر بحرین در حق فرزندا ن زهرا روا می دارد ( نکند بعدا اینان بخواهند ادعا کنند قصدشان کنایه به ظلم دولت احمدی نژاد به فرزندان زهرا رهنورد بوده است ،با توجه به ارادت ویژه  ی مجیدی به خانواذه موسوی طرح این ادعا هم دور از ذهن نیست!).

 در این اطلاعیه گفته شده است:

«ما اهل ذوق، علم سياست نمي‌دانيم ولي دلي داريم که آينده‌بين است»  

 لازم نیست علم سیاست بدانید همین قدر که علم چاپلوسی ودستمال داری راخوب آموخته اید خود کم کاری نبوده است . اما اگرآینده بین هم هستید زمان سقوط نظام حمهوری اسلامی را هم ببینید وجوابی برای روز پاسخگویی بیابید.

بصیر نصیبی

 26 مارس 2011 برای یادداشت هفته سایت دیدگاه ها

فیلمسازان کرد از فرار خود از ایران می گویند:

در می ۲۰۱۰ شاهو نعمتی، ۲۵ ساله، تصویر بردار و کارگردان  و صابر کاکه حسن 31 ساله محقق اجتماعی و فیلمنامه نویس به طرف شمال ایران رفتند تا قسمت دوم فیلم مستندشان را راجع به کردهایی که در این منطقه برای دویست سال زند گی کرده اند را تمام کنند،به محض رسیدنشان به مازندران آنها بوسیله پلیس دستگیر وسایلشون ظبط شد.

شاهو و صابر تصمیم گرفتند که فقط یکی از آنها برای تحویل وسایل برود چرا که هر چیزی راجع به جمهوری اسلامی مشکوک است بگفته صابر که از مهاباد یک شهر کرد نشین در غرب ایران است آنها فکر کردند که بهتراست یکی از آنها بیرون باشه تا در صورت هر اتفاق احتمالی یکی از آنها در امان باشد صابر تصمیم گرفت که برود و قرارشان این شد که اگر صابر از محل پلیس تماس گرفت و به زبان مهابادی تماس گرفت یعنی که گرفتنش

همینکه صابر به مازندران رسید به شاهو زنگ زد و با زبان مهابادی صحبت کرد که معنایش این بود که دستگیر شده و اورا بلافاصله به بازداشتگاه اطلاعات  طالش منتقل کردند شهری نزدیک مازندران و از او خواستند محل شاهو را لو بدهد و از او بخواهد خودش را تحویل بدهد 

در اول ماموران به صابر تهمت جاسوسی به غربیها را زدند و بعد از اینکه صابر اصرار می کرد که فیلم من راجع به زندگی کردهاست و ربطی به سیاسیت ندارد به او تهمت جاسوسی برای گروههای کرد را زدند ...ما ( شاهو نعمتی و صابر کاکه حسن ) در شرایط بسیار وحشتناکی در نا امنی جانی مالی و خانوادگی و... هستیم بدون هیچگونه سرپناه امنیت مالی و جانی و از همینجا از تمام سازمانها نهادها و فعالین حقوق بشرو سازمانهای هنری و حامی فیلمسازان و هنرمندان و تمام انسانهای آزادیخواه و شریف تقاضای کمک داریم و از آنها برای نجات خود تقاضای کمک و یاری می کنیم

با این ایمیل می توانید با ما تماس بگیرید : shaho.nemati@gmail.com

تذکر: این متن توسط خانم مونا ده محسنی ترجمه شده است و در چند جای مصاحبه اشکالاتی مانند اشتباه تایپی و غلط املایی و... در ترجمه رفع شده است ( با نظر شاهو نعمتی و صابر کاکه حسن )از لینک زیر می توانید به متن انگلیسی مصاحبه دسترسی پیدا کنید

http://kurdishglobe.net/display-article.html?id=E1E3EC9F9F141F48A60A3FFF6F56ED55/

 بخش مطالب عمومی

  برای خواندن مطالب بخش عمومی بصورت پی .دی .اف روی عنوان هر مطلب کلیک کنید.

* آقای «اوبا ما» ،قتل عام ساکنین پایگاه اشرف وجایزه صلح نوبل!

 وقتی ازچند هزار اسیر تک ،تک تعهد کتبی میگیرند که در عوض رعایت شروطی که برایشان قائل شده اند ، حقوق فردی وانسانیشان تامین خواهد شد. اما سحرگاه یک روز شوم یک ارتش مجهز به سلاح های هدیه ی جامعه جهانی! با توپ وتانگ ومسلسل به پناهگاه اینان وحشیانه حمله می کنند، واین انسانهای اسیر را در خواب وبیداری میکشند ومجروح ومضروب میکنند. ما چه واکنشی نشان می دهیم... آقای« اوبا ما »در پیام اخیرش خیلی خودش را دل نگران سلب آزادی از ایرانیان به نمایش گذاشت وکلی تبریک وتحسین نثارش شد و زمانی نگذشت که در یک دستور پنهانی چراغ سبز حمله به پایگاه اسیران را روشن کرد.

 به ظاهر این نوری مالکی است  که قوانین پناهندگی را زیر پا گذاشته به سوی جمعی بی دفاع آتش گشوده ا ست اما فرمانده او شخص اوبا ماست که  به نقش یک انسان آزادی خواه به میدان آمده تا چهره نظام سرمایه داری که دوران بوش آسیب دیده بود رادوباره رنگ روغن بزند .بی جهت نبود که جایزه صلح نوبل 2010 به این جناب تعلق گرفت ،این گونه جوایز اصلا برای اینگونه شخصیت ها ابداع می شود همانها یی که  ماسک آزادی خواهی ومدافع حقوق بشری به چهره دارند .اما در عمل از هیچ جنایتی روی گردان نیستند.( تمام متن در پ.د. اف)

 گزارش ویژه‌ی «سارا اکرمی» از کانادا؛  دیدار با دبیر کل سازمان عفو بین الملل کانادا

...اولین موضوع دیدار، مسئلهٔ قتل خانم زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی‌-کانادایی بود که در سال ۲۰۰۳ توسط مأموران جمهوری اسلامی به طور بی‌ رحمانه‌ای شکنجه، تجاوز، و سر انجام به قتل رسید.متأسفانه، با وجود فشارهایی که دولت کانادا بر روی رژیم جمهوری اسلامی گذاشت، این پرونده هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است چرا که دلیل آن مبادلات اقتصادی و روابط پشت پردهٔ دولت کانادا با این رژیم می‌‌باشد.بی‌ نتیجه ماندن مسئلهٔ قتل خانم زهرا کاظمی و همچنین محاکمه نشدن عوامل رژیم که با این پرونده مرتبط هستند باعث نارضایتی فعالان ایرانی‌ حقوق بشر، سیاسی، و اجتماعی مخالف جمهوری اسلامی در کانادا شده است..

 

 تهاجم فرهنگی تحت عنوان انقلاب فرهنگی 1359

فریبا مرزبان

در سی و یک سال پیش دانشگاهیان روزهای پر تلاطمی را سپری می کردند؛ روزهای اضطراب و ناامنی در جامعه بود، روزهای نبرد میان جامعه روشنفکری و حزب الله بود که در ارتجاع و عقب ماندگی رودست نداشت. در چنین روزهایی بود که با سر دستگی دانشجویان " پیرو خط امام" به دانشگاه ها هجوم آورده شد.

. در پی فرامین و نطق های پی در پی خمینی در اواخر سال 1358 و دخالت های آشکار و پنهان بهشتی- هاشمی رفسنجانی و سید علی خامنه ای دانشگاه ها یکی پس از دیگری به تصرف قوای مسلح در می آمدند...

طرح حمله به دانشگاه ها بوسیله دانشجویان پیرو خط امام، انجمن های اسلامی، دفتر تحکیم وحدت که با سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پیوند داشت، احمدی نژاد، هدایت الله آقایی، عباس عبدی، سعید حجاریان، حشمت الله طبرزدی، اکبر گنجی و سران حزب جمهوری اسلامی که هدایت گر " لباس شخصی ها" بودند.

وسعت کشتار و اعمال خشونت در دانشگاه های کشور محدود نمی شود، سرکوب دانشجویان ادامه می یابد و از رویارویی حکومت اسلامی با موسسات و مراکز عالی نشان دارد. در سالگرد واقعه دانشگاه ها ( انقلاب فرهنگی 1359)  در مقابل دانشگاه تهران در میان تظاهر کنندگان نارنجک پرتاب کردند. در نتیجه انفجار که  توسط نیروهای سرکوب (دولتیان) صورت گرفته بود؛ تعدادی از تظاهر کنندگان زخمی و کشته شدند. انفجار نارنجک در 31 فروردین 1360 باعث کشته شدن ایرج ترابی، آذر مهر علیان و مژگان رضوانیان شد و در این حادثه عده ای جراحات عمیقی برداشتند و چند تن در اثر اصابت ساچمه بینایی شان را از دست دادند...

 مردم به خیابان بیائید وکشته شوید!برای اینکه سید حسین متولد شده!! همراه بابخش هایی از برخی از کامنت های زیر سایت خود نویس  .( تمام متن در پی.دی. اف)

 .. اینکه روز تولد آقای موسوی به روزی تبدیل شود که مردم باید به خیابان‌ها بیایند، مرا به یاد "۴ آبان" می‌اندازد، روز تولد شاه. هیچ تفاوتی با آن نمی‌بینم. با این تفاوت که آقای موسوی رسما هیچکاره است، و محمد رضا شاه پادشاه مملکت بود. من فکر می‌کنم این نوع کارها و یا تبدیل مساله فوت پدر آقای موسوی به یک مساله ملی، و یا تفاوت‌گذاری بسیار بین حبس خانگی یا حصر آقای موسوی و دیگران، حتی آقای کروبی، فکر می‌کنم همان تکرار اشتباه‌های گذشته است. من فکر می‌کنم که مردم باید صحبت‌های آقای موسوی را گوش کنند، وتفسیر خودشان را از این حرف‌ها ندهند. آقای موسوی وقتی می‌گوید بازگشت به قانون اساسی، با کسی رو در وایسی و شوخی ندارند، همین قانون اساسی را می‌گویند که الان سر کار است. ولی خیلی از جوان‌ها فکر می‌کنند که آقای موسوی این سخن را تاکتیکی مطرح می‌کنند، همانطوری که ۳۲ سال پیش برخی از هم‌دوره‌ای‌های من فکر می‌کردند که آقای خمینی تاکتیکی آن حرف‌ها را می‌زدند، در صورتی که تاریخ ثابت کرد که آن حرف‌ها تاکتیکی نبودند، ایشان معتقد به مساله‌ای بودند و عمل کردند. آقای موسوی هم به قانون معتقدند و نمی‌خواهند قانون اساسی دیگر را جانشین آن بکنند.

 احمدرافت. خبرنگار ایرانی در اینالیا  (سایت حودنویس)

و کامنت ها...

گرامی، اشکال اصلی ما فرهنگ دروغ و فساد است. هیچ تفاوتی بین مافیای رفسنجانی و خامنه ای و یا فرصت طلبان چپ و راست دروغین ۳۳ سال پیش که برای به قدرت رسیدن به دنبال آخوند متحجری به نام خمینی افتادند نیست...

* این جناب مهاجرانی چند ساله که در اروپاست؟ چه چیزی یاد گرفته؟ هیچ! بر محسن کدیور که حرجی نیست، بالاخره آخونده و معذور..

رنگ سبز را کرده اند چماق تا بر سر انسان های بی رنگ، مستقل، شریف و آزاده فرو آورند. ای نفرین بر این رنگ سبز باد!

*ایکاش این دوستان اصلاح طلب سبز به جای اینکه در گوشی سخن گویند ،حداقل یکنفر از آنها قلم به دست میگرفت ،و به قول خودشان سایت ضد هاشمی را نقد میکرد ،از آنجای که در چنته دفاعی چیزی برای گفتن ندارند ،مجبورند ،که همیشه در پناه سخن گویند ...

*ماجرای هاشمی‌ هم شده نردبان آدمهای گمنام که اسمی دست و پا کنند، احمدی نژاد که بار اول با برگ دزد بودن هاشمی‌ رئیس جمهور شد، حالا هم اینور آبی‌ها با این برگ حال میکنند...

*من به اصلاح طلب‌های حق میدم که خیلی‌ دوست ندران به پار و پای هاشمی‌ بپیچند، مثلا آقای گنجی با عالیجناب سرخ پوش چه گلی‌ به سر ما زد، حالا هم بد از ۱۰ سال میگوید منظورم خامنه‌ای بود، فکر می‌کند ملت احمقند.

اینکه عده ای از این اوباش بعد از عمری جنایت و دزدی و عمله گی استبداد(مردمسالاری دینی!)به خاطر جنگ قدرت و اشتباه محاسباتی(اینکه با کمک خشم مردم از نظام در این 32 سال و با نردبان آنها میتوانند بقدرت برسن و جناح اصولگرا رو عقب بزنند)به زندان هایی که خودشان ساخته اند افتاده اند و از ارگانهایی چون سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات که خودشان معمارش بوده اند بازی و ضربه خورده اند امتیازی برایشان بحساب نمیاید و آنها را عزیز نمیکند...

*دوست عزیز اینها خودشون که زندان نرفتن! نظام اینها رو به خاطر دعوایی که باهم کردن زندان انداخته.مثلا این حجاریان که معمار سازمان جاسوسی و شکنجه نظام(وزارت اطلاعات) بوده کدوم خدمت را به آزادیخواهان کرده؟؟ اگر مقالات او یا سعید لیلاز و یا اطلاعاتی هایی مثل آرمین، میردامادی و جلایی پور و سایر افراد جناح بازنده! نظام را خوانده باشی متوجه میشی که اصل حرفشان ترس از سقوط نظام و مدل شوروی و فروپاشی نظام است و تمام تلاششون اینه که این دستگاه جنایت رو حفظ کنند....

 * علی مزروعی سبزالهی عضو شورا راه  سبز الهی در گفتگو با روزی اون لاین

 ج: به نظر من بهترین شاخص و راهنما برای تعریف ماهیت و اهداف جنبش سبز، مواضع و دیدگاه های آقایان موسوی، کروبی و خاتمی است که به صورت نمادین خواسته های جنبش را اعلام می کنند. تمام آنها اجرای کامل و بدون تنازل قانون اساسی را هدف جنبش سبز اعلام کرده اند.

س: یعنی همین قانون اساسی موجود؟

بله، چون جنبش سبز یک جنبش حقوق محور است بحث حاکمیت قانون برای آن یک اصل اساسی است و برای اینکه حاکمیت قانون شکل بگیرد و جنبش را پیش ببرد، تمرکز خود را بر روی اجرای قانون اساسی گذاشته است. ... وقتی تمرکز شما روی قانون موجود باشد بنابراین دیگر نمی توان جنبش سبز را جنبش براندازانه و به دنبال یک ساختار حقوقی جدید عنوان کرد

 

لینکها

* تکفیر .علی ناظر  ( سایت دیدگاه ها)

http://www.didgah.net/khabarMaghalehMatnKamel.php?id=25326

*ریشه ها وب سایت نادر ثانی( فارسی ، انگلیسی، سوئدی)

http://www.nadersani.net/

 * فایل تصویری گفتگوی مینو همتی با مینا زرین  ( وبلوگ مینا زرین)

http://mina-zarin.blogspot.com

*مطالب جدید سایت گفتگو های زندان

http://www.dialogt.org/#bazgasht

* 2فایل صوتی از سخنرانی بصیر نصیبی درسایت اطاق گفتمان سیاسی واجتماعی.               

http://www.4shared.com/audio/nBYdeO84/jahsnvareh_fajr4-2_Bassir_Nass.html

http://www.4shared.com/audio/Kr2irGn8/jahsnvareh_fajr4-2_Bassir_Nass.html

 *شیرین عبادی وانکار مجازات همجنسگرایان در ج.ا ( وبلوگ آزاده سپهری)

http://azadeh-sepehri.blogspot.com/2010/12/blog-post_30.html

* صادق هدایت، نیچه ی ایرانی (سایت نادر خلیلی)

http://www.nkhalili.com/1589157515831602-16071583157517401578-1606174016701607-1740-157517401585157516061740.html

*بهروز سورن: بیداری تو نوید دنیائی بهتر است ( سایت گزارشگران)

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=13296&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=10a03acbc1

 نامه به  ایمیل های ما (تمام مطلب در پی. دی. اف)

Cinema-ye-azad@t-online.de

Cinema_tabid@yahoo.de

با درود و مهربانی به جناب بصیر نصیبی گرامی چند سروده از وارناویچ تقدیم به سینمای آزاد

شاد و تندرست باشی و ایام ات به کام.     

warenavich@gmail.com

 بود اسلام دین خون و شمشیر

همیشه مومن اش بوده به زنجیر

نه آزادی ست در آن، نه عدالت

اصولش با حقوق خلق درگیر

*****

ز هر چه دین و دینداری به دورم

چراغ علم روشن در حضورم

نگیرم گوش، حرف یاوه شیخ

که آزادی بود راه عبورم

*****

بروی گرده مردم نشستی

دل آزاد اندیشان شکستی

ترا تقبیح باید کرد بسیار

برو ای شیخ که منفور و پستی....

*****

* علی از ارومیه

 سلام من علی ام 20 ساله اهل ارومیه. من عاشق سینما و می خواهم فیلم بسازم. ولی دلم نمیخواد زیر نظر ارشاد و بصورت مجاز کار کنم. برای شروع یک سری مشکلات دارم که نمیدونم از کی کمک و راهنمایی بخوام. فکر کردم شاید به شما ایمیل بزنم. من دوست دارم با دوربین دیجیتالی فیلمامو بسازم. معمولا از چه نوع دوربین دیجیتالی استفاده می کنن که هم قیمیت مناسب داشته باشد و هم کیفیت خوبی داشته باشد؟ ممنون میشم اگر کمکم کنید.

* برتولت برشت

مبارزه کن! وقتی می نویسی مبارزه کن!

وقتی می نویسی، نشان بده که در حال مبارزه هستی! واقعیت گرایی تهاجمی! واقعیت دوشا دوش تو است، پس تو نیز دوشادوش واقعیت مبارزه کن! بگذار زندگی حرف بزند! با خشونت با آن رفتار نکن! و بدان که بورژواها به زندگی رخصت حرف زدن نمی دهند! ولی تو، تو می توانی خود را برای این کار مجاز بدانی. حتی چنین ...گزینشی برای تو اجباری است. دیدگاهی را انتخاب کن که واقعیت در آن جا به استتار درآمده، جا به جا و تغییر شکل داده شده است. کار تو برکشیدن نقاب از چهرۀ واقعیت است...

*دلفین هاقربانی بلوغ جوانان

*جنايتي كه هر ساله در جزيره فارو در دانمارك به مناسبت بلوغ نوجوانان و ورود به مرحله بزرگسالي قربانياني جز دلفين هاي باهوش و زيباي كالدرون ندارد

اين دلفين ها براي بازي و دوستي به نزد انسانها مي آيند و انسان هاي متمدن !!! با ضربات چاقو بدن آنها را زنده زنده سلاخي مي كنند تا دلفين ها در خون خود جان بدهند

*ادبستان کاوه* نظریات برخی مشاهیر درباره دین( قسمت دوم وآخر )

با درود

نظریات برخی مشاهیر درباره دین

*روحانى يعنى يک مرد قلنبه و پر چربى که مبلغ خداست. جيمز تامسون   

*روساى اديان، سياستمداران و دانشمندان توليد اسلحه مدتهاست که مشغول بهم ريختن اوضاع دنيا هستند. منظورم اين است که وضعمان خيلى خراب است.     کارل ساگان

*اسلام عميقا ضد زن است. اسلام علت بنيادى ستم بر زنان مسلمان و عمده ترين مانع در ارتقاى موقعيت آنان است. اسلام همواره زنان را از نظر فيزيکى، هوشى و اخلاقى موجوداتى فرودست مى بيند. ابن وراق

*دين افيون مردم است.     کارل مارکس

*کفر لغت ديگرى است براى آزادى انديشه. گراهام گرين

*در پانزده قرنى که دستگاه قانونى دين بر سر کار بوده چه ثمره اى داشته است: کم و بيش در همه جا تکبر و تفرعن دستگاه روحانيت، جهل و بردگى و کوردلى انسانها، و خرافات و انتقامجويى و تعقيب و آزار مردم. جيمز مديسون..

 بخش فیس بوک (تمام مطلب  را در پی.دی.اف بخوانید)

 چگونه سبز الهی هادر سایتIMBD  برای فیلم فرهادی موقعیت ساختند.

 امید حبیبی نیا در فیس بوک نوشت:

...بگذارید ساده تر بگویم: فیلم اصغر فرهادی صرف نظر از ارزش های سینمایی ش، بهر روی اثری است که در چارچوب سانسور سینمای جمهوری اسلامی ساخته و پخش شده، از قضا پخش کننده هر دو فیلم اخراجی ها 3 و جدایی نادر از سیمین هم یکی هستند، یعنی وقتی صفحه فیس بوک 25 بهمن به جای اخراجی ها مردم را فرا می خواند تا به دیدن فیلم فرهادی بروند در واقع دارد از این جیب به آن جیب می کند، منتهی این پیام در بطن خود یک پیام پنهان سیاسی هم  خواه ناخواه به مخاطب می رساند و آن اینکه بازی در چارچوب جمهوری اسلامی ادامه دارد!

فرض کنیم که جنبش رادیکالی وجود دارد که (البته دارد منتهی هنوز در عرصه رهبری به جایگاه مورد نظر دست نیافته است) که خواستار درهم کوبیدن ماشین دولتی حاکم است در این صورت این جنبش چه فراخوانی می دهد؟ به جای رای دادن به این یکی کاندیدا یا درخواست برای دیدن آن یکی فیلم، فرمان تحریم کل ساختار فرهنگی- سیاسی- اجتماعی نظامی را می دهد که قابل اصلاح نیست...

 *شیرین خانم و سیمین خانم زیر عبای امن و در پناه رسما اعلام شده خاتمی فعالیت می کنند! سایه سعیدی سیرجانی در فیس بوک نوشت:

گفت: اوباما چه این دو ساله صدقه سری ولی نصر و بنیاد علوی به شعرای ایرانی رو آورده!

گفتم: درد را تازه کن. بگو. بگذار چشمها باز شود. بیچاره خیام که به دام ننگین مسلمان بازی انداختش و خوشبحال سیمین خانمِ خودشیفته که مزد دست "تشکر از بنیاد علوی" را اینگونه گرفت!

گفت: اتفاقا خوب هست. بگذار هر چه دغل و ریاست را بهتر بشناسیم. دور دیگه دورِ ابراهیم یزدی تراشی نیست. چه سلاحی بهتر از "فرهنگ!

گفتم: نگاه کن این سی دو ساله چه کسی بیشترین سود را از حکومت جمهوری اسلامی برد؟

وسط سؤال پرید که: شیطانِ البته بزرگ!

گفتم: دست مریزاد. جماعت تشنۀ پول که از خرداد پنجاه و هفت بقچه ها را بستند و پول را سرریز کردند. زد و جریانات را عوض کردند اما با همین دیوان داوری الجزیره درواقع جمهوری اسلامی را به "رسمیت" شناختند...

 بخش سینمای جمهوری اسلامی در دولت پادگانی، امنیتی، مافیایی و ... ( تمام  مطلب در پی. دی. اف)

*با استقبال از فیلمهای ج. ا.در نوروز مقامات هم وقیح تر شده اند!

مدير کل اداره نظارت و ارزشيابي با اظهار رضايت از روند اکران فيلم هاي نوروزي گفت: سال گذشته علت فروش نکردن فيلم ها نبود فيلم مناسب بود.مدير کل اداره نظارت و ارزشيابي با بيان اين که خيلي ها به اشتباه سال ۸۹ را بدترين سال اکران تلقي مي کنند، گفت: آمارهاي سال ۸۹ نشان مي دهد که فروش سينماها رتبه دوم ۶ -۷ سال گذشته را داشته است . به همين راحتي نبايد کلمه«بدترين » را خرج کرد و احساسي نکته اي را بدون تکيه بر آمار درست اعلام کرد.وي تاکيد کرد: در سال جاري با اتفاقات خوبي که مي افتد ...

  *ستایش روزی نامه امنیتی رجا نیوز از فرهادی محبوب رخشان بنی اعتماد ودیگرسینماگران سبز الهی

نمي‌توان انكار كرد كه فرهادي یک كارگردان خوب و فيلمساز مولف است. در فيلمنامه نويسي مهارت دارد و فيلمنامه‌‌هايش پر از جزئيات و مبتني بر قواعد فيلمنامه نويسي هستند. علاوه بر همه‌ي اينها، مي توان ادعا كرد كه هر بازيگري كه با او كار كرده، يكي از بهترين بازي‌هايش را ارائه داده است. به‌طور كلي مي‌توان گفت كه فرهادي زبان سينما را به خوبي مي‌شناسد و از آن به بهترين نحو در جهت "بيان افكار" خود استفاده مي‌كند.

*فیلمسازان حکومتی به جان هم افتاده اند.

..من از توزیع ناعادلانه سالن‌ها در خصوص این فیلم‌ها نگرانم. حالا که روز دوم نمایش فیلم‌های نوروزی است، در شرایطی که در تهران به فیلم "اخراجی‌ها" 35 سالن اختصاص داده شده به فیلم‌های من و خانم میلانی هر کدام نه سالن داده‌اند.

این کجای توزیع عادلانه امکانات نمایشی است؟ طوری شده که آدم فکر می‌کند اصلا در این سینما مدیریتی وجود ندارد. مخصوصا حالا که حتما مدیران ارشد سینما به تعطیلات رفته‌اند و ما را در این فضای ناعادلانه تنها گذاشته‌اند. اگر ممکن است از همین جا پیام ما را به آقای شمقدری برسانید که آقای مدیر شما که سال گذشته را با نگرانی از "شاه نشینان" سینما گذرانده‌اید، چرا باعث و بانی ایجاد "سلطان نشینان" می‌شوید. اگر شاه‌نشینی بد است، برای همه بد است. حتی برای جگر گوشه‌های شما

* به معلولین هم رحم نمی کنند!

 به همت انجمن معلولین و جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی، جمع بسیاری ـ نزدیک به هزار نفر ـ از معلولین جسمی حرکتی و همچنین گروهی از جانبازان، در اعتراض به قاچاق اخراجی های 3 در سینما آفریقای تهران، واقع در خیابان حضرت ولیعصر(عج) گرد هم آمده و به نشانه اعتراض به این رفتار غیر اخلاقی و همدردی با عوامل فیلم، به دیدن آخرین اثر ده نمکی نشستند. !

*چرا حاتمی کیا به اتهام حمایت از سبز الهی ها تنبه می شود اما اصغر فرهادی با جرمی مشابه تشویق؟

شنیده‌ها حاکی است ساخت فیلم سینمایی «شهید چمران» که از آن به عنوان جدیدترین اثر سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا نام برده می‌شد، به دلیل عدم حمایت مالی نهادها و دستگاه‌های مسوول فعلا منتفی شده است. طبق اطلاعات رسیده پس از نمایش فیلم «گزارش یک جشن» در جشنواره فیلم فجر و تعابیر سیاسی صورت گرفته از این فیلم و انتساب آن به برخی جریان‌های سیاسی که از آن با عنوان «جنبش سبز» تعبیر می‌شود، سازمان‌ها و نهادهایی که قول حمایت از حاتمی‌کیا را داده بودند...

*جمهوری اسلامی انسانها را به پاکی وعفاف رساند حالامیخواهد  فساد را ازحروف الفبا  بزداید !

بولتن نیوز نوشت:

اخیرا یکی از عناصر فعال سینما که اتفاقا در بسیاری از پروژه های سینمایی هم حضور فعالی دارد به بهانه روز سیزده به در در ویلای شخصی خود در جاجرود اقدام به برپایی پارتی آن هم به سبک دیسکوهای غربی نموده د .

گفتنی است در این مراسم که به نوعی یک رسوایی اخلاقی برای حاضرانش به شمار می آید  پ – م، ل- ح، ش – ح ، ت-ع ،  م-ح، ل- ر، پ- د، م-ص، و برخی دیگر از فعالین سینمایی نیز حضور داشته اند!

*نیکی کریمی، آهو خردمند و روزی نامه ی امنیتی تابناک!

...هرچند صحنه‌هایی از فیلم، دمکراسی در روز روشن مصنوعی و ضعیف ارایه شده‌اند، اما کارگردان با بهره‌گیری از بازیگرانی همچون «محمدرضا گلزار»، «نیکی کریمی»، «محمدرضا فروتن» و «حمید فرخ‌نژاد»، به فیلمی موفق و مخاطب‌پسند دست یافت.

«زخم شانه حوا» با بازی جاافتاده آهو خردمند، داستان مادر شهیدی است که هر روز بر مزار فرزندش با او نجوا می‌کند و پس از سال‌ها که حاضر می‌شود، عروس خویش (همسر شهید) را به عقد جوانی از روستایشان درآورد،.

با وجود این باید از خود پرسید، آیا بهره و نصیب سینمای دفاع مقدس در سال 1390 تنها این چند فیلم خواهند بود یا خیر؟ پاسخ به این پرسش، شاید نگران‌کننده باشد!

* یک فیلم دیگر علیه قیام مردم کلید میخورد!

سینمای ما- فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که پیش‌تر «غبار روشن است» نام داشت مدتی است وارد مرحله پیش تولید شده و این روزها دست‌اندرکاران این فیلم مشغول مذاکره برای انتخاب بازیگران هستند؛ تاکنون حضور مریلا زارعی در این فیلم قطعی شده است.

پفیلمنامه این فیلم را طالبی خود به نگارش درآورده که به حوادث پس از انتخابات می‌پردازد. گفته می‌شود «قلاده‌های طلا» سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است.

منبع : ابنا - خبر آنلاین

*در ج. ا هر چه فاسد تر باشی موفق تری

شریفی نیا در پاسخ به این سوال که در طول سال چند پیشنهاد بازیگری داریدگفت :

 «اگر در سال ۱۰۰ فیلم سینمایی ساخته می‌شود به گواه فیلمنامه‌های موجود در منزل به جرات می‌توانم بگویم ۸۰ فیلم آن به من پیشنهاد می‌شود اما من تنها دو تا سه فیلم را بازی می‌کنم. با وجود اینکه من بازیگرم و کارم بازیگری است. نقل از سایت حکومتی سینمای ما

*اصغر فرهادی خود میگوید که امسال برلیناله حایزه هایش را کیلویی اهدا کرد.

او در مورد شب قبل از مراسم اختتامیه گفت: «شب قبل از اختتامیه تلفن‌هایمان زنگ می‌خورد و می‌گفتند همه بازیگران باید حضور داشته باشند. آنجا متوجه شدیم می‌خواهند گروهی به بازیگران جایزه دهند..

 

***

در آستانه روزجهاتی کارگر قلب حساس بهزاد، مدافع راستین جنبش کارگری از حرکت ایستاد !

 در آخرین لحظاتی که نشریه سینمای آزاد را آماده پخش میکردیم خبر در گذشت این انسان آزاده واین مدافع راستین  جنبش کارگری دریغ ودرد بسیار بهمراه داشت. سینمای آزاد این اتفاق دردناک را به بستگانش ، به شریک زندگیس «آوا »به  همراهانش در اطاق اتحادسوسیالیست ها،به دوستان ودوسنداران بیشمارش  تسلیت میگوید ،مراسم وبرنامه های متفاوتی برای بزرگداشت بهزاد تدارک دیده شده که از طریق وسایل ارتباط جمعی اعلام خواهد شد .مانخستین اطلاعیه اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران رامنتشر می کنیم همین طور لینک گفتگوی  اخیر بهزاد با« کارگر تی وی »را که دیدگاه باز وگسترده او پیرامون مسایل  سیاسی را بازگو می کند. نام  ویادش همیشگی باد.

* بهزاد کاظمی ازمیان ما رفت

خبر کوتاه اما بسیار تلخ و اندوهناک است: رفیق بهزاد کاظمی (علیرضا) از میان ما رفت. بهزاد روز یکشنبه ۱۰ آوریل ۲۰۱۱، بدنبال حمله ای شبیه به سکته مغزی به بیمارستانی در شهر لندن منتقل گردید. تشخیص اولیه پزشکان سکته مغزی بود. اما سپس اعلام شد که بهزاد دچار مننژیت است و عفونت به همه قسمت های مغز وی سرایت کرده و مغز او کاملا از کار افتاده است. در بعد از ظهر جمعه ۲۲ آوریل ۲۰۱۱، بهزاد در حالی که شریک زندگی و جمعی از رفقا، دوستان و آشنایان وی برای گفتن آخرین بدرود به دیدارش به بیمارستان رفته بودند، در سن ۵۷ سالگی برای همیشه دیده از جهان فرو بست.

بهزاد کاظمی از کوشند گان آگاه، پرکار و خستگی ناپذیر جنبش سوسیالیستی بود. او بطور هم زمان در چند عرصه پیگیرانه و تا سر حد توان و گاه بیش از آنچه تن بیمارش اجازه می داد، فعالیت می کرد.

بهزاد از یاران و همکاران قدیمی اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران بود و نقش و سهم بسیار ارزنده ای در فعالیت ها و کمپین های حمایت از جنبش کارگری در ایران داشت. بهزاد همچنین به همراه جمعی دیگر از یاران، از بنیان گذاران و اعضای هیئت تحریریه نشریه پژوهش های سوسیالیستی "سامان نو" بود که از سه سال پیش بطور مرتب انتشار می یابد. بهزاد کاظمی همچنین از بنیان گذاران و گردانندگان اتاق پالتاکی پر بار "اتحاد سوسیالیست ها" بود.

خاموشی بهزاد ما را در اندوهی عمیق فرو برده است. می دانیم که صدها نفر دیگر نیز چون ما در کشورهای مختلف در این اندوه و افسوس شریک اند. ما درگذشت رفیق بهزاد کاظمی را به شریک زندگی اش " اوا"، به همه فعالین جنبش کارگری و سوسیالیستی و به تمام بستگان، رفقا، دوستان و آشنایان او تسلیت می گوییم .

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

مراسم خاکسپاری و یادمان بهزاد کاظمی بزودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با ایمیل زیر تماس بگیرد:

Ettehad_ma@yahoo.co.uk

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۲۲ آوریل ۲۰۱۱

info@workers-iran.org

*گفتگوی« کارگر تی وی» با بهزاد کاظمی

http://www.kargartv.com/spip.php?article100

 

اشتراک گذاری:

Share