You should install Flash Player on your PC

زیر ذره بین / شماره 51

 آرشیو

 خانه نخست

     

 

 

 سال 90 ،سال تردید ، سال یاس ویا سال سرنوشت ساز!!


کاری از هنرمندارزشمند گیتی نوین( ناوران)

سالها بود در یادداشت آخر سال آرزو میکردیم که سال جدید سال سقوط نظام نا انسان ج. اسلامی باشد خب به درستی میگفتیم که سرنوشت نطام های سرکوبگر سقوط است ،ج. ا  خونخوارترین نظام های مستبد هم چنین سرنوشتی را انتظار می کشد. اماسقوط این نظام را نمی شد در زمانی کوتاه ممکن دانست. در خرداد88 که نظام بار دیگر مردم را فریب داده بود واز آنان در نقش سیاهی لشکز برای کسب موقعیت در نمایش مسخره زیر عنوان انتخابات سوء استفاده کرده بود در این جو جامعه ای که بار ها گول اصلاح طلبان حکومتی راخورده بود خشمگین ،فریب خورده و آماده انفجار بود، به بهانه اعتراض به ملا خور شدن رایش در ابعادی باور نکردنی به خیابان آمد این جمعیت از قدرت استثنایی برخورداربود قدرتی که از اراده مردم برای سقوط نظام نا انسان الهام گرفته بود و این جمعیت عظیم فقط دولت احمدی نژاد را غافلگیر نکرد بلکه مغلوبین انتصابات هم وحشت زده شده بودند نه اینکه بگویم همان روز وشب می شد کار را تمام کرد ولی بعد از سالهامردم عاصی بر رخوت و سستی و ترس غلبه کرده بودند این حرکت نیاز به قدم های بعدی داشت، بیداری مردم شهرستانها، همگانی شدن خیزش مردمی وسرایت خواست های رادیکال یا به قول اصلاح طلبان حکومتی ساختار شکنانه به همه قشر های جامعه ،مردم تهی دست به خصوص کارگران.

ادامه حوادث هم امید آفرین بود ،جوانان تهرانی بی توجه به خواست موسوی وکروبی روز های مذهبی را تبدیل به روز های اعتراض به کلیت نظام کردند. نشان دادند دیگر حاضر نیستند به جای مطالبه خواست های به روز خود و برای حوادث نا معلوم 1500 سال پیش سینه بزنند واشک بریزند ودر این روز مهم حوانان زن ومرد جلوی بازو های نظامی نظام با شجاعتی ستایش انگیز ایستادند وشعار ساختار شکنانه بجنگ تا بجنگیم واقعیت عینی یافت اما جناح مغلوب به کمک نظام آمد بار دیگر توده ای های اصیل وسازمان های سیاسی که سابقه حمایت از اصلاح طلبان را داشتند وبخشی از وبلاگ‌ها وسایت هابه کمکشان آمدند هرچه آن دو بزرگوار! فریاد میزدند که هیچ نمی طلبندجز بازگشت به اندشه تابناک  امام راحل قاتل ما میگفتیم انشالله گربه است.

 دنباله مطلب را در پی. دی .اف بخوانید

 

 بخش اول زیر ذره بین

  ◄ برای خواندن مطالب بخش اول زیر ذره بین بصورت پی .دی .اف روی عنوان   هر  مطلب کلیک کنید.

نشریه اینترنتی سینمای آراد/ شماره 51

 سردبیر:  بصیر نصیبی

 مشاوران: فرهاد مجد آبادی. داریوش شیروانی

 دیگر همکاران: . ع. پور رضا (داخل ایران ) فرجهان میری، مهدی فراهانی (امور فنی و تکنیکی)

این شماره با آثار، ترجمه ،مطالب وکلیب هایی از

مهستی شاهرخی، پرویز صدیقی، ژاله لاهوری ،شهلا نوری، فریبرز دهگان پور ،ستاره ،اسماعیل هوشیار،کورش عرفانی،هانری کربن،ابراهیم حقیقی،امید حبیبی نیا،  سعیدی سیرجانی ،سارا اکرمی و...

 

* رفتیم مبارزه کردیم و انتقاد.... ! (اسماعیل هوشیار)

روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان دولتهای متحد درژنو، قطعنامه صادرکرد . این شورا اعلام کرد که به حکومت اسلامی انتقاد دارد . بعضی از مفسرین این لحن دولتهای متحد را خشونت آمیز تلقی کردند و متقابلا اعلام کردند : انتقاد وارد نیست . سرکوب مخالفان و اعدام و بازداشت و محاکمه در سراسر دنیا سنتی دیرین است . بنابراین نباید به نمایندگان الله در ایران به این شدت انتقاد کرد .

ما هم که رفته بودیم جلوی مقرسازمان این دولتها ، تا اعتراضی کنیم به نقض حقوق بشر ......متوجه این موضوع شدیم . یعنی راستش فقط من نبودم . اصغرو اکبرو تقی و نقی و کبری و.....اینا هم بودند . یه چند نفری که معلوم بود مدنی نیستند داد زدند مرگ بر دیکتاتور.....! آقا غوغایی شد و بقیه حاضران در محل چنان اعتراضی به این شعارهای ساختارشکنانه کردند که ترسیدیم و سریع خودمان را با شرایط انطباق دادیم و شعارهای مدنی را سرلوحه قرار دادیم . از جمله شعارهای ممنوعه در جلوی مقردولتهای ملل متحد در شهر ژنو شعار " مرگ بر دیکتاتوری بود ! ..."

* رهبران رژیم جمهوری اسلامی باید محاکمه شوند! شهلا نوری

آکسیون اعتراضی نیروهای آزادیخواه و برابری طلب در شهر گوتنبرگ سوئد در روز شنبه 12 مارس با شعار مرگ بر کلیت رژیم اسلامی، مرگ بر حکومت آپارتاید جنسی، مرگ بر حکومت تروریسم اسلامیِ ایران و سخنرانی چهره های سوسیالیست و کمونیست در فضایی پر شور برگذار شد. قعطنامه این تظاهرات جچندین بار به زبان سوئدی قراتت شد و صدها نسخه از این قعطنامه در میان رهگذران پخش شد...

* نبرد سال 89 مقدمه ای بر پیروزی سال 90

دکتر کورش عرفانی

بیست و هفت اسفند 1389

سال 89 در برگیرنده ی یازده ماه انتظار و نظریه پردازی و یک ماه کنشگری بود. تاثیر کنش برآینده ی جنبش بی شک قویتر بود تا صرف نظر بدون عمل. در این سال جمهوری اسلامی با طرح حذف یارانه ها نشان داد که توانایی جلوگیری از فروپاشی ساختارهای اقتصادی را ندارد. این فروپاشی که در فصل آخر سال 89 آغاز شده است وخامتی را سبب خواهد شد که مردم را به صحنه خواهد کشید. سال 90 شاهد بروز تاثیرات مستقیم طرح حذف یارانه ها، بیکاری و گرانی خواهد بود. همزمان با اعتراضات دارای انگیزه های اقتصادی و صنفی کنشگران جنبش می توانند به طور سازمان یافته و هدفمند رژیم را هدف گیرند. از ترکیب اعتراضات خودجوش قشرهای به فقر کشیده و کنش سازمان یافته نیروهای تغییرگرا شرایط لازم برای یک کنش سرنوشت ساز در سال 1390 پدید خواهد آمد. این امر صد البته تابع اراده ی ماست.

* زیر نویس  های سایت خود نویس.

*مهدی ظهور کرد!!

این همه آدم دوره خود اینها شکنجه و زندانی و اعدام شدن!(حتی دوره آخوند خاتمی)ولی در مورد هیچ کدوم کمپین راه نیافتاد و اینهمه روضه خونی نشد.ولی حالا که نوبت این اراذل زمان امام شده همه باید بیان کشته بدن و با سازمان ملل مذاکره بشه تا بلکه دوباره برگردن سر پستاشون دزدی و شکنجه و آدمکشی رو خودشون انجام بدن! دردشون این ظلم ها نیست تمامش اینه که چرا خودشون جای خامنه ای و احمدینژاد نیستن تا اینکار هارو بکنن!!(حسودی میکنن!)اگر واقعا دلشون به حال ملت سوخته بود همون موقع که امیدرضا میرصیافی رو تو زندان کشتن اعتراض میکردن!(اینرو برای اون دسته میگم که میگن اینها عوض شدن چون این قضیه مال سه ماه قبل انتخاباته نه مال 20 سال پیش!!)

جای نگرانی نیست! رفاقت اینها قدیمیه و به قبل از انقلاب برمیگرده.بسیاریشون هم با هم فامیلن و وصلت کردن(مثل گروهای مافیایی!).به حرمت چلوکباب هایی که سر سفره امام با هم خوردن به هم دیگه آسیب نمیزنن!

* جشن تولد

مردم نه برای جشن تولد، نه برای اصلاح طلبان و نه هیچ گروه اپوزیسیون دیگری به خیابان نمی آیند! آنها تنها برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی به خیابان می آیند ولی می توان این بازی تظاهرات خیابانی یک هفته، یک ماه در میان را تا ابد ادامه داد. این بازی البته فقط برای اصلاح طلبان خارج از کشوری نان و آب دارد و برای جوانان داخل کشور زندان و باتوم

* در جواب ستایش میلانی از پیام نوروزی او با ما

آقای میلانی هشدار به چه!!!!!! عملکرد دولت اوباما نه تنها هشدار نیست بلکه در جهت حفظ رژیم به توسط اصلاح طلبها است .این اوباما با تظاهرات چند ده هزار نفری مردم مصر ساعتی‌ یکبار میگفت " مبارک باید برود" در ایران ۳ میلیون به خیابان آمدند ، ندا و سایر جان باختگان آزادی کشته شدند، این آقا چون با آخوند‌ها در پشت پرده در حال مذاکره بود ، گفت این یک درگیری خانگی است!!! و حتا به شعار "اوباما یا با مایی یا با اونا" هیچ جوابی‌ نداد. در شعار دادن و تهدید تو خالی‌ کردن که آخوند‌ها ۳۲ سال است که بسیار  پر تجربه تر از اوباما رئیس‌ جمهور ۲ ساله هستند.

لینکها

 * کشتار وحشیانه زندانیان قزل حصار را محکوم می کنیم( سایت فدائیان اقلیت)

  http://96.0.74.178/?p=29998

*نمایش آخرین کلام ( فیلمی مستنددر باره ی  احمد شاملو) کار مسلم منصوری در بروکسل  (وبلوگ کمیته بروکسل)

http://www.committeebe.blogspot.com

* افزایش  فعالیت بی خدایان در امریکا (وبلاگ آزاده سپهری)

 http://azadeh-sepehri.blogspot.com/2010/12/blog-post_30.html

 

سه فایل صوتی سخنرانی جابر کلیبی درباره پنجاهمین سالگرد تشکيل کنفدراسیون دانشجویان( سایت گزارشگران) 

 http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=12943&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=2a2b6684d7

*چارلی و دیکتاتور بزرگ (وبلاگ چشمان بیدار)

 http://chachmanbidar.blogspot.com

نامه به  ایمیل های ما (تمام بخش در پی. دی. اف)

Cinema-ye-azad@t-online.de

Cinema_tabid@yahoo.de

 

* فرخ نگهدار  هادی حسین زاده  عضو سینمای آراد مشهد را لو داد!

 درود و تشکر!

زخم درد های بی درمان من را بیشتر کردید و روح و جسم ام را به آتشی سپردید که نه جزغاله ای و نه دودی از آن بر جای خواهد گذاشت. هادی عزیز اهل طرقبه مشهد! بود  من و هادی مدتی با هم بودیم بعد از تعطیلی روزنامه آیندگان! هادی پسری صادق/با صفا/با مروت و یک فدائی به تمام معنا بود. چند روز قبل از دستگیری وی قرار بود با خانمی بنام مژگان ازدواج کند و ما همه در تدارک عروسی وی بودیم که خبر رسید این مرد بزرگ را شهید کرده اند! بعد ها من شنیدم که هادی عزیز را چون شهید بزرگ بهروز سلیمانی توسط گروه فرخ نگهدار لو داده شده اند و منبع خبر من موثق است! وی عضو اقلیت بود اما سر تیم وی با گروه فرخ نگهدار ارتباط داشت. وقتی هوشنگ می خواست خبر شهید شدنش را برای مادر پیرش ببرد نمیدانست چگونه برود و چگونه صحبت کند! یادش گرامی و جاودانه باد ودرود بر شما که به چنین همتی اقدام کرده اید! یروز و سرفراز باشید. کوروش (نام فامیل  نویسنده نزد ماست)

* ادبستان کاوه * نظریات برخی مشاهیر درباره دین( قسمت اول )

با درود

نظریات برخی مشاهیر درباره دین

 * دين، دنيا را متقاعد کرد که موجودى نامرئى در آسمان وجود دارد که هر کارى که بشر انجام مى دهد را مى بيند. و ده چيز هست که خدا نمى خواهد شما انجام بدهيد و اگر داديد تا ابد در دريايى از آتش سوزانده خواهيد شد. اما خدا مهربان و رحيم است! ..... و او پول لازم دارد! او بسيار قدرتمند است ..... اما از پس پول بر نمى آيد! جورج کارلين   

*دين، خودآگاهى انسانى است که هنوز خود را نيافته يا خود را باخته و از دست داده است. کارل مارکس   

*نگاه کردن به دنيا از منظر اديان، کور کردن چشم بصيرت است. بنجامين فرانکلين ...         

از فیس بوک

* تبریک سال نو با انتحاب از فیس بوک

http://www.youtube.com/watch?v=sbO2Rw8Kksc&feature=player_embedded

 

* سلام. ممنون که بنده رو ادد کردین. من زمانی که بچه بودم و درباره سینمای آزاد پیش از انقلاب لعنتی می خواندم، اسم شما رو زیاد شنیده بودم. بعدها هم با کارها و فعالیت های شما بیشتر آشنا شدم. خیلی غافلگیر شدم وقتی دیدم منو ادد کردین. به هر حال ممنون و خیلی مخلصم.

*آخوند حیوانی هست مفت خور که مفت می‌خورد و میخوابد و مفت حرف میزند چنین حیوانی فقط در کشورها عقب افتاده زندگی می‌کند و این حیوانات به زور وبا وحشیانه ترین شیوه های ممکنه، یک ملت هفتاد ملیونی را فرمانروایی میکنند این حیوانات فقط به شکم و زیر شکم فکر میکنند.

* آماده سازی دختربچگان 9 ساله برای بردگی جنسی

درست یک روز پس از روز جهانی زن، یعنی در روز 9 مارس، جمهوری اسلامی در لندن برای دختربچگان 9 ساله جشن تکلیف برگزار کرده و یکی از کانالهای تلویزیونی رژیم نیز بخش هایی از آن را پخش کرده است. در این ویدئوی کوتاه بخشی از این مراسم را می بینید.در اسلام دختران بعد از 9 سالگی بالغ محسوب می شوند و می توانند شوهر داده شوند. آنان در جشن تکلیف با وظایف زن در اسلام آشنا می شوند. این وظایف شامل هر گونه خدمات جنسی به شوهر، آشپزی و خانه داری و بچه داری، پوشش اسلامی، و از همه مهمتر تمکین به مرد، سکوت در برابر بی عدالتی علیه زن و پذیرش آن است. در دنیای متمدن امروزی ازدواج و ارتباط جنسی با دختربچگان و دختران نوجوان، بچه بازی محسوب می شود و مورد پیگرد قانونی و مجازات قرار می گیرد، ولی اینها با وقاحت جشن تکلیف برای کودکان 9 ساله برگزار می کنند و آنان را برای بردگی جنسی آماده می سازند.

http://www.facebook.com/?ref=home#!/video/video.php?v=106540352760790

 *از سعیدی سیرجانی چه میدانید؟به راستی او که بود؟منتقد اجتماعی؟فعال سیاسی؟شاعر؟نویسنده؟تاریخ دان؟...

 ایا میدانید سعیدی سیرجانی طلایه دار کسانی بود که با شجاعتی مثال زدنی به سران حکومت (رهبرو رییس جمهور) نامه سرگشاده نوشت وازرهبر ورییس جمهور در مورد وضع حاضر انتقاد نمود و در عوض مرتد خوانده شد؟ آیا میدانید که تفسیر سور ابادی (نسخه دیوان هند) که یکی ازتفاسیر مهم قران میباشد توسط سعیدی سیرجانی تصحیح ومنتشر شده است؟  ایا میدانید که هفده جلد كتاب‌هاي چاپ شده وي را توقيف كردندولی بسیاری از این کتابها در بازار سیاه جزو پرفروشترینها بود و به قیمتی بیشتر از نسخه اصلی به فروش میرفت؟ ایا میدانید کتاب افسانه های او هم پیش و هم بعد از انقلاب  توقیف شد!!!؟ ایا میدانید که تاریخ بیداری ایرانیان (که به قول ادوارد براون،مولف تاریخ ادبیات ایران،"یکی از بهترین تاریخهای عمومی به شمار میرود") توسط سعیدی سیرجانی تصحیح ومنتشر شده است؟ ایا میدانید...   تمام مطلب در پی. دی. اف.

بخش دوم زیرذره بین ( جدید) (پی.دی.اف)

فرمایشات!!

*سینماگران سینمای ج. ا جنایت های امیر بحرین را می بینند اما برای دیدن جتایت های خامنه ای دچار کور چشمی می شوند.

بيانيه جمعی از فيلمسازان در مورد حوادث بحرين

جام جم آنلاين: مجيد مجيدي، ابراهيم حاتمي‌کيا،کمال تبريزي، سيدمهدي شجاعي، عبدالحسين برزيده، مجتبي راعي، محمد حسين حقيقي، محمد مهدي عسگرپور، محمدرضا هنرمند، سيدرضا ميرکريمي از فيلمسازان سينماي ايران درباره حوادث بحرين بيانيه‌اي صادر کردند.

به گزارش مهر، در متن اين بيانيه آمده است:

مُرواريدهاي خونينِ ميدانِ لولو، اين جغرافياي خط خطي ارزاني خودشان !

 اين چه ظلمي است که بر فرزندان زهرا (س) مي‌رود؟ اين چه غربتي است که سهم من ايراني فقط تماشاي تصاوير لغزان

*چه هنرمندانی در جلسه با اسفندیار رحیم‌مشایی حاضر بودند؟

سینمای ما- در روزهای اخیر، پس از دیدار سینماگران با رییس کمیسیون فرهنگی دولت در ساختمان شماره 2 خانه سینما، گمانه زنی هایی درباره حاضران در این جلسه مطرح شد که بعضا دور از واقعیت بود.

14 نفر از هنرمندان و فعالان صنفی نیز به دعوت هیات مدیره خانه سینما در جلسه حضور یافتندکه عبارت بودند از عزت‌الله انتظامی، پرویز پرستویی، داود رشیدی، مهتاب کرامتی(بازیگران)، عبدالحسن برزیده، مازیار میری، مهدی فخیم‌زاده، عزیزالله حمیدنژاد، کیومرث پوراحمد (کارگردانان)، کیوان کثیریان(منتقد)، کامران ملکی(فیلمنامه نویس)، ‌منوچهر محمدی، فرشته طائرپور و منوچهر شاهسواری(تهیه کنندگان).

*مصاحبه گزارشگر گویا نیوز  در فضای رومانتیک کنار شومینه  با دوتن از مدیران تخیلی  و تلویزیون تخیلی ایران ندا!(توضیحات داخل پرانتز وعلایم ! را ما افزوده‌ ایم)

...برای من همیشه داشتن شومینه در خانه یعنی فضای رومانتیک و دلنشین. وقتی که از سیگار کشیدن برگشتم دیدم علامه زاده ( چپ گرای رادیکال سابق که تاحد ستایش از موسوی وکروبی وخاتمی سقوط کرد) شومینه را که با هیزم می سوخت روشن کرده بود... فضا گرمتر و دلنشین تر شد.  فکر کردم شاید دلیل این عشق من به شومینه این باشه که من بزرگ شده ی   مسجدسلیمان و خوزستان با  آفتاب داغ چهل پنجاه درجه باشد و به نوعی شومینه برام نوستالوژی گرما و حرارت است.... گرچه دلم نمی خواست از اون فضای دوستانه و گرم جدا شوم ولی وقت خداحافظی رسید و به همراه مهدی  (منظور مهدی جامی مدیر اخراج شده رادیو زمانه است) راه افتادیم. در طول راه کمی با مهدی در باره ی تجاربم در طی فعالیتم از زمان جنبش سبز مردمی ایران( بخوانید سبز الهی های خمینیست) و ارتباط نزدیکم با هموطنانم  چه به شکل مجازی( همان مجازیش اش کافیست) و چه واقعی صحبت کردم. ...وقتی از مهدی جدا شدم به ایران ندا فکر کردم و با شناختی که از پشتکار و تعهد این دو نفر نسبت به مسائل میهنشان  دارم  (پس 15 نفز عضو هیات امنا یعنی کشک ) سوالی در ذهنم مطرح شد که آیا این افراد بالاخره این رویای ایرانیان را به تحقق می رسانند  که رسانه ای مستقل و بدون وابستگی به دولتی  یا حزبی و گروهی داشته باشند و صدای کسانی باشد که تا به حال شنیده نشدند و باید شنیده ش ( یعنی در این 32 سال حتا یک رسانه مستقل،بدون وابستگی، نداشته ایم؟ پس این حضرات در کجا تبدیل به مشاهیر! شده اند) ...

 

اشتراک گذاری:

Share