You should install Flash Player on your PC

زیر ذره بین / شماره 50

 آرشیو

 خانه نخست

     

 

 پنجاهمین شماره سینمای آزاد رابا یادونام هادی حسین زاده  عضو سینمای آزاد ایران (مشهد)که در قتل عام سال 60 جمهوری اسلامی اعدام شد،آغاز می کنیم.


صحنه ای از فیلم ماهمراهان سست کار مهردادتدین  با بازی هادی حسین زاده (تصویرهادی با علامت ضر بدر مشخص شده است)

هادی حسین زاده عضو سینمای آزاد مشهد آن انسان آزاده را این سفاکان بدون محاکمه اعدام کردتد. چرا بچه های سینمای آزاد لااقل در این شرایط که مردم بدون وحشت خون پاکشان را تقدیم آزادی زادگاهشان می کنند یک اطلاعیه مشترک نمی دهند ویاد این همراه مبارز را زنده نمی کنند؟  مگر مختاری وپوینده را رژیم جمهوری اسلامی با شقاوت نکشته است. البته اصلاح طلبان میگویند باند احمدی نژاد مجری طرح بوده اند ومن میگویم کلیت نظام در جنایت ها دست داشته است. کانون نویسندگان در ایران هر سال وهمین امسال به مناسبت قتل فجیع مختاری وپوینده که اعضایش بوده اند اطلاعیه می دهد پس چرا سینما آزادیها هم از هادی یاد نمی کنند؟ جدا شده از مصاحبه سهیلا محبی ( ایران) با بصیر نصیبی.

 بخش اول زیر ذره بین

  ◄ برای خواندن مطالب بخش اول زیر ذره بین بصورت پی .دی .اف روی عنوان   هر  مطلب کلیک کنید.

 

نشریه اینترنتی سینمای آزاد؛  شماره 50

  25 فوریه 2011  تا 25 مارس 2011

 سردبیر: بصیر نصیبی

 مشاوران: فرهاد مجد آبادی،  داریوش شیروانی

 دیگر همکاران:  علی پور رضا (داخل ایران )، فرجهان میری،  مهدی فراهانی ( امور فنی وتکنیکی)

این شماره با آثار ، ترجمه و مطالبی از: 

مهستی شاهرخی، پرویز صدیقی، نادر نادر پور، لیلا قبادی، بهناز کار سامان ، ژاله لاهوری ، غلامرضا سرشار کاشانی،هژیر داریوش،بهرام بیضایی ، امیر جواهری و...

ویژه نامه نصیب نصیبی با مطالبی از: یداله رویایی،عباس سماکار،هوشنک سلطان زاده، هوشنگ طاهری،فرشته سجادی،حسن تهرانی، فرید نوین ، بصیر نصیبی. فرهاد مجد آبادی.

  به جای سرمقاله

*از یوسف شاهین  فیلمساز مشهور سینمای مصرتا فیلمسازان سینمای جمهوری اسلامی

فقر،فساد، استبداد،خودکامگی، بیکاری،بی عدالتی های اجتماعی، انتخابات قلابی درکشور های عربی سر انجام به انفجار اجتماعی انجامید، مردم کشور های عربی علیه سلطان های مستبد وجمهوری های مادام العمر به پا خواسته اند،هنوز زود است که پیروزی نهایی مردم ستم کشیده این کشور هارا جشن بگیریم ...بیادم آمد یه هنگام درگذشت یوسف شاهین مقاله کوتاهی نوشتم که  وقتی دوباره مرورش کردم مناسب دیدم در این شرایط باز پخشش کنم.

روشنفکران ما به خصوص سینماگران آرایشگر در تثبیت نظام ج.انقش مهمی داشته اند.دوسال پیش که این مطلب را نوشتم هیچ حرکت مداومی در کشور های عربی شکل نگرفته بود. امروز که بن علی،متواری شده.خودکامه مصرهم به او پیوسته است می توانیم به این مسئله نیز بیاندیشیم که نقش سینماگران ما در بقای  کلیت نظام نا انسان ج.اوهمه گروه هاوباند ها ودسته جاتش و به هدر رفتن خون جوانان مبارز در چه حد واندازه ای بوده است...

ای کوتوال قلعه نسیان بهوش باش(نادر نادر پور)

ای کوتوال قلعه نسیان بهوش باش

کاخی که در خیال برافراشتی شکست
بنیاد این حصار کهن را خلل رسید
غُـلها شکست و رشتهً زنجیر ها گسست

*  *  *
یک چند با طلسم سکوتی که داشتی
بر دوختی لبان اسیران خویش را
اکنون ببین که تاب تحمل نمانده است
این سینه های سوخته ریش ریش را

* * *
آهی که همچو جان اسیران بلب رسید
چون تیر پرگرفت و گذشت از کمان خویش
وقت است تا که از دل هر زخمه بشنوی
فریاد کینه جوئی قربانیان خویش ...

*کلک ظريف بی.بی.سی فارسی (اصغر آقا)

گزارش اطلاعاتي جالبي با گرافيک ساده و زيبا بيی.بی.سی فارسی از کشورهاي ملتهب خاورميانه داده. فقط عيبش اين است که به جاي خامنه اي، احمدي نژاد را هدف تظاهرات مردم ايران معرفي کرده و در رديف بن علي و مبارک و قذافي .... گذاشته! در حاليکه شعار مرگ بر خامنه اي در تظاهرات زياد بود و کسي احمدي نژاد را قابل شعار نميدانست. هيچکس هم نيست که نداند مردم ايران چه ميخواهند. چه بسا همه ي اين گزارش جالب هدفش همين شامورتي بازي و غلط اندازي بوده. به قول هموطن شمالي: از ظرافتش خوشم مياد!   http://www.asgharagha.com

• لینک ها

*خطر اسلامیون در مصر را نباید دست کم گرفت)'  وبلوگ آزاده سپهری)

http://azadeh-sepehri.blogspot.com/2011/02/blog-post_10.html

*کمیته جوانان بلژیک/گزارش راهپیمایی به حمایت از مردم عرب

http://committeebe.blogspot.com

 *سخنرانی خانم اشرف دهقانی در تورنتو ( فایل صوتی)

http://www.19bahman.com/sedaye-barnameh-Siahkal-2011.wmx

*ولایت حرف مفته رژیم باید بیفته ( وبلوگ روزا)

http://archiverosa.blogspot.com

• بی، بی، سی وخط قرمز های نظام ولایت فقیه  ( سایت آزادی بیان)

http://www.iran-free.org/1389/11/30/bbc

 

 نامه به  ایمیل های ما

Cinema-ye-azad@t-online.de

Cinema_tabid@yahoo.de

  *یه امید دیدار

بصير جان: سلام.اميدوارم كه عمل جراحي چشم ات در بيست و يك ژانويه،ختم بخير شده و هرچه زودتر،سر كار و زندگي ات برگردي و شايد هم برگشته اي(با توجه به انرژي و شور و شوقي كه در تو سراغ دارم،بزنم به سرم كه چندان فرقي با تخته ندارد!).  !). به اميد ديدار. بدرود رضاایران ژانويه ي 2011

*درد مشترک وسر زمین زوال

جناب بصیر نصیبی گرامی

با درود و مهربانی

خبر جراحی چشم را خواندم و افسرده شدم

ماست، امید، که درمان شود بزودی و به خوبی و خوشی

به قول خودمان

چنان شد فزون از ستم خشم ما

که شد پر ز خون کاسه چشم ما

مراقب خودت باش

و سعی کن شاد و تندرست باشی

وارناویچ

سروده زیر برای سینمای آزاد است

*سرزمین زوال

تزریق میکند

در ظلمات سکوت

تاریکی سیال نادانی

تباهی را در رگ فرسوده زمان

و خرقه های هرزگی تزویر

زینت قامت ناساز پلشتی ست

میان باغهای کلاغهای کور

درو می شود

با داس زنگار بسته جهل

رویش پر گویش روشن شدگی

در ساحت سبزینگی بطن خویش

در سرزمین زوال

متولیان دروغ و بزهکاری

ارواح پرخیده سایه ها و خرافات

به نام شریعت، یعنی که پوچ

به نام خدا، یعنی که هیچ

خلق بیدار را

از برای نقض فرامین و نفی موهومات

زندیق وار

طناب دار به گردن می نهند

 بی آنکه خود هرگز

 بدان خدا و فرامین اش 

لحظه ای گردن نهاده باشند

وارناویچ - مونترآل

warenavich@gmail.com

*با سلام و درود . از تهران

می خواستم بدونم چطور می تونم مجموعه مستندهای ساخته آقای نصیبی را بدست بیارم.

البته بیشتر دنبال مستند " ابیانه شعری از گذشته " هستم. اگر راهنمایی کنید لطف بزرگی در حق اینجانب کردید با تشکر

جواب: با سلام و سپاس. کارهای برادرم زنده یاد نصیب اسیر صدای وسیمای ضرغامی است تلاش های خودش هم برای دریافت یک نسخه از کارهایش بی نتیجه ماند . تعداد مستند های نصیب که برای قسمت پژوهش تلویزیون ساخته بیش از 30 تا است که معبد آناهیتا وابیانه از بهترین مستند های او  و سینمای مستند در ایران  است .در زمینه سینمای تجربی دو کار از نصیب مانده است. چه هراسی دارد ظلمت روح که یک کپی با کیفیت متوسط  را من دارم وبرای تهیه نسخه دی. وی.دی  اقدام کرده ایم وفیلم تجربی مرگ یک قصه هم در سینماتک پاریس کپی 16 میلیمتری ان آرشیو شده که به  همت دوست وهمراهمان مهستی شاهرخی اقدام کرده ایم بلکه دریافتش کنیم. اما از فیلم ابیانه من یک نسخه دارم که منتها نوار میکس شده صدا جدا گانه است وبا پرژکتور هایی که قادر است فیلم  وتصویر را در کنار هم نمایش دهد قا بل نمایش است. وهمین طور در تلویزیون ها ودر دستگاه تله سینما، البته میتوان در استودیو های خصوصی هم از روی آن کپی دی. وی. دی  تهیه کرد که این مرحله را ما انجام نداده ایم.

*تولد بک نشریه جدید در کانادا

بصیر جان سلام،

امید است که سالم و تندرست باشی.

سخن را کوتاه میکنم، با جمعی از دوستان، تیم سابق تحریریه  نشریه ی روشنگر، در تدارک نشریه ای هستیم، فراحزبی، تحلیلی، تحقیقی، تبلیغی و ترویجی در مسیر سرنگونی جمهوری اسلامی، با نگاهی متفاوت که بتواند در چهارچوب امکانات و توانایی هایش پاسخگوی تحولات روز ایران و جهان باشد.

از اینرو دست یاری به سویت دراز میکنیم و ازاین طریق از کلیه دوستان و رفقای همکار نشریه سینمای آزاد دعوت میکنیم که به تیم تحریریه و نویسندگان این نشریه بپیوندند.

 *چرا سبزالهی ها مدعی هستند شعار های 25 بهمن در حمایت از نخست وزیر امام راحل بود؟ (کل مطلب به صورت پی.دی.اف)

گردآورنده:

امير جواهری لنگرودی

Amirjavaheri@yahoo.com

28بهمن 1389

سری جديد ليست شعارها

بعد ازفاصله خاموشی جنبش ضد استبدادی مردمان ايران برعليه حکومت اسلامی بارديگرشعله نبرد های خيابانی در 25 بهمن اوج گرفت وما با سطحی ازاعتراضات درجدا ازتهران بزرگ درجای جای کشور روبرو بوديم . دهها فيلم وعکس و يوتوپ ازصحنه های نا برابر درگيرها بين نيروهای خزب الله ، پليس ، لباس شخصی ها و ماموران امنيتی و ضد شورش بدست آمد .

شعارهای زيرحاصل تلاشم ازگوش کردن واستخراج آن شعارها است .

اين شعارها راس خيمه نظام (سيد علی خامنه ای )را نشانه رفته و مرگ او را می خواهند. باشد که برای ثبت درحافظه تاريخی اين مرحله از جنبش اعتراضی مردمان کشورما دربرابراستبداد وتباهی نظام بکار آيد .

با احترام

 اين ماه ، ماه بهمنه / سيد علی وقت رفتنه

برای عشق تازه، اجازه بی اجازه

مبارک ، بن علی / نوبت سيد علی

قاهره ، بن علی / نوبت سيد علی

مرگ بر ديکتاتور

مرگ بر استبداد

مرگ بر خامنه ای / مرگ بر خامنه ای

مرگ بر اضل ولايت فقيه ….

*عزالدین حسینی درگذشت (کل مطلب به صورت پی.دی.اف)

عزالدین حسینی (معروف به، شیخ عزالدین) در خانواده ای بسیار فقیر در سال 1300 در بانه بدنیا آمد.  او از دوران جوانی هنگامیکه هنوز طلبه بود به فعالیت سیاسی پرداخت و در طول زندگی سیاسیش در جناح چپ جنبش ملی قرار گرفت. او ابتدا به "کومه له ی ژ. ک" پیوست که بعدها به "حزب دمکرات کردستان" تبدیل شد، حزبی که جمهوری کردستان (بهمن تا آذر 1325) را تاسیس و رهبری کرد.  در سالهای 1331-1332 هنگامیکه مبارزهِ دهقانان سراسر ایران و کردستان بخصوص در روستاهای بوکان و مهاباد را فراگرفته بود و دهقانان بسیاری از فئودالها را از دهات بیرون راندند، او به جانبداری از این مبارزه پرداخت و مورد خشم و غضب فئودالها قرار گرفت. عزالدین در سالهای آخر زندگیش در تبعید در سوئد همچنان از حق تعیین سرنوشت خلق کرد دفاع میکرد، با تئوکراسی اسلامی مخالفت میکرد، معتقد به جدائی دین و دولت بود و در جریان «سبز» چیزی جز ادامهِ تئوکراسی نمی دید.. .

از فیس بوک( در انتخاب از فیس بوک نام نویسندگان را حذف می کنیم)
 


عمر شریف

* حسنی مبارک از دید عمر شریف

عمر شریف هنرپیشه معروف 78 ساله مصری که در قاهره زندگی میکند از حسنی مبارک خواست که از قدرت کناره‌گیری کند. او گفت که مبارک نتوانسته مشکلات مصر را حل کند و سی سال حکومت توأم با فساد و قلدری کافی است." او اضافه کرد: "یک صدم جمعیت مصر درآمد افسانه‌ای دارند، درحالیکه اکثریت بزرگ مردم گرسنه هستند."

عمر شریف نگرانی خود را از اینکه حدود ۲۰ در... صد از مردم مصر از "اخوان المسلمین" حمایت می‌کنند، اعلام کرد و با گفتن اینکه البته این مسئله مایه نگرانی است اضافه کرد که این مسئله نباید توجیهی برای ادامه نظام کنونی باشد. به نقل از رادیو فرانسه –

*بسیار دقیق و موشکفانه همچون گذشته

 بصیر نصیبی عزیز هر کسی که می تواند فیلم بلند در اینجا بسازد از همان اول وابستگی اش محرز است چه برسد به پایان کار و بحث نمایش داده شدن و نشدن... در راستای صحبت های شما باید عرض کنم که همانطور که می دانید فیلم بلند ساختن در این مملکت داغان مستلزم هزینه بسیار و از آن دشوارتر مجوز سفت و محکم است.. اصلا مگر می شود اینها که فیلم بلند ساخته اند حتی و علی الخصوص همان هایی هم که اجازه نمایش پیدا نکرده اند از این فیلتر ها رد نشده باشند؟ نکته ای که شما بدرستی و با ظرافت در میان نوشته خود بدان اشاره کردید.. فیلتر های جمهوری اسلامی را هم که می شناسید.. فیلم یا باید در تایید نظام باشد یا دلقک بازی، یا فردینی و ناموسی و یا فس ناله فلسفی جوانک های طبقه متوسط تربیت شده در سیستم هردمبیلیسم این سی سال (درباره الی...) بصیر عزیز و بزرگوار ببین به کجا رسیده ایم.. اینجا از بین آنها که در عرصه سینما کار می کنند بی گناه ترین ها و غیر حکومتی ترین هایشان آن جوانان عمدتا ساده و روستایی منش یا بی خطر و خنثایی هستند که یک دوربین می گذارند در دشت و بیابان و یا خانه یک آدم معروف و فیلم مستند می سازند...».. از ایران

*بعد از سقوط نظام ج. اسلامی

دوستی می گفت انقلابیون بعد از سرنگونی ج. ا دست اندرکاران رژیم را اعدام می کنند؟ گفتم پیشنهاد من این است که محاکمه علنی و عادلانه بشوند و بعد حبس با اعمال شاقه: مثلا خامنه ای پیپ درست کند، موسوی نقاشی بکشد، احمدی نژاد آب حوض بکشد، شریعتمداری دستشویی های روزنامه کیهان را ته بکشد، لاریجانی ها هم مسئول تخلیه فاضلاب بشوند. اما فرخ نگهدار مسئول تخته پاک کنی کلاس مبانی علوم سیاسی بشود، من مخالف حکم اعدام هستم

*مخملباف با چند ماسک؟

دروغ گویی کافیست آقای مخملباف به آقای احمدی نژاد یه نظری بنداز، آینده ی شما هم دور نیست این همان آقای مخملباف است که طرفدار مبارزه بدون خشونت بود و امروز مبارزه مسلحانه و گرفتن پادگان ها رو فرموله می کند و از دهن مردم حرف می زنه. وقاحت این دروغ گویان هم حدی داره سال گذشته داشتن ما رو به خاطر شعار دادن اینجا می کشتن که چرا سکوت نمی کنیم...، حالا همشون شدن سوپر انقلابی همین مخملباف پارسال می گفت انقلاب یعنی هرج و مرج

بخش دوم زیرذره بین ( جدید)

فرمایشات!!

* از شماره پیش زیر این عنوان اظهار لحیه های وابستگان وهمراهان خارجی وخارج نشینان  باندهای حکومتی اصللاح طلب،تمامیت خواه ونو اندیش دینی،ملی مذهبی،اصول گرا ، تند رو ،کند رو ،میانه رو و... را زیر این عنوان منتشر می کنیم .ترجیح میدهیم کلمات  قصار حضرات به اصطلاح هنرمند را منعکس کنیم اگر در این زمینه سخنی از اینان بیاد دارید ویا به تازگی خوانده اید برایمان بفرستید تا این بخش جدید پر بار تر شود .این بخش البته یک بخش طنز گونه نیست اما حرفها واظهارات این حضرات است که چنین تصویری را الغاء میکند.  

*سید محمد خاتمی ضمن تاکید مجدد بر پایبندی به آرمان‌ها و اهداف «امام» و «انقلاب» در باره اصلاحات گفت: «آن چیزی که ما می گوییم اصلاحات؛خدا و پیغمبر و همه اینها هم قبول و نظامی را می خواهیم که ارزش های الهی در آن حاکم باشد احکام الهی در آن اجرا ...

*ارزیابی فرمایشان خاتمی یکی از  شارلان های سبز پوش شده  نقل از کامنت های  سایت خودنویس

تارا فرهنگ در ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

*تو حرف نزنی مطمئن باش چیزی ازت کم نمیشه. اصلاحات خط امامی خاورانی رو هم نگه دار برای خودت. گندش رو در آورده مردک. بیشترین فرصت سوزی ها زیر سر تو و اصلاحاتت بوده.

* ایران ایرانی در ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

راست می گویند اگر این آقای خنده رو حرف نزند خیلی بهتر است! کسی نیست پیام ملت را به وی برساندکه تمام این بدبختی ها و عقب ماندگی ها از امام اوست! خودش رابه خواب زده است ویا فکر می کند ما خوابیم؟ امامی که یک دیکتاتور به تمام معنا بود و به نزدیکترین یاران خودش رحم نکرد(امثال قطب زاده که افتابه گیر او بودند و ابراهیم یزدی که بعدا فهمید چه اشتباه بزرگی کرده)واقعا این خاتمی و حزب مشارکت چگونه می اندیشن

*هنرمندان جاسوس خداوندند وحاتمی کیا  یکی از جاسوسان خداوندگار است(داریوش ارجمند)

  بخش سوم سینمای جمهوری اسلامی زیر ذره بین( برای حواندن مطالب تمام بخش همین جا کلیک کنید)

*یک سند برای ثیت در تاریخ سینما در ایران

اسامی بیش از صد کارگردان، بازیگر ،تهیه کننده ، داور  ودیگر عوامل اصلی آرایشگر فجر 29 وبعد از سرکوب خونین قیام مردم ایران ،  بدون رعایت حروف الفباء

.فاطمه معتمد آریا،علی مصفا، لیلاحاتمی(چه گریه ای میکرد که حتما خاتمی باید دوباره بیاید) ،داریوش مهرجویی،(مدافع موسوی  وسازنده پروپاکاندا فیلم برای او)داریوش ارجمند، نیکی کریمی،مجید انتظامی(،رهبر ارکستر وداور) ، فریدون جیرانی،مسعود ده نمکی،(چماق دار نظام یکی از سرکوبگران  قیام سال 88) تهمینه میلانی،( با حقارت به فجر برگشت) محمد بزرگ‌نیا،  جمال شورجه، اصغر فرهادی،( کارگردانی که  همانگونه که قرار بود تمام خرس های برلین را اسیر ج. ا کرد)...

*این افراد زیر عنوان منتقد فیلم  مرتبا در فجر 29 حضور داشتند

حسین معززی نیا. سعید قطبی زاده. جواد طوسی. مازیار فکری ارشاد: مهرزاد دانش امیر قادری. صوفیا نصرالهی: مجید توکلی: محمد حمیدی مقدم .علی علایی. عزیزالله حاجی مشهد علی نعیمی. محمدرضا لطفی. امیررضا تجویدی. آرش سیاوش. سیدآریا قریشی.  آریا گلصورت. بهنام شریفی: امیر صباغ.

*بازیگران فیلم ده نمکی(چماقدار نظام، مهمل ساز ،عضو ثارالله،حامی باند جنتی. احمدی نژاد)

امين حيايي، اكبرعبدي، محمدرضا شريفي‌نيا، حسام نواب‌صفوي، رضا رويگري،

*داوران بخس بین المللی

دان لدرانوواز از انگلستان، رستم ابراهیم لکف از آذربایجان، نیکلای برلیائف از روسیه، اندمی ژروئه از استرالیا

*داوران بخش مسابقه

جهانگیر الماسی، مجید انتظامی، علی معلم، حسن عباسی و جابر قاسمعلی  .

فیلم جرم مسعود کیمیایی

*عوامل فیلم جرم کیمیایی(سازنده دوفیلم ضیافت  وسلطان وبرای واواک) که در جشنواره دولتی فجر نمایش داده شد.

نويسنده، تهيه‌كننده، كارگردان: مسعود كيميايي

گروه بازيگری:

بازیگران:  پولاد كيميايي، حامد بهداد،..

 * فیلم پایان نامه بر علیه جنبش مردمی 88

*كلاهداري معتقد است سيل انتقادات بر فيلمش طبيعي‌ست چون او يك فيلم سياسي ساخته. شمقدري از اينكه اين فيلم توانسته حرف خود را به مخالفانش‌ بزند، ابراز خوشحالي كرد و گفت فيلم پايان‌نامه(  یکی ازفیلم  های مهملی که علیه جنبش مردمی سال 88 سا خته شد) در راستاي مصالح نظام ساخته شده است.

* دریابید که  چگونه بودجه فیلمهای ج. اسلامی  از کیسه مردم تامین می شود!

چند سالی است با دیدن فیلم‌هایی که فارابی پول های هنگفتی صرف می کند، به یک نتیجه مشخص رسیده ام؛ دور ریختن بیت المال در جهت رسیدن عده ای به اهدافشان. ..، فارابی هم در خواب خرگوشی فرو خفته و به عده قلیلی اعتماد می کند و پول هایش صرف علقه های این عده می شود. داستان راه آبی ابریشم( ک: بزرگ نیا) یک فیلم فارسی تاریخی است، فیلم نه تاریخ ایران زمین را به رخ می کشد و نه فرهنگ آن روزگاران را. آیا این همه هیاهو و تلاش برای رسیدن به سینمای فاخر از دریچه اسراف بیت المال مسلمین ممکن است..

* بعد ازتعریف  ده نمکی  منفور از اصغر فرهادی،ستایش محمد رضا شریفی نیا بد نام ترین بازیگر سینمای ج. اسلامی از اصغر فرهادی وفیلم جدیدش قابل تامل است.

سینمای ما- محمدرضا شریفی نیا پس از تماشای جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی یادداشتی چر احساس در ستایش از فیلم و سازندگانش نوشت. متن این یادداشت را در سینمای ما می خوانید:

«هوا گرفته بود؛

باران ميباريد.

کودکي آهسته گفت:

و من چقدر دلم مي‌خواهد که در کمال احترام؛

دست اصغر فرهادي را ببوسم و ده سیمرغ جشنواره را بالای سرش به پرواز درآورم...

*حسن عباسی بد نام ترین ایدئولوگ نظام  ضمن انتقاد از ضعف فیلم های دینی از فیلم مهرجویی تعریف میکند. 

حسن عباسی عضو هیئت داوری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در گفتگو با مشرق اظهار داشت ؛ از 33 فیلم منتخب بخش سودای سیمرغ، متاسفانه چند فیلم در زمان مقرر برای داوری به نمایش درنیامدند، عباسی در مورد وجود آثار سینمای دینی در جشنواره بیست و نهم، با ابراز تاسف اعلام کرد که هیچ فیلم دینی در بخش مسابقه وجود نداشت و هرچند آثاری چون "سیب و سلما"، "آلزایمر" و "آسمان هشتم"  ( فیلم مهرجویی )تلاش کرده اند به مضامین دینی نزدیک شوند .

*سیمرغ آغشته به خون را چه کسانی در آغوش  خود فشردند؟

 برندگان: مسعود کیمیایی،اصغر فرهادی،داریوش مهرجویی،ایرج رامین فر( طراح صحنه)،محمود کلاری( مدیر فیلمبرداری)،مهدی هاشمی و....

*برگذاری کنسرت علیزاده با همکاری  وزارت ارشاد دولت پادگانی ، امنیتی

به گزارش خبرنگار مهر، خبر برگزاری تور کنسرت تکنوازی حسین علیزاده به همراه تمبک مجید خلج یکی از خبرهای داغ موسیقی در هفته گذشته بود؛ چراکه با خبر شدیم حسین علیزاده پس از دو سال دوری از صحنه بار دیگر تصمیم به برگزاری کنسرت در تهران و شش شهرستان دارد. اساس اخبار رسیده  تور کنسرت علیزاده با همکاری اداره ارشاد شهرستانها بر برگزار خواهد

*چرا مهران مدیری ممنوع التصویر شده بود.

ماهنامه نسیم شماره 10 شهریور 1385)

شهرت مجموعه ساعت خوش انقدر دامنه دار بود که منجر به تاوان سنگینی بشود( یعنی شهرت زیادباعث ممنوع التصویر شدن می شود) مهران مدیری هم از این عاقبت معمول در سینمای ج.ا مستفیض می شود! اما زمانیکه او میخواهد بعد ازفرو کش کردن سرو صدا ها دوباره در سریال ها ظاهر شود یک اتفاق جنایی می افتد وگزارشگر به عمدخیلی نا مفهوم این اتفاق را نقل می کندما هم برای شما بازگویش می کنیم تا ببینیم با کمک شما می شود کلید این معما را گشود ؟ گزارشگر می نویسد:

 .... اما دقیقا در همان روز های بازگشت بود که که هفته نامه گزارش ... با متهم یکی از معروفترین پرونده های کودک آزاری مصاحبه کردو...

* گزارش سایت حکومتی مهر از مراسم اختتام را جدا گانه  بصورت پی.دی. اف بخوانید.

*صدا وسیمای ضرغامی با افتخار اعلام کرد اصغر فرهادی جوایز برلیناله را درو کرد

*میرعلایی مدیر عامل بنیاد سینما فارابی وابسته به وزارت ارشاد اسلامی در دولت پادگانی گفت:

 «هنرمند گرامی و فرهیخته و کارگردان توانای سینمای ج.ا و هنرمندان و دست‌اندرکاران فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" موفقیت کم‌نظیر شما در کسب رتبه‌های ممتاز جشنواره مهم و معتبر برلین در فاصله چند روزه از کسب افتخارتان در نزد مردم و هیات محترم داوران جشنواره بیست و نهم فیلم فجر در زمانی که مردم شریف و هنر دوست ایران غرق در شادی‌های اعیاد هفته وحدت، میلاد پیامبر مهربانی‌ها، پیامبر اعظم (ص) و امام ششم شیعیان هستند، موجب مباهات و شادی دو چندان شد»

***

* تسلیت به ژاله پورهنگ ( رمضانی)

دوست دیرینه وهنرمند ، ژاله پورهنگ خواهر گرامی خود را از دست داد.  این اتفاق دردناک را به ژاله ،همسرش علی ودیگر بستگانش تسلیت میگویم وبرایشان صبر وبردباری آرزو می کنم. ب. نصیبی

*نامه محبت آمیز همکاران

مدتی است جمعی که در زمینه سینما با هم کار می کنند ودر فرانسه اقامت دارند با ما همکاریشان را شروع کردند اکثر مطالبی  که این یاران تنظیم وبرای ما ارسال می کنند در زمینه ی  مسایل تکنیکی است که  جای خالی آن در نشریه ما کاملا حس می شد. این دوستان مطا لبشان را با ذوق دقت  طراحی وصفحه بندی می کنند وما هم بی آنکه شکل تنظیم را تغیر دهیم با تبدیل به پ. د. اف  انتشار میدهیم. چند روزپیش نامه ی  کوتاه محبت آمیزی ازاین دوستان دریافت کردم که ژاله یکی یاران گروه برایمان ایمیل کرده بود.ما ضمن درج این نامه  و من به سهم خودم از همراهی جمعشان سپاسگذارم. امید این که راه واهداف من وما  شایسته این همه مهر و محبت را داشته باشد.

*قدردانی‌ 

جای آن است که از آقای بصیر نصیبی، مدیر محترم سینمای آزاد قدردانی‌ بکنیم که از بیش از چهل سال پیش همواره امکاناتی فراهم آورده است که سینماگران و سین  مادوستان با هم در ارتباط باشند و باهم مبادله نظر کنند. دانش و فرهنگ سینمایی بسیاری از ایرانیان مدیون ایشان است و خدمت ایشان به بحث سینما در ایران شایسته تقدیر فراوان است.

ژاله و همکاران.

 

اشتراک گذاری:

Share