You should install Flash Player on your PC

دو یادداشت از بصیر نصیبی برای سایت دیدگاهها

 آرشیو

 خانه نخست

بصیر نصیبی

دو یاداشت برای یاداشت روز سایت دیدگاه ها

 

 

پوستر کار گیتی نوین

 

1- آقای مسئول امور سینمایی ج. اسلامی معنا ی جدید ابتذال را کشف فرمود!!

 در دولت احمدی نژاد امور سینمایی ج. اسلامی در دست های توانای مدیر اندیشمندی است با نام جواد شمقدری . قبل از اینکه به بیانات اندیشمندانه ی اخیر این تحفه نطنز اشاره ای داشته باشیم ،زندگی نامه وسوابق درخشان ومدارک علمی این مدیر مدبر که به مدد گوگول به دست آورده ایم رابا هم بخوانیم:

«متولد 1338 مشهد، فارغ التحصيل مركز اسلامي آموزش فيلمسازي است. وي فعاليت هنري خود را در سينما با كارگرداني فيلم كوتاه آغاز كرد. از ديگر ديگر فعاليت هاي جنبي وي ميتوان به مديريت «محراب فيلم»، عضو مشورتي شوراي فيلمنامه حوزه هنري، سيما فيلم، مركز سينماي تجربي و انجمن سينماي دفاع مقدس اشاره كرد. وي هم اكنون معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي باشد»

 میدانم که مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی که ایشان فارغ التحصیلش هستند  از آن نوع کلاس هایی است که مثل قارچ سمی در جمهوری اسلامی رشد کرده و هزاران نفر هم هستند که ورقه ای از همین مراکز گرفته اند وبیکار وسرگردان میچرخند. البته تعدادی از این کلاس ها خصوصی است ودکان هایی است  که جوانان مشتاق را تیغ میزنند واین امید را به آنها تزریق می کنند که بعد از طی دوره دو یا 3ماهه برایشان در زمینه سینما کار پیدا می شود. البته جوانان ساده دل به تدریج در می یابند،یافتن شغل با موقعیت در لجنزاری به اسم جمهوری اسلامی بدون زد وبند وبدون تمکین به فرامین آخوندهاوبدو ن کرنش در برابرمقامات امری است که اگر نگویم نا ممکن می توانیم ادعا کنیم به سهولت حاصل نمی شود ،ربطی هم به استعداد وتوانایی های فنی ویا هنری ندارد . نمونه مشخص هم همین آقا جواد خودمان! است.البته این آقا از مرکز اسلامی این نوع آموزشگا ه ها فارغ التحصیل شده اند ( البته تحصیلی نکرده اند که از آن فارغ شده باشند)که تمام بودجه نامحدودش از کیسه مردم واز طریق دولت تامین می شود . برای اینکه با اندیشه تابناک این هنرمند راستین که از خوش شناسی اهالی سینما در راس امور سینمایی هم قرار گرفته آشنا شوید خلاصه قصه 3 اثر مهم ایشان که بدون آنکه نیاز به بازبینی باشند حتما شاهکار های نابی هستند را عینا از یکی از وبلوگ های ج. اسلامی نقل می کنیم :

اولین شاهکار . «توفان شن»

...بعد از تسخير لانه جاسوسي آمريكا، مقامات آمريكايي تصميم مي گيرند عليه ايران اسلامي و انقلاب نوپاي آن دست به تجاوز نظامي بزنند...

 شاهکار دوم «بر بال فرشتگان»

 ...«حجت » كه تنها برادرش را در جنگ از دست داده است از اينكه در سال هاي آخر در كنارش نبوده رنج مي برد و براي تسلي خاطر خود تابلويي را به ياد او سفارش مي دهد... 

وسر انحام سومین اثر ماندگار نامبرده که فکر می کنم زمینه ساز پست ومقام فعلی ایشان -مدیر امور سینمایی وزارت فخیمه ارشاد اسلامی- بوده است با عنوان« آفتاب وعشق»

...اين فيلم ثبت لحظات تاريخي و فراموش نشدني رحلت حضرت امام قدس سره است...

بعد از آشنایی با سوابق مسئول امور سینمایی ج. اسلامی  ودلیل طی مدارج ترقی ایشان نگاهی گذرا به شکر افشانی های اخیر شان خواهیم انداخت.

 آقای مدیر میفرمایند:

«ابتذال به معني خلق شخصيت‌هایی كه مربوط به ايران نيست و متعلق به خارج است، معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صمن اعلام این نظراز فيلمسازاني كه با نشان دادن نقاط تاريك كشور در فيلم‌هايشان به دنبال جايزه هستند انتقاد كرد و اين كار را بدتر از جاسوسي دانست»

خوب این آقای مدیر مثل خیلی از مقامات دیگر نظام خدایی واژه ای ابداع کرده اند که بی شگ باید از طریق فرهنگستان ج. اسلامی وارد اجتماع شود اما آقای معین غافل در فرهنگنامه اش ابتذال را اینگونه معنا کرده بود ـ  بي ارزشي ، پستي-اما مدیر محترم کشف فرموده اند ابتذال یعنی خلق شخصیت های غیر ایرانی و نشان دادن نقاط تاریک کشور.

 حالا که با واژه سازی جناب مدیر تکلیف واژه ابتذال مشخص شده حیفمان می آید گزارش روز این هفته را بدون بازنویسی بخشی دیگر از بیانات چند روز پیش آقای مدیر به پایان ببریم.

وي ادامه داد: «يكي از دلايلي كه باعث آبروريزي آمريكا در جنگ ويتنام شد، عكاسي بود و عكس‌هايي كه در اين‌باره منتشر شد تاثيرات چشمگيري داشت.»

 ما هم با آقای شمقدری هم نطر هستیم که عکس وفیلم وتصویر میتواند در رسوایی رفتار های دولت های سرکوبگر ونظام های متجاوز موثر باشد وچون به دانش وبینش واطلاعات دقیق آقای مدیر اعتقاد داریم این نظریه را هم می پذیریم که عکاسی باعث آبروریزی امریکا در جنایتهای این ابر قدرت در ویتنام شد، به شرط اینکه آقای مدیر هم قبول بفرمایند که تصویر متحرک (سینما )تاثیری به مراتب بیشتر از تصویر ثابت ( عکس)دارد وهمین دوربین های ساده وهمین امکان محدودی که تلفن های همراه برای ضبط تصویر متحرک می دهد وپخش این تصاویر از طریق یوتیوب باعث شد که جنایت ها وشقاوت های لا اقل یک سال اخیر نظام جمهوری اسلامی ووارثان برحق حضرت امام امت در دنیا پراکنده شود  ونشان دهد حکومت مذهبی چه جنایت ها، خونریز ی ها وبی رحمی هایی را در حق مردمی که دیگر از این نظام وشگرد هایش خسته سده اند مرتکب می شود.

اما آقای مسئول امور سینمایی تعجب نمی کنند  که بعد از رسوایی عظیم ج. اسلامی به یاری تصاویر متحرک وعکس چرا هنوز چپاولگران غربی در پی حفط این نظام خونریز هستند؟ وچرا دولت آلمان میزبان ضرغامی می شود که صدا وسیمایش تصاویر جعلی وساختگی ودروغ را اشاعه می دهد؟ وچر«اوباما » بعد از مثلا اعمال تحریم ها  همچنان در حسرت مذاکره با جانیان بسر می برد؟ وچرا ...؟

8 اوت 2010

...........................................................................  

2-  روج الله وآدلف تولدتان مبارک

 پدر ومادر ی نام هیتلر  و نازی ها رابرای فرزندانشان انتحاب کرده اند. دادگاه خانواده حق سر پرسی بچه ها رااز والدینشان سلب کرده است. دادگاه علت  این تصمیم را خشونت خانوادگی ذکر کرده اما پدر ومادردلیل این تصمیم را نام بچه ها می دانند . این خبر در سایت بی بی سی نقل شده بود اول بخش های مرتبط با گزارش این هفته را بخوانید :

«یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا حکم کرد که زوجی که اسم های برگرفته از نازی ها را برای فرزندانشان انتخاب کرده اند، به دلیل داشتن سابقه خشونت خانگی، و وجود خطر جدی برای فرزندانشان، اجازه سرپرستی آنها را ندارند.

در سال ۲۰۰۹، ماموران پلیس، آدولف هیتلر کمبل (۴ ساله) و خواهرانش یوسلین  آریان ناسیون (۳ ساله) و هانزلین هینلر ینی (۲ ساله) را از خانه شان در  نیوجرسی بیرون بردن

والدین این کودکان، هیت کمبل ۳۷ ساله و دبرا کمبل ۲۷ ساله، هر دو بیکار و معلولند و بنا به رای هیئت منصفه، هیچ یک از آنها برای وضعیت روانی جدی شان تحت مداوای کافی قرار نگرفته اند.

تولدت مبارک

همه چیز از دسامبر سال ۲۰۰۸ شروع شد؛ وقتی که یک فروشگاه حاضر نشد روی کیک تولد پسر ۴ ساله خانواده کمبل، عبارت "تولدت مبارک آدولف هیتلر" را نقش و تزیین کند.

موضوع به پلیس گزارش شد، پلیس فرزندان این خانواده را از خانه برد و پرونده به دادگاه خانواده ارجاع شد.

.... هردو والدین گفته اند که نژادپرست نیستند

 سال گذشته، پدر این کودکان، به اسوشیتدپرس گفت که بر این باور است که بچه ها را به خاطر اسمشان به پرورشگاه خواهند برد.

 بنا بر گزارش روزنامه دیلی تلگراف، آقای کمبل گفته بود که این نام ها را به این دلیل انتخاب کرده است که می خواسته به نیاکان آلمانی خود ادای احترام کند و ضمنا این اسم ها تک هستند.

 هردو والدین گفته اند که نژادپرست نیستند.

 هیت کمبل گفته بود: "اینها فقط اسم اند. بله، آنها (نازی ها) آن موقع آدم های بدی بودند ولی بچه های من کوچکند. آنها به آن شکل، بار نخواهند آمد."

 رای ۴۹ صفحه ای دادگاه، جزئیات زیادی از زندگی داخلی این خانواده را روشن کرده است. بر اساس این مستندات، پنجره های خانه با تخته و میخ بسته شده و "تزیینات نامعمولی" از جمله جمجمه، چاقو و صلیب شکسته نازی ها در این خانه به چشم خورده است.

 دادگاه تجدید نظر رای خود را بار دیگر به دادگاه خانواده خواهد فرستاد»

 رای دادگاه تجدید نظر مسئله گزارش این هفته ما نیست. بلکه حسا سیت عمومی نسبت به نام یک دیکتاتور مد نظر ماست. در همین گزارش خواندید که حتا فروشگاه حاضر نمی شود نام آدولف را روی کک تولد یکی از بچه ها بنویسد . این رفتار که دیگر ربطی به دادگاه خانواده ندارد بلکه این تصمیمی است که باید ربطش داد به نفرت عامه نسبت به دیکتاتور ها در هر جای دنیا که باشند . با خواندن این خبربلافاصله من ویا هر ایرانی دیگر یاد بنیان گذار نظام اسلامی روح الله خمینی می افتیم. خمینی هم یک جلاد و خونریز بی رحم بود. کوره های آدم سوزی اش را چند ماه قبل از استقرارش روشن کرد ، سوزاندن نزدیک به 400 تماشاگر در سینما رکس آبادان، بر پا کردن چوبه های دار در پشت بام خانه امام بلافاصله بعد از استقرار نظام اسلامی، اعدام زنان تن فروش،اقلیت های مذهبی،همجنسگرایان،سرکوب وحشیانه ی کرد وترک وبلوچ ،به راه انداختن جنگ با صدام برای رسیدن به هدفی جنون آمیز ( تسخیرقدس از طریق کربلا) که رئیس تبلیغاتش همین رهبر شیاد اصلاح طلبان خاتمی بودو نخست وزیرش موسوی عاشق وشیفته امام امت،ره آوردش ویرانی وخرابی ونتیجه اش یک ملیون کشته وزخمی ومعلول وموجی، جنایت های سالهای60 و67 واعدام دسته جمی زندانیان وقرار دادن آنها در گور های بی نام و نشان و... و...من نه میخواهم ونه می توانم 31 سال جنایت آخوند ها را در چند سطر خلاصه کنم هنوز هم حنایت های رژیم به مدد اندیشه های خمینی به انجام می رسد. احمدی نژاد وخامنه ای که در یک سال آخیر این همه حنایت عریان در حق جوانان ایران مرتکب شده اند هنوز نتوانسته اند یک هزارم رهبر فکریشان آدم بکشند.

 برگردیم به ماجرای خانواده کمبل که گناه واقعیشان انتخاب نامی برای فرزندانشان است که دیکتاتورآلمان را در ذهن تداعی می کند .اما اگر این دو ،نام روح الله را برای فرزند ذکور وهمسر خمینی را برای فرزند مونث انتخاب می کردندچه ؟ باز هم شیرینی فروش از تزئین نام آن آقای بزرگوار وهمسر مکرمه اش روی کک سر باز می زد؟ وآیا د ادگاه اولیه رفتاری با والدین میکرد که کار به دادگاه تجدید نظر برسد؟ آبا باید خمینی 6 ملیون می کشت تا هم تراز هیتلر می شد ؟خب وقتی به فرمان او در زمان کوتاه -یک هفته-( اگر کمترین رقم را بپذیریم )4000 انسان زندانی را در محاکمه 2 دقیقه ای کشتند ،اگرخمینی دستش به صدهزار نفر با بیشتر می رسید آیا پرهیز میکرد؟ نه ،اگر میزان اعدام شدگان به فرمان خمینی به 6 ملیون نرسید به دلیل شرایط زمانه بود .خیزش مردمی در سال پیش رژیم را به یک قدمی سقوط کشاند، اما اصلاح طلبان حکومتی با ماسک سبز حرکت مردم را به توقف کشاندند واپوزیسیون مترقی! برایشان کف زد. بله مردم می دانستند تا چهره واقعی بنیان گذار نظام را بار دیگر به جهانیان نشناسانند سرنگونی آخوندها با مانع بر حورد می کند. به آتش کشاند ن تصویر خمینی هم پیام گویای مردم بود به باند دوم خردادی ها ، جطور می شود که سران - به قول کیهان شریعتمداری- فتنه !  آزادانه فعالیت کنند، مصاحبه کنند، گروه، گروه به حضور بپذیرند وهیچ عارضه ای نصیبشان نشود اما هم اکنون هزاران  دختر وپسر جوان زیر شکنجه هستند به آنها تجاوز می شود وجرمشان اینست که دیگر نمی خواهند فرمانبر یک نظام سرکوبگر باشند.

 اگر تامل کنیم در می یابیم بیشترین خدمت به خامنه ای واحمدی نژاد را همین آقایان سبز الهی می کنند اول باید رژیمی باشد تا بر سرمیراثش باند های جکومتی به جان هم بیفتند ،موسوی وکروبی هستند که دارند برای امام جنایتکار آبروی کاذب میخورند پس هر چند به ظاهر سران فتنه هستند در اصل در سرکوب سرنگونی طلبان به دولت به قول خودشان پادگانی یاری رسانده اند وحالا هم همان دو در تلویزیون رسانه سبز ایران تصویر قاتل اعظم را بالای سرشان چسبانده اندو مدعی هستند که میخواهند ایران را برگردانند به دوران طلایی حضور امامشان. یعنی به عنوان حمایت از مردم بیشترین توهین را به شعور همان مردمی که به پا خواستند تا بساط رژیم خون وجنایت وجنون را جمع کنند مرتکب شده اند.همان سایت دولت فخیمه که خبر خانواده کمبل وماحرای نام بچه هایشان را پخش می کنند . خود تبدیل به بلند گوی موسوی وکروبی دیگر زنده کنندگان اندیشه خمینی شده است تا مبادا چنان واقعیت نظام اسلامی  وخمینی کبیر!برهمگان روشن شود که حتا فروشگاهایی در امریکا هم سفارش کک هایی که برای تولد همنام خمینی وخانواده اش سفارش شده را به مانند هیتلر رد کنند. دادگاه خانواده هم به دلیل نامگذاری یک خانواده فاشیست  روی بچه هایشان  برای والدین درد سر بسازد. مگر فرق می کند نام فاشیست خمینی باشد ، پینوشه ، هیتلر ،موسولینی  ویا...

 

18 اوت 2010

 

    كپي رايت: اين مطلب ويژه سايت ديدگاه تهيه شده است. بازتكثير آن تنها با قيد منبع مجاز است