You should install Flash Player on your PC

 زیر ذره بین / شماره 46

 آرشیو

 خانه نخست

      

 

 

شکنجه واعدام زندانیان سیاسی در دوران موسوی وکروبی

 

* نشانی سایت یوسف اکرمی:

 http://www.article19film.com

.........................................................................................

 نشریه اینترنتی سینمای آراد/ شماره 46.

 25 آوت تا 25 اکتبر 2010

 سردبیر: بصیر نصیبی

 مشاوران: فرهاد مجد آبادی. داریوش شیروانی

 دیگر همکاران: . علی پور رضا (داخل ایران ) فرجهان میری. مهدی فراهانی( امور فنی وتکنیکی).

این شماره با مطالبی از:  مینا اسدی.زهرا مهرپرور.پرویز صدیقی.ایرج بهر آبادی.ژاله لاهوری. فریبرز دهگان پور. گینی نوین.رضا مرزبان.فرزانه ناجی. سایه سیرجانی.فرهاد مجد آبادی.آرمان نجم

 

 بخش اول

  برای خواندن مطالب بخش اول زیر ذره بین بصورت پی .دی .اف روی عنوان هر مطلب کلیک کنید.

 

* فرجام عمامه

رضا مرزبان

ای که در خلوت تو بزم طرب مادام است

لول ترياک زر آماده و می در جام است

راکب "بنز" مرادی و چه خوش می رانی

فارغی کز همه سو بدرقه ات دشنام است

اين که می نوشی م ی نيست نگه کن به قدح

خون خلق است، ازين روست که خونين فام است

وان که بر حقّۀ وافور نشانی هُشدار...

 

*حرفهایی از سایه سیرجانی  سردبیر فصلنامه توشه

  سخنرانی قرائتی را وسیع در فیس بوک پخش می کنند. سوای پخش شدن عکس این آخوندک درد بزرگی را می بینی/ روی صندلی هایی آراسته جماعت بی مغزتر از آن صندلی ها نشسته اند ولی نه آراسته/ چادر و ریش لباسشان هست/ و با گفته های آخوندک حال می کنند/ همان آخوندکی که این سی سال  در تلویزیون البته درخشیده! و همچنان می گوید " ما هستیم".. با این جماعت  "ما" چگونه رقم می خوریم؟ اینها هموطن هستند؟ اینها هم زبان هستند؟ اینها چه هستند و ما که هستیم؟...

توشه 3 منتشر شد.برای همکاری واشتراک با  سایه سیرجانی تماس بگیرید.

sayeh@saidisirjani.com

*بخاطر بیاور!

اطلاعیه کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی بمناسبت فرا رسیدن یادمان زندانیان سیاسی جانباخته در تابستان 1367

هم میهنان! آزادگان!

 تابستان سال 1367 یکی از مخوفترین و سیاهترین جنایات علیه مردم کشورمان بوقوع پیوست. با پایان جنگ خانمانسوز 8 ساله  و بدنبال  فتوی مخفی خمینی و در سکوتی مرگ آور هزاران زندانی سیاسی که  سالهای  اسارت را در زندانهای مخوف حاکمان  سپری میکردند در فاصله زمانی کوتاهی به جوخه اعدام سپرده شدند.

 بیدادگاه های چند دقیقه ای و ضربتی تشکیل شدند و زندانیان را در نهایت بی حقوقی تفتیش عقاید و بکام نیستی فرستادند. حاکمیت که رهبر آن خمینی – رئیس جمهورش خامنه ای – نخست وزیر آن میرحسین موسوی و رئیس سپاه پاسداران آن رفسنجانی بود در هماهنگی کامل  چوبه های دار زندانیان سیاسی را برافراشتند و اجساد آنان را در گورهای جمعی از جمله گلزار خاوران دفن کردند.

جنایت علیه انسانها و بویژه روشنفکران و مخالفان سیاسی از آغاز تا کنون پیشه رژیم مذهبی حاکم است.  اما قتلعام زندانیان سیاسی  در تابستان 67 به اتهام دگر اندیشی و مخالفت با استبداد حاکم از جمله وحشیانه ترین جنایات آنان علیه مبارزان راه ازادی و برابری  بوده است.

*همزمان با سالگرد جنایت های نظام اسلامی در سالهای 67 نمایش مستند"ترور در برلین"کار ارمان نجم آغاز می شود.

CIEF کلوپ فیلم سازان ایرانی و اروپایی در سال جدید فیلم مستندی را به کارگردانی ارمان نجم با نام ترور در برلین به مدت هفتاد دقیقه تولید و اماده پخش کرده است. این فیلم نگاهی از شروع تا پایان به یکی از جنجالی ترین نمونه های تروریسم حکومتی جمهوری اسلامی ایران،و نقش برجسته ترین مقامات سیاسی و مذهبی ان،از زبان شاهدان عینی است.این فیلم برای اولین بار در اپریل ۲۰۱۰ در هشتمین جشنواره سینمای ایران در تبعید در پاریس به نمایش در آمد.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی(1979) در ایران، دهها شخصیت سیاسی یا فرهنگی، دردرون وبیرون ایران، به قتل رسیدند. اولین قربانی(در خارج) شهریار شفیق، افسرپیشین نیروی دریایی ایران، در (7 دسامبر 1979) در پاریس، به هنگام خروج ازخا نه مادرش، به ضرب دو گلوله به قتل رسید. وآخرین قتل (در اروپای غربی)، ترور دکتر رضا مظلومان در تاریخ 27 مه 1996 ( پاریس) بود.

سینمای آزاد وخوانندگان

*نشریه سینمای آزاد به تدریج  کامل وکامل تر می شود! و چرا علامه زاده برای سینمای آزاد پرونده سازی می کند؟

 سینمای آزاد  تنها نشریه سینمایی در تبعید است. این شاید در وهله اول مسئله قابل تاملی نباشد اما وقتی بیشتر به  نحوه انتشار این مجله ، دقتی که در انتخاب تک تک مطالب آن می شود  ( توجه کنید به وسواسی که برای طراحی مطالب تکنیکی در پی.دی.اف به کار میرود)  و ایستادگی و مقاومت سینمای آزاد در برابر صادرات سینمایی جمهوری اسلامی  و دلال ها و کارچاق کن ها وآرایشگران آن...

* یک نقد خوب از مهستی شاهرخی

همکاری خانم مهستی شاهرخی با سینمای آزاد بسیار مغتنم است. واین بار مهستی یک نقد و بررسی دقیق وآگاهی دهنده در باره کیارستمی کارگردان فرصت طلب نوشته است. نقد وی  به گمان من یکی از بهترین نوشته هاست در باره کیارستمی و نحوه کارش.

*شجریان در ربنا داستان خرافی اصحاب غار را می خواند.

ربناي اول، ســــــــــــوره آل عمران - آيه شماره 8

متن عربي :

رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ

ترجمه فارسي :

بارالها ، دل هاي ما را به باطل ميل مده پس از آنكه به حق هدايت فرمودي ، و به ما از لطف خويش اجر كامل عطا فرما كه همانا تويي بخشنده بي عوض و منت .

ترجمه انگليسي:

lord, do not cause our hearts to swerve after you have guided us. grant us your mercy. you are the embracing giver

 

لینک ها

 *سایت مرتبط با اطاق گفتمان سیاسی / اجتماعی در پالتالک( مدیر پرواز)

 

http://goftemanse.blogspot.com

 

 *باشو غریبه کوچک . وبلاک مهستی شاهرخی ( چشمان بیدار)

http://chachmanbidar.blogspot.com

 

*با امضای متن زیر اعتراض شدید خود را از شرکت رضا خلیلی دیلمی نماینده حزب مُدِرات سوئد در نشست رژیم قرون وسطایی جمهوری اسلامی ایران نشان دهید.

http://www.harkat.net

*تداوم رهبری یا اعلام بی طرفی رامین كامران

http://iranliberal.com/Maghaleh-ha/Ramin_Kamran/Bitarafi.htm

 *بزودی در تلویزیون کوموله شروع می شود

 30 سال سینما در جمهوری اسلامی یک پژوهش از بصیر نصیبی

http://www.tvkomala.com

آذر درخشان ( سایت گزارشگران) *

زنی در مرکز کشمکش سیاست های داخلی و بین المللی جمهوری زن ستیزاسلامی

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=10434&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=f6559c5b4d

 

بخش دوم زیر ذره بین (برای خواندن مطالب بخش دوم به صورت پی.دی.اف  اینجا را کلیک کنید)

* آیا افتخاری جا نشین شجریان می شود؟!

 وقتی هنرمند مردمی، به قاتل مردم افتخار می کند به خصوص که نامش هم  افتخاری باشد!!

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در مرکز همايش هاي صداوسيما و با حضور مديران، سردبيران و خبرنگاران اصحاب رسانه برگزار شد،علی رضا افتخاری به گرمي آقاي احمدي نژاد را در آغوش کشيد و گفت ، آقاي رييس جمهور دوستت دارم.(؟!؟)

اين استاد موسيقي(!) و خواننده مشهور کشور باتبريک روز خبرنگار به تمامي اصحاب قلم افزود: اين حرف را ازروي خودستايي و تکلف نمي گويم بلکه ازدلم برخاسته و حرف دل من است)...

*خودشان اعتراف می کنند!

 خبرگزاری مهر گزارش میدهد!

 وضعیت سینما جمهوری اسلامی با 1500 جایزه از جشنواره های جهانی

 استان خوزستان به واسطه صنعتی بود و نخستین محل پیدایش نفت در کشور از اولین مناطق ایران به شمار می رود که سالن های سینما در آن اقدام به نمایش فیلم و جلب مشتاقان سینه چاک پرده نقره ای و تصاویر متحرک کردند.

اکنون بیشترین دغدغه ای که در استان خوزستان در بخش سینماها وجود دارد این است که 17 شهرستان و تعداد قابل توجهی از شهرهای بزرگ استان که هنوز به شهرستان تبدیل نشده اند فاقد سینما هستند که این موضوع این شهرستان را مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

در برخی موارد پیش آمده که بعضی مدارس برای نمایش فیلم برای دانش آموزان خود اقدام به اعزام آنها به سایر شهرها و تحمل مسافتی حدود 150 کیلومتری می کنند که این مسئله به هیچ وجه خوشایند نیست...

*ایا فقط دولت  امنیتی احمدی نژاد از سانسور دفاع می کند ویا روشنفکران همراهش بوده اندوهستند؟

حميد شاه آبادي، معاون هنری وزارت ارشاد که تازه به اين مقام منصوب شده است، امروز به خبرنگاران گفت که از سانسور دفاع مي‌کند و نفس وجود آن را لازم مي‌داند. به گفته آقای شاه آبادی اين کار لازم است تا از تئاتر و هنر به صورت کافی و لازم «صيانت» شود.

آقای شاه آبادی که در نخستين نشست خبری خود با خبرنگاران حاضر گفتگو مي‌کرد گفت که مساله سانسور، که مسئولان جمهوری اسلامی با عنوان «مميزی» از آن ياد مي‌کنند، يک کار کامپيوتری نيست و به هر حال ممکن است که سليقه‌های شخصی هم در آن وارد شود اما گفت که او تلاش مي‌کند اين سليقه‌ها کم شوند و قانون، جايگزين سليقه شود...

*جمهوری اسلامی شبکه وان را هم  با باج خرید!

 مدیر ارشد شبکه فارسی‌وان:

آماده همه نوع همکاری با صداوسیما هستیم

سینمای ما -  ما این آمادگی را داریم که هرآنچه را که مایه نگرانی است وهر سوژه ما که ضد ارزشی هست را برداریم، حذف کنیم و برنامه‌های مشترکی را جایگزین کنیم. این آمادگی را داریم که با صدا وسیما برنامه‌های مشترک تولید کنیم. مثلا به جای ویکتوریا بیایم سریال مولانا را بسازیم، به جای سریال همسایه‌ها بیایم از زندگی رودکی، سنایی وسایر مشاهیر بزرگ ایران مستند سازی وسریال سازی کنیم....

*در سریال های صدا وسیمای ضرغامی زندان های مخوف جمهوری اسلامی به هتل 5 ستاره تبدیل می شود!

در سریال نون و ریحون پسر به دیدار دختر مورد علاقه اش که در زندان است می رود. پسر: چرا هر کی میره زندان عابد و زاهد میشه؟ دختر: آخه اینجا با عزیزان بازجو !!جلسات مباحثه خیلی دوستانه ای داشتیم که به فهمیدن مشکلاتم کمک کرد. پسر: لاغر شدی؟ دختر: رژیم گرفتم. البته دکتر هم به وعده های غذایی سرکشی میکنه و غذاهای پرچرب و با کالری بالا رو از وعده های غذایی حذف میکنه. اگه بهت بگم اینجا شیشۀ نوشابه ای که توش نوشابه باشه ندیدم دروغ نگفتم. کاملا حواسشون هست، اینجا نوشابه غدقنه، دوغ میدن. 

اگر باور نمی کنید همین قسمتو خودتون  توی یوتیوب ببینید

http://www.youtube.com/watch?v=0mcgfv81Rg0