You should install Flash Player on your PC

 زیر ذره بین / شماره 43

 آرشیو

 خانه نخست

      

 

 بازگشت نظام حمهوری اسلامی به سالهای  طلایی دهه  60 و کشتار دسته جمعی امام خمینی

یاد

 فرزاد کمانگر – شیرین علم هولی – مهدی اسلامیان – فرهاد وکیلی – علی حیدریان

و دیگر جانباختگان راه رهایی گرامی باد.

 

برای خواندن بخش اول زیر ذره  بین بصورت پی.دی .اف روی عنوان هر مطلب کلیک کنید

 

* سحن این ماه

 (ویژه نامه گرامی داشت باربد طاهری)

 ...برگردیم به ابتدای سخن این ماه ، اعدام این مردان وزنان دلیر که به کلیت نظام آدمکش جمهوری اسلامی نه گفتند وبه چوبه دار بوسه زدند واکنش بسیار برانگیحت و بار دیگر به خوش باوران نیز ثابت کرد که مردم ما برای رهایی راهی ندارند جز مبارزه انقلابی با کلیت این نظام جبار وهمین راهی بود که باربد عزیز ما هم برگزید وتا واپسین لحظات عمرش بدان وفادار ماند... 

 

* اطلاعیه ها وگزارش های مرتبط با خاموشی ی باربد طاهری

 اطلاعیه سینمای آزاد، اطلاعیه کانون نویسندگان ایران در تبعید، دو اطلاعیه از کانون حمایت از سینمای زیر زمینی ی ایران. گزارش بی بی سی وگزارش voa

 

*هنر های نمایشی ج.ا آبروی کارگردان سوئدی را خرید یا آبروی ج.ا را پیش سوئدی ها برد؟

 

اما نفهمیدیم چرا آبروی آقا رضا پیش سوئدی ها ریخته است؟ آیا همه سوئدی ها رضا کیانیان را می شناسند؟ اتفاقا اگر مستر «یون فوسه »آدم مهمی باشد اینقدر مهم که همه سوئدی ها هم به اهمیت وی پی برده باشند. این اقدام هنر های نمایشی آبروی رژیسور سوئدی را خریده است. او را از سفر وهمکاری با بی آبرو ترین نظام دنیا معاصر که احمدی نژاد نامی نقش رئیس جمهور را در آن بازی می کند ورهبر ش یک قاتل بی رحم است نجات داده است .پس باید از رئیس محترم هنر های نمایشی که رضا کیانیان برای احتیاط نامش را هم قید نمی کند سپاسگزار هم بود چرا که نا خواسته برای «یون فوسه» ودیگر سوئدی ها آبرو داری هم کرده است!!.

 

*هادی و صمد “آقا”، ده سال بعد"

فرامرز شیراوند روشنگر

 بنظر میرسد که در دوری جستن از این شب آشفتگی است، که طیف نشریه شهروند و همکاران، احتمالا به میمنت "سفره ابوالفضل" خواهر شیرین عبادی، به دیدن نمایش نیامدند. شگفت آور است که این "طیف" حتی "خبرنگار طرح کادی" خود که نه تنها "توده ای" نیست بلکه از "مرکز مطالعات ایرانشناسی تورنتو" بورسیه ای هم دریافت نمیکند و تابستانها چون "پناهندگان جان در خطر ایرانی!" به "ایران" هم نمیرود، را به دیدن این نمایش نفرستادند. باید معجزه ای از نوع "ضدامپریالیستی" در کار باشد!

میبایست که مشتاقانه به دیدن نمایشات "هادی و صمد “آقا” رفت، در برابرشان به پا خاست و با شور و عشق از صمیم قلب برایشان هورا کشید و کف زد...

 •ایمیل ها

 

 بي مقدمه. ستاره از تهران

هيچيك از مردان سياسي يا حتي زنان سياسي، هرگز نميپذيرند كه اشتباه كرده اند يا اشتباه ميكنند حتي آنهايي كه عضو حزب يا گروه يا طرفدار نظام خاصي بوده اند و بعد تغيير عقيده داده اند، آنها نيز اعتراف نميكنند كه "اشتباه" ميكرده اند بلكه توجيهي برايش ميسازند...

 

*دوست گرامی سردبیر سایت سینما آزاد  

متاسفانه از زمانیکه مطالب  را در فرمت پی دی اف در سایت قرار میدهید، دسترسی به مطالب جهت باز چاپ و استفاده غیر ممکن شده است – بویژه مطالب سینمای آزاد. خواهشمندم فرمت دیگری را انتخاب کنید. 

به امید پیروزی و تندرستی 

فرامرز شیراوند 

مدیر تحریریه 

ماهنامه روشنگر

 توضیح  ما به دوست و همراهمان فرامرز...

* فیلم کیارستمی در کن هو شد!

پرویز جاهد سینمابنویس متمایل به سینمای جمهوری اسلامی می گوید:

* ...اماجاهد نمیگوید وقتی فیلمی را تماشگران کن که تماشکران عادی سینما نیستند هو می کنند چرا شانس نخل طلا دارد؟ البته همانگونه که گفتیم تمام برنامه چینی ها برای جور کردن نخل طلا   فراهم شده اگر  هم سرشان به سنگ بخورد شاید حانم ژولیت بینوش* را کامیاب کنند.

* این متن قبل از اعلام جوایز نوشته شد ودر لحظاتی که محله می بستیم با اعلام جوایز مشخص شد که پیش بینی ما درست بود کوشش  برای  نخل طلای دوم  بی نتیجه مانند اماخانم ژولیت خانم به نوایی رسید. ما در مطلب جداگانه تمام مسایل در ارتباط با کن امسال را مطرح خواهیم کرد.

* این هم اظهار نظر مسئول امور  سیتمایی دولت مهروز کودتایی  و واکنش جهان نیوز

« آقای شمقدری بعد از ملاقات با مدیر کن خطاب به ژیل ژاکوب فرموده بودند "با تلاش ما حکم آقای پناهی تغییر کرد" »

لینک ها »»»

* انگلستان میخواهد کیانا فیروز  سینماگر همجنسگرای ایرانی را دیپورت کند  برای امضا  حمایت از کیانا اینجا را کلیک کنید

http://www.petitiononline.com/mod_perl/petition-sign.cgi?kianaf

* وبلاگ آزاده سپهری

 گروهی در فیس بوک فراخوان داده که همه ی طرفداران آزادی بیان، محمد را به تصویر بکشند و آن تصاویر را منتشر کنند.

http://azadeh-sepehri.blogspot.com/2010/05/blog-post_5525.html

*جمهوری قاتلان (وبلاگ چشمان بیدار مهستی شاهرخی)

 استقبال پر  شور از قاتل دکتر شاپوزبختیار با تصاویر متعدد

http://chachmanbidar.blogspot.com

* نظر خواهی سایت گزارشگران از جابر کلیبی در باره وضعیت وموقعیت جنبش

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=9475&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=ecb1823318

*-در پستخانه هپلی 24 طنز سیاسی

 http://iranliberal.com/Tanz/Hapali 24.htm

.......................................

 *برای خواندن تمام مطالب بخش دوم ( به صورت پی.دی.اف) بر روی عنوان بخش دوم کلیک کنید

بخش دوم »»»

محض اطلاع یا محض خنده

(خبر مهم و خبر اول وبلاگ علامه زاده!)

محض اطلاع

«دارم آماده می‌شوم بروم در استودیوئی در آمستردام تا در برنامه امشب تفسیر خبر تلویزیون صدای آمریکا شرکت کنم. موضوع بحث اعدام‌های اخیر، جشنواره کن، و وضعیت دردناک بهائیان در ایران است»

*  منتظر گزارش های بعدی این حادثه مهم و سرنوشت ساز هستیم... حرکت از منزل، با چه  وسیله نقلیه ای؟ ،کی به استودیو میرسد  وارتباط استودیو ی آمستردام  با ویس آو امریکا، بر قرار می شود؟    بعد تست تصویر و صدا وسرانجام  افتخار این گفتگو را کدام  یک از وُیسی  ها (VOA)  بعهده دارند؟ 

 

* ستایش مدیر بنیاد فارابی منتخب دولت کودتایی! از کیارستمی ، مقدمه چینی برای  اجرای نمایش نامه اعتراض سیاسی به   احمدی نژاد با شرکت ژیل ژاکوب ،کیارستمی.و ژولیت بینوش.

حضور کیارستمی در کن افتخار ایران (بخوانید ج. ا ) است

فرهنگ  سینما  - مدیرعامل بیناد سینمایی فارابی با اعلام این خبر که چتر سینمای ایران امسال هم در بازار فیلم جشنواره کن برگزار میشود، حضور عباس کیارستمی را در کن افتخاری برای سینمای  ج. ا دانست: عباس کیارستمی کارگردان صاحبنامی است که همه او را با توجه به سابقه فیلمسازیاش به عنوان سینماگری ایرانی  ( بخوانید به عنوان سینماگری حامی کلیت نظام می شناسند بهمین دلیل او قلبش را میدهد به احمدی نژاد ورایش را به رفسنجانی) میشناسند و طبیعی است کیارستمی فیلمهای بعدی خود را به فراخور قصهاش در ایران میسازد. بدیهی است بنیاد فارابی نیز حمایت خود را از فیلمسازانی همچون کیارستمی دریغ ندارد.»...

* واکنش مسعود فراستی به  تمجیدهای اهل سینما از "کپی برابر اصل" ساخته عباس کیارستمی

من ایرانی نیستم، پس هستم!

سینمای ما- «اختصاص عنوان بهترین فیلم جشنواره کن به «رونوشت برابر اصل» شاید زودهنگام باشد اما این فیلم اثر کیارستمی است و...» این جمله گهر‌بار متعلق است به یک فیلمنامه‌نویس ایرانی که شیفته فیلمساز «جهانی شده» اما! دیگری (یک تهیه‌کننده ایرانی ) می‌گوید: «کیارستمی تاریخ سینمای ایران است» و مقام مسئول سینمایی نیز می‌فرماید: «وقتی فیلم از فیلمسازی وطن‌دوست در جشنواره کن به نمایش درمی‌آید، تفاوت چندانی با نمایش فیلم ایرانی در این جشنواره ندارد.

وطن‌دوست بودن فیلمساز جهانی ما چگونه - با کدام فیلم یا فیلم‌ها- به این مقام عالیرتبه ثابت شده؟

  *چاپلوسی وخوش رقصی پرویز نوری سینمابنویس وفیلم چرخان سالهای دور برای فرصت طلبی های کیارستمی

سینمای ما- پرویز نوری: اگر هم نخل طلا نمی‌گرفت، اگر هم در همه جشنواره‌های دنیا شهره نمی‌شد و اگر هم این همه تحسین و تمجید جهانی را برنمی‌انگیخت بازهم کیارستمی بود. فیلمسازی یگانه با نگاهی یگانه و با سبکی یگانه از اصل سینما..هر فیلم بعدی‌اش، گامی به جلوست و با «شیرین» که به نظرم اثری خارق‌العاده است- نشان داد جدا از تسلط بر مدیوم سینما، از جرأت و جسارتی بی‌مانند هم برخوردار است.بنابراین، زیاد به جشنواره کن و اینکه درباره فیلم جدید او «کپی برابر اصل» چه واکنشی نشان خواهند داد و در مسابقه است یا نیست، محل نگذارید.

برای ما کیارستمی همیشه کیارستمی است....

 

* علی نصیریان از تحولات  تئاتر دولت کودتا! می گوید انهم با چه ربان آمیحته به چاپلوسی

علي نصيريان عضو هيئت داوري نهايي ششمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي در واكنش به گزارش روزنامه اي در خصوص «غربت مضامين ديني در جشنواره رضوي» عنوان كرد: آثار نمايشي جشنواره رضوي سرشار از معنويت، زيبايي و باورهاي ديني است.

وي خطاب به گروه هاي نمايشي گفت: نبايد نشانه هاي فيزيكي دين را نشان دهيم، وقتي چيزي به سمت و سوي انسانيت مي رود ديني است. وقتي مسائل انساني، ايماني و باورهاي عاطفي و تعلقات روحي مردم مطرح مي شود يعني اثر ديني است...         

* گلشیفته فراهانی  ، بار دیگر تا اطلاع ثانوی مغضوب شد.

هشدار وزير ارشاد به تضييع كنندگان اعتقادات مردم

وزير ارشاد هشدار داد با تضييع كنندگان باورها و اعتقادات اسلامي مردم برخورد مي كنيم. حسيني در مصاحبه با خبر آنلاين گفت: در حوزه سينما، موسيقي، كتاب و هنر ضوابط خاصي پيش بيني شده تا با افرادي كه در فراسوي مرزها با فعاليت هاي هنري درصدد ضربه به نظام و تضعيف باورها و اعتقادات مردم هستند برخورد شود. وي درباره قرار همكاري يكي از هنرپيشگان سينماي ايران( شایعه همکاری گلشیفته با مرجان ساتراپی) با كارگردان فيلم ضد ايراني! پرسپوليس گفت: ...