You should install Flash Player on your PC

مجموعه دروغگو ها

 آرشیو

 خانه نخست

بصیر نصیبی

  مجموعه دروغگو ها*

شبه نمایشنامه در 3 پرده

 

هالیود در کنار پنتاگون وسیله مسخ انسانهاست

سید محمد خاتمی به هنگامی که وزیر سانسور رژیم بود

 گفتم :

 چی شده باز زنگ میزنی نکنه این دفعه دیگه  میخواهی از شهامت هیئت سینمایی هولیود برام بگی ؟

گفت: نه بابا دارم از حیرت شاخ در می یارم

 گفتم : فکر میکنی هنوز شاخ در نیاوردی، آینه بدم خدمتتون؟

گفت :آخه ببین چند روز پیش بود که خبرگذاری های حکومتی اندر مضار هولیود فاسد. قلم فرسایی می کردند وایرنا نوشت:

«مراسم سالانه اسکار که ظاهرا براي تقدير از دست اندرکاران سينماي هاليوود و جهان برگزار مي شود به ميداني براي تبليغ انحرافات جنسي تبديل شده است. در مراسم امسال که بامداد دوشنبه به وقت تهران پايان يافت "شون پن" بازيگر سينماي هاليوود به سبب بازي در فيلم "ميلک" اسکار بهترين بازيگر مرد را دريافت کرد. "ميلک" يک سياستمدار آمريکايي است که انحراف جنسي داشته و به قتل مي رسد.

"شون پن" و "داستن لنس بلک" نويسنده داستان زندگي اين سياستمدار آمريکايي که داستانش اسکار بهترين فيلمنامه را بدست‌آورد در اظهارات خود در اين مراسم از مخالفان همجنس بازي و ازدواج همجنس بازان در آمريکا خواستند در نظرات خود تجديد نظر کنند.

گفتم :البته بمانند که همین آقای شون پن در دوران پر افتخار شبه اصلاحات به ج.اسلامی سفر کردودر نماز جمعه حضور یافت وبا دزدو قاتل سرگردنه رفسنجانی عکس یادگاری گرفت. اگه بخواهیم تاریخچه حضور هنرمندان در دار الخلافه و به دعوت آخوندها را،مرور کنیم سخن به دارازا می کشد، بهتر اینکه به نقل مسایل همین 3 یا 4 ماه پیش تا سفر سفیران بلند پایه سینمایی به ج. اسلامی بسنده کنیم.

گفت:

پس پرده اول نمایش را آغاز کنیم با بازی گلشیفته فراهانی در فیلم«مجموعه دروغ‌ها» ساخته ريدلي اسكات.

گفتم: خب من اصل ماجرا را در همان وقت مطرح کردم هر چندتکرار آن، هم برای خودم وهم خواننده آگاه ملال آور است.اما برای اطلاع کسانی که از همه این اتفاقات برداشت هایی داشته اند که از طریق سایت ها ورادیو تلویزیون ها دریافت کرده اند به ناچار وبطور خیلی خلاصه این اتفاقات را مرور می کنیم .

گفت: تو ادعا داشتی که اصلا این خانم با اجازه مقامات در این مجموعه بازی کرد پس اون همه سر وصدا، بگیر وببند وتهدید از چه بابت بود تا اون جا که وزیر ارشاد فرمود زیر پا لهش می کنیم؟ (یعنی می کشیمش )

گفتم: من ازخودم ادعایی را مطرح نکردم بلکه گزارشها ونوشتار های مطبوعات داخلی را به هم ربط دادم در حاشیه اضافه کنم من روانشناس مسایل اجتماعی نیستم اما با تاملی که به خصوص در مورد جوانانی که در ج. اسلامی به دنیا آمده اند ویا در سنی بوده اند که رشد فکریشان در حکومت زیر سلطه آخوند شکل گرفته، داشته ام به این نتیجه رسیده ام که خانواده در تعلیم و تربیت بچه ها خیلی بیشتر از جوامع بازتاثیر داشته است. چون محیط هم به شدت آلوده به فسادودزدی و دروغ ،حقه وکلک شده. خب نسلی هم که در این محیط رشد می کند اگر سالهای شکل گیری شخصیتش در خانواده  ای باشد که خود در بافت حکومت بوده اند ویا برای حفظ بقای خودشان دایم تظاهر به تقدس، خدا داری ،روزه داری، نماز خوانی.حجاب داری می نماید بچه دو شخصیتی بار می آید وبعد دروغ وتظاهر وزندگی با ماسک هم بخشی از شخصیت او می شود. از استثنا ها که بگذریم نمونه های بسیاری در اجتماع می توانیم سراغ کنیم که فرزندان همان راه والدین را رفته اند. دختر ها وپسر مخملباف همان محسن مخملباف هستند که فقط فاصله سنی با پدر دارند. در ماجرا های هنری /سیاسی این چند ماه  هم همه حادثه سازان دایم دروغ گفته اند.

 گفت: خب گلشیفته رفت وبدون اجازه در فیلم امریکائی بازی کرد.

 گفتم :من به دقت مسایل سینما را در جمهوری اسلامی تعقیب می کنم واز لابلای همان مطبوعات داخلی تحت کنترل هم می شود بسیاری از واقعیت هارا بیرون کشید. با یکی ار دوستانم تلفنی صحبت می کردیم. گفت :

در جریان انتخابات هستی؟ گفتم:

 بله از طریق کیهان شریعتمداری . گفت:

 چطور تحمل می کنی؟ گفتم:

 چاره ای نیست. کیهان آئیه رژیم ج. اسلامی است وروزی نامه های دوم خردادی آن روی سکه قلب ولایت فقیه اندمنتها ریاکارانه ماسک تحول خواهی به چهره کریه خود زده اندآن گونه روزی نامه ها بیشتر ار روزی نامه شریعتمداری آزار می دهند.

 بگذریم همان موقع که زمزمه هایی شنیده شد که قرار است خانم در مجموعه دروغ ها ظاهر شود این خبر راهم مطبوعات حکومتی منعکس کردند که خانم با اجازه وزارت ارشاد در این مجموعه حضور پیدا می کند. سایت انتخاب هم نوشت:

«پس از گزينش گلشيفته فراهاني براي بازي در فيلم، سازندگان، تغييراتي در فيلم نامه‌ي اوليه داده‌اند تا حضور فراهاني در فيلم با موازين ويژه‌ي قانوني ايران در تضاد نباشد»

.فیلم هم ساخته شد خانم هم بعد از بازی غیر شرعی در فیلم خوشبختانه بدون هیچ مزاحمتی در ج. اسلامی به گفته خودش خوش میگذراند ،منتها بعد از مدت کمی خبر اولیه از روی سایت ها غیب شد و شکل ماجرا تغیر کرد.

 گفت:

 اول گفتند خانم ممنوع الخروج است.

گفتم: بعد معلوم شد این اظهار نظر هم دروغ بوده است، ممنوع الخروج بودن خانم هم از نوع ممنوع الخروجی هایی است که بدون هیچ مانعی خارج می شوند واینحا هم به برکت ونعمت می رسند. این خانم برای شرکت در مراسم نمایش فیلم از مرز رسمی ج. اسلامی خارج می شود وخودش را به هولیود می رساند وآنجا ادعا می کند که اوهم مثل شیرین عبادی حجاب ندارد اما در ج. اسلامی که هست به فرامین آخوندها به ناچارگردن می نهد.

 گفت : بله همین خانم در پاریس وقبل از سفر به امریکا با همسرش با سردلال سینمایی ج. اسلامی ملاقات می کنندودر این گزارش خانم ،همه حرف ها پیرامون ممنوع الخروج بودنش را تکذیب می کند. سر دلال جریان این ملاقات را به دارالخلافه گزارش می کند. اما چرا عکسی که از این خانم وهمسرش در کنار سر دلال مخابره می شود خانم در پاریس هم با حجاب اسلامی رویت می شود؟

گفتم: لابد تشخیص داده است که تشعشع مویش برای سردلال منع شرعی دارد.

 و حالا این مورد را که ایشان دروغ گفته اند ویا تقیه کرده اندرا  بیاد داشته باشید تا موارد دیگر را خدمتان عرض کنم.

 گفت:بعد گفته می شود ایشان دیگر پناهنده شده اند واین دوره ایست که اپوزیسیون امکانی پیدا می کند تا با ستایش از شهامت گلشیفته خانم به وظابف ضد حکومتی خود به بهترین وکار ساز ترین شیوه عمل کند.البته هدایت جریان تشنه اینگونه افتخارات هم مثل همیشه بعهده دکتر علیرضا نوری زاده است.اما این دوران هم چندان پایدار نیست چون گلشیفته خانم که در مصاحبه با نيويورك ديلي نيوز فرموده بود :

«من به خاطر اين فيلم دردسرهاي زيادي كشيده‌ام. مقامات ايراني، گذرنامه مرا گرفتند و نيروهاي امنيتي بارها از من بازجويي كردند»

 ناگهانی ماسکش را تغیر می دهد در جلسه ویژه نمایش فیلم مهر جویی آب پاکی می ریزد روی دست مبارزین ضد رژیم ومیفرماید:

«به هر حال من همیشه یکی ازافتخاراتم این است که بتوانم یک سفیر خیلی خوبی برای ایران( ج.اسلامی) باشم برای اینکه به شدت عاشق ایران (نظام ج. اسلامی) هستم و مطمئنم هیچکس به اندازه من برای ایران( جمهوری اسلامی) تبلیغ نکرده و نخواهد کرد. من همیشه گفته ام که ایران( تحت سلطه رژیم ولایت فقیه )بهترین جایی است که یک فرد می تواند در آن زندگی کند و جایی است که یک نفر می تواند خوش(! )بگذراند. در هر شرایطی و فردا هم همه چیز را مشخص می کند که چه خواهد شد. به هرحال من با پاسپورتم از ایران(پاسپورت ح. اسلامی  ) آمده ام و انشاءالله با همین پاسپورت هم به ایران( دار الخلافه) بازخواهم گشت.»

گفت: پس چرا همان وقت مشاور اندیشمند رئیس جمهور مردمی اعلام نکردند که ایشان مشکلی ندارند ومی تواند به بهشت برینی که آخوند ها ساخته اند برگردند؟

گفتم: صبر کن این نمایشنامه 3 پرده دارد آنچه برایت تعریف کردم مربوط به پرده اول بود که داریم پشت سر می گذاریم تا برسیم به پرده دوم.

هر چند گلشیفته خانم ایران اشغالی را جائی میداند که یک نفر واقعا میتونه خوش بگذرونه ،البته نمیگه پس چرا جوونا اینقدر خودشونو به این در واون در می زنند تا از این بهشت بگریزند یعنی خوشی زیر دلشون زده ؟اما هنوز خانم مغضوب نمایانده می شود وقرار است شخصا آقای وزیرمحترم سانسور احمدی نژاد زیر پای مقدسشان لهش کنند.

 گفت :بعدروزهای جشنواره فجر فرا می رسد خانم هم که هنوز متمرد و از خوارج محسوب می شود ، فیلم به خاطر الی هم که خانم گلشیفته در آن بازی کرده توقیف است. اما همان زمان که فیلم را به بهانه توقیف بودن از لیست فیلمهای جشنواره فجر حذف کرده اند ،خودشان فیلم را همراه با یک گروه مجهز خبرنگار وعکاس به برلین فرستاده اند.

گفتم - بله هیچ فیلمی بدون اجازه، صلاح دید وخواست ج. اسلامی نمی تواند در هیچ جشنواره ویا رویدادی خارج از ایران شرکت کند. اگر کارگردان فیلم ویا هر کس دیگر چنین ادعایی داشته باشد حتم داشته باشید که دروغ می گوید( به عنوان این گفت و شنود توجه کنید) اینها که خودشان می داند صدای فجرشان را بقال سرکوچه هم نمی شنود . پس فیلم را میفرستند به برلین تا برای سینمای جمهوری اسلامی به خصوص در دوران احمدی نژاد که خانم مرکل صدر اعظم او را هیتلر کوچک دانسته موقعیت بسازند. میدانید فستیوال برلین امسال رودر بایستی را کنارگذاشت ورسما پروپاکاندا فیلم سفر های احمدی نژاد را هم نشان داد.

گفت :به نظر تو فیلم به خاطر الی شایسته هیچ نوع تقدیری نبوده است؟

گفتم: اول اینکه برای من که ده ها مقاله وچند پژوهش وچند کتاب در مورد بهره سیاسی رژیم های سرکوبگر ازسینما نوشته ام وسخنرانی ها ومصاحبه های بسیاری داشته ام توجهم به بهره های سیاسی ای است که ج. اسلامی از سینما می برد نه ارزش های هنری فیلمهای سینمای جمهوری اسلامی واگر این فیلم شاهکار سینما هم باشد ذره ای در قضاوت من تاثیر نخواهد گذاشت.خب اگر کسی برای نمونه به بهره سیاسی از ورزش استناد می کند که دیگر برایش مطرح نیست کدام فوتبالیست بهتر بازی می کند یا فلان گل خوب در زمین رقیب نشست ویا نه.علاوه برمن رضا علامه زاده قبل از اینکه تغیر موضع بدهد در کتاب سراب سینمای اسلامی وپرویز صیاد در کتاب سینمای در تبعید ودر سخنرانیهایش هم با همین دید به سینمای جمهوری اسلامی نگاه کرده اند. حتا صیاد پا را از این حد هم فراتر میگذارد و اعتقاد دارد هر چه فیلمهای صادراتی وفستیوالی بهتر باشند آب بیشتری به آسیاب جمهوری اسلامی می ریزند. مگروقتی آقای کسلیک به جمهوری اسلامی سفر کرداظهار تاسف نکرد که در ویترین موزه جوایز رژیم یک خرس کم است از آن پس 3 خرس به موزه افزوده شد دیگر از این واضح تر می شود همگامی رفتار کسلیک را با خواست سیاسی ج. اسلامی مشاهده کرد؟

گفت:پس همان شگرد همیشگی یعنی صدورفیلم برای جشنواره ها وبزک چهره رژیم و... ؟

گفتم:علاوه برآن روال همیشگی رفتارشان، اینجا باید طوری سرو صدا راه بیندازند که انگار فیلم به خاطر الی مظلوم واقع شده. همین کار را هم می کنندوالبته این شگردرا بارها برای تحت تاثیر قرار دادن داور ها در کن وبرلین وجاهای دیگر بکار گرفته اند. پس ما کی میخواهیم نسبت به حقه ها وکلک های آخوندها هوشیار بشویم ،30 سال کافی نیست؟

گفت: امادراین قضیه سیر حوادث به گونه متداول طی نمی شود بطور ناگهانی خانم گلشیفته سر وکله اش در برلین پیدا می شود واذعان می کند میهمان کسلیک است. مگر این خانم ادعا نکرده بود که حجاب ندارد فقط درداخل محجبه می شود؟ اما می بینیم در برلین هم با حجاب کامل اسلامی حضور پیدا می کند و همان حرفهایی که در جلسه مهرجویی گفته بود تکرار می کند

گفتم :بله دارد خودش را برای اجرای پرده دوم آماده می کند

گفت: اما هنوز هیچ واکنش  مثبتی از جانب عوامل رژیم مشاهده نمی شود.

گفتم: هیچ واکنشی نه مثبت ونه منفی.

اما همزمان بافستیوال برلین که خرس نقره ای را دستگیر وتحویل جمهوری اسلامی می شود یکباره ودر عرض 48 ساعت باند حاکم که میخواستند گلشیفته را اعدام کنند وحکم ارتدادش را هم صادر کرده بودند،شیفته او می شوند آن را به گلی تشبه می کنند که در گلستان! ولایت فقیه پرورش یافته است(به سخنان مشاور رئیس جمهور در وصف جمال وکمال خانم توجه کنید) رئیس جمهورمحبوب ومردمی هم در همین روزها دستور می دهد که فیلم را به فجر هم وارد کنند. وچند تا جایزه هم در فجر نصیبش کنند. اصغر فرهادی هم از دو خدا ، خدای سر زمین کفر وگناه- فستیوال برلین -وهچنین از خدای پاک ومقدس ج. اسلامی -فستیوال فجر- سپاسگذاری کرد.

گفت:کسی هم سئوال نمی کند که چرا همان زمان که گلشیفته خانم در لس آنجلس بود ومتن دیکته شده را هم قرائت کرده بود هیج نشانه ای از رافت وشفقت در رفتار حکومتیان مشاهده نشد؟بعد آخوندهاانقدر بخشده می شوند که رفتار واعمال کسی را که سند نجابش باطل شده و ملحد است وقرار است زیر پا له بشود را می بخشند اما 70 هزار زن رادر طرح فاشیستی به عنوان امنیت اجتماعی  به بدست گزمه های حکومتی سپرده  والتزام گرفته و  سر وصورت بدحجاب ها را خونین و مالین کرده وزهرا کاظمی را با آن شقاوت بعد ازتجاوز کشته و پزشک جوان زهرا بنی یعقوب که حجاب را هم رعایت می کرده با شقاوت به قتل می رسانند.درگزارش روزی نامه های حکومتی از اوايل بهمن ماه 35 نفر از پرستاران زن بيمارستان 1000 تختخوابي تهران را به هسته گزينش دانشگاه تهران فرآخوانده اند و در آنجا حکم اخراج ‏شان به آنها اعلام شده است. علت اخراج اين پرستاران بر اساس گزارش مذکور "عدم رعايت حجاب" و "عدم اعتقاد ‏به مباني جمهوري اسلامي" عنوان شده است.‏ به این اعمال وجنایتها  همچنین هزاران جنایت دیگر که این آدمخواران مرتکب شده اندرا می توان اضافه کردکه اینجا جای بحثش نیست.

 در همین روزهاست که باز هم بطور غیر منتطره با درخواست شمقدری مشاور هنری رئیس جمهور-چه رئیس جمهور حرف گوش کنی- مقام ریاست جمهوراز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، خواست تا موانع حضور اين فيلم در جشنواره برطرف شود. به موازات نامه احمدي نژاد و دستور صفار هرندي مبني بر اجراي مفاد نامه، جعفري جلوه، معاونت سينمايي وزارت ارشاد گفت:

"با توجه به اين كه ما از حضور فيلم "درباره الي" در جشنواره استقبال كرده و مي ‌كنيم، طبيعي است كه نظر صريح و صوابديد مقامات عالي كشور را با اشتياق اعمال خواهيم كرد كه اگر ملاحظه‌ اي هم در مورد حضور اين فيلم در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي(مگر برای شرکت در برلیناله مشکلی ایجاد شد بود!) وجود داشته است، مربوط به سطوح تصميم ‌گيري فراتر از مديران سينمايي كشور بوده است."

وبعد این اطلاعیه هم ار طریق دفتر ریاست جمهور محبوب صادر می شود

سایت انتخاب روز یک‌شنبه به نقل از جواد شمقدری، مشاور هنری محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، نوشت: «نظر آقای احمدی‌نژاد این است که خانم فراهانی همین امروز به تهران بازگردد.»البته بعد از اینکه خر شان از پل گذشت یعنی برای به خاطر الی موقعیت فستیوالی ساختند.

آقای شمقدری در ادامه با اشاره به نقش‌های قبلی گلشیفته فراهانی و هنرنمایی او در فیلم میم مثل مادر، ساخته رسول ملاقلی‌پور که به گفته او «دل میلیون‌ها ایرانی را به درد آورد» افزود: «گلشیفته فراهانی خطایی کرده و بعد پشیمان شده است( کی خانم ابراز پشیمانی کرد؟) فکر می‌کنم مسئولان جامعه اسلامی باید با سعه صدر !با این موضوع برخورد کنند.»

- به این ترتیب با انتشار این اطلاعیه پرده دوم نمایشنامه هم با موفقیت اجرا می شود ( تماشاگران برمی خیزند وبه شدت ابراز احساسات می کنند. پرده بسته می شود )

گفت : بعد..؟

  گفتم :

مسایل مرتبط با تخریب گلزار خاوران پیش می آید واین رفتاررژیم که نشانه پستی وپلشی ملا هاست انعکاس وسیع می یابد .همین طور رفتار با اقلیت های مذهبی شدت می گیرد. آزار بهائیان ابعداد جدیدی پیدا میکند . صدای اعتراض دانشجویان،زنان ،معلمان وکارگران رسا تر می شود در این شرایط به روال همیشگی باید اذهان را منحرف کنند و ناگهان نشریات وسایت های اینترنی حکومتی پر می شود از خبر بهجت بخش حضور برجستگان هولیود در درالخلافه وذهن ها همه در اشغال پرده سوم این نمایش هیجان انگیز است وسایت سینمایی حکومتی سینمای ما می نویسد:

« - حضور هیئت عالی‌رتبه اسکار در ایران، از رئیس آکادمی گرفته تا ستاره‌ای مثل آنت بنینگ و فیلمنامه‌نویس بزرگی همچون فرانک پیرسون و چند مقام سینمایی دیگر مهم هالیوود، آن هم به فاصله چند روز پس از اتمام مراسم اسکار، مهم‌ترین خبر این روزهای سینمای ایران است. آن قدر که با این بسته خبری بسیار مفصل، «سینمای ما» بکوشد شما را در جریان این اخبار قرار دهد»بعد هم هنرپیشگان سینمای جمهوری اسلامی فاطمه معتمد آریا و..عکس های جذاب در کنار فرستادگان فاسد  غرب فاسد می گیرند وخاطره  خوش وبش با شان پن را زنده می کنند.

به خصوص وقتی این بازیگران اسلامی در کنار آنت بنینگ هنرپیشه معروف هالیوود و بازیگر نقش اول فیلم «زیبای آمریکایی» باآن سکانس های باز وبی پروا جلوی دوربین  عکاسان ج. اسلامی لبخند می زنند در حقیقت به ریش مردم اسیر ایران می خندند وماهیت یک سیستم ریاکار وچند چهره را به نمایش میگذارند.

 گفت:

گفته شدکه اینها برای ایجاد کارگاه های فیلم سازی وآموزش به جمهوری اسلامی سفر کرده اند!

 گفتم :

بله همانقدر که سفرشرودر صدر اعظم پیشین آلمان غیر سیاسی وبرای افتتاح یک مرکز پزشگی بود سفر این هیئت هم برای آموزش سینماست!- باز هم توجهت را به عنوان این مطلب جلب میکنم -منتها دروغ آرایشگران حکومت ،اسلامی است که می شود تقیه و دروغ این هیئت البته سیاسی. حتا در دعوا های باند های حکومتی بخشی از واقعیت حضور اینان نمایانده می شود وکیهان شریعتمداری می نویسد:

«چند روزی است که یک هیئت سرشناس از سینماگران آمریکایی از جمله «تام پولاک» رئیس کمپانی یونیورسال و سد جنیس (سد گانیس) رئیس آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا-اعطاکننده جایزه اسکار- و آنت بنینگ هنرپیشه معروف هالیوود و بازیگر نقش اول در فیلم «زیبای آمریکایی» و... به ایران آمده اند. برخی از اعضای این هیئت، از جمله جنیس، از سیاستگذاران اصلی هالیوود و در آمریکا دارای مقام رسمی در حد یک وزیر است. او بدون کمترین مانع و هر وقت بخواهد می تواند با عالی ترین مقامات آمریکایی دیدار کند. او طی چند سال اخیر با جرج بوش، سناتورهای آمریکایی- از هردو جناح بازها و کبوترها-  و اعضای دیوان عالی آمریکا  ملاقات های  پی در پی داشته است. وظیفه جنیس و هیئت همراه او گسترش فرهنگ و سیطره سیاسی آمریکاست.

گفت: نخستین جلسه معارفه راهم مجید مجیدی آغاز کرده که به گفته خودش ذوب در ولایت است وجلسات دیدار رهبر با هنرمندان را هم هدایت می کند. پس رهبر معظم هم چراغ سبز داده است.

اما انگار اختلافی ویا شکافی در میان حامیان باند احمدی نژاد رخ داده باشد.خودشان هم از هم گلایه می کنند که چرا وزارت امور خارجه احمدی نژاد به همه بدون هیج مانعی ویزا داده است؟

گفتم:

 نگران نباش صلح وصفا برقرار است اما اینها جمعی حزب الهی جان بر کف دارند که باید اینها را در توهم نگهدارند .دلشان همچنان خوش باشد که رژیمشان با جهانخواران ودر راسشان امریکا در افتاده وپیروز وسر بلند شده است. پس باید گاه انتقاد هایی بکنند تا اعتماد این تهی مغزان را همچنان جلب کنند. مجلسی هم که به ادعای دوم خردادی های ورشکسته وتو سری خور دست نشانده احمدی نژاد است گاه ژست مخالفت میگیرد ووزرای احمدی نژاد را استیضاح می کند.علاوه بر اینها مشاور هنری والبته اندیشمند مقام ریاست جمهوری میفرمایند که تا هنرمندان امریکایی از کرده های خود وساختن فیلم های ضد اسلامی پوزش نخواهند مفتخر به شرفیابی به حضور مقامات نخواهند شد یعنی آنها را با هزینه هنگفت می آوریم ،میهمانی های مفصل به افتخارشان می دهیم اما از دیدار رسمی مقامات محرومشان می کنیم -چه تنبه وحشتناکی!- شگرد آنقدر سطحی وپیش پا افتاده است که شاید درته دل همان امت همیشه در صحنه وچماقداران را هم به خنده وادارد.

 گفت:

اما درسایت سینمای ما می نویسند:

«هر چند ویترین جوایز بین‌المللی سینمای ایران دیگر کامل شده و از هر جایزه معتبری می‌‌توان نمونه‌ای در موزه سینما پیدا کرد( 1200 جایزه در 15 سال دوم عمر جکومت آخوندها) و همین جایزه خرس نقره‌ای هم سال قبل توسط رضا ناجی برای بازیگری در «آواز گنجشک‌ها» به‌دست آمد اما اگر کمی واقع‌‌بین باشیم باید جای ویژه‌ای برای این خرس نقره‌ای جدید باز کنیم.»

گفتم :

 مقامات بارها گفته اند که سینمای جمهوری اسلامی در دنیا حرف اول رامی زند و بلا فاصله این سئوال اول یک آدم فضول مثل من  می تواند باشد که اگر این جوایر واقعی است که این سینماگران جمهوری اسلامی هستند که باید به هولیودی ها آموزش بدهند نه برعکس، چون من تصور نمی کنم میزان جوایز سینمای امریکا در جشنواره های دیگر در این سالها هرگز به این حد رسیده باشد واگر نه باید شما با ما همصدا شوید که جوایز را نه فیلم ها بلکه به رژیم اهدا کرده اند.

گفت:

اتفاقا کیهان شریعتمداری در همین خصوص اعترافی می کند که هزگر نمی توان از زبان باند خاتمی شنید، کیهان می نویسد:

«براستی سیستم فیلمسازی آمریکا با هزینه های میلیارد دلاری و آن استودیوهای پرزرق و برق و عریض و طویلش چه تناسبی با سینمای ایران و این دفاتر لاغر و ضعیف فیلمسازی دارد که بیشتر در آن دلالی فیلم اتفاق می افتد تا چیزی به نام تهیه کنندگی؟ چه تجاربی از آن سیستم ماوراء خصوصی و سوپراستودیویی عجیب و غریب قرار است به این سینمای نحیف نیمه دولتی- نیمه خصوصی برسد»

...وادامه داد:

پس این سفر با مقاصد سیاسی دولت احمدی نژاد وباند های دورن حکومت برای چهر ه ساری این باند مرتبط است.

گفتم:

 خب نمی تواند بی ارتباط باشد چون در آغاز ریاست خاتمی یک گروه حسن نیت وسفیران آشتی از جمهوری اسلامی به امریکا صادر شدند( نیکی کریمی ،ملک جهان خزایی ،تهمیه میلانی ،فرشته طائر پور..).اما این بار احمدی نژاد یک برگ برنده borandeتررا رو می کند وبلند پایگان سینمای هولیود را با تقبل هزینه سنگین والبته از کیسه مردم وارد می کند، یک لچک اسلامی هم سر زنانشان می اندازد. خب در آن زمان بیل کلینتون رئیس جمهور بود وحالا خانم کلینتون وزیر امور خارجه. در هیئت ارسالی برای جور کردن جنس یک بازیگرسیاه پوست –آلفروودارد- را هم وارد کرده اند.

 گفت:اما حرف خیلی خوشمزه که فقط خوراک همان چماقداران ولباس شخصی های جان برکف است اینکه دولت احمدی نژاد میخواهد وانمود کند که سهمی در این دعوت ندارد وخانه هنرمندان کاملا مستقل بدون هیچ مشورتی این برنامه را تنظیم کرده است. بله دیگه وقتی کشوری به شیوه دمکراتیک! اداره می شود خب کانون هنرمندانش هم  مستقل! عمل می کند.

گفتم :

البته توجه داشته باش این نمایشنامه جنایی/ کمدی .جنبه های کمدیش خیلی قوی است،علاوه بر ادعای استقلال !خا نه سینما، چند جای دیگر هم از این گونه دیالوگ های طنز گونه مدد گرفته شده است. 

 گفت:

 اما اینها سالهاست که به قول خاتمی برای مسخ شدن وبدست آوردن یک اسکار تلاش می کنند تا حالاکه نا کام مانده اند .می شود حدس نزدیک به یقین داشت که میخواهند برای اسکار سال دیگر برای فیلم اصغر فرهادی راه بگشایند.چون دیگر کیارستمی هم مهر سوخته ای شده فعلا نقطه امیدشان اصغر فرهادی است که دایم تاکید می کند فیلمسازسیاسی نیست( یادتان هست آن سال ها کیارستمی هم دایم برهمین واژه تاکید داشت) خدا شناس هم هست. در ارتباط با جایگزینی فرهادی به جای کیارستمی ،امیر قادری هم در سایت سینمای ما می نویسد:

«این یکی جایزه فرق می‌کند. بعد از سال‌های سال که جشنواره‌های خارجی به «کاردستی»- ملاحظه می کنیدآنهمه افتخار تبدیل شد به کاردستی -‌های ایرانی جایزه داده‌اند و سینمای ما را به دلایل فرامتنی! تحویل گرفته‌‌اند جایزه جشنواره برلین به اصغر فرهادی برای بهترین کارگردانی، آغاز یک فصل تازه است. همان طور که دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین گفت، امیدواریم درباره الی طلیعه‌دار حضور نوع جدیدی از سینمای ایران در جهان باشد»

گفتم :

بعد عباس کیارستمی را از اوج به زیر می کشند ومی نویسند:

از فیلم‌های کودکانه «عباس کیارستمی» (بهره دو پهلو از واژه کودک) تا آثار حاد افشاگرانه «جعفر پناهی» و نمونه‌های سطحی «خانواده مخملباف» و شاعرانه‌های احساساتی «مجید مجیدی» هیچکدام آثاری نبودند که بیننده خارجی با دیدن آنها تصویری ملموس و جاری از واقعیت جامعه ایران دریافت کند.

گفت :یعنی بعد از 30 سال وبا 1300 جایزه هیچ فیلمی نتوانسته واقعیت ملموس جامعه ایران را تصویر کند. حالا وفقط با یک فیلم با همدلی آقای کسلیک مردم به آرزوی دیرینه می رسند.عجب نمایش جذابی بود. حیف که دارد به پایان می رسد.

گفتم:

 کمی صبر داشته باش آخر نمایش یک کمدی / جنایی تمام عیار است

 پرده کم کم بسته تر شود ،نور عمومی خاموش می شودیک پروژکتور ،نور در یک نقطه میاندازد و اطلاعیه روزنامه رسالت قرائت می شود :

بسم الله الرحمن الرحیم*

مقاله ديروز«چرا سكوت» آقاي حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان را خواندم و از ورود هيئت سينماگران آمريكايي به تهران متاثر و متاسف شدم.

نمي‌دانم نام اين اقدام را غفلت يا چيز ديگر بنامم. اما به هر حال يك اقدام غيرقابل دفاع است.

اما فرصت را غنيمت مي‌دانم و در آستانه اقدام بجا و شايسته دادستان كل كشور در پيگيري جرايم جنگي مقامات رژيم صهيونيستي و نيز اقدام دادستان تهران مبني بر جلب 15 نفر از جنايتكاران اسرائيلي توسط پليس بين‌الملل طرح شكايتي را به شرح زير خطاب به آيت‌الله دري نجف‌آبادي مطرح مي‌نمايم.

حضرت آيت‌الله دري نجف‌آبادي

سلام عليكم

احتراما، در انجام وظايف ذاتي آن دادستاني در برخورد با متهمين به هتك حرمت اسلام و مسلمين و توهين‌كنندگان به باورهاي ديني مردم مسلمان جهان و مدافعين صهيونيستهاي كودك ‌كش ، افراد مشروحه زير را كه با پاي خود به حوزه استحفاظي آن دادستاني وارد شده‌اند را با قيد وثيقه فوري يك ميليارد دلاري بازداشت نماييد.

-1 مستر تام پولاك

-2 مستر سدگانيس

اين آقايان از سردمداران هاليوود هستند كه در ساخت فيلمهاي موهن ضداسلامي و ضد ايراني به شرح زير :

-1 ماجراي اينديانا جونز جوان [تبليغ و ترويج اسطوره‌هاي صهيونيسم]

-2 قلمرو [فيلم سراسر توهين به اسلام و مسلمانان]

-3 ايوان قدرتمند [فيلم اهانت آميز باور به خداوند سبحان]

-4 يونايتد 93 [توهين به اسلام و تلاش براي تروريست معرفي كردن مسلمانان]

كه به عنوان مدرك جرم اشاره مي‌شود، مشاركت و مباشرت مستقيم و غيرمستقيم داشته‌اند. نسخ فيلمهاي موهن و مستهجن مذكور به عنوان سند جرم از طريق معاونت امور سينمايي وزارت ارشاد اسلامي و آرشيو صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران قابل دسترسي است.  

پرده بسته وبسته تر می شود .

 افکت پرواز هواپیمای قاصد های هولیودی ،صدای خنده وقهقه سردمداران هولیود در فریاد های ضد امریکایی رئیس جمهورمحبوب– با صدای مجری اسکار که فرهادی را به صحنه میخواند  وصوت ملکوتی مقام معظم رهبری برعلیه استکبار جهانی وسخنان خاتمی،هولیود در کنار پنتاگون وسیله مسخ انسانهاست ...در هم میکس می شود... پایان پرده سوم. پرده کاملا بسته می شود.

 کف زدن ممتد حضار . اسلام پیروز است ، استکبار نابود است....

*عنوان مطلب ازمجموعه دروغ‌ها» ساخته ريدلي اسكات وام گرفته شده.

*تمام افزوده های داخل پرانتز از من است. همین طور علائم !

*   تصویرمطلب از راست به چپ.آنت بنینگ،بهاره رهنما،فاطمه معتمد آریا،آلفر وودارد

 *این اطلاعیه واقعی است وعینا در روزی نامه رسالت چاپ شده است.

بصیر نصيبی 9 مارس9200 زاربروکن/ آلمان