You should install Flash Player on your PC

زیر ذره بین / شماره 29

 آرشیو

 خانه نخست

      

 

بوی عشق می آید، بوی بهار، بوی نوروز

نرگس های مست

محمود صفریان

از نرگس زار سر زمینم
که یک دشت بیکران است
بوی عشق می آید،

بوی بهار،

بوی نوروز

و

بوی رفا قت

ولی

یک شاخه از آن

در گلدان خالی خانه من

نیست.

از پر چین خانه ای در دور دست

که یک بغل از آن را دارد

که یک دشت از آن را دارد

به من

که حتا یک شاخه اش را ندارم

سلام می کند

و کلاه کا کل اش را

برایم بر می دارد

و می پرسد:

" شما ایرانی هستی؟ "

فرصت پاسخ نمی دهد

" من هم هستم "

می گویم:

" این بوی آشنا را

خوب می شناسم

بوی سر زمین من است

بوی دل انگیز ایران است "

می روم که بیاورمش

تا هفت سینم را

که در خانه همسایه پهن کرده ام

معطر کند

دست نمی دهد

می پرسم:

" مگر ایرانی نیستی؟ "

می گوید:

" هستم!

ولی تو با همه هوشیاری

در خانه ات نیستی

و من با همه مستی

در خانه همسایه نیستم

هر چند در خانه خودم

در بندم

 اینجا همه ی مست ها

در بندند

ولی بویم چون همیشه

 در پرواز است "

می گویم میدانم:

" در آنجا مست و هوشیار یکی است

همه در بندند

اما تو در بند هم

فریاد رایحه را داری

چون مستی.

آن را دریغ نکن

برایم کافی است ...."

  www.gozargah.com

 

آیا می شودبرای رفاه شهرزاد کاری کرد؟

چند ماه قبل وبعد از سالها بی خبری از شهرزادبا پخش ویدیویی از شهر زاد نام او بار دیگر مطرح شد وسایت هاوبلوگ ها در باره وی وسالهای سخت پیری وی در جمهوری اسلامی مطلب ومقاله وتحلیل منتشر کردند. خانم مهستی شاهرخی مجموعه ای ویژه وی تنظیم ودر وبلوگ خودش انتشار داد. چون شهرزاد در دوره ای میخواست در سینمای آزاد فیلم بسازد من هم آنچه از او در ذهن داشتم در یادداشت کوتاهی مطرح کردم بایاد آوری این مسئله که وظیفه هردولتی تامین زندگی بازنشستگان است ودر دنیای امروز به خصوص هنرمندان سینما در دوران کهولت در رفاه زندگی می کنند. اما در جمهوری اسلامی تحقق این گونه رفتار های معمول ومتداول هم نا ممکن است. سینماگرانی که وضعیت وموقعیت خوب دارند هم که همه ذکر وفکرشان حفظ وگسترش موقعیت خودشان است. پس شهرزاد وشهرزاد ها تنها وبی کس باید روزگار بگذرانند. در جستجویی که برای آگاهی از موقعیت مالی شهرزاد انجام شده این نتیجه بدست آمده که وی مبلغ ناچیری مستمری از خا نه سینما می گیرد. که میزان این کمک به حدی ناچیز است که حتا نمی تواند مخارج جاری زندگیش را تامین کند . دوا ودر مان وهزینه های پزشگی به کنار - چو ن هزینه کرایه خانه هم سنگین است،به ناچار در دهی سرپناهی یافته است. اما به او به چه شیوه ای می شود در ایران کمک کرد؟اول باید او را یافت ،راهی جز این نبود که از طریق خانه سینما که به هر حال به او مختصر مستمری ای می دهد اقدام شود این مرحله هم طی شده است . حالا مشخص است که اگر کمکی بشود این کمک ها باید به یک معتمد در ایران تحویل شود تا او به شهرزاد برساند. انسانی پذیرفته است این وظیفه را هم بعهده بگیرد. سینمای آزاد نمی خواهدمسئولیتی در این زمینه بعهده داشته باشد . اما قبل از اینکه به این مسئله برسیم که کار ارسال کمک را چه کسی ویا گروهی بپذیرد، اصلا دریابیم که آمادگی ای برای این یاری وجود دارد یا نه ؟به این ترتیب از افراد ویا موسساتی که میخواهند در این مسئله سهیم باشند میخواهیم که به یکی از نشانی های ما تماس بگیرند (هیچ مبلغی به نشانی ما ارسال نشود)واگر کسانی هم راه های دیگری برای ارسال کمک دارند ویا پیشنهاد دیگر ،طرح و پیشنهادشان را ارائه دهند. بعد به مرحله ارسال کمک خواهیم رسید که هر کس و یا هر گروه که آمادگی این همکاری را دارد آمادگیش رااعلام خواهد داشت.

 

درپستخانه هپلی

شهید واجبی

آقای دکترداوران این تصویر را از سنگ گور« شهید حاج آقا سعید امامی» (این تصویر در سایت ما چاپ نشده است)  مسئول قتل های زنجیره ای  فرستاده اند:

هپلی : چند سوال :

 حاج آقا سعید امامی جنت مکان نمی دانسته که داروی نظافت « واجبی» خوردنی نیست بلکه مالیدنی است.

بازجویان و همکاران سابق ایشان که واجبی را خوراندند این تفاوت را نمی دانستند.

  واجبی بنا به فتوای رهبری با شربت شهادت مخلوط شده و خوردن آن واجب بوده است.

 در حواشی:

  همه کارمندان وزارت امنیت که بدلایل مشابه قبض فوت دریافت کنند به درجه شهادت نایل می آیند .

مخلوط «شربت شهادت» با «واجبی» برای حاج آقا سعید استثنا بوده است و برای بقیه­ی کارمندان «شیاف وحدت» تجویز شده.

توجه! : هپلی مشغول نوشتن نامه ای به سازمان ملل متحد است تا به کسانی که واجبی بلعیده اند لقب شهید اعطا شود و این لقب، جهانی شده و آن را برسمیت بشناسند؛ همچنین نامه ای به پاپ اعظم حاوی این درخواست فرستاده خواهد شد  که حاج آقا سعید را به سبب کشتن چند کشیش مسیحی به لقب « قدیس» مفتخر فرمایند. آمین یا رب العالمین. به نقل از سایت ایران لیبرال

Hapali@iranliberal.com

 

یک نوشته طنزآمیز در ارتباط با سفرسفیران هنری اوباما به دارالخلافه

از کیانوش رشیدی

دوازدهم اسفندماه 1387

خواهر محجبه،هنرپیشۀ معروف، آنت بنینگ که در جمع هیئتی از سفرای فرهنگی آمریکا، از سوی هالیوود و کمپانی فیلمسازی " یونیورسال" به ایران آمده است، طی یک مصاحبه مطبوعاتی که قرار است در آخر این هفته انجام شود، در پاسخ به پرسش"فاطمه ارّه" خبرنگارمحجبۀ "سلام سینما"  در بارۀ اهداف سفر هیئت خواهران و بردران هالیوود به ایران خواهد گفت:

"-در چارچوب پشتیبانی فرهنگی از ام القرای اسلام و دیدار با فیلمسازان و هنرپیشگان مکتبی و متعهد همچون "برادر داریوش مهرجویی"، "برادر عباس کیارستمی "، "برادر مجید مجیدی"،"خواهرنیکی کریمی "، "خواهرهدیه تهرانی"،"برادر فرامرز قریبیان" و ...به ایران آمدیم.

طی این سفر با برادرِ سینمادوست، ارشادکننده و هنرمند،  صفارهرندی و برادر رحیم مشایی نیز ملاقات(شاید مخفی-فاطمه ارّه) کردیم.

 از آنجا که بخش بزرگی از آرشیو و بایگانی برادرانمان در کمپانی " یونیورسال"، بسیاری از فیلمهای هالیوود در آتش سوزی مهیب چند سال پیش از بین رفت، با برادر صفار هرندی  و برادر رحیم مشایی برای حفظ میراث فرهنگی، به توافق رسیدیم در چارچوب همکاری های همه جانبۀ فرهنگی با ام القرای اسلام، این فیلمها را دوباره در ایران بسازیم."

خواهر آنت بننیگ در پاسخ به پرسشِ این فیلمها کدام هستند؟ پاسخ داد:

"برای آغاز به همکاری تصمیم گرفتیم فیلمهای زیر را تولید کنیم:

1- -"فراری" با شرکت"سید علی گدا "، رهبر معظم انقلاب، در نقش "مرد یک دست"

2-"کینگ کنگ" با شرکت هالۀ نور، برادر محمود احمدی نژاد

3-"آوراره های کوسه" با شرکت برادر اکبر هاشمی رفسنجانی؛

4- "دوازده مرد خشمگین"، با شرکت برادر محمود هاشمی شاهرودی عراقی.(برادر هاشمی شاهرودی نقش لی.جی.کاب در نسخۀ قدیمی این فیلم را ایفا خواهد کرد)؛

5-"فریب"، با شرکت برادر سید محمد خاتمی،

6-"هالک" با شرکت برادرِ سردار- پاسدار رحیم صفوی؛"

آنت بنینگ در ادامه گفت:

"هیئت با حضور در حرامگاه امام زایل(ره) سه فیلم خواهد ساخت:

-فیلم"بازگشت دراکولا" با شرکت امام زایل(ره) در نقش اصلی؛

- فیلم "عروس دراکولا"، با شرکت حضرت امام در نقش اصلیِ خود و من(آنت بنینگ- فاطمه ارّه) در نقش "عروس""

آنت بنینگ در بارۀ سومین فیلم گفت:

"از آنجا که پس از مرگ حضرت امام، واژۀ"ره"نیز به نام ایشان اضافه شد،پس از بررسی های شبانه روزیِ برادرانِ مکتبی و کُدشناس، ما کُد واژۀ "ره" را باز کردیم و بر اساس فیلم "کُد داوینچی"،نخست تصمیم داشتیم فیلم"کُدِ امام" را بسازیم. اما پس از بررسی های بیشتر به این نتیجه رسیدیم، با الهام  از دو حرف تشکیل دهندۀ "ره"، فیلم "راهزن هندی"(1)  را بسازیم."

خواهر بنینگ با توضیح اینکه  خودش بارها و بارها "توضیح المسائل" از امام زایل و "حلیة المتقین" از علامه محمد باقر مجلسی را خوانده است،گفت:

" هیئـت هالیوود تصمیم گرفت بر اساس فیلم "بازگشت به گذشته"(با شرکت مایکل.جِی.فوکس)، در پاسخ به فیلم "300"، فیلم تازۀ "1400" را بسازد.

هنرمند با ایمان و مکتبی آنت بنینگ در پایان این مصاحبۀ مطبوعاتی با خواندن پیامی از سوی همسرش "وارن بیتی" کارگردان و هنرپیشۀ هالیوود، که او نیز اخیرا بسیار متدین شده و مشغول خواندن "رسائل" است، خطاب به سران ام القرای اسلام، از سران نظام درخواست نمود:

"همۀ سران نظام، دوشادوش یکدیگر و "همه باهم" در فیلم "این گروه خبیث" بازی کنند."

و ادامه داد:

"از آنجا که اوضاع ام القرای اسلام بسیار قاراشمیش است، همۀ سران نظام برای بازی در فیلم "فرار بزرگ" آماده باشند."

فاطمه ارّه-خبرنگار "سلام سینما"

(1)- "راهزن هندی" را نخستین بار علی اکبر رشیدی، در یکی از طنزهایش بکار بُرد.

خودشان،خودشان را افشا می کنند،

ستایشگران سینمای مشاطه گرجواب بدهند!

خاطره عزت‌ الله ضرغامی از عباس کیارستمی و امیر نادری و...

 سینمای ما - سعید هاشمی: عزت‌الله ضرغامی که کمتر در تلویزیونی که ریاست‌اش را به عهده دارد، ظاهر می‌شود، در اولین ساعات پنج شنبه، 22 اسفند ماه، در برنامه دو قدم مانده به صبح ظاهر شد و بیش از تلویزیون، به خاطرات دوران کاری‌اش به عنوان معاونت سینمایی پرداخت. او برای روشن ساختن موضع‌گیری و دیدگاه جشنواره‌های خارجی، خاطره‌ای به نقل از عباس کیارستمی تعریف کرد. ضرغامی گفت: وقتی امیر نادری از ایران رفت و فیلمی ساخت که مشکلاتی از جامعه آمریکا را نشان می‌داد، آن را به کن فرستاد. اما هیئت انتخاب جشنواره آن را نپذیرفت. بعد نادری از کیارستمی خواست تا به خاطر جایگاهی که دارد، در این باره پا درمیانی کند. اما وقتی کیارستمی به سراغ مسئول جشنواره رفت،  این پاسخ صریح را دریافت کرد که: آقای نادری این فیلم را درباره جامعه آمریکا ساخته نه ایران. به همین خاطر علاقه‌ای به نمایش فیلم در جشنواره نداریم...

 

همه امت مسلمان نخبه ونوآور هستند!

روزی نامه امنیتی/ حکومتی تابناک نوشت:

استاندار يکي از استان‌هاي مرکزي کشور( نمی نویسندکدام استان وکدام استاندار) در جريان جشنواره تقدير از مخترعان و مبتکران اين استان، در يک طرح ابتکاري، به همه مدعوين، هداياي پنجاه هزار توماني اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، اين استاندار بدون آن‌که روش گزينش نخبگان و نوآوران استان را مشخص کرده و اعلام کند که اين گزينش بر چه اساسي بوده و با چه موازين علمي و اداري منطبق است، همه حاضران در تالار را، مشمول اين سخاوتمندي کرد.

ونظر یکی مبتکران نوآور جالب تر است.

سلام

من یکی از نوآورانی بودم که در جلسه جشن نوآوری و شکوفایی استانداری... (تابناک نام استان را سانسور کرده است) حضور داشتم

صبح همان روز از طرف مرکز رشد دانشگاه ... با من تماس گرفتند و گفتند که امروز جلسه ای در استانداری هست و قرار است از عده ای از نوآوران و تجلیل به عمل آید و جوایزی اهدا شود که شما یکی از آنها هستید

برنامه راس ساعت 17 با سخنرانی پشتیبانی استانداری شروع شد و ایشان در همان ابتدا گفتند با اینکه ما تیم داوری قوی داشتیم نمی شود ارزیابی درستی از مبتکران برتر داشت؟!!!!! به همین خاطر به همه مبتکران هدیه ناقابلی اهدا می شود

در آخرهای جلسه بود که دیدم چند نفر پاکت بدست به سراغ افراد حاضر در جلسه که حدود 100 نفر بودند رفته و با پرسیدن یک جمله که آیا شما مخترع هستید (از بعضی هم نمی پرسیدند) یک پاک به آنها می دادند که داخل آن یک ایران چک 50 هزار تومانی بود بدون اینکه نام او را بنویسند و یا یادداشت نمایند و رسید جالب اینجاست که بعضی از مبتکرین که به احتمال اینکه قرار است از آنها تجلیل شود به همراه چند نفر از دوستان و خانواده هایشان آمده بودند که به همه آنها 50 هزار تومان را دادند

و از همه بدتر بسیاری از مبتکرین واقعی که جزء آنها اساتید دانشگاه هم حضور داشتند به دلیل تاخیر حدود 30 دقیقه ای پشت در مانده بودند و اجازه ورود نداده بودند

و بعدا هم هیچ هدیه به آنها ندادند

نتیجه گیری اینکه بی ادبانه تر از این نمی شد که به مخترعین و نوآوران بی احترامی کرد و بیت المال را هدر داد.

سینما آزادی یا پادگان نظامی

امیر قادری در سینمای ما پایگاه اینترنتی سینمای جمهوری اسلامی می نویسد:

گفتم جشنواره فیلم شهر و سینما آزادی و داغ دل‌ام تازه شد. یک مکان فرهنگی مثل این سینما، قرار است محل و محیطی برای دور هم جمع شدن ملت باشد. اما این چند روزی که به خاطر جشنواره فیلم شهر، مدت زمانی را در این جشنواره گذراندم، چشم‌تان روز بد نبیند، احساس کردم که سینما مثل یک پادگان اداره می‌شود. روحیه کارکنان و نگهبانان و ماموران حفظ نظم جوری بود که مردم آبروشان را دست‌شان می‌گرفتند می‌رفتند توی سالن... با روحیه نظامی که نمی‌شود سینما اداره کرد. فرهنگ این روزهای حاکم بر سینما آزادی مرا یاد دورانی انداخت که مدرسه می‌‌رفتم و چوب مدیر و ناظم بالای سرمان بود. حیف این مکان است. مردم به در باز که جایی نمی‌روند. به روی باز می‌روند. چون می‌دانم هدف مدیران توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری فراهم کردن چنین فضای خوب و مهربان و آرامی است، تعجب کردم (چرا تعجب حمهوری اسلامی سراسر ایران را به پادگان نظامی تبدیل کرده است) که سینما آزادی با چنین شرایطی اداره می‌شود.

مخملباف درفستیوال آسیایی وسول گفت:

«سكس، خشونت و سياست در سينماي ايران سانسور شده است، به همين دليل فيلمسازان ايراني سبك شاعرانه‌اي را توسعه بخشيده‌اند كه باعث ضربه به سينما شده است وي در يك كنفرانس مطبوعاتي كه به مناسبت نمايش فيلم‌هايش در فستيوال فيلم‌هاي آسيايي وسول در فرانسه برگزار شد،با حمله شديد به وضعيت سانسور سينمايي در ايران اضافه كرد:براي مقابله با سانسور دو راه بيشتر وجود ندارد،يا اينكه در خارج از كشور فيلم بسازي يا با حرف زدن درباره سانسور، به صاحبان قدرت در ايران فشار بياوري. اين سينماگرايراني كه چند سالي است در خارج از ايران زندگي كرده ودر آنجا فيلم مي‌سازد با ابراز نااميدي نسبت به تغيير شرايط فيلمسازي در ايران بعد از انتخابات رياست جمهوري آينده ،در اين باره توضيح داد: رئيس جمهور در ايران يك مقام درجه دو است و همه چيز در اختيار رهبر يعني آيت‌الله خامنه‌اي است.... مارتين تروان مدير اين فستيوال نيز درباره فيلم‌هاي توقيف شده در ايران اظهار داشت: اين يك پارادوكس است كه مقامات ايراني دوست ندارند ايراني‌ها اين فيلم‌ها را ببينند، اما بدشان نمي‌آيد غربي‌ها ايران را از طريق همين فيلم‌ها كشف كنند(پس آقای مدیر هم  همان حرفهای ما را می زند) در فستيوال وسول، علاوه بر نمايش برخي آثار اين كارگردان پناهنده مثل «سكس و فلسفه»، فيلم «بودا از شرم فروريخت» ساخته دخترش حنا مخملباف نيز به نمايش درمي‌آيد»

(اماآقای مخملباف نگفت اول اینکه خودش پایه گذار سانسور اسلامی است،دوم دخترش در میهمانی مهاجرانی سانسور خوب را توصیه کرد وآنرا امکانی برای رشد واقعی اخلاق در جامعه اسلامی دانست وسفرحج عمره راهم جایزه گرفت ، مشکل مخملباف با ساختن فیلمهایی نظیر فریاد مورچه ها وسکانس های اندام برهنه حل نشد واو برخلاف ادعایش بعد از قهر با جمهوری اسلامی هیج امتیازی در جشنواره ها کسب نکرد.بهتراست توصبه دوست قدیم وندیمش مجید مجیدی را بپذیرد توبه کندو بار دیگر به آغوش اسلام  عزیر برگردد)

 

شیخ اصلاحات چاپلوس تراست یا تدارکچی اصلاحات؟

 کروبي:

خط قرمز من با دوستان اصلاح طلب ولايت فقيه است

دبیرکل حزب اعتماد ملی خود را موظف به پیروی از رهبری و دفاع از اصل ولایت فقیه دانست.

حجت الاسلام مهدی کروبی دیروز در یک نشست خبری در یکی از هتل های ارومیه تصریح کرد: خط قرمز من با دوستان اصلاحاتی پیروی از ولایت فقیه است.

وی، گفت: بارها اعلام کرده ام خود را تابع دستور و نظرات رهبری و ولی فقیه می دانم، تا آنجایی که در صورت تشخیص رهبر از نامزدی و حضور در رقابت های انتخاباتی کناره گیری کنم.

وی، افزود: بارها در تمام مصاحبه های خود اعلام کرده ام به دیدگاه امام خمینی(ره) در باب ولایت فقیه و حکومت اسلامی اعتقاد و ایمان دارم و دستور ولی فقیه را بر خود لازم الاجرا می دانم....

 

20سال زندان روزنامه نگار افغان به اتهام توهین به اسلام تایید شد.

(دیکر نپرسید چرا رابطه ج. اسلامی ی خامنه ای با جمهوری اسلامی افغانستان حسنه است)

برادر ِ پرویز کامبخش روزنامه نگار جوان افغان اعلام کرد، دادگاه عالی ِ افغانستان حکم ۲۰ سال زندانِ را برای وی تایید کرده است. آقای کامبخش متهم است که با انتشار مطلبی که موضوع چندهمسری در دين اسلام را به چالش می کشيد به این دین توهین کرده است.

یعقوب ابراهیمی برادر این روزنامه نگار افغان در بیانیه ای که به رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی ارسال کرده، می گوید حکم دادگاه عالی، یک ماه پیش صادر شده بود اما خبر آن در روزهای گذشته به خانواده ی پرویز کامبخش اعلام شد. هنوز هیچ مقام دولتی این خبر را تایید نکرده است.

پرویز کامبخش که از ماه اکتبر سال ۲۰۰۷  در زندان به سر می برد، ابتدا به اعدام محکوم شده بود که این حکم در جریان تجدید نظر تبدیل به تحمل ِ ۲۰ سال حبس شد

 

گزارش مستقیم مراسم اسکار از شهر قم!به زبان طنز از دید وبلاگ قانقاريا

 

 مراسم اسکار امسال با اجرای زوج هنری کامران نجفی زاده و زیزیگولو دیشب در تالار حسینیه آرادانی ‌های مقیم مشهد جنب حرم مطهر بی‌ بی‌ سکینه در قم برگزار شد. (روستای آرادان زادگاه احمدی نژاد است)

 این مراسم که پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محمد مایکل علی‌ جکسون دنبال شد حاوی صحنه‌های زیبا از حرکات موزون و غیر میزون ملت شهید پرور در حمایت از شیعیان پاراچنار و سیرالئون بود. جشن امسال جدا از ۸ باری که توسط برادران چماق به دست، با پرتاب گاز اشک آور در اعتراض به بد حجابی عوامل پشت صحنه قطع شد حاشیه خاص دیگری نداشت و تنها در انتهای مراسم مسعود ده نمکی در واکنش به عدم انتخاب فیلم اخراجیهای ۱۲ به عنوان بهترین فیلم، سالن را به آتش کشید که این واقعه خوشبختانه به جز مواردی معدود مرگ سطحی تعدادی معتاد بیکار و علاف،

 تلفات مالی‌ و جانی دیگری نداشت.

 در پایان نیز هیات ژوری پس از صرف مقادیری چای، قطاب و باقلوا اسامی برندگان اسکار امسال را به شرح زیر اعلام کرد؛

 شتر طلایی بهترین فیلمنامه به محمود خان بابت فیلم, قضیه عجیب عوضعلی‌ کردان.

 شتر طلایی بهترین فیلم سال به فیلم, احمدی نژاد مرسدس بنز هزاره سوم.

 شتر طلایی بهترین کارگردان به آقا امام زمان بابت فیلم, احمدی نژاد مرسدس بنز هزاره سوم.

 شتر طلایی بهترین جلوه‌های ویژه به گروه سینمایی سپاه بابت فیلم, امید به هوا میرود.

 شتر طلایی بهترین صدا برداری به فاطمه رجبی بابت فیلم, جیغ بنفش.

 شتر طلایی بهترین طراحی‌ لباس به طراح کاپشن محمود, بابت فیلم, احمدی نژاد مرسدس بنز هزاره سوم.

 شتر طلایی بهترین صحنه پردازی به خالد مشعل بابت فیلم, ننه من غریبم.

 شتر طلایی بهترین هنرپیشه زن, (این جایزه به دلیل رعایت شئونات اسلامی به هیچ فیلمی داده نشد).

 شتر طلایی بهترین نقش مکمل مرد به محمد مایلی کهن در فیلم, آب غوره فروش.

 شتر طلایی بهترین موزیک متن به خواهر بریتنی اسپییرز بابت سرود خمینی‌ای امام در فیلم, مردی که موش شد.

 شتر طلایی بهترین هنر پیشه مرد به محمد خاتمی بابت هنرنمایی در فیلم, نامزد فراری با عروس تو گاری.

 شتر طلایی بهترین هنر پیشه نقش مکمل زن به پروین احمدی نژاد بابت فیلم, شوالیه سیاه.

 

اعتراض به جنايات جمهوری اسلامی

در جشن نوروزی سفارت رژيم

در تورنتو - کانادا !

مردم مبارز ايران !

روز يکشنبه 8 مارس 2009 ، فعالين چريکهای فدايی خلق ايران در تورنتو کانادا با همکاری تعدادی از فعالين سازمان های سياسی ديگر در اين شهر، مراسم سفارت جمهوری اسلامی که در هتل مجلل "وستین پرینس" برگزار شد را به صحنه اعتراض عليه رژيم جنايتکار جمهوری اسلامی تبديل کردند. سفارت جمهوری اسلامی به بهانه فرا رسيدن سال نو در اين روز مراسمی در اين هتل سازمان داده بود که فکر می کرد نيرو های اپوزيسيون از آن بی خبر خواهند ماند.  

شرکت کنندگان در اين مراسم نوروزی (که سفير جمهوری اسلامی نيز در آن شرکت داشت) مزدوران رژيم و سرمايه داران و تجار ايرانی مقيم تورنتو بودند که با رژيم جمهوری اسلامی ارتباط داشته و به همين دليل هم از طرف سفارت ابران در کانادا به اين مراسم دعوت شده بودند.

فعالين چريکهای فدايی خلق ايران با در دست داشتن تابلوی پارچه ای (بنر) بسیار بزرگی که تصاويری از صحنه های اعدام های وحشيانه و شکنجه و ديگر جنايات رژيم را نشان ميدهد، در جلوی درب ورودی هتل به افشاگری عليه رژيم ضدخلقی جمهوری اسلامی پرداختند. چندين نفر از شرکت کنندگان در اين حرکت اعتراضی توانستند وارد سالن محل برگزاری جشن نوروزی شده و با سر دادن شعار های انقلابی عليه رژيم جنايتکار جمهوری اسلامی ، فرياد مردم ستمديده ايران را در آن جا پژواک دهند.

پليس کانادا (پس از اينکه مزدوران جمهوری اسلامی دست به دامان آن ها شدند) به کمک مزدوران رژيم آمده و تظاهر کنندگان را مجبور به خروج از سالن مراسم کرده و شرکت کنندگان در اين حرکت اعتراضی را وادار کردند که پياده روی جلوی درب ورودی هتل را تخليه کنند.  اما رفقای ما و ديگر شرکت کنندگان در اين حرکت اعتراضی در پياده روی روبروی هتل به اعتراضات و تبليغات روشنگرانه خود عليه رژيم ادامه دادند. بطوريکه برخی از مهمانان سفارت با ديدن اين تظاهرات و پلاکارد ها و شعار های تظاهر کنندگان عليه رژيم، از ورود به هتل و شرکت در جشن نوروزی سفارت خودداری کردند.  

تعداد زيادی از نيرو های پليس کانادا تظاهر کنندگان را تحت نظر داشته و تلاش داشتند که از جزئيات هدف تظاهر کنندگان (به عنوان مثال اين که آيا آن ها قصد حمله به اتومبيل سفير را دارند يا نه) مطلع شده و از انجام آن جلوگيری کنند. بالاخره سفير ديکتاتوری حاکم بر کشور، در محاصره کامل پليس امنيتی کانادا و در حالی که صدای اعتراض و شعارهای انقلابی تظاهر کنندگان پژواک گر شرايط دهشتناکی بود که اين جنايتکاران بر مردم ما تحميل کرده اند، وارد هتل شد.  در جريان اين حرکت اعتراضی چند تن از تظاهر کنندگان که موفق شده بودند وارد سالن شوند، با سر دادن شعار عليه رژيم و جنايات بيشمارش سخنرانی سفير را مرتبأ قطع کرده و به افشاگری عليه رژيم جنايتکار جمهوری اسلامی پرداختند. 

فعالين چريکهای فدايی خلق ايران در تورنتو ، همان طور که مدتی پيش جشن های به اصطلاح مهرگان رژيم را به سه روز افشاگری عليه جمهوری اسلامی تبديل کردند، اين بار نيز موفق شدند که جشن نوروزی رژيم را به صحنه اعتراض عليه اين رژيم جنايتکار تبديل بنمایند.    

فعالين چريکهای فدايی خلق ايران

تورنتو - کانادا

16 مارچ  2009  

http://www.siahkal.com/index/right-col/jashn-noroozi-2009-JE-dar-Toronto.htm

 

*حرف آخر

نشریه سینمای آزاد یک نشریه  سینمایی در تبعیداست و شایسته اینکه کوشش کند فکرش متمرکز شود روی مسایل مرتبط با اهدافش. اما این بدان معنا نیست که حساسیتی نسبت به رویداد های جاری نداشته باشد . ما باخودمان قرار گذاشه ایم که 20 در صد مطالب غیر سینمایی را هم منتشر کنیم با این قرار،اتفاقات عمومی که در چند روز مانده به انتشار نشریه رخ می دهد به نشریه ما هم راه خواهد یافت.

امادر مورد نقد فیلم، برای این که مراجعه به سایت ما برای خوانندگانی که به دیگر سایت ها هم سر میزند تازگی داشته باشد نقد هایی را منتشر می کنیم که فقط برای ما ارسال شودوهمین طور خودم هم حرفهایم در بخش زیر ذره بین راقبل از انتشار سینمای آزاد برای سایت های همراه دیگر نمی فرستم.دو همراه مافرهاد مجد آبادی وپرویز صدیقی که در زمینه ترجمه ونقد فیلم با ما یاری می کنندهم ویژه سینمای آزاد مطالبشان را می نویسند. البته وضعیت کنونی ما که محدود هستیم 8 بخش در نشریه داشته باشیم وهر بخش یک عکس داشته باشد وتصاویر کناراز 5 تا تجاوز نکند موقت است- بدلیل فرصت کم همراهی که کار ابدیت نشریه را تقبل کرده این روش را اتخاذ کرده ایم-

با اینکه با گسترش دنیا اینترنت ارسال کتاب ومجله با پست دیگر رونق گذشته را ندارد اما صندوق پستی ما هنوز هم از نشریات وکتابهایی استقبال می کند که ما فرصت نمی کنیم ویا بهتر است بگوئیم اهمال می کنیم بابت اعلام وصولشان.

در شماره 30 ما به معرفی مجله ها وکتابهایی رسیده توجه خواهیم داشت. حالا هم بطور خلاصه بگویم که فصلنامه آوای زن چاپ سوئد مرتب می رسد، نشریه های مجاهد، طوفان، حقیقت،نبرد،طرحی نو راهم مرتب در یافت کرده ایم ودر چند روز پیش کتاب کلثوم ننه منصوب به آقا جمال خوانساری با مقدمه وبه کوشش گیسو شاکری آواز خوان معترض هم بدستمان رسیده است.وسرانجام ویژه نامه نوروزی اصغر آقا هم منتشر شد وبه صندوق پستی ما رسید. با تشکر از دوستا ن وهمراهان وخوانندگانی که آغآزبهارو نوروز را تهنیت گفته اند وبا آرزوی سالی سرشار از شادی وموفقیت .یک جمله را هم از صفحه اول اصغرآقا ی نوروزی وام میگیرم:

« به امید لبخند واقعی در سال تازه»

 بصیر نصیبی. 20 مارس 2009. اول فروردین 1388