You should install Flash Player on your PC

زیر ذره بین / شماره 8

 آرشیو

 خانه نخست

 مشکل شرعی من وتماشای 3 دقیقه فیلم علی سنتوری!!

* من سالهاست دیگر تمایلی به تماشای فیلمهای جمهوری اسلامی ندارم. نه فکر نوینی در این فیلمها هست نه اندیشه توانایی درآثار تولیدی جمهوری اسلامی می توان سراغ گرفت، نه تکنیک برجسته ای دارد که بشود تجربه جدیدی را آموخت.برای من سینما یک هنر محلی نیست، فیلم خوب را هر کس بسازد ،باید ارج گذاشت، تماشاچیان فوتبال برای تشویق تیمشان به استودیوم های ورزشی می روند وحتا اگر فوتبالیست ها بد هم بازی کنند با تشویق وتایید مشتاقان روبرو می شوند، اما سینما، فوتبال نیست . من اگر از فیلمی بدم بیاید، اگر بافت قصه نتواند جذبم کند ،اگر فیلم سرشار از اداهای شبه روشنفکرانه کهنه شده باشد، اگر سازنده را نان خور به نرخ روز ارزیابی کنم ،حوصله تماشای بقیه فیلم را ندارم . اما این بار کنجاو بودم در یابم چرا تیغ سانسور به سراغ داریوش مهرجویی یکی از تائید کنندگان سانسور در جمهوری اسلامی رفته و فیلمش را توقیف کرده اند. دوست عزیزی برایم آدرس یک سایت را فرستاد که در این سایت فیلمهای جدید تر جمهوری اسلامی واز آن جمله علی سنتوری هم قرار داده شده بود. البته برایم تعجب آور بود که چطور فیلمی که هنوز اکران نشده روی شبکه اینترنت قرار می گیرد؟ -هنوز هم این تعجب را دارم - بهر حال روی آن کلیک کردم ،چند دقیقه ای از تماشای فیلم نگذشته بود که آن سایت کذایی بسته شد واعلام کرد تا اطلاع ثانوی سایت تعطیل است. در همین روزهاهم داریوش مهرجویی اطلاعیه پخش کرده است که چون فیلم را دزدیده اند ،کپی کشیده اند و پخش کرده اند، هر کس این فیلم را تماشا کرده چون حق تهیه کننده را نداده است حرام بینی! (این ابتکار آقای مهرجوئی پیشینه ای ندارد وبرای آن واژه ای ابداع نشده فعلا تا تشکیل فرهنگستان ما واژه حرام بینی را برای تماشای فیلم سرقت شده می پذیریم ) مرتکب شده است وبرای جبران باید مبلغی به حساب آقای مهرجویی واریز کند. ای داد، تکلیف شرعیم چه می شود؟ من که 2 یا 3 دقیقه را بیشتر رویت نکرده ام، چقدر باید بپردازم؟ از آنجا که دین مبین اسلام واسلام ناب محمدی برای همه مسایل دنیا می تواندنسخه شفا بخش بپیچد، این مشکل عظیم دو راه حل دارد یا باید بیندگان اینترنتی این فیلم را جزء بینندگان سینمای صلواتی به حساب بیاورند و هر کس یک صلوات به فرستد تا تماشای فیلم حلال شود ویا از فقهای اسلام برای این مشکل شرعی استفسار شود،برای تماشا ی حرام 3 دقیقه فیلم چقدر باید پرداخت تا رفتارحرام ، حلال بشود ؟ بعد از دریافت جواب مبلغ تعین شده به حساب مذکور واریز خواهد شد!!

 

*فیلم زندگی امام راحل روی دست رژیم مانده است!

بهروز افخمی فیلمساز حکومتی ، قبل از اینکه از جانب جبهه مشارکت به مجلس آخوندها راه بیابد وبه گفته خودش، چهار سال در جلسات مجلس، چرت برند، وآدامس بجود ،کار ساختن فیلم فرزندصبح را آغاز کردوبعد در دوران مجلس هم دایم کار اتمام فیلم را به تاخیر انداخت بعد از فراقت از دوران پر افتخار نمایندگی، بار دیگر کار فیلم ادامه پیدا کرد، البته بودچه عطیمی تا حالا از کیسه مردم هزینه شده تا چهره امامی که دیگر جنایتکار بودنش برای حامیانش هم امری بدیهی است بار دیگربزک شود، اما چرابرای اتمام قطعی فیلم اقدام سریع نمی کنند؟ اخیرا گویا رفته اند سراغ یک آهنگساز ایتالیایی که او را به جمع عاشقان امام اضافه کنند اما انگار وی نپذیرفته، بعد به پسر این آهنگساز ذز امزیکا مراجعه کرده اند وی هم انگار از همکاری با این فیلم ننگین سر باز زده است. حالا چرا برای موزیک متن فیلمی که بچگی امام را در خمین تصویر می کند میخواهند از آهنگسازان خارجی مدد بگیرند ؟ اینها که اینهمه موزیسین دارند که ادعا می کنند جهانی هستند و بخشی از آنها هم در برنامه های نمایشی رژیم افتخار حضور دارند ایا موسیقی دانان وطنی از مشارکت در تهیه این فیلم طرفه رفته اند؟ ویا افخمی برای نشان دادن عظمت کار میخواهد عوامل خارجی را وارد این پروژه بکند؟ بعد ازاینکه فیلم ساخته شد چه بکنند؟ فستیوال ها زیر بار نمایش چنین فیلمی خواهند رفت؟ دلالها وکارچاق کن های فرهنگی وهنری چه خواهند کرد ایا این فیلم را جز سینمای شاعرانه ارزیابی خواهند کرد؟( آخه امام شعر هم می سرود!) در میان سایت های خارج از ایران فقط پیک نت دفاع از افخمی و تبلیغ فیلم را بعهده گرفته حتا روز اون لاین هم سکوت کرده و دارد سبک وسنگین می کند تا چه موضعی بگیرد؟ این لقمه ایست که بد جوری توی گلوی رژیم گیر کرده است، چه میزان باید هزینه کنند تا بشود برای این کار پروپاکاندا امکان نمایش وسیع فراهم آورد؟ عوامل رژیم روی چند مدیر فستیوال به خصوص ژیل ژاکوب مدیر کن، وکاسلیک مدیر برلیناله. بیشتر حساب می کنند. اگر سرانجام چنین فیلمی را آماده نمایش کردند ،آبا به یک نمایش تلویزیونی ( مثل پرواز انفلاب با بازی داود رشیدی و زکریا هاشمی... )سر وته قضیه را به هم می آورند ویا آقای افخمی رویای نخل طلای کن ویا شیر ونیز ویا خرس برلین را در سر می پروراند؟

*لابی گری به شیوه مدرن!

 در حالیکه مردم در داخل ایران سالهاست دیگر به شعبده بازی مسخره رژیم  زیر عنوان انتخابات اعتنایی ندارند وحامیان خارج کشور بخش مرتبط به باند خاتمی هم دیگر از جمهوری اسلامی واصلاح پذیریش روی گردانده اند آقای دکتر سید علی ریاض نگران موانع ایرانی هابرای شرکت در بازی ابلهانه انتصابات در جمهوری اسلامی هستند اگر تا حالا لابی ها برای حفظ طاهر خودشان را مقیم خارج می دانستند این آقای محترم بی رودربایستی اعلام می کند که از یکی از شهرهای داخل ایران میخواهد خودش را بچپاند توی مسجد شورای اسلامی ، توحه دارید که آفا سید که به  شیوه اکثر لابی ها دکتر هم هستند خودشان زا نماینده همه ی ایرانیان می دانند حضور چنین نماینده ای را به حودم وشما تبریک وتهنیت می گویم. این اطلاعیه را هم عینا چاپ می کنیم تا اگر کسانی از شما بپرسند رئیس ائتلافی شما برای انتصابات جمهوری اسلامی کی هست ؟ هاج وواج نمانید . حالا اصل اطلاعیه تاریخی آقای دکترسید علی ریاض را بخوانید.

«در زماني که همه ي گروه ها و جناح هاي سياسي در کشور در آستانه ي انتخابات مجلس هشتم در فکر داخل کشور مي باشند و شعارهاي انتخاباتي خود را براي جلب آراء ايرانيان داخل کشورمطرح مي نمايند و مشکلات 3 ميليون ايراني خارج از کشور ... ،از شعارهاي انتخاباتي کانديد هاي مجلس هشتم حذف شده اندولي اعضاي فراکسيون پيگيري امور ايرانيان خارج از کشور جامعه ي ايرانيان خارج از کشور را جزئي از جامعه ي بزرگ ايراني مي داند و خود را نماينده ي تمامي ايرانيان مي داند و در همين راستا اقدام به تشکيل ائتلافي متشکل از کليه ي کانديداهائي که در فکر منافع ايرانيان خارج از کشور نيز مي باشند ،از سراسر کشور نموده است و شعار انتخاباتي خود را به صورت زير تعيين نموده اند: “عصر نوين جهاني ،ايراني مقتدر در عرصه جهاني»

*سروده ای با عنوان تمکین در سایت رضا فرمند نطرم را جلب کرد برای شما هم نقلش می کنم:

۱

تمکين، سلولی کوچک در بن بستِ نان است!

تمکين، فرمانی ست که آنرا از زن پاک کرده اند!

*

تمکين مرا به يادِ کين می اندازد؛

به يادِ زين؛ به يادِ اسب

و اينکه اسب هم جز از غريزه اش فرمان نمی برد

و به خاطر يونجه و علف

هر اسبی را به خود نمی کِشَد و با لگد می گويد: نه!

*

تمکين مرا به يادِ قيش می اندازد،

به ياد برده؛ به ياد غُل و زنجير

تمکين پُر از يوغ و غار و بيابان است!

*

تمکين، کرکسی ست که فکر ميکند طاووس است

تمکين، شکنجه ای ست که فکر می کند جشن است

*

تمکين، سلولی کوچک در بن بستِ نان است!

تمکين، فرمانی ست که آنرا از زن پاک کرده اند!

 

تمکين ۲

 

تن، هر بوسه ای را به ياد می سپارد

تن، هر نوازشی را به ياد می سپارد

تن، هر چندشی را به ياد می سپارد

تن، پُر از هوش است!

تن، پُر از اوج است!

تن، آبريزگاهِ شهوت نيست!

 

تمکين ۳

 تمکين، کليد پيکر زن را به گردن مرد می آويزد!

تمکين، حکم حکومتِ نرينگی بر پيکر زن است!

تمکين، از برج نرينگی به هستی زن نگاه می کند!

تمکين هرچه هست هيچ يک از معانی انسان نيست!

 

تمکين ۴

 در شهرهای فرزانه،

واژه ی موميايی "تمکين" را

در موزه های ايمان گذاشته اند.

 

تمکين ۵

 زن، آبگاهِ شهوت نيست!

زن، آبگاهِ شهوت نيست!

زن، آبگاهِ شهوت نيست!

 

۱۰ دسامبر، ۲۰۰۷

www.rezafarmand.com

6 اسفند 1386    02:24

اطلاعیه ها؛ خبرها، در ارتباط با سخنرانی ها وراهپیمایی ها وبرنامه ها ی سالگرد صدمین سال 8مارس روز جهانی زن

 

 در این بخش زیر ذره بین ،اطلاعیه ی سازمان ها و تشکل هایی که در ارتبازط با روز جهانی زن برنامه هایی تدارک دیده اند واین برنامه ها به آدرس ما ایمیل شده است را منعکس می کنیم.

************

اطلاعیه شماره 4

اطلاعات ضروری در مورد سمینار و راهپیمائی 7 و 8 مارس 2008 کارزار زنان در بروکسل- بلژیک 

زمان و مکان سمینار 7 مارس:

- زمان:

جمعه 7 مارس 2008 ساعت 13 الی 20

- مکان:

Randstadt: 45-47 Hovenierstraat-  Rue du jardinier 1080 Molenbeek - Brussel

برای رسیدن به محل سمینار از ایستگاه قطار "سنترال استیشن" Centraal Station(Gare Centrale) با مترو شماره  1A جهت

(Koning Boudwijn -Roi Baudouin) یا 1B جهت (Erasme-Erasmus) حرکت کرده  و در ایستگاه "خراف فان فلاندرن" یا "کم دو فلاند" van Vlaanderen-Come de Flandre Graaf پیاده شوید و بعد نام خیابان "هونیر استرات" یا "قو دو ژاقدنیه" Rue du jardinier  Hovenierstraat -را سؤال کنید حدود 5- 10 دقیقه پیاده باید بیایید. )توجه کنید در بلژیک هر خیابان هم نام هلندی دارد هم فرانسه که هر دو آورده شده است

زمان و مکان شروع راهپیمائی 8 مارس:

- زمان:

شروع راهپیمائی ساعت 13 روز شنبه 8 مارس 2008 از جلوی سفارت آمریک

- مکان:

سفارت آمریکا    :      BLD. DU REGENT (REGENTLAAN) 27 – 1000 Brussel – Belgium

زمان و مکان میتینگ انتهایی راهپیمائی 8 مارس:

 

راهپیمائی درساعت 17 مقابل سفارت ایران به پایان خواهد رسید.

:   سفارت ایران          Franklin D.  Rooseveltlaan 15 – 1050 Brussel – Belgium

 

درنقطه پایان راهپیمائی در سالن دانشگاه (Université Libre de Bruxelles)ULB  میتینگ سیاسی برای خواندن قطع نامه ها و پیام ها و ... خواهد بود.

: محل میتینگ       ULB: Université Libre de Bruxelles - Campus du Solbosch,  Franklin D. Rooseveltlaan50 - B-1050 Bruxelles - Belgium

 

زمان و مکان جشن روز زن:

پس از میتینگ سیاسی جشن روز زن در سالن دیگری در همان دانشگاه برگزار می شود. زمانبندی و برنامه های این جشن در محل اعلام خواهد شد.    

- زمان: ساعت20- مکان: سالن دانشگاه UL

برای کسب اطلاعات بیشتر:

در صورت مواجه شدن با هر مشکلی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن زیر تماس گیرید: 0032- 486 48 43 65                

 

************

سخنرانی شادی امین در مونترال به مناسبت 8 مارس

کمیته بین المللی برگزاری 8 مارس در مونترال امسال مراسمی را تحت عنوان "زنان فضاهای دمکراتیک را باز پس می گیرند" برگزار می کند که سخنرانانی از ملیت های مختلف به تشریح نظرات خود می پردازند.

از ایران نیز شادی امین سخنران این برنامه خواهد بود.

این سمینار یک روزه از ساعت 9 تا 18 روز شنبه اول ماه مارس در دانشگاه مونترال برپا خواهد بود.

سخنرانان دیگر برنامه عبارتند از:

Delia DeVeyra

Betrize Lujan

Connie Bragas-Regalado

White Bear Women (Danka Brewer )

و با همراهی هنرمندان:

Artists:

Sumaiya Ali

Dissidase

Aliya/ Truth

محل برنامه:

Universite de Montreal, 3200 Jean-Brilliant

************

اطلاعیه 1

صدمین سالگرد 8 مارس را گرامی بداریم!

کنفرانس بین المللی در گرامیداشت 8 مارس

و همبستگی با زندانیان سیاسی

سازمان آزادی زن صدمین سالگرد 8 مارس، روز جهانی زن را با اجرای یک کنفرانس بزرگ بین المللی گرامی میدارد. این کنفرانس تلاشی در جهت گسترده تر ساختن جنبش آزادی زن، جنبش علیه اسلامی سیاسی و برای سکولاریزه کردن جوامع تحت سلطه اسلام است. در روز جمعه 7 مارس در شهر گونتبرگ، سوئد، کنفرانسی با شرکت فعالین و چهره های شناخته شده بین المللی جنبش آزادی زن و مبارزه علیه اسلام سیاسی برگزار میکند...

سخنرانان و میهمانانی که تاکنون شرکتشان قطعی شده است، بقرار زیر است:

ایرج جنتی عطایی، هنرمند و شاعر

دیبا علیخانی، از فعالین جنبش آزادی زن و از سازمان دهندگان 8 مارس در سنندج

آذر ماجدی، رئیس سازمان آزادی زن

سارا محمد، رئیس انجمن پیلا و فادیمه را فراموش نکن

هوزان محمود، نماینده خارج کشور سازمان آزادی زن عراق

در این مراسم میترا سرو رقصنده وطراخ رقص از زاربروکن آلمان برنامه خواهد داشت.

 

نام میهمانان و سخنرانان دیگر پس از قطعیت به اطلاع عموم خواهد رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شهلا نوری تلفن:   22 26 26 737 46 +

آدرس ایمیل: azarmajedui@yahoo.com     تماس بگیرید.

سازمان آزادی زن

5 فوریه 2008

***

گرامی‌ باد ۸ مارس ( روز جهانی زن)

بحث و گفتگوی جمعی

 

-         تجارب زنان (مشکلات و پیشنهادات )

-         ما و مبارزات زنان در ایران

-         وضعیت زنان در ایران و جوایز داده شده

-         نقش مردان در مبارزات زنان

 

اجرای موسیقی زنده

 یکشنبه ۹ مارس ۲۰۰۸ از ساعت ۵ بعداز ظهرتا ۹ شب

 

آدرس میزکتاب آمستردام: 1e Weteringplantsoen 2/C

از ایستگاه مرکزی قطار با ترام‌های: ۱۶،۲٤و۲۵ ایستگاه: Weteringsciruit

ورود برای همگان رایگان و آزاد است.

کمیته‌ی میزکتاب آمستردام،

mize_ketab@hotmail.com Tel: +۳۱ ۶۲ ۵۰ ۵۰ ۱۵۵

  

***

هشت مارس روز جهانی زن به خیابان بیایید!

هشت مارس، روز اعتراض به آپارتاید جنسی ،روز اعلام نفرت ازحکومتهاي مدافع آپارتاید جنسی

 

راهپیمایی و مارش علیه آپارتاید جنسی ،

از مرکز شهر برلین بسوی مزار رزا لوکزامبورگ

صدمین سالگرد هشت مارس روز جهانی زن از راه میرسد. صد سال پس از هشت مارس، موقعیت میلیونها زن در کشورهای اسلام زده همچنان شدیدا غیرانسانی است. حکومتهای اسلامی و باندهای ترور اسلامی، زنان را به موقعیت قرون وسطی برمیگردانند. سنگسار و حجاب و آپارتاید جنسی و تحمیل بی حقوقی مطلق به زنان شاخص و خصلت جنبش اسلامی است. در کشورهای اسلام زده و بویژه در ایران ما شاهد جنبش عظیم اعتراضي عليه قوانین و سنتهای اسلامی هستیم. جنبشی که علیرغم سرکوب خشن و روزمره از حرکت نایستاده است و هرروز جلوتر و جلوتر آمده است. این جنبش شایسته بیشترین حمایت و همبستگی از سراسر جهان است....

راهپیمایی

شروع از Berlin, Frankfurter Tor

  به طرف مزار یادبود رزا لوكزامبورگ در قبرستان Friedrichsfelde

زمان

 شنبه ٨ مارس ٢٠٠٨

شروع تظاهرات ساعت ١٢ ظهر

 

ستاد برگزار کننده راهپیمایی هشت مارس در برلین :

محبوبه سیاهمردی ، شهناز مرتب، نازنین برومند، مینا احدی ، فرزانه درخشان

از شهرهای مختلف آلمان وسيله نقليه براي رفتن به برلین سازمان داده میشود.

 

علیه تبعیض " سازمان دفاع از حقوق زن فوریه 2008

***

اتحاد زنان آزادیخواه برگذار می کند:

 در8 مارس 2008 مبارزات از خود گذشتگی های زنان آزادیخواه جهان ر در راه کسب  آزادی، برابری،وعدالت اجتماعی جشن می گیریم.

 سحنرانی، بحث،و گفتگو پیرامون شرایط کنونی زنان ایران ومبارزات آ نها

موسیقی، شعر خوانی،وبرنامه های هنری دیگر

 8 مارس کتابخانه مرکزی نورت یورگ 7 تا 10 شب تورنتو ؟ کانادا

 

صد سال تلاش برابری طلبانه بشریت

سخنرانی رقص، شادی همراه با دجی

 کانادا، تورنتو

مکان PAHRAMACY273

شنبه  8مارس

 حزب حکمتیست، کمونیست کارگری عراق، اتحادکمونیسم کارگری