You should install Flash Player on your PC

وقار یا وقاحت؟

 آرشیو

 خانه نخست

وقار یا وقاحت؟

وقتی از دیدگاه ارتجاعی رژیم این خانم فاقد وقار اسلامی است چطور می شود ادعا کرد دولت احمدی نژاد ر فتار وپوشش خانم آغداشلو را حفظ  وقارهمیشگی ارزیابی می کند وبرایش احترام قایل است؟


 یکی از سایت های سینمایی جمهوری اسلامی با عنوان سینمای ما با افتخار بسیار یک مصاحبه دشمن کور کن را منتشر کرده است .در این مصاحبه جعفر پناهی پرسشگر است وشهره آغداشلو بازیگر صد در صد! طاغوتی سابق پاسخگو.  البته سابقه دارد که بازیگری با یک فیلمساز گفتگو کند ویا برعکس، آنچه تا کنون کم سابقه بوده و به تازگی بدعت گذاشته می شود این مسئله است که فیلمسازی که خودش را معترض هم می داند وکلی هم ژست استقلا ل می گیرد در نقش واسطه ی  یک رژیم سرکوبگر ظاهر شود، با طرح سوال های قالبی ودیکته شده ،پادر میانی کند تا وزارت ارشاد احمدی نژاد توبه یک بازیگر پشیمان را بپذیرد.

 جعفر پناهی  میپرسد:

: خيلي نزديك ايران هستيم. چرا بعد از آنتاليا به ايران نمي‌آييد؟

شهره آغداشلو: دلم پر مي‌زند براي ايران. آرزويم است. ولي. نمي‌دانم. خَب، نشده تا حالا، و اميدوارم بشود.

 دلیلی که با توافق قبلی این سوال سفارشی مطرح می شود را میدانیم، شهره خانم در شبه گفتگویی با بی ،بی ،سی هر راه وشیوه ای که می شناخت بکار برد تابلکه دل آخوند ها را نرم کند ،حجاب تحمیلی را پذیرفت وبه سنت ربطش داد وآرزو کرد که اگر در شهر به ایشان پیشنهادهایی بشود یعنی گذشته طاغوتی ایشان نادیده گرفته شود حاضرند با حجاب کامل اسلامی در فیلم دو فیلمسار همراه رژیم، داریوش مهرجویی و عباس کیارستمی باافتخاربازی کنند. ولی انگار مقامات محترم امنیتی روی خوش نشان نداده بودند وگرنه که دیگر نیاز نبود دست به دامن جعفر پناهی بشود. خودش شب جشن سینما در سالن وزارت کشور در حجاب اسلامی ی با وقار ونه با لباس شب جلف! اسکار افتخارحضور یافته بود.

 من در دو مقاله با عنوان «بازگشت به حریم حجاب» و«بوی خوش عشق یا روی خوش احمدی نژاد» دلایلی که باعث شد شهره خانم پشت مرز بماندو همسر محترمشان هوشنگ توزیع بخشوده شود را مطرح کرده ام، کنجکاوان را به آرشیو سایت جدید سینمای آزاد توجه می دهم . اما این بار بیشتر میخواهم چهره واقعی فیلمسازان مترقی! جمهوری اسلامی را بنمایا نم،  به خصوص برای کسانی که هنوز هم باور نمی کنند تا با مافیای اسلامی بیعت نکرده باشی نمیگذارند تبدیل به کارگردان جهانی شوی، حالا فیلمت هر محتوایی داشته باشد وخودت مرتبط با باند خاتمی باشی یا احمدی نژاد، فیلمت را برای مصرف داخلی مناسب بدانند ویابرای بزک چهره بیرونی رژیم.

همین آقای پناهی از کسانی بود که زیر علم خاتمی سینه میزد واز رهبر فرزانه میخواست که با آوردن خاتمی پرجم اسلام را در دنیا برافراشته کند ( به نامه او ورخشان بنی اعتماد، تهمینه میلانی  نوشابه امیری و بقیه آرایشگران چهره ولایت فقیه، برای جلب مردم به انتخابات وانتخاب خاتمی توجهتان می دهم) واما فیلم افسایدش را وزارت ارشاد خاتمی از برنامه شبه فستیوال فجر بیرون کشید اماوزارت ارشاد احمدک مجوز برای شرکت در شبه جشنواره مذکور رابرای افساید صادر کرد.بعدهم فیلم به فستیوال برلین فرستاده شد وخرس نقره را برایش جور کردند (من در مقاله چگونه پیشگو شدم؟ ماجرا را شرح داده ام)  وقت را تلف نکنیم وبرویم سراغ سوال ها وجواب ها ویکی دو تایش را بشکافیم. آقای پناهی در این گفتگوی فرمایشی، تصویری را مجسم می کند که با بخشش دولت احمدی نژاد ،شهره خانم پای به دارالخلافه گذاشته اند.

پناهي: ... و اولين كسي كه به ديدنش مي‌رويد؟

آغداشلو: از بستگان درجه‌ يكم كه كسي ايران نيست( ملاحطه می کنید حتایک نفر از بستگانش،رژیم را تحمل نکرده اند). بنابراين به ديدار دوستانم مي‌روم. اول هم مي‌روم ديدن خانواده پناهي!

 به یادتان می آورم که در گفتکو با بی ،بی، سی ایشان فقط مشتاق بودند که در فیلمهای مهرجویی وکیارستمی با زی کنند واین دو رابزرگ سینما قلمدادمی کرد، قاعدتا باید اول برود سراغ خانواده آن دوبزرگ-در آن گفتگو اصلا جعفر پناهی مطرح نبود- اما انگار از آن دو بزرگ مرد کوچک خیری نرسید، شهره خانم هم دست به دامن جعفر پناهی شد ،حالاتغییر جهت داده و میحواهد اول برود سراغ خانواده پناهی!

 نظر دیگری از حعفر پناهی در همین مصاحبه را نقل کنیم:

«مطمئن باشيد كه استقبال خوبي از شما خواهد شد. اطمينان دارم كه نگاه رسمي هم به شما، نگاهي توام با احترام است؛ چون شما در اين بيست سي سال اخير، همواره شان و وقار هميشگي‌تان را حفظ كرده‌ايد. فكر نمي كنم حتي با ديدگاه سياسي هم نگاه منفي نسبت به شما و كارتان وجود داشته باشد»

 آقای پناهی میفرماید: نگاه رسمی به شما نگاهی توام با احترام است. نگاه رسمی یعنی چی؟ خانم شهره آغداشلو بایداز سفارت جمهوری اسلامی ویزا ویا پاسپورت بگیرد، بعد باید وزارت ارشاد احمدی نژاد ومقامات امنیتی هم تفاهم داشته باشند ، تا بشود به یک بازیگر پناهنده به خصوص پناهنده زن که ازدیدگاه ارتجاعی خمینی وپیروان اندیشه اش خود به خود فاحشه محسوب می شود، اجازه ورود داد چه برسد به ایشان با سوابقی که من در مقاله ام با عنوان در حاشیه مصاحبه شهره با بی، بی، سی برشمرده ام.

 اگر ایشان هم یک مسافر عادی بود که اینهمه کارش دنگ و فنگ نداشت، روزی ده ها پرواز از امریکای قبلا جهان خوار به سوی جمهوری اسلامی جهان خواه برقرار است خوب یکی از مسافرانش هم می توانست همین خانم محترم باشد. پس مشکلی ایشان با سفارت ویا محافظ منافع سفارت دارند که صلاح نمی دانند به زبان بیاورند، مشکلی مهم تر از همسر گرامیشان که بی سر وصدا رفتند و برگشتند، آب هم از آب تکان نخورد. نگاه رسمی همان نگاه دولت مهر ورز پرزیدنت احمدی نژاد است که انقدر بی آبروست که جعفر خان که میخواهد هنرمندان متواری رابه آغوش پر مهر جمهوری اسلامی برگرداند هم صلاح نمی داند نام مبارکش را به زبان بیاورد.

 اما توجه کنید به دلیلی که پناهی با استناد بدان با قاطعیت اعلام می کند ، دولت احمدی نژاد از شهره خانم استقبال هم خواهد کرد.

 حعفر پناهی چون شما در اين بيست سي سال اخير، همواره شان و وقار هميشگي‌تان را حفظ كرده‌ايد».

خوب آقای پناهی تکلیف دیگر زنان ایرانی را که حاضر نیستند زیر بار زوریک رژیم فاشیستی . /مذهبی قد خم کنند روشن کرده اند. به زعم آقای پناهی آنها شان و وقارشان را یر خلاف شهره آغداشلو حفظ نکرده اند. اما اگر آقای پناهی توضیح می داند که وقار از نظر ودیدگاه مقامات حکومتی چه معنایی دارد، شاید گره کار باز می شد.ایا بازی ایشان در فیلم سوته دلان علی حاتمی در نقش یک فاحشه ویا صحنه  همخوابگی ایشان با کورش افشار پناه در فیلم گزارش کیارستمی ویا رابطه نامشروع با چریک متواری در فیلم ضد انقلابی میهمانان هتل آستوریا ویا سکانس بی پروای حمام این خانم در همان فیلم هتل آستوریا نشانه حفظ شان و وقار همیشگی است ؟ این صحنه ها ورفتار ها که برای مقامات جمهوری اسلامی فاحشگی و وقاحت معنا می دهد نه شان و وقار. آیا فیلم سوته دلان علی حاتمی امکان نمایش در جمهوری اسلامی را دارد ؟آیا تا کنون رژیم رضایت داده که فیلم گزارش کیارستمی حتا در جلسه ی  خصوصی نمایش داده شود تا امت همیشه در صحنه در یابند که جمهوری اسلامی چه احترامی برای شان ووقاز این خانم قائل است؟ اما از نظر سیاسی ،چرا فکر می کنید هیچ لکه سیاهی! در کارنامه ایشان نیست؟ این خانم که خودش را در صف اول مخالفین جمهوری اسلامی جا زده بود. در فیلم نیمه بلند رها در نقش  زنی ظاهر شد که از اسارت رژیم جورو ستم گریخته بود ودایم هم علیه حجاب و دیگررفتار ارتجاعی آخوندها شعار می داد. رژیمی که رویت یک تار مو را سند نا نجیبی زنان ودختران می داند. چطور رفتار، کارها ،برنامه ها ،فیلمها وتئاتر های شهره آغداشلو را با شان وقار اسلامی هماهنگ می داند؟ آقای پناهی نمیدانند که همین دولت احمدی نژاد70 هزار زن را که کمی پوشش شان با معیار های ارتجاعی همخوانی نداشت دستگیر ویا تهدید کرد . چطور نگاه رسمی به زنان ودختران داخل ایران همراه است با توهین وتهدید و ضرب وشتم اما نگاه رسمی به بازیگر متواری ضد انقلاب آمیحته است به احترام و تکریم؟ شماآقای جعفر پناهی، چطور تضمین می دهید که هیچ خطری متوجه شهره خانم نیست؟ مگر زهرا کاظمی بی شان و وقار بود که بعد از تجاوز، با آن و ضع فجیع کشته شد؟ ویا هاله اسفندیاری که لابیشان هم بود وسابقه ضد انقلابی هم نداشت ،تمام فرامین ارتجاعی جمهوری اسلامی را مو به مو رعایت می کرد، چنان به روزش آوردند تا برای همیشه حالیش باشد که او مزد بگیر سیستم ج.ا است نه حقوق بگیر بنیاد باران خاتمی.یا نیکی کریمی که فرستاده ویژه شان در فستیوال هاست وقاعدتا باید شان و وقارش قابل پذیرش ج.ا باشد ،پس چرا مدتهاممنوع الشغل بود؟

اگرشهره خانم به تضمین صد در صد شما اعتماد کرد و راهی ایران اسلامیتان شد، از سالن ترانزیت فرودگاه یک راست به واواک تحویلش دادند، شما برای نجات جانش چه خواهید کرد؟ مگر خردادیان رقصنده تضمین وتامین نگرفته بود ،چه بر سرش آوردند؟ اصلا شما تا حالا یک کلمه علیه رفتار های ضد انسانی جمهوری اسلامی وطی 30 سال عمر نکبت آفرینش گفته اید، که حالا بخواهید جان کسی که خود ضامنش شده اید را نجات دهید؟ شاید از دفتر خامنه ای امان نامه ای برایش گرفته اید که اینقد ر با اطمینا ن دعوتش می کنید؟ شما که معتقدید فیلمساز اجتماعی هستید ودرد ها ومشکلات اجتماعی را در فیلمهایتان می شکافید. انقدر بینش اجتماعی ندارید که در یابید جمهوری اسلامی یک رژیم مافیایی است؟ حتا لازم نیست برای درک موقعیت کنونی رژیم خیلی هم دید اجتماعی عمیق داشته باشید. مردم عادی وبی ادعا هم با پوست وگوشت خود حس میکنند که در چنگال یک سیستم دزد وفاسد، غارتکر؛ مرتجع ومافیایی اسیر مانده اند .حتا دوستان شبه اصلاح طلب شما دایم تاکید می کنند که دولت کنونی مافیایی، طالبانی.نظامی است. شما نمی دانیدکه در سیستم های مافیایی جان وشان ووقار هیچ کس حتا خود شما که میخواهبد ضامن شهره آغداشلو شوید ازتعرض مصون نیست؟خود شما که در سال یکی ودوماه بیشتر، آنجا دوام نمی آورید. با چه انگیزه ای مشوق دیگران برای پیوستن به جمهوری اسلامی می شوید؟ وقتی موسویان سفیر جمهوری اسلامی در آلمان که حکم سفارتش را حضرت رهبر فرزانه تان امضاء کرده است الان به جاسوس انگلیس مبدل شده. ایا ممکن نیست شهره خانم هم عاقبتی چون زهرا کاظمی ویا زهرا عامری در انتظارش باشد ؟ شاید برای شمامسئله ای نیست، چون خانم عبادی جانتان ، وکالت پرونده را بعهده می گیرد وبه مانند بسیاری پرونده های دیگر قضیه را ماست مالی خواهد کرد. البته مژده خواهد دادتا 20سال دیگر نواقص جزئی  ی قوانین مترقی! جمهوری اسلامی بر طرف خواهد شد. کمی صبر باید کرد.رژیم داردگام به گام از نردبان تحول وترقی بالا می رودوبه اوج نزدیک می شود .

بصیر نصیبی22 اکتبر2007 زاربروکن /آلمان