You should install Flash Player on your PC

یادداشت های یک کارتن خواب!

  آرشیو

  خانه نخست

 

یادداشت های یک کارتن خواب!

 

معرفی یک وبلاگ داخل ایران

رشد وبلوک ها در جمهوری اسلامی برای حکومت ولایت فقیه سخت آزاردهنده شده است . هر چند بار یک بار هم برای وبلاگ داران خط ونشان میکشند، آنها را تهدید می کنند، میخواهند به بهانه کسب مجوزاین قلم های پاک وبی پروا را در چارچوپ فرامین ارتجاعی محبوس کنند. اما خوشبختانه هیچ تشکیلات امنیتی قادر نیست که این وسیله بیان در سراسر ایران گسترده شده را مهار کند. اما این امکان دنیای امروز هم ار آلودگی مبرا نیست. در ایران، علاوه بر وبلاگ های مستقل که نام ونشان گرداننده ویا گردانندگانش نا شناس است، وابستگان رژیم به خصوص باند وابسته به خاتمی/ رفسنجانی/ کروبی و... هم که میخواهند خودشان را مظلوم ومحروم از امکانات حکومت بنمایانند از این پدیده مدرن سوء استفاده می کنند وبلاگ های این چنیی را استحاله چی های خارج نشین رشد میدهند تا این تصور مایوس کننده- در ذهن ها شکل بگیرد که مردم ایران به خصوص جوانان داخل خواست و آرزویشان از حد وحدود دارو دسته رسوا، متقلب وشارلاتان دوم خردادی فراتر نمی رود. اما این تصور خوشبختانه با واقعیت همخوانی ندارد . من اینبار به جای یادداشت روز یک وبلوک داخل ایران را به شما معرفی میکنم ، اگر کنجکاو هستید خودتان روی نشانی کلیک کنید وبا تفکر یکی از وببلاگ نویسان آشنا شوید (http://kartonkh.blogspot.com/ )

جدیدترین نوشته این وبلاگ «معیار های دوگانه» نام دارد. همه این مطلب کوتاه را باز نو یسی می کنم، چرا که حیفم می آید به نقل بخشی از این نوشتار بسنده کنم . من تاسف میخورم وقتی در می یابم که بخشی ازاپوزیسیون مثلا مخالف رژیم به بهانه حمایت ازهنرمندان مستقل داخل کشور- کارش شده است تبلیغ صادرات فرهنگی/ هنری جمهوری اسلامی. آنوقت یک انسان آگاه در درون همان کشور اسیر ملایان بایک لپ تاپ کهنه دست دوم چگونه ماهیت ارتجاعی این حکومت وفیلمسازان ولابی های فرهنگی وهنری اش را با تیز بینی می شکافد وعریان می کند. حضراتی که به ماایراد می گیرند که از جامعه امروز ایران دور هستیم وبیگانه با آنچه در ایران می گذرد . حالا چه می گویند؟ بیش از این در انتطارتان نگذارم ومطلب را نقل کنم :

****

 

ضرب المثلهای هر ملتی آیینه تمام نما از روحیه و خلق و خوی آن ملت میباشد فرهنگ باستانی ما سرشار از پند وحکمت و انواع ضرب المثل و حکایت است در اینجا به گروهی خاص از ضرب المثل های ایرانی که نمایانگر منش دوگانه برخی از هموطنان ما هستند اشاره میکنم:
-
وارد شهرکورها شدی چشمت را ببند
-
خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو
-
آسه برو آسه بیا تا گربه شاخت نزنه
-
سری که درد نمیکنه دستمال نبند
-
دیگی که برای من نجوشه میخوام کله سگ درآن بجوشه
-
ازهرطرف باد اومد بادش بده
-
هرکی خرشد توهم پالانش شو
اینها نمونه هایی از خصلت دورویی و راحت طلبی بخش بزرگی از ملت باستانی ایران است در این میان نمونه بارز معیار دوگانه - دوبل استاندارد - را میشد دیشب در مصاحبه - بهنودمکری - با - مریم میلانی - در تلویزیون ماهواره ای آمریکا دید - مریم میلانی - خواهر یکی از فیلمسازان زن ایرانی بنام - تهمینه میلانی - است که در حال حاضر در لس آنجلس زندگی میکند مریم میلانی در پاسخ به پرسش مصاحبه گر در ارتباط با محدودیتهای فیلمسازی و نقش آفرینی بازیگران زن و مقررات سانسور در ایران گفت:
در همه جای دنیا خطوط قرمز وجود دارد در ایران هم فرهنگ ما ویژگی های خاص خود را داراست و من به آن احترام میگذارم از طرف دیگر در هالیوود هم محدودیت وجود دارد و نمیتوان وارد برخی از زمینه ها شد برای مثال فیلم مستند مربوط به یازده سپتامبر را میتوان ذکر کرد که باعث بعضی از نقدها شد!!
کسی نیست به این خانم فیلمساز و منقد بگوید خدا پدر و مادر و صد پشت مایکل مور را بیامرزد که یک فیلم ساخت تا این خانم هنرمند بتواند بعنوان محدودیت در سینمای امریکا به آن استناد کند من که نویسنده این سطور هستم و در عمرم از کشور خارج نشده ام میدانم که در امریکا میشود از رییس جمهور یا هرمقام رسمی دیگری انتقاد کرد و حتی هزار فحش حواله کرد بدون اینکه در بند دویست نه دانشگاه اوین بستری شد چطورست که این خانم که بقول خودش پنج سال در امریکا فیلم تبلیغاتی بخوانید فیلم تبلیغ پفک نمکی ساخته این امر بدیهی را نمیداند ؟
این خانم یحتمل بعلت پاره ای از ملاحظات اقتصادی داخلی حاضر نیست یک انتقاد خشک و خالی از سانسور فیلم در ایران برزبان آورد ازطرفی شهرت طلبی به ایشان اجازه نمیدهد از دوربین این رسانه امریکایی صرف نظر کند میخواهد نه سیخ بسوزد نه کباب از یک طرف آش خودش را میخورد و از طرف دیگر دیگ وزارت ارشاد را هم میزند ایا این معیاردوگانه نیست ؟ اگر خانم مریم میلانی به محدودیتهای وزارت ارشاد احترام میگذارد چگونه است که با ذلف پریشان و بدون حجاب در برابر دوربین تلویزیون ظاهر میشود؟ اگر ایشان خودش و خواهر محترمه اش را فیلمساز متعهد میداند چرا از حق آزادی پوشش در ایران دفاع نمیکند؟ همین دیروز بود که سه زن فعال حقوق زنان را در فرودگاه مهرآباد دستگیر کردند مگر جرم اینها چه بود چرا امثال این خانم و سایر هنرمندان خلاق و جشنواره ای برای مثال یک کلمه در باره بازداشت این سه زن مبارز صحبت نمیکنند ولی تا دلتان بخواهد از اعتصاب غذای جناب اکبر گنجی داستانها میسازند؟ اینها به محض اینکه در خارج ازکشور یک دوربین میبینند خودشان را با صدتا بزک دوزک به مخاطب ارائه میکنند ولی برای حجاب اجباری نیز احترام قایلند نمونه اینها کم نیست از شیرین عبادی برنده جایزه نوبل گرفته تا شهره آغداشلو دراین طیف یافت میشوند که این یکی یعنی شهره آغداشلو از -دوبل استانداردهای - جهانی بوده و کم مانده خودش را با مرلین مونرو و ریتا هیورث برابر بداند خانم شهره آغداشلو هنرمند شهیر و پرآوازه اظهار آمادگی کرده در ایران و با حفظ شئونات اسلامی در چند فیلم به هنر نمایی بپردازد ولی حیف و صد حیف که فقط یک اشکال جزیی برای ایشان وجود دارد و آن هم منتقدان روزنامه کیهان و انصار حزب الله است.

کارتن خواب/ نشانی وبلاگ(http://kartonkh.blogspot.com )