You should install Flash Player on your PC

برادران وارنر اعدام باید گردند!

  آرشیو

  خانه نخست

 

برادران وارنر اعدام باید گردند!

 

«كپي رايت: اين مطلب ويژه سايت ديدگاه تهيه شده است و بازتكثيرش بدون قيد منبع اكيدا مجاز نيست»
در تاریخ نقل شده است که در حدود 500 سال قبل از میلاد خشایار شاه با لشگریان بیشمارش به یونان لشکر کشید امابا مقاومت شاه اسپاربا 300 سپاهی مواجه شد ولی در نهایت در اثر خیانت یک یونانی
-خشایار شاه توانست آتن را تصاحب و به آتش بکشد.شما بگویید اگر اینگونه اسناد تاریخی با واقعیت تطبیق کند خشایار شاه چگونه انسانیست؟ ایا او یک متجاوز نیست که به زور وقدرت نظامی میخواهد جهان گشایی کند؟.

 خوب حالا بیاییم این رخ داد تاریخی را امروزی ببینیم. کشورهای مقتدر جهان مگر چه می کنند؟ چون پول و قدرت ونیرو دارند به کشورهای ضعیف تر با بهره از جنگنده های مدرن وپیش رفته حمله می کنند . آنها را ساقط می کنندودست نشانده ای از خودشان را هم به روی کار می آورندوهر مانع ومقاومتی هم که در سر راهشان باشد سرکوب می کنند این اتفاقات را هر روز داریم به چشم خودمان می بینیم دیگر این حوادث که 500 سال قبل از میلاد رخ نداده است.

باز برگردیم به 500 سال قبل از میلاد- باز هم بر اساس اسناد نقل شده لئونیداس وسربازانش باشحاعت جلوی تجاوز خشایار شاه می ایستند واگریکی ازیونانی ها خیانت نکرده بود ، چه بسا خشایار شاه ولشکریان انبوهش ، نا کام باز گردانده می شدند. گفته شده است خشایار شاه بعد از ورود به یونان –بخشی ازآتن را به آتش می کشد . به آتش کشیدن یک شهر چه معنایی دارد وچه تصویری را جلوی چشمان مجسم می کند؟ به آتش کشیدن یک شهر یعنی بی خانمان کردن مردم ،یعنی قتل وکشتار وسوزاندن انسانها در شعله آتش، یعنی غارت اموال مردم.

 فرج سرکوهی در گزارشی در رادیو فردا پیرامون سروصدایی که پیرامون فیلم 300 راه انداخته اند می نویسد:

 همان مورخان يونانی که کورش هخامنشی را به عقل و تدبير و دانش می ستايند، خشايارشاه را شاهی مبتلا به جنون عظمت طلبی توصيف می کنند. با این توصیف اگر هر فيلمنامه نویسی بخواهد بر اساس آنچه که درتاریخ ثبت شده است فیلمنامه ای بنویسد چه می کند؟ اگر از متجاوز چهره ای کریه وغول آسا ساخته شد و از مردم کشوری که جلوی متجاوز می ایستند ستایش کردند بایدکارگردان ، تهیه کننده وفیلمنامه نویس را بدار آویخت؟

 میدانید که در مدت محدود که فیلم 300 روی پرده سینما های امریکا آمده، بخشی *از ایرانیان به شدت بر افروخته شده اند. تنظیم تومار های اعتراض آمیز دارد افزایش می یابد- صحبت از تحریم فیلم است واعتراض به کمپانی وارنر. حتا شنیدم برخی از معترضین که آتششان تند تر است اعتقاد دارند به هر شکل که ممکن است باید جلوی نمایش فیلم را گرفت. (رویشان نمی شود بگویند باید سینما های نمایش دهنده را به آتش کشید) من در مقاله ای که هفته پیش به سایت ها سپردم نوشتم:

 این روزها فیلمی در امریکا به روی اکران آمده به اسم 300 بخشی از ایرانیان لباس رزم پوشیده اند تا به جنگ کارگردان وتهیه کننده این فیلم بروند گفته شده در ظرف دو روز10 هزار امضاء علیه فیلم 300 جمع آوری شده است وروزهای هیجان انگیز تری هم در پیش داریم. خانم میترا فرخ زادنقاش /عکاس ساکن آريزونا یکی از معترضین- نظری می دهد که خلاصه اش این چنین است : این فیلم احساسات ایرانیان راجریحه دار کرده است.

 فیلم 300 بر اساس کتاب قصه های مصور فرانک میلر ساخته شده است این کتاب که سالهاست در دسترس است چرا تاکنون حتا یک نفر نسبت به این کتاب اعتراض نکرده بود ؟بله تاثیر فیلم از کتاب بیشتر است. اما بهر حال تیراژ کتاب هم که در اروپاو امریکاو... کم نیست . این کتاب میلر اثری مشهور بوده و دو فیلم دیگر که از روی داستانهای مصور این مجموعه ساخته شده باموفقیت تجاری برخورد کرده است - چرا ما نسبت به برخی از مسایل اینقدر حساسِم اما نسبت به رخ داده های دیگر آنقدر بی اعتنا؟ 10 هزار نفر در دو روز علیه این فیلم امضا کرده اند- ولی بعید است در این مدت محدود این میزان ایرانی فیلم را دیده باشند. حتما یکی دیده ونظر داده صدتا با چشم بسته پذیرای عقیده اش شده اند. اگرفقط همین جمعیت در تظاهرات علیه سفر خاتمی شارلاتان اقدام می کردند این آخوند بند وبست چی جرات می کرد قدم به خاک امریکا بگذارد؟اگرهمین میزان جمعیت از میان ملیونها ایرانی خارج از کشوردر طول این سالها با همین همت وپشتکار برای برچیدن بساط آخوندها به میدان آمده بودند ایا پشتوانه قابل اعتنایی برای مبارزین داخل نبودند؟

 از دو حال که خارج نیست یا آنچه که به پرده سینما آمده با واقعیت تاریخی همخوانی دارد ویا نه. فرض اول اینکه واقعیت تاریخی در این فیلم مسخ شده است وشکل دوم این که محتوای فیلم 300 با واقعیت همخوانی دارد- قصه این فیلم تخیلی است و مربوط به قرن ها پیش-اگر اجداد ما در گذشته های دور انسانهایی بوده اند با پیشینه ای ناشایست ویا افتخار آمیز ودر هر دو صورت در موقعیت امروز ما چه تاثیری تواند داشت؟

 کم اعتباری امروز ما به خاطر تحریف ناریخ گذشته ما در فیلم 300 نیست. ما بدین جهت کم اعتبارویا بهتر بگویم بی اعتبار شده ایم که 27 سال است خونخوار ترین ،بی هویت ترین و مرتجع ترین حکومت را تحمل کرده ایم . سن اعتیاد در کشورما به 12 سالگی رسیده است- دختران جوانی که باید در کلاس در س باشند به وسیله کمیته های انقلاب به شیوخ عرب فروخته می شنود. 11 ملیون بیمار روانی داریم . در کشوری سرشار از منابع طبیعی نفت وگازو.. شبها جمعی از مردمش درون کارتن میخوابند وچه بسا صبح هرگز بر نمی خیزند(همین هفته پیش بود که یک گزارش تصویری در سایت جکومتی انتخاب چاپ شد که اعضای 9 نفره یک حانواده وبا وسایل خانه شان وعریضه بدست در کنار خیابان انقلاب !زندگی می کنند)معلمینش نان ندارند بخورند، به کارگرانش 6 ماه 6 ماه حقوق نمی دهند، سطح بهداشت عمومیش به حد نازلی رسیده است- هر ماه هزاران نفر در جاده های غیر استاندارد جانشان را از دست می دهند. زندانهایش پر از زندانی هائیست که هیچ جرمی ندارند جز اعتراض به وضع موجود .دختران نه ساله اش رابه خانه مرد متجاوزی زیر عنوان شوهرمی فرستند، کوچکترین حقوقی برای زنان قایل نیستند. عشق ودوست داشتن جرم محسوب می شود ومجازاتش سنگسار است ولی هنوز این رژیم قرون وسطی ای بر مردم ما مسلط است.اگر براستی 1000 جایزه از نخل طلای کن تا خرس نقره ای برلین- شیر طلایی ونیزوانواع واقسام پرنده ها وچرنده های فستیوال های دیگر را که این سالها به فیلم های ج .ا تقدیم کرده اند به اضافه جایزه صلح نوبل- براستی برایمان افتخارواقعی به ارمغان آورده بود.پس چطور یک فیلم ،بله فقط یک فیلم .آنهم اثری که گفته می شود از نظر هنری فاقد هر نوع ارزشی است می تواند همه این افتخارات راکه چندین سال است بدان بالیده ایم در چشم بر هم زدنی دود کند وبه هوا بفرستد؟پس باید بپذیریم که نمی شود با این افتخارات قلابی که باج غرب بوده است به جمهوری اسلامی و برای بزک چهره کریه یک حکومت ضد مردمی ،حیثیت کسب کرد. اگر امروز درجواب اقدامات ما برای مقابله با این فیلم بگویند:

 

لطفا اول فکری به حال امروزتان بکنید بعد بروید افتخار آسیب دیده هزاران سال پیشتان را ترمیم کنید چه جوابی برایشان داریم؟

 بصیر نصيبی 17 مارس2007 زاربروکن/ آلمان

 * مقامات جمهوری اسلامی از آن حمله الهام سخنگوی دولت وجواد شمقدری مشاورفرهنگی پرزیدنت مهر ورز هم معترض اند واز این که در فیلم های هولیودبه پادشاهان طاغوتی فبل از اسلام توهین شده سخت خشمگین شده اند!!!

 برخی دیگر ار ایرانیان هم کل سینمای هولیود و تهیه کنندکان وکارگردانان هولیودی را نشانه گرفته اند. منتها ما انگار یادمان رفته است که همین هنرمندان هولیودی بودند که به ابتکارشون پن ودر قصر مجلل یکی از همین تهیه کنندگان معتبر یک میهمانی مجلل به افتخار رهبر جدید والتأسیس جنبش برگذار کردند وقرار شد با هماهنگی آقای گنجی دمکراسی را به ایران صادر کنند!.