زوم برنامه ای از بصیر نصیبی در رادیو پیام کانادا: ورود جعفر پناهی از در پشتی جشنواره فیلم فجر

 در برنامه زوم این بار این مسایل مطرح می شود( نقل به معنا)

 *خودشان می گویند جشنواره فجر. زجر ویترین تبلیغاتی نظام است واین شبه جشنواره هرسال بدتر، بسته تر،با فیلمهایی مبتذل تر،با محتوایی تسلیم تر برگذار می شود انگار بخش بین المللی اش را هم که فیلمی برایش نمیر سید تعطیل کرده اند.

* امسال وبعد از تفاهم با آقای ابو باما وتضمین هایی که از اتحادیه اروپا گرفته اند تا امکان بقایشان را فراهم کنندباوقاحت بیشتر اهداف پلیدشان را در ارتباط با انگیزه برپایی این ویترین زنگ زده را مطرح  می کنند و  خودشان با صراحت اعلام کردند که امسال واواک با دو فیلم در فجر حضور دارد. اما خیلی زود این خبر از روی سایت نیمه تعطیل روز اون لاین (یا آنگونه که من می گویم روزی اون لاین برداشته شد) یکی از فیلم های ساخت واواک از کمال تبریزی بود که چند سال پیش با نوار متحرکی به اسم مارمولک ما را هم رنگ کرد ونام فیلم دیگر واواک در یادم نمانده است.

*مسعود فراستی منتقد فیلمشان است که گفته شده که از توابان بوده است اون چند سال است ماموریت دارد علیه فجر نقد های کوبنده بنویسد هم او بود که جرات کرد نوار مبتذل حکومتی زیر عنوان محمد را هم بشدت بکوبد.امسال هم فراستی همان وظیفه همیشگی اش را در فجر/ زجر. انجام میدهد.

*امسال یکی از فیلمسازان دوم خردادی هم با اسم مانی حقیقی فیلمی ساخته که صادق زیبا کلام  خودش را چپگرای ضد نظام هم شناسانده است  وهمین طور حجاران بنیان گذار واواک جمهوری اسلامی که برادران خود سر اما م زمان ترور نافرجامش کردند حضور دارند

 از ویژگی ی های دیگر زجر امسال حضور جعفر پناهی از در پشت است، او فیلمنامه فیلمی را نوشته که کارگردانش مجید زرگر است. البته امسال با فیلمنامه نویسی فضا را تست کرده تا اگر مسایل بهمین روال پیش برود سال دیگر فجر مفتخر به نمایش اثری از کارگردان جهانی معترض از عوامل فتنه خواهد بود البته جشنواره های غربی دیگر جایزه ندارند که به او تقدیم نکرده باشد مگر این که یک جایزه جدید خلق کنند.

اوباما، روحانی پیوندتان مبارک همه باهم پاسدار نظام مقدس شویم وولایت رهبر اندیشمندرا بمانند فیلمسازان مترقی دوم خردادی پاس بداریم

 حرف های بیشتر را در برنامه این هفته بینید وبشنوید.

 

Print Friendly, PDF & Email
Balatarin