علی شافعی وطرح هایش

علی شافعی کاریکاتوریست

علی شافعی کاریکاتوریست

همه مردم ذهن خلاق ندارند و اگر خلاقیت همگانی بود اعتبار و ارزش کنونی اش را نداشت، بی شک طرح ها و کارهای علی شافعی که ذهنی جستجوگر و خلاق را پشتوانه خود دارد از اعتبار ویژه ای هم بهره مند است. اما ویژه گی دیگر کار علی شافعی استقلال رایش است و آگاهی و شناخت و حساسیتش نسبت به مسائل عمومی اجتماع. صفحه فیس بوک او از این امکان مدرن بهره ا ی شایسته به مشتاقانش میرساند . وقتی از او خواسته شد ما را با زندگی نامه هنری اش آشنا کند به چند سطر یادداشت بسنده کرد ونوشت:

«متولد اول مرداد ۱۳۵۹ شهر گرگان. مدرک دانشگاهی گرافیک. هنر کاریکاتور یا کارتون رو به خاطر نقد مسائل روز اقتصادی و اجتماعی و سیاسی اش و به چالش کشیدنش برای بهبودی دوست داشتم و انتخاب کردم . کار انیمیشن دوبعدی و ویدئو کلیپ هم درست میکنم. سه نمایشگاه انفرادی در داخل داشته ام و با ورود به دنیای اینترنت همیشه سعی بر نشان دادن بیشتر آثارم داشتم تا به امروز»

او هنرمندای است با دستی توانا و ذهنی بارور و درد آشنا، هر کدام از کارهای او همچون چاقو ی جراحی ماهر است که زخم های عمیق ناشی از نارسایی های اجتماعی، بی عدالتی، تبعیض و فساد، فقر و ارتجاع، نابرابری حقوق کارگران و زحمتکشان، تبعیض جنسیتی و… را می شکافد و عریان میکند و بیش از دهها مطلب و مقاله و تفسیر اثر میگذارد. در باره او و ارزش کارهایش باید گفت و بسیار هم باید گفت…

ما این بار در وب سایت سینمای آزاد چند کار علی شافعی را به یاران خود در وب سایت در هر کجای دنیا که هستند تقدیم می کنیم.

 

نشانی صفحه علی در فیس بوک:

https://www.facebook.com/ali.shafei.gorgan?fref=tl_fr_box&pnref=lhc.friends

tarh_aliShafei-2

charlie chaplin

tarh-azadi

woody_allen

tired of command

خسته از دستور – جدیدترین کار علی شافعی

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
Balatarin