اکنون زمان پیکار است! بررسی فیلم « ۱۳ گل رز » در سایت حزب همبستگی افغانستان

 سایت حزب همبستگی افغانستان سایتی پر بار و متنوع است بر خلاف اکثر سایت های سیاسی به هنر به خصوص سینما و ادبیات اهمیت بسیار میدهد. گردانندگان این سایت در افغانستان ساکن هستند. بدون پشتیبانی مادی دولت با همت والای خودشان مسایل روز این کشور مصیبت دیده را مطرح می کنند, دیدگاهی مترقی و امروزی دارند که با تفکر عامه همخوانی ندارد. ما امید بسیار داریم که نیروهای مترقی افعان در مقابله با جهل و ارتجاع  و وابستگی زود تر از ما به نتیجه نهایی برسند چرا که  مانعی  نطیر شیادان دوم خردادی ما که وسیله زد و بند با حکومت و عوامل آن و همچنین دولت ها و نظام های سایر کشور ها ی چپاول گر و در راسشان امریکا هستند, سد راهشان نیست.

«سیلی غفار» سخنگوی  این حزب در مناظره های تلویریونی با وابستگان دولت کنونی در میافتد، با شهامت و شجاعت جلوی افکار پوسیده و عقب مانده میایستد. ما به تدریج مطالبی از این سایت که با اهداف یک سایت سینمایی در تبعید هماهنگ است انتخاب و در سایت سینمای آزاد منتشر می کنیم.

 این بار لینک  بررسی فیلم « ۱۳ گل رز » که در سایت همبستگی ۱۳ گلاب ترجمه شده و محصول کشور اسپانیا است را منتشر می کنیم. در سایت حزب همبستگی میخوانیم این فیلم (در گویش افغان ها فیلم، فلم تلفظ می شود) سرگذشت تلخ ۱۳ زن مبارز این کشور پس از جنگ داخلی اسپانیا تحت تسلط  دیکتاتوری فرانکو را بازگو می‌کند. این زنان از جان گذشته در زندان  فرانکو تیرباران شدند.

فیلم « ۱۳ گل رز » بر اساس  یک داستان واقعی توسط ایمیلیو مارتینیز لازارو (Emilio Martínez Lázaro) کارگردانی و در ۲۰۰۷ به نمایش عمومی در آمد.

 همکاری ما با سایت حزب همبستگی ادامه خواهد داشت. در آینده نیز بخشهایی از مطالبی از این سایت که به راه و کار ما نزدیکتر است انتخاب و منتشر می کنیم، برای مبارزان افغان به خصوص زنان شجاع و مستقلی که محکم و استوار رو در روی دولت وابسته کنونی ایستاده اند پیروزی نهایی آرزو می کنیم.

لینک به بررسی فیلم«  ۱۳ گل رز »در سایت حزب همبستکی

http://www.hambastagi.org/new/fa/art-and-litrature/2138-13-roses-movie.html

لینک به سایت حزب همبستگی

Print Friendly, PDF & Email
Balatarin