عباس کیارستمی، همراه و همدل مردم بود یا… ؟!

 تهیه و تنظیم اسناد: مرکز پژوهشی سینمای آزاد در تبعید

انتخاب و تنظیم تصاویر: رادیو پیام کانادا

 مدت: ۵۵ دقیقه و ۵۱ ثانیه

پخش ازبرنامه زوم در رادیو پیام

 تهیه و اجرا: بصیر نصیبی

juliette_binoche_abbas_kiarostami

 *بعد از خاموشی عباس کیارستمی من قصد نداشتم که در این جو هیجان زده در باره ایشان حرفی بزنم چرا که بیش از ۲۰ سال است که در باره ی سینمای صادراتی ح. الف گفته ام و نوشته ام, به بیش از ۳۰ شهر از کشور های اروپایی سفر کرده ام و در سخنرانی هایم مسایل سینما در ایران امروز را شکافته ام و در کتاب «با اجازه ی آقای فللینی»  هم چند مطلب، مصاحبه در باره کارها و رفتارهای عباس کیارستمی منتشر شده است، اما دیدم کار از تسلیت یا گرامی داشت یک کارگردان مشهور سینما فرا تر رفته, انگار جمعی میخواهند خودشان را مطرح کنند، کمتر با مطلب تحلیلی برخورد کردم که بخواهد چهره واقعی عباس کیارستمی  را بنمایاند، کسانی در این اندیشه بودند که با عباس، عباس گفتن خودشان را صمیمی ترین دوست ایشان بدانند. چیزی که چندان مطرح نیست ارائه کارنامه حقیقی زندگی هنری آقای کیارستمی است.

Kiarostami_Kimiaie_2

 مشاهده ی این وضعیت وادارم کرد که کارنامه ی سینمایی آقای کیارستمی را با بهره از بخشی از اسناد بسیاری  که دارم منتشر کنم تا علاقمندان کنجکاو خود قضاوت کنند, آیا تصویری که از سینماگر مشهور دارنده نخل طلا و صد ها جایزه دیگر ارائه میدهیم با واقعیت مطابقت دارد یا نه ؟ این برنامه طولانی تر از دیگر برنامه های ما در رادیو پیام کانادا است، اگر حوصله داشتید برنامه را گوش کنید ما را  هم از اظهار نظرتان محروم نکنید .

 وب سایت سینمای آژاد و صفحه ما در فیس بوک آماده انعکاس حرفها و نظرهای شما یاران گرامی است.

  توضیح ضروری:

 هر چند فکر می کنیم میزان دقیق اعدام ها در سال  های  ۶۰ و۶۷  مشخص نیست اما   گفته شده رقمی در حدود ۶ هزار مبارز زندانی را  فقط در سال ۶۷ کشتند و در گورهای دستجمعی قرار دادند. ما این رقم رادر سال ۶۷  به اشتباه ۲۰ هزار ذکر کرده ایم ،در بازبینی برنامه متوجه اشتباهمان  شدیم و پوزش میخواهیم.

Print Friendly, PDF & Email
Balatarin