گزارش آذرایزدی از شب گشایش گالری هنری آهو در جنوب کالیفرنیا

 
 
زیبا، زنده و ناایستا همچون "آهو"
"هنر انسانی‌ دغدغه اصلی‌ زندگی‌ هنرمند واقعی ست"
 
*پیش از هرچیز یک هنرمند باید انسان باشد، با هنر شوخی‌ نکند، هنر دغدغه اصلی‌ زندگی‌ او باشد. حسم این است که این فضا برای ارائه هنری انسانی‌ باز شده نه‌ تجارت
*امیدوارم به رغم مشکلات احتمالی‌ پیشرو این گالری بتواند به کارش ادامه دهد و در درازمدت هم شادابی، نیاز به کشف و معرفی‌ استعدادهای نو و به خصوص همکاری گروهی را حفظ کند و به یک فضای انحصاری مبدل نشود.
 
***
 
در اولین روز پائیزامسال، شهر زیبا و تاریخی پسیدینا در جنوب ایالت کالیفرنیا شاهد افتتاح گالری هنری " آهو" توسط یک هنرمند ایرانی ساکن این شهربود.
پرویز پیغامی هنرمند نقاش و مدیر گالری، درباره آغاز به کار گالری با نمایشگاه انفرادی نقاشی‌هایش می گوید: "خوشبختانه استقبال از گالری در شب افتتاح آن بسیار فراتر از انتظار بود واین استقبال غیره منتظره مرا به برگزاری نمایشگاه گروهی مان بسیار خوشبین و امیدوار کرد. درواقع نمایش آثار برگزیده هشت هنرمند هنرهای تجسمی در دوازدهم اکتبر آغاز به کاررسمی‌ گالری ما خواهد بود که بسیارامیدوارم همانند این نمایشگاه با استقبال هنرمندان و هنر دوستان روبرو شود."
فردوس ابراهیمی‌ فرهنرمند نقاش ساکن لوس آنجلس و از بازدیدکنندگان نمایشگاه، بازگشایی این گالری را مایه امیدواری بسیار دانسته و تاکید می‌کند: "در شرایط نامساعد اقتصادی حاضرکه متاسفانه بسیاری از گالری‌ها با مشکلات فراوان برای ادامه کار روبرو هستند و برخی‌ نیز چاره ایی جز بستن درب گالری به روی علاقه مندان به هنرندارند، باز شدن این گالری باعث دلگرمی‌ بسیار است. امیدوارم به رغم مشکلات احتمالی‌ پیش رو این گالری بتواند به کارش ادامه دهد و در درازمدت هم شادابی، نیاز به کشف و معرفی‌ استعدادهای نو و به خصوص همکاری گروهی را حفظ کند و به یک فضای انحصاری مبدل نشود. به هر روی آغاز به کاراین گالری را به فال نیک‌ گرفته و به پرویز پیغامی برای راه اندازی این خانه هنری دست مریزاد می‌گویم!
ناصرپیراسته تندیس ساز برجسته، از جمله هنرمندانی است که به رغم مسافت طولانی در جشن بازگشایی گالری شرکت کرده، ابراز امیدواری می‌کند که راه‌اندازی آهو گالری دریچه تازه ای باشد برای معرفی‌ هنرمندان نوآور و توانای تجسمی به جامعه ایرانی در غربت و همچنین جامعه میزبان: "در مرحله نخست ایجاد فضایی تازه وبالنده باشد برای معرفی‌ هنر انسانی‌، چرا که باور دارم پیش از هرچیز یک هنرمند باید انسان باشد، با هنر شوخی‌ نکند و در حقیقت هنردغدغه اصلی‌ زندگی‌ اش باشد… حسم این است که این فضا برای ارائه هنری انسانی‌ باز شده نه‌ تجارت به همین خاطر تندیس "آدم و حوا‌-وسوسه" را برای نصب درمقابل گالری پیشکش کردم."
این هنرمند همچنین تاکید می‌کند: "به عنوان مردمی که بیشتر در گذشته درخشان هنریمان زندگی‌ می‌کنیم و کم کاری بسیار داریم در زمان حال، راه‌اندازی یک خانه هنری که بتواند میعادگاه هنرمندان هنرهای تجسمی معاصر باشد بدون شک اقدام مهمی‌ است. اینکه تعداد زیادی هنرمند و علاقه مند به هنر امشب به گالری آمدند و تعداد زیادی از کارها به فروش رفت تنها نشان دهنده موفقیت مالی‌ گالری نیست بلکه گواه آنست که اگر فضای مناسبی برای آثار هنرمندانمان داشته باشیم به حتم مخاطب واقعی کار هنری هم پیدا می‌کنیم. این خانه تازه متعلق به همگی ماست".
نظرهنرمند را درباره آثاربه نمایش در آمده می‌پرسم: "
"پرویز را سال‌هاست که می شناسم حرکت و پویأیی ویژگی اصلی‌ در کارهای اوست همچون نامی‌ که برای گالریش برگزیده؛ "آهو" که سمبل زیبایی و حرکت است!"
پرویز پیغامی درباره حال و هوای نقاشی‌هایش که توانستند ارتباط حسی نزدیکی‌ با بازدید کننندگان برقرار کنند توضیح می دهد: "نقاشی به سبک آبستره که علاقه و دلبستگی من است، ریشه در فرهنگ شرق از جمله ایران دارد و خلاف باوررایج، غربِ واقع گرا بسیار از نقاشی شرقی‌ الهام گرفته نه‌ بلعکس…همچنین شاید دلیل احساس نزدیکی‌ مخاطب به کارهایم تأثیری است که من از فضاسازی‌های مینتاتور ایرانی گرفتم، به شکل مشخص فضاسازی افقی که در نقاشی‌های منظره‌ام محسوس هستند، نزدیک پنج سال است روی این سبک کار می کنم از منظره و فیگورتیو شروع کردم و کارهایم به مروربه حس درونی‌‌ام نزدیکتر می‌شوند".
گفتنی است در تاریخ جمعه دوازدهم وشنبه سیزدهم اکتبر، همزمان با فستیوال هنر پسیدینا، نمایشگاه گروهی از آثار برگزیده هشت هنرمند ساکن آمریکا و اروپا؛ احمد اسلامی، ناصر پیراسته، پرویز پیغامی، خسرو پیغامی، گلی‌ محلاتی، ترانه مظفریان، ژنیک کوک و رنه خاچاطوریان، به عنوان آغاز به کار رسمی‌ گالری برگزار خواهد شد وتا دوم نوامبر ادامه خواه یافت.
علاقه مندان می تواند برای اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های آتی آهوگالری به تارنمای گالری مراجعه نمایند:
 
www.aahooartgallery.com        
گزارش از آذر ایزدی
Print Friendly, PDF & Email
Balatarin