بصیر نصیبی *پخش یک خبر جعلی در باره یک نقاش وگرافیست هنرمند در سایت ها ومطبوعات ج.ا چه اهدافی را مد نظر دارد؟

وقتی در صفحه ی فیس بوک همراه سالهای آغاز «سینمای آزاد »گیتی ناوران ( نوین )این عنوان به چشمم خوردوبعد متنی که گیتی خود به روی فیس بوکش منتشر کرده بود را خواندم چند دقیفه ای نمی دانستم چه بگویم؟ اول شما هم متن را بخوانید:
«گیتی نوین با ۱۴ میلیارد دلار نهمین ثرونمند صهیونیست جهان!
از دوست نازنینی شنیدم که در بسیاری از روزنامه های ایران مرا به آوند نهمین توانمند صهیونیست جهان شناسانده اند. این خبر مراکاملا به شگفت آوردست. و هیچ نمی توانم دریابم که مراد از این دروغ چیست؟ سالهاست که کار های من در ایران چه به آوند یک هنرمند نقاش و چه به آوند یک طراج گرافیک با سکوتی بهت آسا دست به گریبان ست.
این نوشته ها زیر سر آوند رونامه ی جروشالیم پست :
همراهان نیوز: به گزارش روزنامه صهیونیستی جرزالم پست، سایت "فوربس اسرائیل" لری الیسون یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل را به عنوان ثروتمند ترین صهیونیست جهان معرفی کرد. لارنس ژوزف الیسون که متولد ۱۷ اوت ۱۹۴۴ میلادی می باشد با ۳۶ میلیارد دلار ثروتمند ترین یهودی جهان در سال ۲۰۱۲ معرفی شد.
سپس شگفتا شگفت که نهمین ثروتمند در این سیاهه شجصی است بنام گیتی نوین (ناوران) که ایرانی نژادست و در کرمانشاه دیده به جهان گشوده و اینک در کانادا زندگی میکند»
بله این متن به یک شوخی بیشتر شبیه است اما همین خبر جعلی شوخی گونه را به شکل وسیع در مطبوعات ج. اسلامی و سایت هاپخش کرده اند.آیا باید بی تفاوت از کنار این خبر جعلی گذشت؟ ویا جدیش گرفت ؟آیا پخش کننده این خبر یک بیمار روانی است که ازآزار واذیت دیگران لذت می برد!؟. ما هیچ امکانی برای تعقیب منشاء انتشار آن نداریم نه قادریم کارآگاه خصوصی استخدام کنیم ونه اصلا به این سادگی می شود سرنخ این گونه خبر ها را به دست آورد. اما بستن اتهام وابستگی به صیهو نیست ها،شیوه شناخته شده ایست که در ج. اسلامی متداول است.
وقتی خبر را در صفحه فیس بوک گیتی دیدم با او تماس گرفتم اما نتوانستم متقاعدش کنم که بی اعتنابماند ،گیتی ناوران هنرمند شناخته شده است از گرافیست های مشهور دوران ما بود. اما وقتی ایران را ترک گفت ( چند سال قبل از انقلاب )وسرانجام مقیم کانادا شد ،بیشتر تماس هایش با هنرمندان خارجی بود وایرانیان نسل جدید کمتر با گیتی ،نحوه وشیوه کارش آشنا هستند. او نه با محافل وسازمان های سیاسی ایرانی در تماس است ونه فعالیتی در گروه های سیاسی دارد. اما انسانی آزاده وحساس است آیا چنین هنرمندی را باید آزرد؟ خودش چنین می نویسد:
«همانگونه که می توانید گمان زده باشید من از دیدن این خبر بی اندازه در شگفت شدم که شخصی همنام بامن ، در کرمانشاه بدنیا آمده ست و اینک مانند من در کانادا بسر می برد. از اینروی منبع نوشته را با گوگل جستار کردم و نوشته را در تارکده ی روزنامه ی جروشالم پست پیدا نمودم
http://www.jpost.com/JewishWorld/JewishFeatures/Article.aspx?id=187386
گفتم باز هم تاکید می کنم که ما برای تعقیب قضایی این خبر جعلی امکاناتی نداریم اما اگر واکنش نشان دهیم و انزجار خودمان از عاملان این گونه شایعه سازی ها ابراز کنیم نه فقط این گونه نقشه ها را ناکام میگذاریم بلکه راه را برای دیگر عواملی که میخواهند درد های روانیشان را تسکین دهند ویا به اهداف پلیدی برسند می بندیم. سینمای آزاد بی اعتنا به اینگونه پرونده سازی هابا اعتراض به سایت هایی که اشاعه دهنده این گونه سند سازی ها هستند همچنان به هنرمندان جستجوگر وخلاق ارج میگذاردواز گینی نوین که در آن سالهای سخت آغاز کار همراه ما بود سپاسگذار است.
بصیر نصیبی
http://cinemaye-azad.com/

* همه حرفهای گیتی را میتوانید صفحه فیس بوکش بخوانید:

https://www.facebook.com/notes/guity-novin//10151098706050676
*در باره گیتی نوین وکارهایش در مجله سینمای آزاد صحبت کرده ایم لینکش را منتشر می کنیم.
http://cinemaye-azad.com/archive/archive168.html

Print Friendly, PDF & Email
Balatarin